Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Otwieranie zamków
Autor Wiadomość
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
  Wysłany: Wto 23 Lut, 2010 17:45
Otwieranie zamków
Ktoś kiedyś pytał jak zrobić otwieranie zamków rodem z Gothic. Oto sposób (później - może jutro zrobię na lewo prawo kręcenie wytrychem). Musicie stworzyć zdarzenie.
Pierwsza strona wygląda tak:
Spoiler:




A w drugiej przełącznik i otwarta skrzynka. Zmienną losową oraz umiejętność
otwierania (możecie to dodać i zmieniać - tj. dodatkowy warunek,"jeśli zmienna otwieranie zamków = 5 - otwórz zamek, else nie mam na tyle doświadczenia by otworzyć") możecie dowolnie ustawiać. Ja nie dodałem wymagań umiejętnościowych bohatera. Pamiętajcie aby stworzyć przedmiot wytrych.

Budowa zdarzenia:
1. Pytanie o otwarcie (ew. może tu być warunek umiejętności bohatera).
2. Wybór - otworzyć lub nie.
3. Warunek posiadania wytrychu.
4. Wskaźnik (potrzebny aby powtórzyć pętle w razie złamania wytrychu).
5. Pętla
- zmienna niewiadoma (dowolna - im większa tym trudniej otworzyć),
- warunek (zmienna równa się np.5,6,23 - zgodnie z zakresem zmiennej losowej),
- udane otwarcie i złamanie pętli (przełącznik do drugiej strony zdarzenia, zawartość skrzyni oraz ewentualnie polepszenie umiejętności bohatera),
- nieudane otwarcie (strata wytrychu, warunek sprawdzający czy mamy jeszcze wytrychy, pytanie o kontynuację),
- kontynuuj - wracamy do wskaźnika i pętla leci od nowa,
- nie kontynuuj - złamanie pętli,
- wiadomość o braku wytrychów gdy warunek nie jest spełniony,
- koniec pętli.
Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 11:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pw115 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 235
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 23 Lut, 2010 18:18
Bardzo dobry poradnik ale nie wiem czy ktoś z nowicjuszy w systemie Vx'a się w nim połapie
podczas czytania sam się pogubiłem :oops:

Niemniej jednak bardzo dobry poradnik
________________________
Pomocy:
http://pw115.myminicity.com/




 
 
plasebo 



Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 13
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011 00:04
Asantos napisał/a:
później - może jutro zrobię na lewo prawo kręcenie wytrychem
No i gdzie ten opis na otwieranie jak w Gothic'u? Tyle czasu minęło, a tu nic...
Jesteś niesłowny.
 
 
Ekhart 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 7
Skąd: Waterford, IE
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011 00:29
plasebo napisał/a:
Asantos napisał/a:
później - może jutro zrobię na lewo prawo kręcenie wytrychem
No i gdzie ten opis na otwieranie jak w Gothic'u? Tyle czasu minęło, a tu nic...
Jesteś niesłowny.

Cytat:
Ostatnia wizyta: Czw 02 Wrz, 2010 14:22 (Minut: 0)
Wizyt: 854 Łączny czas wizyt Godzin: 123,4

Z pewnością odpowie...
________________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene