Jak każdy wie ilość titli w RMvx jest ograniczona do niezwykle skromnej liczby, jednak jest na to bardzo prosty lecz wymagający trochę pracy sposób.
A prościej pokaże jak wykonać charactersy z title (dla przypomnienia charów możemy mieć teoretycznie nieograniczoną ilość w przeciwieństwie do kilku titli).
Więc do rzeczy, będziemy potrzebować:
-template titla http://s223.photobucket.c...VX%20templates/
-template chara http://www.rpgmakervx.net/index.php?showtopic=209
-przyzwoity program do przetwarzania grafiki (ja w moim tutorial używam programu Paint.NET http://www.programosy.pl/program,paint-net.html program jest freeware więc możecie ściągać bez obaw)
A jak wykonać takie chary? Ano tak:
Otwieramy Paint.NET, tworzymy obrzazek o wymiarach title, na pierwszą warstwę (Layers) wklejamy template titla.
Tworzymy nową warstwę I bez ceregieli przeciągamy na nią titla dla którego nie starczyło miejsca.
Następnie tworzymy nowy obraz tym razem o wymiarach template chara, wklejamy najpierwszą warstwę template chara.
Z pierwszego obrazu z titlem wycinamy interesujące nas elementy (template okazuje się teraz niezwykle pomocny)
Spoiler:
Wklejamy to w obraz chara.
Spoiler:
Powtarzamy tą czynność póki nie zapełnimy całego chara.
Spoiler:
Następnie usuwamy warstwę z template chara.
Spoiler:
W ten oto sposób otrzymaliśmy chara z przeźroczystym tłem i cieniami (jeśli w trakcie wrzucania chara do zasobów gry nie wyświetli nam się okno wyboru koloru przezroczystego i koloru cienia, nie mamy się o co martwić (ewentualne błędy są winą autora titla, wyjaśnie to kiedy indziej i w innym temacie))
Spoiler:
I teraz WAŻNA sprawa gdy będziemy zapisywać chara jego nazwa MUSI zaczynać się od znaku !
Spoiler:
A oto jest dzieło naszej pracy:
Spoiler:
W creditsach proszę opisywać mnie jako „maniek W-CH 272” Wyżej wykonany edit jest mojego autorstwa więc nawet gdybyście widzieli identyczną grafikę innego autora, w creditsach jako autor edita umieście mnie (o ile mieliście to od kogoś innego wcześniej).
Pozdrawiam i życzę powodzenia przy projektach i aby ta lekcja przydała się komuś.
Jest tylko jedna wada tego pomysłu - nie można nimi swobodnie "kolorować" tak jak w przypadku Tilesetów. Najlepiej jest dodawać w ten sposób przedmioty, których użyjemy do co najwyżej jednej mapki, wtedy to jeszcze ma sens. Ale tak czy inaczej dobry poradnik 4/6.
Bez znaku ! dany obiekt był by przesunięty nieco w górę i nie pokrywał by się idealnie z polami na mapie (zauważ że nazwy wszystkich grafik drzwi z RTP zaczynają się od wykrzyknika.
Spoiler:
Obiekty żółty i zielony mają te same wymiary. Zielony pochodzi z chara którego nazwa nie zaczyna się od żadnego znaku specjalnego, za to żółty pochodzi z chara którego nazwa zaczyna się od znaku ! i jak widać żółty pokrywa się idealnie z polami na mapie.
Mógłbym prosić o dodanie grafik tabliczek z TileB, ten program nie chce mi się ściągnąć.
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum