Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Chary z title
Autor Wiadomość
Maniak 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 10
  Wysłany: Sro 17 Mar, 2010 01:37
Chary z title
Jak każdy wie ilość titli w RMvx jest ograniczona do niezwykle skromnej liczby, jednak jest na to bardzo prosty lecz wymagający trochę pracy sposób.
A prościej pokaże jak wykonać charactersy z title (dla przypomnienia charów możemy mieć teoretycznie nieograniczoną ilość w przeciwieństwie do kilku titli).
Więc do rzeczy, będziemy potrzebować:
-template titla http://s223.photobucket.c...VX%20templates/
-template chara http://www.rpgmakervx.net/index.php?showtopic=209
-przyzwoity program do przetwarzania grafiki (ja w moim tutorial używam programu Paint.NET http://www.programosy.pl/program,paint-net.html program jest freeware więc możecie ściągać bez obaw)
A jak wykonać takie chary? Ano tak:
Otwieramy Paint.NET, tworzymy obrzazek o wymiarach title, na pierwszą warstwę (Layers) wklejamy template titla.
Tworzymy nową warstwę I bez ceregieli przeciągamy na nią titla dla którego nie starczyło miejsca.
Następnie tworzymy nowy obraz tym razem o wymiarach template chara, wklejamy najpierwszą warstwę template chara.
Z pierwszego obrazu z titlem wycinamy interesujące nas elementy (template okazuje się teraz niezwykle pomocny)
Spoiler:


Wklejamy to w obraz chara.
Spoiler:


Powtarzamy tą czynność póki nie zapełnimy całego chara.
Spoiler:


Następnie usuwamy warstwę z template chara.
Spoiler:


W ten oto sposób otrzymaliśmy chara z przeźroczystym tłem i cieniami (jeśli w trakcie wrzucania chara do zasobów gry nie wyświetli nam się okno wyboru koloru przezroczystego i koloru cienia, nie mamy się o co martwić (ewentualne błędy są winą autora titla, wyjaśnie to kiedy indziej i w innym temacie))
Spoiler:


I teraz WAŻNA sprawa gdy będziemy zapisywać chara jego nazwa MUSI zaczynać się od znaku !
Spoiler:


A oto jest dzieło naszej pracy:
Spoiler:


W creditsach proszę opisywać mnie jako „maniek W-CH 272” Wyżej wykonany edit jest mojego autorstwa więc nawet gdybyście widzieli identyczną grafikę innego autora, w creditsach jako autor edita umieście mnie (o ile mieliście to od kogoś innego wcześniej).
Pozdrawiam i życzę powodzenia przy projektach i aby ta lekcja przydała się komuś.
________________________
.............?
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Sro 17 Mar, 2010 07:57
Jest tylko jedna wada tego pomysłu - nie można nimi swobodnie "kolorować" tak jak w przypadku Tilesetów. Najlepiej jest dodawać w ten sposób przedmioty, których użyjemy do co najwyżej jednej mapki, wtedy to jeszcze ma sens. Ale tak czy inaczej dobry poradnik 4/6.

Pozdro
 
 
bionicl 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 99
Skąd: z Huty Mińskiej
Wysłany: Sro 17 Mar, 2010 10:28
Mam pytanie: po co na początku nazwy musi być " ! ". Czy to coś daje?
________________________
Gość, podoba ci się moja gra? ;)
 
 
Bezel 




Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 84
Wysłany: Sro 17 Mar, 2010 12:48
tak bo to bierze że traktuje wszystko w wymiarach 1 animki np tego na początku kolesia a $ robi że im większe tym większe anime kumasz?
________________________
 
 
bionicl 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 99
Skąd: z Huty Mińskiej
Wysłany: Sro 17 Mar, 2010 19:32
zolianek napisał/a:
tak bo to bierze że traktuje wszystko w wymiarach 1 animki np tego na początku kolesia a $ robi że im większe tym większe anime kumasz?


Nie :)
________________________
Gość, podoba ci się moja gra? ;)
 
 
Maniak 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 10
Wysłany: Sro 17 Mar, 2010 20:45
Bez znaku ! dany obiekt był by przesunięty nieco w górę i nie pokrywał by się idealnie z polami na mapie (zauważ że nazwy wszystkich grafik drzwi z RTP zaczynają się od wykrzyknika.
Spoiler:


Obiekty żółty i zielony mają te same wymiary. Zielony pochodzi z chara którego nazwa nie zaczyna się od żadnego znaku specjalnego, za to żółty pochodzi z chara którego nazwa zaczyna się od znaku ! i jak widać żółty pokrywa się idealnie z polami na mapie.

________________________
.............?
 
 
bionicl 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 99
Skąd: z Huty Mińskiej
Wysłany: Sro 17 Mar, 2010 20:59
A cha, ok Wielkie, ale to wielkie dzięki Maniak!
________________________
Gość, podoba ci się moja gra? ;)
 
 
Area 




Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 7
Wysłany: Sob 20 Mar, 2010 07:57
Super tutorial, na pewno w przyszłości się przyda ;-) .
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Nie 13 Cze, 2010 10:56
Area, popieram. Tutorial jest bardzo łatwy do zrozumienia. Paint.NET też się przyda w przyszłości. :-)
 
 
Agumon 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 53 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 515
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Nie 13 Cze, 2010 15:31
Nigdy bym na to nie wpadł. Tak przecież można title z xp do vx przenieść. Tylko długo by to trzeba było robić.
________________________
Pomogłem? Daj ""
Piszę poprawnie po polsku

 
 
radek02 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 257
Skąd: klikasz ?
Wysłany: Sro 16 Cze, 2010 13:12
poradnik fajny , jak będe miał kompa , dam swoje takie "cuś"
________________________
2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]

Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610
 
 
 
Hemp Gru 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 56
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Czw 24 Cze, 2010 17:17
Ej podacie jeszcze raz template chara i title bo 1 link nie działa a na 2 trzeba się rejestrować...
 
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Czw 24 Cze, 2010 18:16
Tutaj; :-)
 
 
Maniak 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 10
Wysłany: Czw 24 Cze, 2010 18:34
Template titla:
http://img18.imageshack.u...mapchipbcde.png
________________________
.............?
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Czw 24 Cze, 2010 18:43
Mógłbym prosić o dodanie grafik tabliczek z TileB, ten program nie chce mi się ściągnąć.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene