Witam
W dzisiejszym tutorialu pokażę wam jak w prosty sposób można zrobić sakiewkę w której możemy przechowywać pieniądze...
Potrzebne nam jest:
- 4x Zmienna:
*0001: W sakiewce - Ile pieniędzy mamy w sakiewce
*0002: Wyciąganie - Ile będziemy wyciągać pieniędzy
*0003: Wsadzanie - Ile będziemy wsadzać pieniędzy do sakiewki
*0004: Pieniądze - Nasze pieniądze
- 1x Przedmiot - sakiewka
- 1x Typowe zdarzenie
Ok zaczynamy.
Wchodzimy w zakładkę typowe zdarzenia.. Tworzymy 1 nową wiadomość np.
"Chcesz wyciągnąć czy wsadzić pieniądze???"
Następnie Zmienna 0004: Pieniądze - Ustaw - Pieniądze
Screen:
Następnie pokaż wybór :
---Wyciągnąć
---Wsadzić
Screen:
Jeżeli :
---Wyciągnąć to:
Wiadomość:
"W sakiewce masz \v[1] pieniędzy. Ile chcesz wyciągnąć?" Gdzie
\v[1] to odwołanie do zmiennej 0001: W sakiewce.
Po wiadomości:
Polecenie:
Wstaw numer
Zmienna- 0002: Wyciąganie
Numer : 4
Screen:
Następnie: Ustaw warunek :
Zmienna 0002: Zabieranie jest <= ( Mniejsza lub równa) zmiennej 0001: W sakiewce
*Inne zdarzenie, jeśli warunek się nie spełni.
Jeśli warunek się spełni to:
Zmiana pieniędzy:
Operacja :Dodaj
Wartość : zmienna - 0002: Zarabianie
Zmień zmienną:
0001: W sakiewce - zmienną 0002: Zabieranie
Screen:
Jeśli się nie spełni to:
Wiadomość:
"Nie masz tyle pieniędzy w sakiewce."
Ufffffff..... Jakoś to poszło... Kolej na następne 50% tutka.
Ok no to tak:
Opcja: Wsadź:
Wiadomość:
"Masz \v[4] pieniędzy. Ile chcesz wsadzić?" Gdzie
\v[4] to ilość twoich pieniędzy.
Polecenie:
Wstaw numer
Zmienna- 0003: Zostawianie
Numer : 4
Następnie:
Ustaw warunek:
Zmienna 0003: Zostawianie <= ( Mniejsza lub równa) zmiennej 0004: Pieniądze
*Inne zdarzenie, jeśli warunek się nie spełni.
Screen:
Jeśli się spełni to:
Zmienna 0001: W sakiewce + zmienna 0003: Zostawianie
Zmiana pieniędzy :
Operacja:
-odejmij
Wartość:
zmienna 0003: Zostawianie
Screen:
Jeśli warunek się nie spełni to:
Wiadomość:
"Nie masz tyle pieniędzy."
Całość ma wyglądać tak:
Screen:
Następnie wchodzimy w zakładkę przedmioty i tworzymy nowy przedmiot. Nazywamy go np. Sakiewka i uzupełniamy wszystkie pola tak jak na obrazku:
Screen:
Czyli tak:
Nazwa:
-Sakiewka
Opis:
-Sakiewka - W niej przechowuj swoje oszczędności
Cel:
-Brak
Używalne:
-Menu
Konsumpcyjny:
-Nie
Typowe zdarzenie:
0001:Sakiewka.
A potem zastosuj i ok...
I od tego czasu możemy cieszyć się naszą księgą umiejętności...
Aha i jak ktoś by nie wiedział jak to zrobić to zamieszczam demko:
DEMO:
Created By Agumon. Copyright©2010.
All Rights Reserved.®
Dzięki że mogłem pomóc i pozdrawiam wszystkich...
Niedługo będzie więcej podobnych poradników...