________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
Kolejny skrypt który użyję w moim projekcie wylądował na tej stronce
gorąco polecam skrypt jest bardzo fajny
a kontaktowałeś się z nim w sprawach praw autorskich
Wiesz co, nie mogłem bo mnie zbanowali po 2 minutach po wzięciu skryptu.
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
Dołączyła: 28 Lut 2010 Posty: 66 Skąd: Polska a jak :D
Wysłany: Sob 06 Mar, 2010 21:05
Że co do skryptowania jestem "zielona" ;d mam pytania...
1. Czy wszystkie skrypty wkleja się nad main ?
2.czy czymś się wywołuje ten skrypt ?
3.Jak dodaje się nowe questy i usuwa stare ?
1 - Tak wszystkie.
2 - W skrypcie jest instrukcja:
Spoiler:
Cytat:
#===============================================================================
# INSTRUKCJE
#===============================================================================
# Aby włączyć dziennik zadań należy wywołać skrypt:
# $scene = Scene_QuestLog.new
# Zadania powinny być wcześniej zdefiniowane wg wzoru:
# $quest= ["nazwa", poziom, "grafika", "treść"]
# gdzie zamiast:
# $quest --> możesz wpisać co zechcesz (nie będzie wyświetlane)
# "nazwa" --> nazwa zadania (będzie wyświetlana)
# poziom --> liczba od 1 do 5 (poziom trudności)
# "grafika" --> nazwa pliku zawierającego obrazek o wymiarach 400px na 100px (obrazek przedstawiający scenkę z zadania)
# "treść" --> treść zadania
# Konfiguracja:
# $PICTURE_DIFFICULTY = true/false
# (jeśli true, to poziom trudności będzie przedstawiony
# za pomocą obrazków; jeśli false - za pomocą tekstu)
# Obrazki muszą mieć nazwę: quest_difficulty1, quest_difficulty2 itd. (max 5) oraz rozmiary 125px na 48px.
# Tekst możesz edytować w zmiennych $QD1, $QD2 itd.
# $PICTURE_DESCRIPTION = true/false
# (jeśli true, to w opisie zadania, pojawi się obrazek o wymiarach 400px na 100px;
# jeśli false - brak obrazka)
# $MAP_AS_BACKGROUND = true/false
# (jeśli true, to w tle okienek widać mapę, na której jest bohater oraz podczas
# wciśnięcia ESC pojawia nam się mapa; jeśli false - czarne tło oraz podczas
# wciśnięcia ESC pojawia nam się Menu (opcjonalnie Scene_Menu.new))
# Obsługa:
# Dodawanie zadania:
# $game_party.add_quest($quest)
# $quest --> to nazwa "robocza" zadania (ta, która nie jest wyświetlana)
# Ukończenie zadania:
# $game_party.complete_quest($quest)
# Usunięcie zadania:
# $game_party.remove_quest($quest)
# Warunek - czy zadanie jest wykonane?
# $game_party.is_quest_completed?($quest)
3 - W edytorze skryptów tworzysz 'klasę' "Data_Quests".
I umieszczasz tam coś takiego:
Ten skrypt jest tylko kompatybilny z orginalnym xp'e.
W polskich nie będzie pokazywało tekstu.
Rozwiązanie dać obrazek o wymiarach podanych w instrukcji i tam dać tytuł i tekst.
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
Ten skrypt jest tylko kompatybilny z orginalnym xp'e.
W polskich nie będzie pokazywało tekstu.
Rozwiązanie dać obrazek o wymiarach podanych w instrukcji i tam dać tytuł i tekst.
Jest rozwiązanie łatwiejsze:
Jak skończymy prace nad grą(PL) odpalamy projekt za pomocą Angielskiej wersji, wchodzimy w np. bazę danych(Nic nie zmieniamy), klikamy ok, wychodzimy i zapisujemy.
Projekt z PL zmieni się na ANG. A napisy PL zostaną.
Czy te dwie części trzeba wklejić do dwóch różnch miejsc
3 -W edytorze skryptów tworzysz 'klasę' "Data_Quests".
I umieszczasz tam coś takiego ale co trzeba w edytorze zrobić w innym miejscu niż te dwa skrypty czy to wklejić do jakiegoś z tych skryptów wktóreś miejsce?
Mógłby ktoś powidzieć trochę "jaśniej' o co chodzi ? z tą klasą Data_quest ? ;d
2. czy te 2cz. skryptu wkleja się osobno nad main ? czy razem nad main ?
3. Mugłby ktoś wyjaśnić dokładnie co mam zrobić :
Cytat:
# Zadania powinny być wcze?niej zdefiniowane wg wzoru:
# $quest= ["nazwa", poziom, "grafika", "tre?ć"]
1 W dacie quest robisz wcześniejsze zdefiniowanie wszystkich misji zanim je wpiszesz do dziennika zadań
2 Razem
3 &quest(robocza nazwa zadania, nie będzie wyświetlana)["nazwa(nazwa zadanie widoczna w dzienniku", poziom(poziom trudności zadania), Grafika(ss z zadania{musi być włączone w konfiguracji skryptu, jeśli nie włączone w konfiguracji to nie pisać nic}), "opis zadania"(jest widoczny w dzienniku zadań)]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum