Przesunięty przez: Ayene Pią 26 Lut, 2010 14:15
Okno w Ruby
Autor
Wiadomość
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010 16:01
Identyfikator klasy nie może zawierać spacji ani znaków specjalnych, właśnie tu się pomyliłeś. Zamień:
na poprawne:
Pamiętaj, w programowaniu każda literówka będzie powodować błędy :).
Fushigi
Preferowany:
Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 44 Skąd: we mnie ta moc?
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010 16:55
Dalej jest to samo... ;/
________________________
CreeperCrisis
Preferowany:
Pomógł: 32 razy Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 395
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010 17:02
Hejka nie zawsze gdy jest problem w linijce nie trzeba jej poprawiać może coś się stało z dalszą częścią skryptu. Pokaż nam cały skrypt. ^^
Fushigi
Preferowany:
Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 44 Skąd: we mnie ta moc?
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010 17:03
Zrobiłem (chyba) wszystko jak w tym poradniku jest
Kod: class Window_okno < Window_Base
def initialize(0,0,150,150)
super(x,y,width,height)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = ("Tahoma")
self.contents.font.size = 18
self.back_opacity = 160
self.windowskin = RPG::Cache.windowskin("PaperFantasy4.png")
refresh
end
end
def refresh
self.contents.clear
self.contents.draw_text(1, 0, 288, 32, "Test test test", 1)
________________________
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010 17:27
Cytat: Zrobiłem (chyba) wszystko jak w tym poradniku jest
Kod: class Window_okno < Window_Base
def initialize(0,0,150,150)
super(x,y,width,height)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = ("Tahoma")
self.contents.font.size = 18
self.back_opacity = 160
self.windowskin = RPG::Cache.windowskin("PaperFantasy4.png")
refresh
end
end
def refresh
self.contents.clear
self.contents.draw_text(1, 0, 288, 32, "Test test test", 1)
\/
Kod: class Window_okno < Window_Base
def initialize(x = 160, y = 120, width = 320, height = 240)
super(x, y, width, height)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = "Tahoma"
self.contents.font.size = 18
self.back_opacity = 160
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
self.contents.draw_text(0, 0, 288, 32, "Losowy tekst służący do zapełnienia okna", 1)
end
end
Widzisz różnicę? Przecież masz jak krowie na rowie, gdzie brakuje a gdzie nadmiar endów. :)
David
Preferowany:
Dołączył: 23 Lip 2010 Posty: 26
Wysłany: Wto 28 Wrz, 2010 14:45
Błąd
songoxyz napisał/a: Czy trzeba coś zmienić w main?? Bo wyskakuje mi następujący błąd:
????? 'Main' ? 20 ??? NoMethodError ??????
undefined method 'main' for #<Window_okno:0x46fd170>
Mi to samo. Nie wiem co z tym zrobić:
Forum uszkadza skrypt.
Main
A, i jeszcze to:
Spoiler:
Kod: class Window_okno < Window_Base
def initialize(x = 160, y = 120, width = 320, height = 240)
super(x, y, width, height)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = "Tahoma"
self.contents.font.size = 18
self.back_opacity = 160
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
self.contents.draw_text(0, 0, 288, 32, "tekst", 1)
end
end
________________________ Potrzebuję mappera do gry !
maciek1520
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 10
Wysłany: Sro 22 Gru, 2010 23:26
Cytat: Schodzimy trochę niżej do linijki 36?
Widzimy:
Kod:
@spriteset.dispose
@message_window.dispose
Piszemy:
Kod:
@okienko.dispose
gdzie piszemy to @okienko.dispose ??
nad czy pod prosze o odp w pw
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
Wysłany: Czw 23 Gru, 2010 01:52
Bez różnicy, kolejność nie ma najmniejszego znaczenia.
maciek1520
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 10
Wysłany: Czw 23 Gru, 2010 12:17
ok dzieki jakos to rozwiazalem sam
a bledem bylo to ze na tej linicjce
Cytat: @okienko = Window_okno.new
miialem zamiast okienko to okienka. wiec przepraszam za klopot
Pagding
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 28
Wysłany: Czw 23 Gru, 2010 15:54
Okno nie schodzi mi z mapy, mimo tego, że wszystko dobrze spisałem
Cytat:
@spriteset = Spriteset_Map.new
@message_window = Window_Message.new
@okienko = Window_okno.new
i
Cytat:
@spriteset.dispose
@message_window.dispose
@okienko.dispose
Może wy znajdziecie mój błąd.
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
Wysłany: Czw 23 Gru, 2010 16:12
Tutaj błędu nie ma, musiałbyś pokazać cały kod bro.
Pagding
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 28
Wysłany: Czw 23 Gru, 2010 18:57
Oto kod:
Cytat: class Window_okno < Window_Base
def initialize(x = 160, y = 200, width = 220, height =240)
super(x, y, width, height)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = ("Arial")
self.contents.font.size = 18
self.back_opacity = 150
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
self.contents.draw_text(0, 0, 288, 32, "Zakazana jaskinia", 0)
end
end
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
Wysłany: Czw 23 Gru, 2010 23:00
Tutaj też nie ma żadnego błędu ~~. Miałem na myśli kod Scene_Map.
Lukortech
Preferowany:
Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 42
Wysłany: Sob 05 Lut, 2011 13:02
5/6 - bo się napracowałeś.
Ale pewnie się przyda. Już zapisuję stronę jako by móc offline'owo oglądać twe wypociny.
________________________ Spoiler:
I'am making the world a better place...
shiwt
Preferowany:
Pomógł: 13 razy Dołączył: 02 Lip 2010 Posty: 131 Skąd: z Polski
Wysłany: Sob 05 Lut, 2011 14:46
Lukortech napisał/a: 5/6 - bo się napracowałeś .
Ale pewnie się przyda. Już zapisuję stronę jako by móc offline'owo oglądać twe wypociny .
On tego nie napisał, tylko skopiował z innej strony.