Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Dziennik Misji
Autor Wiadomość
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Sob 27 Lut, 2010 18:10
Dziennik Misji
Znalazłem ten skrypt na stronie rmxp.pl.
Każdy wie co daje ten skrypt. Wymaga on dwóch części.
Cz.1
http://thieffer.cba.pl/files/questlog_rgss.txt
Cz.2
http://thieffer.cba.pl/files/atp.txt
SS
http://img24.imageshack.u...stlogscreen.png
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
pw115 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 235
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 27 Lut, 2010 18:16
Kolejny skrypt który użyję w moim projekcie wylądował na tej stronce
gorąco polecam skrypt jest bardzo fajny
a kontaktowałeś się z nim w sprawach praw autorskich
________________________
Pomocy:
http://pw115.myminicity.com/




 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Pon 01 Mar, 2010 19:57
Wiesz co, nie mogłem bo mnie zbanowali po 2 minutach po wzięciu skryptu.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
Firestorm109 



Dołączyła: 28 Lut 2010
Posty: 66
Skąd: Polska a jak :D
Wysłany: Sob 06 Mar, 2010 21:05
Że co do skryptowania jestem "zielona" ;d mam pytania...
1. Czy wszystkie skrypty wkleja się nad main ?
2.czy czymś się wywołuje ten skrypt ?
3.Jak dodaje się nowe questy i usuwa stare ?
 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Sob 06 Mar, 2010 21:36
1 - Tak wszystkie.
2 - W skrypcie jest instrukcja:
Spoiler:

Cytat:
#===============================================================================
# INSTRUKCJE
#===============================================================================
# Aby włączyć dziennik zadań należy wywołać skrypt:
# $scene = Scene_QuestLog.new
# Zadania powinny być wcześniej zdefiniowane wg wzoru:
# $quest= ["nazwa", poziom, "grafika", "treść"]
# gdzie zamiast:
# $quest --> możesz wpisać co zechcesz (nie będzie wyświetlane)
# "nazwa" --> nazwa zadania (będzie wyświetlana)
# poziom --> liczba od 1 do 5 (poziom trudności)
# "grafika" --> nazwa pliku zawierającego obrazek o wymiarach 400px na 100px (obrazek przedstawiający scenkę z zadania)
# "treść" --> treść zadania
# Konfiguracja:
# $PICTURE_DIFFICULTY = true/false
# (jeśli true, to poziom trudności będzie przedstawiony
# za pomocą obrazków; jeśli false - za pomocą tekstu)
# Obrazki muszą mieć nazwę: quest_difficulty1, quest_difficulty2 itd. (max 5) oraz rozmiary 125px na 48px.
# Tekst możesz edytować w zmiennych $QD1, $QD2 itd.
# $PICTURE_DESCRIPTION = true/false
# (jeśli true, to w opisie zadania, pojawi się obrazek o wymiarach 400px na 100px;
# jeśli false - brak obrazka)
# $MAP_AS_BACKGROUND = true/false
# (jeśli true, to w tle okienek widać mapę, na której jest bohater oraz podczas
# wciśnięcia ESC pojawia nam się mapa; jeśli false - czarne tło oraz podczas
# wciśnięcia ESC pojawia nam się Menu (opcjonalnie Scene_Menu.new))
# Obsługa:
# Dodawanie zadania:
# $game_party.add_quest($quest)
# $quest --> to nazwa "robocza" zadania (ta, która nie jest wyświetlana)
# Ukończenie zadania:
# $game_party.complete_quest($quest)
# Usunięcie zadania:
# $game_party.remove_quest($quest)
# Warunek - czy zadanie jest wykonane?
# $game_party.is_quest_completed?($quest)


3 - W edytorze skryptów tworzysz 'klasę' "Data_Quests".
I umieszczasz tam coś takiego:
Spoiler:

Cytat:
$quest1 = ["TYTUŁ ZADANIA", 1(POZIOM TRUDNOŚCI), "quest1",
"OPIS ZADANIA."]



Mam nadzieję, że pomogłem.
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Firestorm109 



Dołączyła: 28 Lut 2010
Posty: 66
Skąd: Polska a jak :D
Wysłany: Sob 06 Mar, 2010 22:10
Wielkie dzięki :) !!!! to już kolejna pomoc od cb :-) ;-) :zeby: Jesteś boski !!!
 
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Nie 07 Mar, 2010 09:18
Ten skrypt jest tylko kompatybilny z orginalnym xp'e.
W polskich nie będzie pokazywało tekstu.
Rozwiązanie dać obrazek o wymiarach podanych w instrukcji i tam dać tytuł i tekst.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Nie 07 Mar, 2010 09:32
Cytat:
Ten skrypt jest tylko kompatybilny z orginalnym xp'e.
W polskich nie będzie pokazywało tekstu.
Rozwiązanie dać obrazek o wymiarach podanych w instrukcji i tam dać tytuł i tekst.


Jest rozwiązanie łatwiejsze:
Jak skończymy prace nad grą(PL) odpalamy projekt za pomocą Angielskiej wersji, wchodzimy w np. bazę danych(Nic nie zmieniamy), klikamy ok, wychodzimy i zapisujemy.
Projekt z PL zmieni się na ANG. A napisy PL zostaną.

PS.U mnie to działa.
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
RtaMag2 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 137
Skąd: Piechy
Wysłany: Nie 07 Mar, 2010 10:02
Czy te dwie części trzeba wklejić do dwóch różnch miejsc

3 -W edytorze skryptów tworzysz 'klasę' "Data_Quests".
I umieszczasz tam coś takiego ale co trzeba w edytorze zrobić w innym miejscu niż te dwa skrypty czy to wklejić do jakiegoś z tych skryptów wktóreś miejsce?
________________________

 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Nie 07 Mar, 2010 10:05
Wklejasz dwie części do edytora skryptów a Data_Quests - Tworzysz w edytorze skryptów.
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Firestorm109 



Dołączyła: 28 Lut 2010
Posty: 66
Skąd: Polska a jak :D
Wysłany: Pon 08 Mar, 2010 13:37
Witam :-) mam kilka pytań :-P
1.
Melvin napisał/a:

3 - W edytorze skryptów tworzysz 'klasę' "Data_Quests".
I umieszczasz tam coś takiego:
Spoiler:

Cytat:
$quest1 = ["TYTUŁ ZADANIA", 1(POZIOM TRUDNOŚCI), "quest1",
"OPIS ZADANIA."]



Mógłby ktoś powidzieć trochę "jaśniej' o co chodzi ? z tą klasą Data_quest ? ;d
2. czy te 2cz. skryptu wkleja się osobno nad main ? czy razem nad main ?

3. Mugłby ktoś wyjaśnić dokładnie co mam zrobić :

Cytat:
# Zadania powinny być wcze?niej zdefiniowane wg wzoru:
# $quest= ["nazwa", poziom, "grafika", "tre?ć"]
 
 
 
pw115 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 235
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 08 Mar, 2010 14:30
1 W dacie quest robisz wcześniejsze zdefiniowanie wszystkich misji zanim je wpiszesz do dziennika zadań
2 Razem
3 &quest(robocza nazwa zadania, nie będzie wyświetlana)["nazwa(nazwa zadanie widoczna w dzienniku", poziom(poziom trudności zadania), Grafika(ss z zadania{musi być włączone w konfiguracji skryptu, jeśli nie włączone w konfiguracji to nie pisać nic}), "opis zadania"(jest widoczny w dzienniku zadań)]
________________________
Pomocy:
http://pw115.myminicity.com/




 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Pon 08 Mar, 2010 16:57
Cytat:
2. czy te 2cz. skryptu wkleja się osobno nad main ? czy razem nad main ?


Osobno....
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Firestorm109 



Dołączyła: 28 Lut 2010
Posty: 66
Skąd: Polska a jak :D
Wysłany: Pon 08 Mar, 2010 19:04
... :shock: z pytania 2 nie zrozumiałam nic :-P jestem 'zielona' w tych sprawach ...
mógłby ktoś zamieścić demko ? pliiiiiiiisssss
 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Pon 08 Mar, 2010 19:39
Proszę:
http://www.mediafire.com/?gyjngwyg0q5

W razie problemów lub niezrozumiałości... pisz :mrgreen: .

PS. Jest tam również wersja ANG(Napisy).
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene