Przydatne zmienne globalne/komendy "draw" |
Autor |
Wiadomość |
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010 14:43
|
|
|
W ruby blok ma taką postać:
Każdy blok rozpoczyna się jakimś słowem kluczowym (begin, def, if, case i tak dalej) i kończy end'em. Policz liczbę słów kluczowych (w RMie są ładnie pokolorowane) i endów i zastanów się, gdzie się przeliczyłeś. Tak się dzieje jak nie używasz tabulatorów (wcięć w każdym bloku).
Kod: | class Costam
def costam
if costam
end
end
def costam
if costam
end
end
def costam
if costam
end
end
end |
|
|
|
|
radek02
Preferowany:
Pomógł: 13 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 257 Skąd: klikasz ?
|
Wysłany: Wto 03 Sie, 2010 18:59
|
|
|
a jaki jest odnośnik do menu ? ( takie coś jak Scene_Map itp. ) |
________________________ 2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]
Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610 |
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Wto 03 Sie, 2010 20:23
|
|
|
Odnośnik? Przeniesienie do Scene_Menu:
Kod: | $scene = Scene_Menu.new |
O to ci chodzi? |
|
|
|
radek02
Preferowany:
Pomógł: 13 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 257 Skąd: klikasz ?
|
Wysłany: Wto 03 Sie, 2010 21:22
|
|
|
Sabikku, dzięki . to już mam pierwszą linijkę . |
________________________ 2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]
Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610 |
|
|
|
maciek1520
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 10
|
Wysłany: Czw 23 Gru, 2010 01:10
|
|
|
Cytat: | [quote="Ayene"]Bo co to jest w ogóle za komenda 'self.contents.draw_actor_name'. I kogo ma podać imię?
Po pierwsze 'draw_actor_name' to zadeklarowana już definicja, która sama w sobie powoduje wyświetlenie imienia bohatera, jednak - co jest ważne - należy wskazać, którego bohatera imię chcesz wyświetlić?
czyli linijka z:
Kod: | self.contents.draw_actor_name |
powinna wyglądać przykładowo tak:
Kod: | draw_actor_name($game_party.actors[0], x, y) |
za x i y podstaw współrzędne.
Wówczas wyświetli się imię pierwszego bohatera w drużynie. |
jak wklejam to co ayene napisala tutaj czyli to
Cytat: | draw_actor_name($game_party.actors[0], x, y) |
to podczas wlaczania nowej gry w grze to wyskakuje mi blad i pokazuje ze jest cos zlego z ta linijka
co moge na to poradzic ???
caly moj kod wyglada tak :
Cytat: | class Window_okno < Window_Base
def initialize(x = 0, y = 0, width = 160, height = 120)
super(x, y, width, height)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = "Tahoma"
self.contents.font.size = 18
self.back_opacity = 160
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
draw_actor_name($game_party.actors[0], 0, 0)
end
end |
Prosze o pomoc |
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Czw 23 Gru, 2010 01:51
|
|
|
Myśl, nie przeklejaj.
Kod: |
class Window_okno < Window_Base
def initialize(x = 0, y = 0, width = 160, height = 120)
super(x, y, width, height)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = "Tahoma"
self.contents.font.size = 18
self.back_opacity = 160
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
self.contents.draw_actor_name($game_party.actors[0], 0, 0)
end
end
|
|
|
|
|
maciek1520
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 10
|
Wysłany: Czw 23 Gru, 2010 12:10
|
|
|
dalej nie dziala tylko wyskakuje mi taki oto blad :
Cytat: | Script 'Windows_okno' line 12: NoMethodError occurred .
undefined method ' actors' for #<gameparty:0x1506878 |
i to jest ta lininijka
Cytat: | self.contents.draw_actor_name($game_party.actors[0], 0, 0) |
co mam z tym zrobic ??
edit;
coz zrobilem juz tego bledu niemam ale mam inny
w Windows_Base
linijka 206
Cytat: | return knockout_color if actor.hp == 0 |
jak moze byc blad z ta linijka skoro ona jest orginalna
pomoze ktos mi ?? |
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Czw 23 Gru, 2010 23:01
|
|
|
Jeśli używasz RMVX, zamiast $game_party.actors używaj $game_party.members |
|
|
|
|