Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Przydatne zmienne globalne/komendy "draw"
Autor Wiadomość
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010 13:43
W ruby blok ma taką postać:
Kod:
begin
end

Każdy blok rozpoczyna się jakimś słowem kluczowym (begin, def, if, case i tak dalej) i kończy end'em. Policz liczbę słów kluczowych (w RMie są ładnie pokolorowane) i endów i zastanów się, gdzie się przeliczyłeś. Tak się dzieje jak nie używasz tabulatorów (wcięć w każdym bloku).

Kod:
class Costam
    def costam
        if costam
        end
    end
    def costam
        if costam
        end
    end
    def costam
        if costam
        end
    end
end
 
 
 
radek02 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 257
Skąd: klikasz ?
Wysłany: Wto 03 Sie, 2010 17:59
a jaki jest odnośnik do menu ? ( takie coś jak Scene_Map itp. )
________________________
2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]

Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610
 
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Wto 03 Sie, 2010 19:23
Odnośnik? Przeniesienie do Scene_Menu:
Kod:
$scene = Scene_Menu.new

O to ci chodzi?
 
 
 
radek02 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 257
Skąd: klikasz ?
Wysłany: Wto 03 Sie, 2010 20:22
Sabikku, dzięki . to już mam pierwszą linijkę ;-) .
________________________
2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]

Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610
 
 
 
maciek1520 



Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 10
Wysłany: Czw 23 Gru, 2010 01:10
Cytat:
[quote="Ayene"]Bo co to jest w ogóle za komenda 'self.contents.draw_actor_name'. I kogo ma podać imię?
Po pierwsze 'draw_actor_name' to zadeklarowana już definicja, która sama w sobie powoduje wyświetlenie imienia bohatera, jednak - co jest ważne - należy wskazać, którego bohatera imię chcesz wyświetlić?

czyli linijka z:
Kod:
self.contents.draw_actor_name

powinna wyglądać przykładowo tak:
Kod:
draw_actor_name($game_party.actors[0], x, y)

za x i y podstaw współrzędne.
Wówczas wyświetli się imię pierwszego bohatera w drużynie.

jak wklejam to co ayene napisala tutaj czyli to
Cytat:
draw_actor_name($game_party.actors[0], x, y)

to podczas wlaczania nowej gry w grze to wyskakuje mi blad i pokazuje ze jest cos zlego z ta linijka

co moge na to poradzic ???
caly moj kod wyglada tak :
Cytat:
class Window_okno < Window_Base
def initialize(x = 0, y = 0, width = 160, height = 120)
super(x, y, width, height)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = "Tahoma"
self.contents.font.size = 18
self.back_opacity = 160
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
draw_actor_name($game_party.actors[0], 0, 0)
end
end


Prosze o pomoc
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Czw 23 Gru, 2010 01:51
Myśl, nie przeklejaj.
Kod:

class Window_okno < Window_Base
  def initialize(x = 0, y = 0, width = 160, height = 120)
    super(x, y, width, height)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    self.contents.font.name = "Tahoma"
    self.contents.font.size = 18
    self.back_opacity = 160
    refresh
  end
  def refresh
    self.contents.clear
    self.contents.draw_actor_name($game_party.actors[0], 0, 0)
  end
end
 
 
 
maciek1520 



Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 10
Wysłany: Czw 23 Gru, 2010 12:10
dalej nie dziala tylko wyskakuje mi taki oto blad :
Cytat:
Script 'Windows_okno' line 12: NoMethodError occurred .
undefined method ' actors' for #<gameparty:0x1506878

i to jest ta lininijka
Cytat:
self.contents.draw_actor_name($game_party.actors[0], 0, 0)


co mam z tym zrobic ??

edit;
coz zrobilem juz tego bledu niemam ale mam inny
w Windows_Base
linijka 206
Cytat:
return knockout_color if actor.hp == 0


jak moze byc blad z ta linijka skoro ona jest orginalna

pomoze ktos mi ??
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Czw 23 Gru, 2010 23:01
Jeśli używasz RMVX, zamiast $game_party.actors używaj $game_party.members
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene