Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
System reputacji + klawisze w VX
Autor Wiadomość
pw115 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 235
Skąd: Katowice
  Wysłany: Wto 23 Lut, 2010 18:20
System reputacji + klawisze w VX
Witam to znowu ja
W tym poradniku chciałbym wam przedstawić bardzo ciekawą rzecz a mianowicie reputację
np: jeśli będziemy mieć 0 reputacji to strażnik nie wpuści do jakiejś ekskluzywnej karczmy,
a jeśli reputacją będzie 5 to nas wpuści
Co nam będzie potrzebne:
- Zmienna(dla jednego systemu reputacji)
Opcjonalnie(dla osób bieglejszych w obsłudze vx'a)
- 1 typowe zdarzenie
- 1 przełącznik

Zaczynamy

Najpierw trzeba tę reputację otrzymać nie ?

Kiedy skończymy questa dla jakiegoś NPC dopisujemy:
zmień zmienną: 0001Reputacja +1
To wszystko teraz mamy już 1 Reputacji !!!

Teraz ustawiamy strażnik który będzie reagować na posiadaną przez nas reputację
robimy tak:
ustaw warunek: zmienna 0001Reputacja = 1
wiadomość: Spadaj
koniec warunku
ustaw warunek: zmienna 0001Reputacja = 5
wiadomość: Witaj !
Proszę oto SS:
Spoiler:




Koniec

A teraz pokaże wam jak wyświetlać wartość zmiennej w trakcie gry za pomocą klawisza(ale to stwarza możliwości co ?)
Ale najpierw omówię klawisze w Vx'sie
Więc

W grze - Na klawiaturze
C - Enter
B - ESC
A - Shift(L)
Z - C
X - B
A - X
S - Y
D - Z
Q - L
Teraz tworzymy typowe równoległe zdarzenie startujące na przełącznik(startowy)
przełącznik startowy - taki który jest uruchamiany na samym początku gry
i w tym typowym
ustaw warunek: Przycisk R(na klawiaturze W)jest naciśnięty
wiadomość: \v[0001]
Czemu \v[0001] - bo taka komenda wyświetla wartość zmiennej nr 1
Proszę oto SS
Spoiler:



________________________
Pomocy:
http://pw115.myminicity.com/




Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 11:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Wto 23 Lut, 2010 18:29
fajny tutek - dzięki za pokazanie jak wywoływać coś klawiszem ;) przyda mi się :D
 
 
Hemp Gru 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 56
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Sro 24 Lut, 2010 09:13
Dasz demo??
 
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Pią 25 Cze, 2010 20:43
Odświeżam. :-)
Nie wiem po co demo :-/ , wszystko zrozumiałe i przejrzyste. :-)
Nic dodać nic ująć :-)
 
 
Hemp Gru 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 56
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Sob 26 Cze, 2010 10:50
Gdy prosiłem o demo nie umiałem jeszcze zmiennych :-/
Teraz umiem...
 
 
 
PaKiTos 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 359
Skąd: spytaj innych
Wysłany: Pon 12 Lip, 2010 18:51
Dla nowych się przyda, dobry tutorial. :-) :-)
________________________
po co to kopiujesz? ;d
Spoiler:

Fakty:
1.Widzisz mój podpis
2.Jesteś w internecie
3.Czytasz
4.Siedzisz przy komputerze
5.Jesteś na UltimaForum
6.Twój nick to Gość


kiedys tu bylo fajniej... coz gospoda rma forever
chwala tym ktorzy nadal robia w 2k
 
 
Agumon 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 53 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 515
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Wto 27 Lip, 2010 12:29
Nom dobry tutek.
________________________
Pomogłem? Daj ""
Piszę poprawnie po polsku

 
 
Loyd 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 27
Wysłany: Nie 16 Sty, 2011 23:42
A wie ktoś jak zrobić system reputacji taki jak w elder csroll 3?(Reputacja tam nie jest ogólna ale do każdego mieszkańca inna)
________________________
Klikajcie i sie rejestrujcie!!! Prosze!!!!
http://filesget.pl/znajomy,3427.html

89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.

http://grawbank.tk/84/andzio
http://stworzwirusa.tk/656/zdislaw
 
 
Kiniaq 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 17 Sty, 2011 18:25
Loyd, robisz osobną zmienną do każdego mieszkańca :)
 
 
tracersgta 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 612
Skąd: mam wiedzieć?
Wysłany: Pon 17 Sty, 2011 19:48
Napewno mi się przyda... Ale są tutaj 2 tutki w jednym:
-reputacja
-jak wywołać coś klawiszem ;-)
________________________
I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!

Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł" ;-)
 
 
 
Agumon 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 53 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 515
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Pon 17 Sty, 2011 20:18
Cytat:
Loyd, robisz osobną zmienną do każdego mieszkańca :)

Tylko po pewnym czasie mu to nie wyjdzie bo zabraknie mu przycisków do wyświetlania. No chyba że nie chce oglądać jego reputacji albo zrobi jeden i będzie kilka wyborów.
________________________
Pomogłem? Daj ""
Piszę poprawnie po polsku

 
 
Kiniaq 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 18 Sty, 2011 17:21
Agumon napisał/a:
Tylko po pewnym czasie mu to nie wyjdzie bo zabraknie mu przycisków do wyświetlania. No chyba że nie chce oglądać jego reputacji albo zrobi jeden i będzie kilka wyborów.


Albo może też w oknie rozmowy z danym NPC dodać wybór "Pokaż reputację" i to wywoła wiadomość: "Twoja reputacja dla tej osoby wynosi: \v[001]"
 
 
Agumon 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 53 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 515
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Sro 19 Sty, 2011 11:16
Albo nie lepiej zrobić np tak:
Wiadomość:
\c[3]Ktośtam\c[0] (\c[12]\v[5]\c[0]):
Witaj w czym mogę pomóc???
I wyglądało by to mniej więcej tak:


I teraz wytłumaczę o co chodzi. No to tak:
\c[3] - oznacza to że nazwa imienia np. Ktośtam będzie zielona
\c[0] - to że następne literki będą białe
\c[12] to że wiadomość będzie niebieska
\v[5] - a to będzie wyświetlany nr zmiennej. Tutaj wybrałem nr 5
Wszystkie imiona i zmienne są przytoczone przypadkowo.

Mi się zdaje że tak dobrane kolory lepiej wychodzą.
________________________
Pomogłem? Daj ""
Piszę poprawnie po polsku

 
 
Kiniaq 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro 19 Sty, 2011 11:48
Masz rację. Twój pomysł jest lepszy :-P
 
 
Drawestien 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 127
Wysłany: Sro 19 Sty, 2011 17:16
Dobry tutek,na pewno komuś się przyda.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene