Tytuł: The Werewolf
Wersja: RPG Maker XP
Gatunek: RPG
Rok temu z kawałkiem (po porzuceniu swojej starej gry) nie miałem żadnego pomysłu na coś nowego, jednak oglądając różne anime i grając w inne gry powoli nabierałem natchnienia na coś nowego. W końcu zacząłem tworzyć nowy projekt, w którym fabuła nie miała być istną sielanką - miał w niej przewyższać tragizm. Czemu zdecydowałem się na taki krok? Imo gry w których wczuwamy się w bohaterów; współczujemy im z jakiegoś przykrego powodu najlepiej zostają nam w pamięci. Dlatego od razu mówię, że gra nie będzie miała dobrego zakończenia (chyba, że coś mi trzaśnie i zrobię kilka endingów). Inspirację czerpie z takich gier jak Chrono Trigger (SNES), Golden Sun (GBA) czy Terranigma (SNES) oraz stawiam przede wszystkim na dobry klimat. Staram się poświęcać grze dużo czasu, jednak gdy nie mam chęci nie próbuję nawet włączać RM'a - chyba sami wiecie co staje się z grą gdy robi się ją od niechcenia.
Spoiler:
Hmm, nigdy nie miałem talentu do przedstawiania fabuły. Zazwyczaj chciałem opisać ją ciekawie, ale tak by niczego nie zdradzać. Zawsze dawało to marny efekt. No ale cóż, może niektórzy dostrzegą w tym coś więcej:
Początkowa akcja toczyła się w mało rozbudowanym państwie zwanym Palfea. Trójka naszych bohaterów żyła w jednej z wiosek, których i tak było na tych terenach bardzo mało.
Główny bohater - Aldrick - tuż po ukończeniu siedemnastu lat wyrusza z ojcem w niedaleką podróż. Jest on bardzo podekscytowany, gdyż jest to tzw. "Pierwsze polowanie" - przestarzały już obrzęd odprawiany po wkroczeniu młodzieńca w dorosłość. Sprawy komplikują się jednak niesłychanie, gdy w lesie napotykają oni bardzo niebezpiecznego wilka, ponadto podczas pełni księżyca. Drapieżnik rzuca się na głównego bohatera, jednak natychmiastowo zostaje odpędzony przez ojca srebrnowłosego chłopaka. Aldrick mdleję z powodu otrzymanej rany.
Po tym zdarzeniu mija kilka tygodni - w końcu bohater wraca do sił. Wkrótce postanawia razem z przyjaciółmi pomóc w przygotowaniach do festynu odbywającego się z okazji stulecia wioski, a lada dzień on oraz jego drużyna dostają propozycję gry w przedstawieniu pokazującym powstanie wioski. Dni mijają szybko - nadszedł wreszcie ostateczny dzień przedstawienia. Wypadał on na dzień pełni.
[...] Z powodu wielu tragicznych wydarzeń (zarówno dla bohatera jak i jego przyjaciół - Arleen i Setryu) są oni zmuszeniu uciekać z ukochanej dla nich osady. Teraz nie mają już nikogo prócz siebie - tylko sobie mogą od teraz ufać. Muszą uważać na każdym kroku, by nie zostać złapanym.
Z czasem ucieczka przed światem zamienia się w wędrówkę, która jest dla nich szansą na lepsze poznanie świata - lepszego świata. Każdy z nich na swój sposób radzi sobię ze złą sytuacją życiową. Ich podróż może pomóc im w uzyskaniu odpowiedzi na nurtujące ich pytania.
Spoiler:
Klimat jest dla mnie najważniejszą rzeczą w grach. Wpływają na niego wszystkie czynniki po trochu - fabuła, grafika, muzyka... To właśnie o nim myślę tworząc kolejne lokacje oraz scenki. Jaki ma on być? Trudno powiedzieć, jednak od razu mówię, że gra nie ma być mroczna (tak jak to niektórzy osądzili patrząc na Title). Wszystko zależy od charakteru jaki ma przedstawiać lokacja, np. w nocy ma on być tajemniczy, zaś za dnia bardziej pogodny. W grze na klimat wpływają następujące czynniki:
-Barwa ekranu (Zazwyczaj zależna od pory dnia)
-Muzyka w tle (Muzyka określa charakter lokacji)
-Oświetlenie (Efekty świetlne, promienie słoneczne)
-Dźwięki (Świergot ptaków, jęk itp.)
-Wielkość map (Bohater znajduję się zawsze w centrum mapy, co sprawia wrażenie bardziej przestrzennych lokacji)
Spoiler:
Które wygląda bardziej przekonująco?
Spoiler:
W grze znajdziemy głównie grafiki takie jak:
-Tilesety oraz Autotilesety Inquisitora (dodatkowo moje przeróbki)
-Animacji walki z RPG Makera VX oraz XP, również te roboty Mascarpone'a
-Moje własne animowane battlersy oraz garstka znaleziona w internecie (Przykład animowanych battlerków w punkcie 7)
-Charactery w stylu RTP znalezione w internecie (zazwyczaj te z ninesages.org) oraz bardzo duża ilość przeróbek w moim wykonaniu (zwłaszcza charactery w różnych pozycjach)
-Ikonki znalezione w internecie (ponadto ikonki umiejętności tworzone przeze mnie)
-Pictursy, Fogi, Transitiony oraz maski świetlne mojego autorstwa
Staram się wrzucać jak najwięcej grafik od siebie. W przyszłości mam zamiar tworzyć do gry własne Tilesety (w stylu Inqu'a) takich miejsc których w tilesecie nie ma (jaskinie, śnieżne przełęcze, bagna). Możliwe też, że będe robił własne animacje walki, gdyż w grze będzie występowało bardzo dużo umiejętności, a grafiki z RPG Makera VX nie wystarczą. Na bieżąco robię charactersy, ikonki oraz wszelkiego typu światła. Przykłady moich przeróbek oraz grafik:
Spoiler:
Muzyka w grze spełnia bardzo ważną rolę, gdyż jest jednym z najważniejszych składników oddziałujących na klimat gry. Melodie w TW są dosyć często spotykane w innych grach (zarówno RPG Makerowych jak i tych na SNESa czy GBA), za co z pewnością dostanę dużego minusa. Staram się jednak wybierać mniej znane (czasami też lekko zremiksowane) kawałki nie wpadające tak ostro w pamięć. W grze występują utwory z następujących gier:
-Musashiden
-Chrono Trigger
-Chrono Cross
-Final Fantasy
-Alundra
-Lufia II
Poszczególne melodie są odgrywane zależnie od sytuacji w grze, dlatego nie będziemy słuchali ciągle tego samego kawałka. Dzięki temu uniknie się akcji typu "przyjaciel głównego bohatera urwał sobie rękę ale w tle nadal słychać miłe BGM lasu". SE pochodzą z RTP, internetu oraz innych gier, których nazw nie potrafię wymienić. Staram się dobrze udźwiękowić wszystkie akcje postaci (otwieranie drzwi i skrzynek, wpadanie do wody, wzniecanie ognia, upadanie itp.). BGSy również pochodzą z internetu oraz RTP. Staram się używać zawsze gdy jest to możliwe (świergot ptaków, pohukiwanie sowy, dźwięk wodospadu).
Spoiler:
W grze spotkamy również wiele oryginalnych lub mniej oryginalnych rzeczy, które zazwyczaj są rzadko spotykane w grach tworzonych na RPG Makerze XP. Często są to proste systemiki tworzone przeze mnie - te małe drobiazgi mają na celu umilić grę graczowi oraz spowodować, że z większą chęcią będzie zaglądał do gry. Dotychczas stworzyłem następujące rzeczy:
-Mruganie - postać którą obecnie chodzimy posiada animację mrugania
-Emotki - w czasie dialogów nad postaciami pojawiają się emotikony, dzięki którym łatwiej nam określić nastrój panujący między postaciami.
-Umiejętności użytkowe - dzięki poznawanym przez bohaterów umiejętnościom (są one np. do ścinania drzew, czytania w myślach itp.) możemy odkrywać nowe sekrety w grze. Dzięki temu w grze trzeba będzie używać nie tylko statystyk, ale też i głowy.
-Wizualizacja zdobywania przedmiotów - za każdym razem po zdobyciu przedmiotu (np. po zabraniu go ze skrzyni lub zabraniu od przechodnia) bohater unosi posiadany przedmiot ponad głowę, pokazując co zdobył. Przykład:
Spoiler:
-Odmienne Battlery - w zależności od trzymanej broni postacie będą posiadały inne battlerki. Przykład:
Spoiler:
-Animowane elementy Tilesetów - czasami zdarzy nam się spotkać w Tilesecie animowane elementy takie jak motylki, kwiatki kołysane powiewem wiatru, ludzie wykonujące różne czynności, dziobiące kruki czy kawałki drewna unoszące się na wodzie.
-Efekty świetlne - prawie każdy świecący element (lampy, żarzące się węgle, świeczki) będą posiadały maski świetlne. Przykład:
Spoiler:
-Szeroki zakres ruchu - chodząc bohaterem będzie można skakać, wspinać się oraz biegać, jednak w tym ostatnim przypadku jedynie po użyciu specjalnego eliksiru. Pomaga to przede wszystkim w uciekaniu przed niektórymi potworami, po dotknięciu których rozpoczyna się walka.
-Kolekcjonowanie kart - w grze będziemy mogli kolekcjonować karty przedstawiające magiczne przedmioty bądź postacie. Początkowo łatwo będzie zdobyć kilka egzemplarzy, jednak potem trzeba będzie używać do tego specjalnych umiejętności użytkowych. Do kolekcjonowania przedmiotów będzie służył specjalny Album Kart, w którym to będą trzymane karty. Przykład:
Spoiler:
-Rozdzielanie - w pewnych momentach gry będziemy mogli wybrać, jaką postacią chcemy grać. Dzięki temu wtórne przechodzenie gry nie będzie nudne, gdyż nie trzeba będzie wykonywać w kółko tych samych zadań. Przykład wyboru postaci:
Spoiler:
-Bronie dwuręczne - niektóre bronie będą wymagały trzymania w obu rękach. Dlatego też po założeniu danej broni dwuręcznej nie będzie możliwości założenia tarczy.
Te rzeczy z pewnością zobaczymy w grze. Ponadto myślę jeszcze nad innymi rzeczami, jednak nie wiem czy je zrealizuję. Są to następujące rzeczy:
-Karty&Kości - wstępując do karczm czy barów moglibyśmy zagrać z kimś w kości lub karty. Dzięki temu moglibyśmy zarobić (lub stracić) trochę kasy. Zasady dotyczące karcianki nie są jeszcze bliżej ustalone - jeżeli będę chciał zrealizować ten pomysł postaram się wymyślić coś wciągającego.
-Bonusy - po zdobyciu wszystkich Magicznych Kart gracz będzie mógł skorzystać z dodatkowych bonusów, takich jak dodatkowe umiejętności użytkowe (np. niewidzialność - potwory nas nie widzą) czy możliwość zapisywania stanu gry bez podchodzenia do punktu zapisu.
Nie wiem jeszcze, czy coś z tej listy wybiorę. Prawdopodobnie zrealizuję pomysł z bonusem po zdobyciu wszystkich Magicznych Kart.
Spoiler:
Pozwalam sobie zamieścić tutaj małe demko TW przedstawiające intro gry. Możliwe, że pozwoli ono lepiej przyswoić sobie jeden z głównych wątków fabularnych, a przede wszystkim pokazać klimat panujący w grze. Zapraszam do pobierania:
By gra poprawnie działała, wystarczy zainstalować ją w dowolnym miejscu a następnie umieścić pliki z folderu "Files" w odpowiednich miejscach - czcionkę "Sylfaen" w folderze C:/WINDOWS/Fonts a plik .dll w folderze C:/WINDOWS/.
Ostatnio zmieniony przez Ayene Sro 18 Sie, 2010 12:50, w całości zmieniany 3 razy
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
[ Dodano: Sob 17 Kwi, 2010 17:00 ]
-Efekty świetlne - prawie każdy świecący element (lampy, żarzące się węgle, świeczki) będą posiadały maski świetlne -------> Pliska napisz na PW jak to się robi
Nikomu nie masz prawa rozkazywać Zapamiętaj to sobie.
Tu masz te tilesety..
Pzdr.
Ps. Rób tą grę. Każdy czeka.
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum