Przesunięty przez: Ayene Pią 26 Lut, 2010 14:15 |
Okno w Ruby |
Autor |
Wiadomość |
Mikołaj
Pomógł: 7 razy Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 84
|
Wysłany: Sob 19 Lut, 2011 11:00
|
|
|
Ja nierozumiem tego. |
|
|
|
Ratti
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 31
|
Wysłany: Sob 19 Lut, 2011 11:39
|
|
|
Jakbyś przeanalizował logicznie tą stronę:
http://pl.wikibooks.org/wiki/Ruby
By wykorzystać ją w rpgmakerze to na pewno zrozumiesz
Pozdrawiam |
________________________
|
|
|
|
Mikołaj
Pomógł: 7 razy Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 84
|
Wysłany: Sro 02 Mar, 2011 14:42
|
|
|
Czytałem ją już.I dalej nie rozumię |
|
|
|
Shlizer
Preferowany:
Pomógł: 11 razy Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 138 Skąd: /var/tmp
|
Wysłany: Czw 03 Mar, 2011 00:53
|
|
|
Jak nie 'rozumię' to niech nauczy się polskiego to 'zrozumię' =)
co prawda w C++ oraz trochę WinApi, ale z pierwszych lekcji może zajarzysz czym jest programowanie: http://xion.org.pl/produc...g/megatutorial/ wg. mnie Xion napisał póki co najlepszy kurs programowania jaki dotychczas widziały moje oczy, jeśli go nie zrozumiesz to pozostaje Ci błagać o nauczenie Cię programowania nauczyciela informatyki.. choć w Polsce to brzmi bardziej jak żart niestety.. =/ |
________________________ Aversum Framework Demo
Aktualnie pracuję nad NSO =p |
|
|
|
Mikołaj
Pomógł: 7 razy Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 84
|
Wysłany: Czw 03 Mar, 2011 14:44
|
|
|
Mój nauczyciel też nie umię. |
|
|
|
Shlizer
Preferowany:
Pomógł: 11 razy Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 138 Skąd: /var/tmp
|
Wysłany: Pią 04 Mar, 2011 01:19
|
|
|
Bo Twój nauczyciel prawie na pewno nie jest informatykiem, a nauczycielem innej dziedziny, który zrobił sobie miesięczny kurs obsługi komputera (jak włączyć, do czego jest mysz i jak formatować tekst w Wordzie), dzięki czemu może nauczać informatyki.. ciekawe czy informatyk po miesięcznym kursie biologii mógłby uczyć tego przedmiotu w szkole? =/ |
________________________ Aversum Framework Demo
Aktualnie pracuję nad NSO =p |
|
|
|
Dżoj
Pomógł: 10 razy Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 53
|
Wysłany: Sro 16 Mar, 2011 17:51
|
|
|
pw115 czekam na poradnik o CMS'ie |
________________________
|
|
|
|
sieczken
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 31
|
Wysłany: Pią 06 Maj, 2011 08:58
|
|
|
Dzięki tutorial przydał się w 100% |
|
|
|
Avara
Pomogła: 32 razy Dołączyła: 15 Gru 2010 Posty: 331 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 16 Lip, 2011 14:28
|
|
|
Zrobiłam pojawiające się okienko wyboru w klasie Scene. Co muszę zrobić, aby gra się zatrzymała, podczas jego wyświetlania? Oczywiście okienko wyboru musi pozostać aktywne. |
________________________
Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
|
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Sob 16 Lip, 2011 15:24
|
|
|
Rmvx? I pisząc 'gra' masz na myśli mapę?
Jeśli tak, wystarczy przestać aktualizować (update'ować) pozostałe elementy z metody Scene_Map::update. Np. tak:
Kod: | #--------------------------------------------------------------------------
# * Frame Update
#--------------------------------------------------------------------------
def update
super
@okno_wyboru.update
if not @okno_wyboru.active
$game_map.interpreter.update # Update interpreter
$game_map.update # Update map
$game_player.update # Update player
$game_system.update # Update timer
@spriteset.update # Update sprite set
@message_window.update # Update message window
unless $game_message.visible # Unless displaying a message
update_transfer_player
update_encounter
update_call_menu
update_call_debug
update_scene_change
end
end
end |
Dzięki czemu tak długo, jak okno wyboru jest aktywne, wszystkie pozostałe elementy (mapa, gracz, zdarzenia) pozostają zatrzymane. |
|
|
|
Avara
Pomogła: 32 razy Dołączyła: 15 Gru 2010 Posty: 331 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 16 Lip, 2011 23:21
|
|
|
Nic się nie zmieniło. Nawet błędu nie było. Jakbym tego w ogóle nie wkleiła. Oczywiście dostosowałam go i umieściłam pomiędzy def i end itd... ten sposób nie działa. Tylko Graphics.freeze (sama kombinuję co z tym zrobić) zadziałało ale wtedy nawet to okno wyboru jest nieaktywne. Proszę o inne pomysły. Sama też szukam rozwiązania. |
________________________
Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
|
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Sob 16 Lip, 2011 23:52
|
|
|
Powyższy kod działa, jeśli wrzucisz go zamiast def update ... end w klasie Scene_Map, pod warunkiem, że twoje okno wyboru jest aktywne - czyli jego zmienna active wynosi true.
Wszystko zależy od tego, jak zrobione masz okienko i bez kodu trudno tu cokolwiek doradzić. Najlepiej wrzuć całe Scene_Map, albo np. podeślij mi na pw, to spróbuję pomóc. |
|
|
|
Avara
Pomogła: 32 razy Dołączyła: 15 Gru 2010 Posty: 331 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 00:05
|
|
|
Ha! Udało mi się!!!
Okienko przy pierwszej opcji wyświetla tylko wartość zmiennej nr 5. Jest w osobnym skrypcie.
Teraz tylko muszę odkryć, jak się "odświeża" obraz.
Edit: hmm.. nie do końca. Wszystko pod tłem się porusza, choć tego nie widać. A "odświeżyć" obraz już umiem.
Ma ktoś jakieś pomysły? |
________________________
Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
|
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 00:30
|
|
|
W tym miejscu...
...wywoływana jest 'stara' definicja update, która aktualizuje wszystkie obiekty - mapę, interpreter (zdarzenia), gracza itd.
Ogólnie nie obraź się, ale za dużo kombinujesz, zamiast robić takie rzeczy lepiej stworzyć osobną scenę (która będzie się odpalać po naciśnięciu F5). Pieprzenie się z takimi rzeczami bezpośrednio na Scene_Map to katorga, jak widzisz powyżej - bardzo trudno uniknąć błędów (np. naciśnij dwa razy F5).
Tak czy siak, jeśli ci to pomoże: żeby zablokować aktualizowanie mapy, zamień:
na:
Kod: | if not @okienko_wyboru.active
o_update
end |
|
|
|
|
Avara
Pomogła: 32 razy Dołączyła: 15 Gru 2010 Posty: 331 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 01:11
|
|
|
Teraz działa bezbłędnie. Nie obrażam się. Dopiero dziś zaczęłam się uczyć robić okienko z jakąkolwiek treścią. Wcześniej próbowałam nauczyć się robić skrypty, ale w ogóle mi to nie wychodziło. Dopiero dziś mi zaczęło wychodzić.
Próbowałam przerobić to przerobić na osobną scenę, ale nie działa. Korzystałam z kilku różnych poradników, gotowych skryptów i szukałam w podstawowych skryptach programu rozwiązań problemów. Przykro mi, że Cię rozczarowałam i dzięki serdeczne za pomoc |
________________________
Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
|
|
|
|
|