Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Yoroiookami
Sob 06 Lis, 2010 13:55
Wywołanie zdarzenia
Autor Wiadomość
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Wto 09 Mar, 2010 18:57
Wywołanie zdarzenia
Znalazłem skrypt:
http://rmxp.pl/index.php?topic=4429.0

Polega on na tym, że można wywołać zdarzenie, kiedy Cię zobaczy.
Lub np. Jak zbliżasz się do ogniska to słychać odgłos paleniska.

Może się komuś przyda.


PS.Powie mi ktoś jak to skopiować, żeby działał...? :mrgreen:
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Sro 10 Mar, 2010 20:28
Hmm...dobra, sam nie wiem, być może ktoś wykombinuje wcześniej, bo tego skryptu użyję do następnej gry. >_> tak czy inaczej dzięki za udostępnienie.
 
 
pw115 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 235
Skąd: Katowice
Wysłany: Sro 10 Mar, 2010 20:54
Melvin jak możesz to zamieść ten cały skrypt tutaj może coś pomogę
(z powodu BARDZOOOOO wolnego neta)
________________________
Pomocy:
http://pw115.myminicity.com/




 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Sro 10 Mar, 2010 21:02
Proszę skrypt:
Spoiler:

Cytat:
#==============================================================================
# Veiw Range Script
#------------------------------------------------------------------------------
# By: Near Fantastica
# Date: 25/11/04
#==============================================================================

class View_Range
#--------------------------------------------------------------------------
# ● Range system works by sereching the area of a circle for the Player's xy
# The Veiw is set in each event and is the radius of the circle
# The Eaquation used is (Px-EX)^2 + (Py-Ey)^2 = radius^2
# If the Radius is less than or equal to the View the Player is inside the circle
#--------------------------------------------------------------------------
attr_accessor :event_num
attr_accessor :view_range
#--------------------------------------------------------------------------
# ● Initialization
#--------------------------------------------------------------------------
def initialize(event_num,veiw_range,els)
@event_num = event_num
@event_locial_switch = els
@view_range = veiw_range
@playerx = $game_player.x
@playery = $game_player.y
@eventx = $game_map.events[@event_num].x
@eventy = $game_map.events[@event_num].y
@event_direction = $game_map.events[@event_num].direction
end
#--------------------------------------------------------------------------
# ● check = View_Range.new(EventID, Veiw Range, Local Switch)
# check.enemies_view
#--------------------------------------------------------------------------
def event_view
@playerx-=@eventx
@playerx*=@playerx
@playery-=@eventy
@playery*=@playery
@playerx+=@playery
@view_range*=@view_range
if @playerx <= @view_range
key=[$game_map.map_id, @event_num, @event_locial_switch]
$game_self_switches[key] = true
end
end
#--------------------------------------------------------------------------
# ● check = View_Range.new(EventID, Veiw Range, Local Switch)
# check.enemies_view
#--------------------------------------------------------------------------
def enemies_view
if @event_direction == 2
if @playery >= @eventy
@playerx-=@eventx
@playerx*=@playerx
@playery-=@eventy
@playery*=@playery
@playerx+=@playery
@view_range*=@view_range
if @playerx <= @view_range
key=[$game_map.map_id, @event_num, @event_locial_switch]
$game_self_switches[key] = true
$game_system.timer = 420
$game_system.timer_working = true
$game_map.need_refresh = true
end
end
end
if @event_direction == 4
if @playerx <= @eventx
@playerx-=@eventx
@playerx*=@playerx
@playery-=@eventy
@playery*=@playery
@playerx+=@playery
@view_range*=@view_range
if @playerx <= @view_range
key=[$game_map.map_id, @event_num, @event_locial_switch]
$game_self_switches[key] = true
$game_system.timer = 420
$game_system.timer_working = true
$game_map.need_refresh = true
end
end
end
if @event_direction == 6
if @playerx >= @eventx
@playerx-=@eventx
@playerx*=@playerx
@playery-=@eventy
@playery*=@playery
@playerx+=@playery
@view_range*=@view_range
if @playerx <= @view_range
key=[$game_map.map_id, @event_num, @event_locial_switch]
$game_self_switches[key] = true
$game_system.timer = 420
$game_system.timer_working = true
$game_map.need_refresh = true
end
end
end
if @event_direction == 8
if @playery <= @eventy
@playerx-=@eventx
@playerx*=@playerx
@playery-=@eventy
@playery*=@playery
@playerx+=@playery
@view_range*=@view_range
if @playerx <= @view_range
key=[$game_map.map_id, @event_num, @event_locial_switch]
$game_self_switches[key] = true
$game_system.timer = 420
$game_system.timer_working = true
$game_map.need_refresh = true
end
end
end
end
end

________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
R.I.P. 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 28 Mar, 2010 23:42
http://www.box.net/shared/pvpmdjjqpa pobierz jego demko i sprawdź na ognisku jak to wygląda ;).
 
 
Scot 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: 48
Wysłany: Wto 07 Wrz, 2010 13:00
A da się zaznaczyć jakoś obszar żeby się włączało jak jest np.4 Kroki od postaci?
________________________
 
 
 
smakowy155 



Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 14
Wysłany: Sob 06 Lis, 2010 11:04
Właśnie odkryłem jak działa ten skrypt. Jest świetny!
Jak zobaczycie ognisko to tak jest skrypt:check = View_Range.new(1,3,"A")
check.event_view
to "A" oznacza na jaki przełącznik startuje zdarzenie. A przełącznik włacza się jak znajdziemy się w bliżej niż 3 pola od zdarzenia (ta trójka w nawiasie)
trzeba ustawić warunek na główny przełącznik wtedy gdy znajdzemy się 3 pola od zdarzenia to się uruchomi.

Przyda mi się, bo chciałem zrobić walkę, gdy postać cię zobaczy.
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Sob 06 Lis, 2010 13:55
http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=3709
Skrypt można znaleźć w powyższym wątku :I zamykam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene