Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Wędkarstwo i smażenie ryb w VX
Autor Wiadomość
Hemp Gru 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 56
Skąd: Bełchatów
  Wysłany: Pią 26 Lut, 2010 22:38
Wędkarstwo i smażenie ryb w VX
Chcę napisać tutek bo nie zrobił tego użytkownik ryby9!

1.Zaczynamy! na początek w Database/Baza danych->Items/Przedmioty tworzymy rybę...
Ja wybrałem Karpia :-)
Spoiler:




2.Tworzymy np. Karpia(lub inną rybę) smażonego!
Spoiler:



3.Robimy wodę na mapce...(Chyba nie musze pokazywać screena ;-) )

4.Jak ktoś chcę tak dokładnie jak ja robie w swojej grze to robimy tak w Database/Baza danych w zakładce Items/Przedmioty robimy Łopatę oraz dżdżownice.
Spoiler:



Robimy jakiegoś gościa, który ją nam sprzedaje lub skrzynie w której ona będzie...
Potem na jakimś kawałku ziemi robimy zdarzenie:
Conditional Branch/warunek - w zakładce 4 Item/Przedmiot-Łopata i Ok
Jak już to mamy to pod Conditional Branch bierzemy wiadomość np. Masz łopate! Oto twoje Dżdżownice i Change items/zmiana przedmiotów . A pod Else np. Nie masz łopaty kup ją w sklepie ogrodniczym lub weź od farmera :mrgreen:
Zresztą zobaczcie sami :-P :
Spoiler:


I wklejamy w różne miejsca na zemi :->

5.W Database/Baza danych robimy wędkę w Items/Przedmioty...
Spoiler:


Na wcześniej zrobionym stawie robimy pomost a na nim zdarzenie!
Spoiler:


W zdarzeniu robimy Conditional branch->4 zakładka->Items/Przedmioty-Wędka
Pod conditionalem robimy drugie Conditional branch->4 zakładka->Items/Przedmioty-Dżdżownice...
Pod tym warunkiem robimy wiadomość np. Masz wędkę i dżdżownice możesz łowić!
I dajemy Change items/zmianę przedmiotów - Karp
A pod Else wiadomość np. Masz wędkę ale nie masz dżdżownic! Niestety nic nie złowisz!
Pod drugim Else wiadomość np. Nie masz wędki! Niestety nic nie złowisz!
Spoiler:


Cała mapka może wyglądać tak:
Spoiler:



Czas na smażenie!
Robimy nową mapkę!
Jakąś trawę i drzewa na niej oraz dom!
Robimy nową mapkę! małą!
Wracamy na poprzednią i na drzwiach dajemy teleportację do środka domu:)
Spoiler:


Dekorujemy jakoś dom...
Może być taki:
Spoiler:


Teraz na piekarniku dajemy zdarzenie...
Conditional branch->4 zakładka-> Items/Przedmioty-Karp
Pod warunkiem robimy wiadomość np. Czy chcesz usmażyć karpia?
Show Choices: Tak lub Nie...
Pod when [tak] wybieramy Change items/zmianę przedmiotów - Karp wybieramy Decrease.
i znów Change item - Smażony karp Wybieramy Increase...
When [nie] zostawiamy puste...
A pod Else wpisujemy wiadomość np. Nie masz karpia!
Spoiler:



I to by było na tyle!
P.S. Jak ktoś chce demo niech napisze!
Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 11:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
pw115 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 235
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 26 Lut, 2010 23:02
Trochę nieczytelne ale w całości wyszło super
________________________
Pomocy:
http://pw115.myminicity.com/




 
 
Flanagan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 181
Skąd: Ziemia
Wysłany: Sob 27 Lut, 2010 08:01
Jak tam jest czy chcesz usmażyć karpia to powinno być ustaw warunek karp w plecaku
Bo tak to moge sobie smażyć i smażyć w nieskończoność

PS. Co złego to nie ja... :papa:
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Sob 27 Lut, 2010 08:17
ładny tutek - poprawię tylko te twoje yhmm

change - zmieniać
conditional branch - to po prostu warunek

wszystko jest w słowniczku mój drogi :)
 
 
Hemp Gru 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 56
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Sob 27 Lut, 2010 08:56
songoxyz
Nie bój się!
Nie będzie się smażyć karpia w nieskończoność bo wybór tak lub nie jest pod conditionalem!
A jak się nie będzie miało zwykłego karpia to wyskoczy to co jest pod else!:]
 
 
 
Siekacz 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 44
Skąd: Rpg Maker VX
Wysłany: Sob 27 Lut, 2010 09:48
brak jeszcze tego dodaj to:wystarczy po conditional branch dac control variables i robiby zmienną
ustawiamy na random od 1 do 2 i dajemy conditional branch z warunkiem zmiennej na 1
czyli złowilśmy rybę a drugie conditional dac z warunkiem zmiennej na 2
i z tekstem uciekła mi

[ Dodano: Sob 27 Lut, 2010 09:50 ]
a na pieczenie jest OK tylko ja dałem że można złowić i rybę.
 
 
 
Hemp Gru 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 56
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Sob 27 Lut, 2010 09:54
Tyle, że ty nie dałeś tutka tylko demo :-/ :-|
 
 
 
Siekacz 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 44
Skąd: Rpg Maker VX
Wysłany: Sob 27 Lut, 2010 09:55
no wiem

[ Dodano: Sob 27 Lut, 2010 09:57 ]
PS dodałem jeszcze ze można złowić Wielką rybę i wage ale niepotrzebnie a do tego mozna złowić starego buta i wymagany jest skill łowiectwo
________________________
Kliknij w link na dole to mi pomożesz
http://kubaninia.myminicity.com/

Piszę poprawnie po polsku
.

 
 
 
Hemp Gru 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 56
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Sob 27 Lut, 2010 10:01
Zazdroszcze Ci:]
P.S. O tym chwal się w swoim "tutorialu" :lol2:
 
 
 
Siekacz 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 44
Skąd: Rpg Maker VX
Wysłany: Sob 27 Lut, 2010 12:47
Originala nie pokonasz
 
 
 
Hemp Gru 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 56
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Sob 27 Lut, 2010 14:01
Co? o.O
 
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Sob 27 Lut, 2010 14:08
możecie bardziej rozwijać swoje wypowiedzi? następnym razem będzie ostr i usunięcie postów
 
 
kierpus3 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 16
Wysłany: Czw 29 Kwi, 2010 19:12
Dasz demko plisss :-P
 
 
 
Siekacz 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 44
Skąd: Rpg Maker VX
Wysłany: Pią 30 Kwi, 2010 21:02
Cytat:
Dasz demko plisss
spoko w niedziele dam ;)
________________________
Kliknij w link na dole to mi pomożesz
http://kubaninia.myminicity.com/

Piszę poprawnie po polsku
.

 
 
 
FireBlade 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 04 Kwi 2010
Posty: 243
Skąd: Opole
Wysłany: Wto 04 Maj, 2010 18:45
Siekacz wszyscy czekają na demo jest już wtorek :D
a co do tutka to przydatny
________________________
"Nigdy się nie tłumacz, przyjaciele tego nie potrzebują a wrogowie i tak nie uwierzą.,"

"Oklaski są z łaski a brawa to wielka sprawa"

"Akcpetuję tylko wodę, mountain dew i coca colę zero..."

DeviantArt : http://divinekataroshie.deviantart.com/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene