Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Ayene
Pią 26 Lut, 2010 14:15
Okno w Ruby
Autor Wiadomość
Mikołaj 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 84
Wysłany: Sob 19 Lut, 2011 11:00
Ja nierozumiem tego. :cry:
 
 
Ratti 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 31
Wysłany: Sob 19 Lut, 2011 11:39
Jakbyś przeanalizował logicznie tą stronę:
http://pl.wikibooks.org/wiki/Ruby
By wykorzystać ją w rpgmakerze to na pewno zrozumiesz ;-)
Pozdrawiam :przytul:
________________________

 
 
Mikołaj 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 84
Wysłany: Sro 02 Mar, 2011 14:42
Czytałem ją już.I dalej nie rozumię :-P
 
 
Shlizer 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 138
Skąd: /var/tmp
Wysłany: Czw 03 Mar, 2011 00:53
Jak nie 'rozumię' to niech nauczy się polskiego to 'zrozumię' =)
co prawda w C++ oraz trochę WinApi, ale z pierwszych lekcji może zajarzysz czym jest programowanie: http://xion.org.pl/produc...g/megatutorial/ wg. mnie Xion napisał póki co najlepszy kurs programowania jaki dotychczas widziały moje oczy, jeśli go nie zrozumiesz to pozostaje Ci błagać o nauczenie Cię programowania nauczyciela informatyki.. choć w Polsce to brzmi bardziej jak żart niestety.. =/
________________________
Aversum Framework Demo
Aktualnie pracuję nad NSO =p
 
 
Mikołaj 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 84
Wysłany: Czw 03 Mar, 2011 14:44
Mój nauczyciel też nie umię. :-P
 
 
Shlizer 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 138
Skąd: /var/tmp
Wysłany: Pią 04 Mar, 2011 01:19
Bo Twój nauczyciel prawie na pewno nie jest informatykiem, a nauczycielem innej dziedziny, który zrobił sobie miesięczny kurs obsługi komputera (jak włączyć, do czego jest mysz i jak formatować tekst w Wordzie), dzięki czemu może nauczać informatyki.. ciekawe czy informatyk po miesięcznym kursie biologii mógłby uczyć tego przedmiotu w szkole? =/
________________________
Aversum Framework Demo
Aktualnie pracuję nad NSO =p
 
 
Dżoj 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 53
Wysłany: Sro 16 Mar, 2011 17:51
pw115 czekam na poradnik o CMS'ie
________________________

 
 
sieczken 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 31
Wysłany: Pią 06 Maj, 2011 08:58
Dzięki tutorial przydał się w 100%
 
 
Avara 





Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 15 Gru 2010
Posty: 331
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 16 Lip, 2011 14:28
Zrobiłam pojawiające się okienko wyboru w klasie Scene. Co muszę zrobić, aby gra się zatrzymała, podczas jego wyświetlania? Oczywiście okienko wyboru musi pozostać aktywne.
________________________


Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
Spoiler:

 
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Sob 16 Lip, 2011 15:24
Rmvx? I pisząc 'gra' masz na myśli mapę?
Jeśli tak, wystarczy przestać aktualizować (update'ować) pozostałe elementy z metody Scene_Map::update. Np. tak:
Kod:
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Frame Update
  #--------------------------------------------------------------------------
  def update
    super
    @okno_wyboru.update
    if not @okno_wyboru.active
      $game_map.interpreter.update      # Update interpreter
      $game_map.update                  # Update map
      $game_player.update               # Update player
      $game_system.update               # Update timer
      @spriteset.update                 # Update sprite set
      @message_window.update            # Update message window
      unless $game_message.visible      # Unless displaying a message
        update_transfer_player
        update_encounter
        update_call_menu
        update_call_debug
        update_scene_change
      end
    end
  end

Dzięki czemu tak długo, jak okno wyboru jest aktywne, wszystkie pozostałe elementy (mapa, gracz, zdarzenia) pozostają zatrzymane.
 
 
 
Avara 





Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 15 Gru 2010
Posty: 331
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 16 Lip, 2011 23:21
Nic się nie zmieniło. Nawet błędu nie było. Jakbym tego w ogóle nie wkleiła. Oczywiście dostosowałam go i umieściłam pomiędzy def i end itd... ten sposób nie działa. Tylko Graphics.freeze (sama kombinuję co z tym zrobić) zadziałało ale wtedy nawet to okno wyboru jest nieaktywne. Proszę o inne pomysły. Sama też szukam rozwiązania.
________________________


Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
Spoiler:

 
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Sob 16 Lip, 2011 23:52
Powyższy kod działa, jeśli wrzucisz go zamiast def update ... end w klasie Scene_Map, pod warunkiem, że twoje okno wyboru jest aktywne - czyli jego zmienna active wynosi true.

Wszystko zależy od tego, jak zrobione masz okienko i bez kodu trudno tu cokolwiek doradzić. Najlepiej wrzuć całe Scene_Map, albo np. podeślij mi na pw, to spróbuję pomóc.
 
 
 
Avara 





Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 15 Gru 2010
Posty: 331
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 00:05
Ha! Udało mi się!!!

Spoiler:

Kod:
class Scene_Map
   
  alias o_main main
  def main
    komenda_1 = "Zrób coś 1."
    komenda_2 = "Zrób coś 2."
    komenda_3 = "Zrób coś 3."
    @okienko_wyboru = Window_Command.new(192, [komenda_1, komenda_2, komenda_3])
    @okienko_wyboru.x = 50
    @okienko_wyboru.y = 100
    @okienko_wyboru.back_opacity = 150
    @okienko_wyboru.active = false
    @okienko_wyboru.visible = false
    o_main     
  end 
 
 
  alias o_terminate terminate
  def terminate
    @okienko_wyboru.dispose
    o_terminate
  end
 
 
  alias o_update update
  def update
    @okienko_wyboru.update
    if Input.trigger?(Input::C) and @okienko_wyboru.active
      case @okienko_wyboru.index
      when 0:
        @okienko = Window_okno.new
        $game_switches[1] = true       
      when 1:
        $game_variables[5] = 3
        $game_variables[6] = 7       
      when 2:
        $game_variables[5] = $game_variables[6]       
      end
    end
    if Input.trigger?(Input::F5)
      if @okienko_wyboru.active == false
        @okienko_wyboru.visible = true
        @okienko_wyboru.active = true
        $game_temp.background_bitmap.dispose
        $game_temp.background_bitmap = Graphics.snap_to_bitmap
        $game_temp.background_bitmap.blur
        @menuback_sprite = Sprite.new
        @menuback_sprite.bitmap = $game_temp.background_bitmap
        @menuback_sprite.color.set(16, 16, 16, 128)
        update_menu_background
      else
        @okienko_wyboru.visible = false
        @okienko_wyboru.active = false
      end     
    end
    o_update
  end 
    def update_menu_background
  end
end

Okienko przy pierwszej opcji wyświetla tylko wartość zmiennej nr 5. Jest w osobnym skrypcie.
Teraz tylko muszę odkryć, jak się "odświeża" obraz.

Edit: hmm.. nie do końca. Wszystko pod tłem się porusza, choć tego nie widać. A "odświeżyć" obraz już umiem.

Ma ktoś jakieś pomysły?
________________________


Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
Spoiler:

 
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 00:30
W tym miejscu...
Kod:
o_update

...wywoływana jest 'stara' definicja update, która aktualizuje wszystkie obiekty - mapę, interpreter (zdarzenia), gracza itd.

Ogólnie nie obraź się, ale za dużo kombinujesz, zamiast robić takie rzeczy lepiej stworzyć osobną scenę (która będzie się odpalać po naciśnięciu F5). Pieprzenie się z takimi rzeczami bezpośrednio na Scene_Map to katorga, jak widzisz powyżej - bardzo trudno uniknąć błędów (np. naciśnij dwa razy F5).

Tak czy siak, jeśli ci to pomoże: żeby zablokować aktualizowanie mapy, zamień:
Kod:
o_update

na:
Kod:
if not @okienko_wyboru.active
  o_update
end
 
 
 
Avara 





Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 15 Gru 2010
Posty: 331
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 01:11
Teraz działa bezbłędnie. Nie obrażam się. Dopiero dziś zaczęłam się uczyć robić okienko z jakąkolwiek treścią. Wcześniej próbowałam nauczyć się robić skrypty, ale w ogóle mi to nie wychodziło. Dopiero dziś mi zaczęło wychodzić.
Próbowałam przerobić to przerobić na osobną scenę, ale nie działa. Korzystałam z kilku różnych poradników, gotowych skryptów i szukałam w podstawowych skryptach programu rozwiązań problemów. Przykro mi, że Cię rozczarowałam i dzięki serdeczne za pomoc :-)
________________________


Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
Spoiler:

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene