Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Skrypt - Screenshot!!!
Autor Wiadomość
artekwnc 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 110
Wysłany: Nie 14 Mar, 2010 21:52
Skrypt - Screenshot!!!
Następny skrypt z rmxp.pl od pana Dan :)

Wprowadzenie:
Skrypt na podstawie Screenshot Andreas21. Dzięki skryptowi poprzez naciśnięcie klawisza F8 zapisujemy obecnego screena z gry do folderu "Screenshots".

Instalacja:
1. Na początek ściągamy bibliotekę którą musimy wrzucić do folderu z grą:
Screenshot.dll - http://www.box.net/shared/onmh6332ei
2. W głównym folderze naszego porjektu tworzymy nowy folder o nazwie 'Screenshots'
3. Tworzymy nową klasę nad 'Main' i wklejamy kod podany niżej.
4. W każdej klasie w której można robić screena odnajdujemy
Kod: [Zaznacz]
loop do
I wklejamy pod nim
Kod: [Zaznacz]
if Input.trigger?(Input::F8)
Screen.shot
end
Zalety:
Skrypt pozwala nam na zapisywania więcej niż jednego screena jak to było w starym skrypcie
Możemy dzięki prostej komendzie wyświetlić w grze, ile screenów mieści się w folderze "Screenshots"
Możemy wybrać rozszerzenie w jakim będą zapisywane obrazki
Możemy wybrać w jakich klasach ma działać skrypt

Wady:
By zainstalować skrypt należy po kolei wklejać warunki z przyciskiem F8
Jeżeli usuniemy screeny mieszczące się w centrum folderu to podczas robienia nowych zastąpią one stare
Poprzez ukryte pliki Thumbs.db czasami może się coś popierniczyć z indexem plików

Skrypt:
Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
# ** Screenshot Saving Script
#------------------------------------------------------------------------------
#  Screenshot Script v1 & screenshot.dll v1 created by: Andreas21
#  Screenshot Script v2 created/edit by: cybersam
#==============================================================================
#  Screenshot Saving Script is Screenshot V2 Script edited by Dan.
#==============================================================================
#  20.12.2008
#------------------------------------------------------------------------------

  module Screen
  @screen = Win32API.new 'screenshot', 'Screenshot', %w(l l l l p l l), ''
  @readini = Win32API.new 'kernel32', 'GetPrivateProfileStringA', %w(p p p p l p), 'l'
  @findwindow = Win32API.new 'user32', 'FindWindowA', %w(p p), 'l'
  module_function
 
  # W jakim rozszerzeniu mają być zapisywane screenshoty
  # (0 = bmp, 1 = jpg and 2 = png)
  def make(file = "mind", typ = 2)

  if typ == 0
    typname = ".bmp"
  elsif typ == 1
    typname = ".jpg"
  elsif typ == 2
    typname = ".png"
  end

  file_index = 0

  # Gdzie mają być zapisywane screenshoty
  dir = "Screenshots/"

  # Tworzenie nazwy pliku
  file_name = dir + file.to_s + typname.to_s
 
  # Tworzenie screenshota
  @screen.call(0, 0, 640, 480, file_name, handel, typ)
  end
 
  def shot
    @files = Dir.entries("Screenshots/")
    make(file = "Screenshot" + (@files.size - 2).to_s, typ = 2)
  end
 
  def quanity
    @files = Dir.entries("Screenshots/")
    print("Ilość plików w folderze 'Screenshots':" + (@files.size - 2).to_s )
  end
 
  def handel
    game_name = "\"" * 256
    @readini.call("Game", "Title", "", game_name, 255, ".\\Game.ini")
    game_name.delete!( "\"")
  return @findwindow.call("RGSS Player", game_name)
  end
end





Demo - http://www.box.net/shared/kt962sqyeb

Wielkie dzięki dla Arevulopapo, bez którego pewnie by nic z tego nie wyszło. Mam nadzieję, że się wam do czegoś przyda.


POZDRO DLA DAN-a
Ostatnio zmieniony przez Nhadala Nie 14 Mar, 2010 23:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Nie 14 Mar, 2010 22:26
Fajne, ale może daj jakieś swoje słowa oprócz
Cytat:
POZDRO DLA DAN-a
Cytat:
od pana Dan
i nie ściągaj od razu słowo w słowo z innego forum
Cytat:
Wielkie dzięki dla Arevulopapo, bez którego pewnie by nic z tego nie wyszło. Mam nadzieję, że się wam do czegoś przyda.
.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
Darkpl3 




Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 53
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 15 Mar, 2010 06:58
skrypcik pomocny sam go używam;p
ale z tego co widziałem na forum był podobny temat:
http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=2763 na nośniku "zrzutów ekranu".
________________________
Jestem mrocznym rycerzem żyjącym
w świetle dziennym.
 
 
 
artekwnc 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 110
Wysłany: Pon 15 Mar, 2010 07:35
czeliosss napisał/a:
Fajne, ale może daj jakieś swoje słowa oprócz
Cytat:
POZDRO DLA DAN-a
Cytat:
od pana Dan
i nie ściągaj od razu słowo w słowo z innego forum
Cytat:
Wielkie dzięki dla Arevulopapo, bez którego pewnie by nic z tego nie wyszło. Mam nadzieję, że się wam do czegoś przyda.
.
Hmm ale ja nie chce zmieniac tego co on napisal. Chce uwzglednic to na jakiej podstawie robil ten skrypt, i nie chce nic zmieniac - sam robil - wkleje to co on napisal.
 
 
 
R.I.P. 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 28 Mar, 2010 22:40
Chyba był już taki temat ale ok, dzięki.
 
 
vinferno 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 41
Skąd: z domu
Wysłany: Sob 30 Kwi, 2011 21:54
eeee mi to niedziała, nawet niemoge znaleść tego "loop do"
________________________
_________________________________
 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Sob 30 Kwi, 2011 23:45
vinferno napisał/a:
eeee mi to niedziała, nawet niemoge znaleść tego "loop do"

Bo jesteś....
Wciśnij CTRL + F - jeśli znajdziesz..
Jak nie znajdziesz to tu masz screena gdzie są te klawisze:
Spoiler:



Poczytaj też na wiki o tym klawiszu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Control

Natomiast klawisz "F", to już inna bajka...
Tu masz dokładniejszego screena gdzie znajduje się ten magiczny klawisz:
Spoiler:



Jeszcze znaczenie klawiszy na klawiaturze:
Spoiler:



A teaz "loop do":
Spoiler:


Mam nadzieję że Ci pomogłem.

BTW:
vinferno napisał/a:
niedziała

http://www.sjp.pl/niedzia%B3a
vinferno napisał/a:
niemoge

http://www.sjp.pl/niemoge
vinferno napisał/a:
znaleść

http://www.sjp.pl/znale%B6%E6
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
vinferno 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 41
Skąd: z domu
Wysłany: Nie 01 Maj, 2011 00:20
ta tylko ze ża mam skrypt skopiowany z tąd i wwyglada on tak
Kod:
#==============================================================================
# ** Screenshot Saving Script
#------------------------------------------------------------------------------
#  Screenshot Script v1 & screenshot.dll v1 created by: Andreas21
#  Screenshot Script v2 created/edit by: cybersam
#==============================================================================
#  Screenshot Saving Script is Screenshot V2 Script edited by Dan.
#==============================================================================
#  20.12.2008
#------------------------------------------------------------------------------

  module Screen
  @screen = Win32API.new 'screenshot', 'Screenshot', %w(l l l l p l l), ''
  @readini = Win32API.new 'kernel32', 'GetPrivateProfileStringA', %w(p p p p l p), 'l'
  @findwindow = Win32API.new 'user32', 'FindWindowA', %w(p p), 'l'
  module_function
 
  # W jakim rozszerzeniu mają być zapisywane screenshoty
  # (0 = bmp, 1 = jpg and 2 = png)
  def make(file = "mind", typ = 2)

  if typ == 0
    typname = ".bmp"
  elsif typ == 1
    typname = ".jpg"
  elsif typ == 2
    typname = ".png"
  end

  file_index = 0

  # Gdzie mają być zapisywane screenshoty
  dir = "Screenshots/"

  # Tworzenie nazwy pliku
  file_name = dir + file.to_s + typname.to_s
 
  # Tworzenie screenshota
  @screen.call(0, 0, 640, 480, file_name, handel, typ)
  end
 
  def shot
    @files = Dir.entries("Screenshots/")
    make(file = "Screenshot" + (@files.size - 2).to_s, typ = 2)
  end
 
  def quanity
    @files = Dir.entries("Screenshots/")
    print("Ilość plików w folderze 'Screenshots':" + (@files.size - 2).to_s )
  end
 
  def handel
    game_name = "\"" * 256
    @readini.call("Game", "Title", "", game_name, 255, ".\\Game.ini")
    game_name.delete!( "\"")
  return @findwindow.call("RGSS Player", game_name)
  end
end

i raczej niema tam czegos takiego jak
loop do w 19 linijce
________________________
_________________________________
 
 
 
vinferno 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 41
Skąd: z domu
Wysłany: Nie 01 Maj, 2011 00:23
Re: Skrypt - Screenshot!!!
artekwnc napisał/a:
Następny skrypt z rmxp.pl od pana Dan :)

Wprowadzenie:
Skrypt na podstawie Screenshot Andreas21. Dzięki skryptowi poprzez naciśnięcie klawisza F8 zapisujemy obecnego screena z gry do folderu "Screenshots".

Instalacja:
1. Na początek ściągamy bibliotekę którą musimy wrzucić do folderu z grą:
Screenshot.dll - http://www.box.net/shared/onmh6332ei
2. W głównym folderze naszego porjektu tworzymy nowy folder o nazwie 'Screenshots'
3. Tworzymy nową klasę nad 'Main' i wklejamy kod podany niżej.
4. W każdej klasie w której można robić screena odnajdujemy
Kod: [Zaznacz]
loop do
I wklejamy pod nim
Kod: [Zaznacz]
if Input.trigger?(Input::F8)
Screen.shot
end
Zalety:
Skrypt pozwala nam na zapisywania więcej niż jednego screena jak to było w starym skrypcie
Możemy dzięki prostej komendzie wyświetlić w grze, ile screenów mieści się w folderze "Screenshots"
Możemy wybrać rozszerzenie w jakim będą zapisywane obrazki
Możemy wybrać w jakich klasach ma działać skrypt

Wady:
By zainstalować skrypt należy po kolei wklejać warunki z przyciskiem F8
Jeżeli usuniemy screeny mieszczące się w centrum folderu to podczas robienia nowych zastąpią one stare
Poprzez ukryte pliki Thumbs.db czasami może się coś popierniczyć z indexem plików

Skrypt:
Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
# ** Screenshot Saving Script
#------------------------------------------------------------------------------
#  Screenshot Script v1 & screenshot.dll v1 created by: Andreas21
#  Screenshot Script v2 created/edit by: cybersam
#==============================================================================
#  Screenshot Saving Script is Screenshot V2 Script edited by Dan.
#==============================================================================
#  20.12.2008
#------------------------------------------------------------------------------

  module Screen
  @screen = Win32API.new 'screenshot', 'Screenshot', %w(l l l l p l l), ''
  @readini = Win32API.new 'kernel32', 'GetPrivateProfileStringA', %w(p p p p l p), 'l'
  @findwindow = Win32API.new 'user32', 'FindWindowA', %w(p p), 'l'
  module_function
 
  # W jakim rozszerzeniu mają być zapisywane screenshoty
  # (0 = bmp, 1 = jpg and 2 = png)
  def make(file = "mind", typ = 2)

  if typ == 0
    typname = ".bmp"
  elsif typ == 1
    typname = ".jpg"
  elsif typ == 2
    typname = ".png"
  end

  file_index = 0

  # Gdzie mają być zapisywane screenshoty
  dir = "Screenshots/"

  # Tworzenie nazwy pliku
  file_name = dir + file.to_s + typname.to_s
 
  # Tworzenie screenshota
  @screen.call(0, 0, 640, 480, file_name, handel, typ)
  end
 
  def shot
    @files = Dir.entries("Screenshots/")
    make(file = "Screenshot" + (@files.size - 2).to_s, typ = 2)
  end
 
  def quanity
    @files = Dir.entries("Screenshots/")
    print("Ilość plików w folderze 'Screenshots':" + (@files.size - 2).to_s )
  end
 
  def handel
    game_name = "\"" * 256
    @readini.call("Game", "Title", "", game_name, 255, ".\\Game.ini")
    game_name.delete!( "\"")
  return @findwindow.call("RGSS Player", game_name)
  end
end





Demo - http://www.box.net/shared/kt962sqyeb

Wielkie dzięki dla Arevulopapo, bez którego pewnie by nic z tego nie wyszło. Mam nadzieję, że się wam do czegoś przyda.


POZDRO DLA DAN-a

i jak widzisz tam wyżej też niema
________________________
_________________________________
 
 
 
vinferno 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 41
Skąd: z domu
Wysłany: Nie 01 Maj, 2011 00:25
aha i mam inną klawiature
________________________
_________________________________
 
 
 
vinferno 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 41
Skąd: z domu
Wysłany: Nie 01 Maj, 2011 00:27
możesz sie czepiać mojego pisma ale mam dyslekcje
________________________
_________________________________
 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Nie 01 Maj, 2011 02:01
Po 1:
Nie pisz 4 postów pod rząd.

Po 2:
Nie umiesz czytać, czy sobie jaja ze mnie robisz?
Cytat:
4. W każdej klasie w której można robić screena odnajdujemy
loop do
I wklejamy pod nim
if Input.trigger?(Input::F8)
Screen.shot
end


Po 3:
Masz oczy? Podałem Ci screena z pozycją "loop do" i widać jak wół, że jest zaznaczona klasa "Scene_Map", więc najpierw się zastanów, zanim coś napiszesz.

Po 4:
Nie obchodzi mnie czy masz dysleksje czy dysmózgie, bo na kiedy piszesz posta jest przycisk "Sprawdź pisownie". Mam Ci zrobić zdjęcie gdzie on jest?

Po 5:
Wkurzają mnie tacy jak Ty - Nie czytają, awanturują się, że mają rację a na końcu tłumaczą się dysekcją...

@EDIT:
Po 6:
To co z gównianą klawiaturę masz, że nie możesz znaleźć "CTRL" i "F"?
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
vinferno 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 41
Skąd: z domu
Wysłany: Nie 01 Maj, 2011 02:11
A mnie wkurzają tacy jak ty nara :papa:
________________________
_________________________________
 
 
 
Axer 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 43
Skąd: się biorą n00by?
Wysłany: Sro 06 Lip, 2011 13:14
Buahahahahaha! Vinferno, żałosny jesteś. Melvin miał rację co do dysmózgii(dobrze napisałem?).

@Topic
Skrypt przydatny, dzięki niemu nie trzeba już wciskać Print Sreeen, wklej do Painta, itd.
 
 
artekwnc 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 110
Wysłany: Sro 06 Lip, 2011 13:34
Cytat:
Buahahahahaha! Vinferno, żałosny jesteś. Melvin miał rację co do dysmózgii(dobrze napisałem?).
Nie uważasz że to już zostało napisane zbyt dawno temu? ...
________________________
Quantino
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene