Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zmienne globalne [RMVX]
Autor Wiadomość
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pią 26 Lut, 2010 15:13
Zmienne globalne [RMVX]
Kolejność:
Zmienna globalna - wartość - opis


Legenda:
[] - tablica
0...n - wartości od 0 do n


_____________________________________________
$game_temp
Opis:
Przechowuje wartości, które używane są chwilowo, po czym są usuwane/czyszczone.

Przykłady:
- $game_temp.in_battle - true/false - sprawdza, czy drużyna jest podczas walki
- $game_temp.shop_goods - [] - zawiera listę przedmiotów do kupienia
- $game_temp.shop_purchase_only - true/false - sprawdza, czy w sklepie można tylko kupować
- $game_temp.name_actor_id - 0...n - ID bohatera, któremu zmienia się imię (Input Name)
- $game_temp.name_max_char - 0...n - maksymalna liczba znaków w imieniu (Input Name)
- $game_temp.last_file_index - 0...3 - indeks ostatniego zapisu gry

_____________________________________________
$game_system
Opis:
Odpowiedzialny w głównej mierze za blokowanie/odblokowanie zapisu, dostępu do menu albo możliwości ataku potworów.

Przykłady:
- $game_system.timer - liczba - zegar, dzięki tej zmiennej można ustawić dowolną wartość
- $game_system.timer_working - true/false - sprawdza, czy zegar jest używany
- $game_system.save_disabled - true/false - zmienia dostęp do zapisu gry
- $game_system.menu_disabled - true/false - zmienia dostęp do menu podczas gry
- $game_system.encounter_disabled - true/false - włącza/wyłącza atak potworów na mapie
- $game_system.save_count - liczba - podaje ilość save'ów
- $game_system.version_id - liczba - podaje wersję gry

_____________________________________________
$game_message
Opis:
Obsługuje okno wiadomości, które wyświetla tekst lub opcje wyboru.

Przykłady:
- $game_message.texts - [] - zawiera cały tekst, który ma zostać wyświetlony w oknie wiadomości
- $game_message.face_name - tekst - nazwa obrazka z 'buźką' postaci
- $game_message.face_name - 0...7 - indeks 'buźki' postaci na obrazku
- $game_message.background - 0/1 - typ tła 0 - normalne, 1 - przezroczyste
- $game_message.position - 0...2 - położenie okna 0 - góra, 1 - środek, 2 - dół
- $game_message.choice_max - 0...4 - maksymalna liczba opcji wyboru

_____________________________________________
$game_switches
Opis:
Przechowuje wartość (true/false) przełączników.

Przykłady:
- $game_switches[ID] - wartość przełącznika o wskazanym ID
- $game_switches[$data_system.switches.index("NAZWA")] - sprawdza stan przełącznika o nazwie 'NAZWA'

_____________________________________________
$game_variables
Opis:
Przechowuje wartości liczbowe zmiennych.

Przykłady:
- $game_variables[ID] - wartość liczbowa zmiennej o wskazanym ID
- $game_variables[$data_system.variables.index("NAZWA")] - sprawdza wartość dla zmiennej o nazwie 'NAZWA'

_____________________________________________
$game_self_switches
Opis:
Przechowuje wartości przełączników wewnętrznych (w polskiej wersji językowej - przełączników głównych)

_____________________________________________
$game_actors
Opis:
Przechowuje dane o bohaterach w postaci tablicy. Odwołuje się do klasy Game_Actor po wskazaniu, o którego bohatera dokładnie chodzi - $game_actors[ID], gdzie ID to id bohatera w bazie danych.

Przykłady:
- $game_actors[ID].name - sprawdza imię bohatera o wskazanym ID
- $game_actors[ID].character_name - sprawdza nazwę charsetu z bohaterem
- $game_actors[ID].character_index - sprawdza indeks obrazka bohatera na charsecie
- $game_actors[ID].face_name - sprawdza nazwę facesetu bohatera
- $game_actors[ID].face_index - sprawdza indeks 'buźki' bohatera na facesecie
- $game_actors[ID].class_id - sprawdza id klasy bohatera
- $game_actors[ID].weapon_id - sprawdza id broni bohatera
- $game_actors[ID].armor1_id - sprawdza id tarczy bohatera
- $game_actors[ID].armor2_id - sprawdza id hełmu bohatera
- $game_actors[ID].armor3_id - sprawdza id pancerza bohatera
- $game_actors[ID].armor3_id - sprawdza id akcesorium bohatera
- $game_actors[ID].level - sprawdza poziom bohatera
- $game_actors[ID].exp - sprawdza liczbę punktów doświadczenia bohatera
- $game_actors[ID].last_skill_id - przechowuje id ostatnio użytej umiejętności (na potrzeby kursora, gdyż wskazuje on właśnie ostatnio użytą)

_____________________________________________
$game_party
Opis:
Przechowuje dane o bohaterach będących w drużynie. Część danych pobiera z klasy Game_Actor po wskazaniu, o którego bohatera dokładnie chodzi - $game_party.members[INDEX], gdzie INDEX to indeks bohatera w drużynie (domyślnie 0...3).

Przykłady:
- $game_party.gold - liczba - sprawdza liczbę złota jaka jest w posiadaniu drużyny
- $game_party.steps - liczba - sprawdza liczbę kroków jaką przebyła drużyna
- $game_party.last_item_id - 0...n - przechowuje id ostatnio użytego przedmiotu (na potrzeby kursora)
- $game_party.last_actor_index - 0...3 - przechowuje indeks ostatniego bohatera (na potrzeby kursora)
- $game_party.last_target_index - 0...n - przechowuje indeks ostatniego celu (na potrzeby kursora)

- $game_party.members[INDEX].name - sprawdza imię bohatera
- $game_party.members[INDEX].character_name - sprawdza nazwę charsetu z bohaterem
- $game_party.members[INDEX].character_index - sprawdza indeks obrazka bohatera na charsecie
- $game_party.members[INDEX].face_name - sprawdza nazwę facesetu bohatera
- $game_party.members[INDEX].face_index - sprawdza indeks 'buźki' bohatera na facesecie
- $game_party.members[INDEX].class_id - sprawdza id klasy bohatera
- $game_party.members[INDEX].weapon_id - sprawdza id broni bohatera
- $game_party.members[INDEX].armor1_id - sprawdza id tarczy bohatera
- $game_party.members[INDEX].armor2_id - sprawdza id hełmu bohatera
- $game_party.members[INDEX].armor3_id - sprawdza id pancerza bohatera
- $game_party.members[INDEX].armor3_id - sprawdza id akcesorium bohatera
- $game_party.members[INDEX].level - sprawdza poziom bohatera
- $game_party.members[INDEX].exp - sprawdza liczbę punktów doświadczenia bohatera
- $game_party.members[INDEX].last_skill_id - przechowuje id ostatnio użytej umiejętności (na potrzeby kursora, gdyż wskazuje on właśnie ostatnio użytą)

_____________________________________________
$game_troop
Opis:
Przechowuje dane o przeciwnikach oraz informacje związane z walką. Część danych pobiera z klasy Game_Enemy po wskazaniu, o którego przeciwnika dokładnie chodzi - $game_troop.members[INDEX], gdzie INDEX to indeks przeciwnika w grupie potworów.

Przykłady:
- $game_troop.turn_count - liczba - sprawdza liczbę rund w walce
- $game_troop.can_escape - true/false - sprawdza, czy można uciec w walki
- $game_troop.can_lose - true/false - sprawdza, czy można przegrać walkę
- $game_troop.preemptive - true/false - sprawdza, czy drużyna ma pierwszeństwo w walce
- $game_troop.surprise - true/false - sprawdza, czy drużyna została zaskoczona

- $game_troop.members[INDEX].enemy_id - sprawdza id przeciwnika
- $game_troop.members[INDEX].original_name - sprawdza imię przeciwnika
- $game_troop.members[INDEX].screen_x - sprawdza współrzędną X battlera przeciwnika
- $game_troop.members[INDEX].screen_y - sprawdza współrzędną Y battlera przeciwnika

_____________________________________________
Mam nadzieję, że się przyda :-> Będę wdzięczna za uwagi ;-)
________________________


 
 
 
ziomalek 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 36
Skąd: Chomikuj.pl/jjj979
Wysłany: Nie 02 Maj, 2010 08:17
Dzięki Ayne!
Napewno się przyda!
________________________

 
 
CikenPL 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 1
Wysłany: Sob 08 Maj, 2010 01:10
bardzo atrakcyjne
________________________
Ciken
 
 
shiwt 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 131
Skąd: z Polski
Wysłany: Czw 20 Sty, 2011 00:46
kiedy ciąg dalszy ?
________________________

http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=6177

http://www.ultimateam.pl/...p?p=61308#61308

http://www.ultimateam.pl/...p?p=73767#73767
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 10 Lip, 2011 09:19
Zmienne zaktualizowane :aww: Robiłam teraz 'na szybkiego'. Jeśli ktoś wykryje jakiś błąd, prosiłabym o jego wskazanie. Pozdrawiam.
________________________


 
 
 
Avara 





Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 15 Gru 2010
Posty: 331
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 16 Lip, 2011 11:07
Super poradnik. Niedawno opanowałam tworzenie okienka oraz okienka z wyborem i potrzebowałam informacji, które tu znalazłam. Wielkie dzięki! :D
Tylko mam pytanie. Jak w skrypcie przypisać zmiennej losową wartość z danego zakresu liczb?
________________________


Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
Spoiler:

 
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Sob 16 Lip, 2011 11:56
Służy do tego funkcja rand(x), zwracająca losową liczbę z przedziału od 0 do x-1. Przykładowo: rand(5) zwróci 0, 1, 2, 3 lub 4. Jeśli chodziło ci o zwykle zmienne, to wiesz:
Kod:
zmienna = rand(10)

A jeśli o zmienne ze zdarzeń:
Kod:
$game_variables[2] = rand(10)
 
 
 
Avara 





Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 15 Gru 2010
Posty: 331
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 16 Lip, 2011 12:59
Dzięki wielkie Sabikku :)
________________________


Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
Spoiler:

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene