Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Kurs mappingu - Część 1
Autor Wiadomość
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
  Wysłany: Sob 09 Kwi, 2011 23:49
Kurs mappingu - Część 1
Witam!

Patrząc na fatalne mapki i związane z tym, fatalne gry postanowiłem napisać kurs mappingu.

Zaczynajmy!

Warstwy
Warstwa 1 - Tylko i wyłącznie do podłoża.
Warstwa 2 - To co ma być na podłożu, ale przykryte przez warstwę 3.
Warstwa 3 - To co ma być na samej górze - Góruje nad innymi warstwami.
Warstwa zdarzeń - Zdarzenia na mapie.

Krok 1 - Podłoże
Aby zrobić dobre podłoże trzeba się wykazać odrobiną fantazji i wyobraźni.
Rób tak, aby wyglądało naturalnie.

Zróbmy teraz drogę i trawę.

Warstwa 1:
Spoiler:



Krok 2 - Rośliny i drzewa
Przechodzimy teraz na 2 i najważniejszą warstwę.
Najważniejszą, dlatego że na tej warstwie znajdują się praktycznie wszystkie elementy świata gry.

Tak jak w przypadku robienia podłoża, musimy pamiętać o naturalności.

Postawię teraz kilka krzaczków i drzewek.

Warstwa 2:
Spoiler:



Teraz postawmy kilka drzewek i oczyśćmy podłoże pod drzewami z krzaków.

Warstwa 3:
Spoiler:



Krok 3 - Dodatki
Teraz będziemy operować na warstwie 2 i 3.
Dodajmy więc naturalne obozowisko na rozdrożach.

Podłoże obozowiska.
Warstwa 2:
Spoiler:



Teraz dodajmy urozmaicenie podłoża na warstwie 1 i całe obozowisko na warstwie 3.
Usunąłem, również trzy krzaki, który wyglądały dość dziwnie na "piasecznym"podłożu.
Warstwa 1:
Spoiler:


Warstwa 3:
Spoiler:


Ważne jest, aby robiąc mapki nie starać się zbytnio, bo gdy się staramy to gorzej nam idzie.
Najlepszy jest zawsze pierwszy raz. Pierwszy raz postawiona droga jest dobra, natomiast poprawiona, na ogół gorsza.
Pamiętaj, również że wiele takich samych obiektów na mapie zaniża estetyczność i naturalność mapy.


Całość prezentuje się tak:

Spoiler:



Wiem, że mogło być lepiej, ale taka mapka trzyma grę na poziomie dobrym.
W następnym poradniku napiszę jak robić mapki ze skałami, górami, domy i ich wnętrza, oraz jak dobrze dopasować zdarzenia do mapek.


Pozdrawiam
Melvin
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Nie 10 Kwi, 2011 00:58
Nie jest źle, ale - rozstawianie długich rzędów kwiatków nie jest miłe dla oka. Polecam to ograniczyć i pobawić się z autotile wysokiej trawy, którego w tutku nie użyłeś, a który pasowałby tam o niebo lepiej niż te zbiorowiska liści.
 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Nie 10 Kwi, 2011 11:35
Racja, zapomniałem o tym ;-) Ale mi się mapka podoba :-P
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Kumpel 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Ziemia
Wysłany: Nie 10 Kwi, 2011 17:13
Spox tutek . Przyda się dla tych nowych ;]
________________________
Już wkrótce Legend of Korra
 
 
 
Itaki 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 278
Skąd: z Arvorii.
Wysłany: Nie 10 Kwi, 2011 22:15
Może kiedyś pokaże jakie ja robię mapki.
________________________
Proponuje:

http://r9.fodey.com/2141/...37ef9c849.0.gif
http://grawbank.tk/959/dajcie_na_piwo
http://grawbank.tk/797/daj_dla_biedacka_ < tu musisz wcisnąć!



SIEMANO Gość
 
 
 
vikki 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 25
Skąd: Wumpa Island
Wysłany: Wto 14 Cze, 2011 16:55
Ej weź nie krytykuj mapek innych, to przypada do ich gustu a nie do twojego:)Więc wiesz...
________________________



 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Sro 15 Cze, 2011 11:41
vikki, do kogo to było?
Poza tym, każdy ma prawo do krytyki.
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
vikki 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 25
Skąd: Wumpa Island
Wysłany: Sro 15 Cze, 2011 13:07
To było do Sabikku:)
________________________



 
 
Feniks 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 511
Wysłany: Sro 15 Cze, 2011 15:42
:shock: on powiedział co by należało poprawić a co nie ;O
Co do poradnika... Tak jak powiedział Sabb. nie jest źle, ale lepiej użyć autotilesa:D
________________________

 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Sro 15 Cze, 2011 21:19
vikki, mnie krytyki nie obchodzą ;-) A jak już to przyjmuję je na klatę.. Tak na przyszłość :-D
Co do autotilesa to racja.. Lepiej by wyglądało :-)
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Greniu 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 16 Lip 2011
Posty: 1
Wysłany: Sob 16 Lip, 2011 18:38
Dobra mapka ale przydałby się jakiś domek lub namiot dla wyglądu ;p
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene