Ogłoszenie
Administracja Forum
Paski hp i sp
Autor
Wiadomość
HESEE
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 145
Wysłany: Wto 13 Kwi, 2010 20:14
Paski hp i sp
Skrypt pokazujący pasek HP (czerwony) i SP (niebieski), może komuś się przyda.
Spoiler:
Kod: #==============================================================================
# Paski HP i SP
# Autor: nieznany
#==============================================================================
# Umieść nad Main
#==============================================================================
# Kolor paska HP
HP_GAUGE = Color.new(70, 255, 70) # Kolor RGB
# Kolor paska SP
SP_GAUGE = Color.new(70, 70, 255) # Kolor RGB
#==============================================================================
# Window_Base
#==============================================================================
class Window_Base < Window
def draw_actor_hp(actor, x, y, width = 144)
self.contents.fill_rect(x + 38 + width - 144, y + 24, 102, 1, Color.new(192, 192, 192))
self.contents.fill_rect(x + 38 + width - 144, y + 29, 102, 1, Color.new(192, 192, 192))
self.contents.fill_rect(x + 38 + width - 144, y + 24, 1, 6, Color.new(192, 192, 192))
self.contents.fill_rect(x + 139 + width - 144, y + 24, 1, 5, Color.new(192, 192, 192))
gw = actor.hp * 100 / actor.maxhp
self.contents.fill_rect(x + 39 + width - 144 + (100 - gw), y + 25, gw, 4, HP_GAUGE)
self.contents.fill_rect(x + 39 + width - 144, y + 25, 100 - gw, 4, Color.new(255, 70, 70))
if width - 32 >= 108
flag = true
elsif width - 32 >= 48
flag = false
end
hp_x = x + width - 108
if flag
self.contents.font.color = system_color
self.contents.draw_text(x, y, 32, 32, $data_system.words.hp)
end
self.contents.font.color = actor.hp == 0 ? knockout_color :
actor.hp <= actor.maxhp / 4 ? crisis_color : normal_color
self.contents.draw_text(hp_x, y - 3, 48, 32, actor.hp.to_s, 2)
self.contents.font.color = normal_color
self.contents.draw_text(hp_x + 48, y - 3, 12, 32, "/", 1)
self.contents.draw_text(hp_x + 60, y - 3, 48, 32, actor.maxhp.to_s)
end
def draw_actor_sp(actor, x, y, width = 144)
self.contents.fill_rect(x + 38 + width - 144, y + 24, 102, 1, Color.new(192, 192, 192))
self.contents.fill_rect(x + 38 + width - 144, y + 29, 102, 1, Color.new(192, 192, 192))
self.contents.fill_rect(x + 38 + width - 144, y + 24, 1, 6, Color.new(192, 192, 192))
self.contents.fill_rect(x + 139 + width - 144, y + 24, 1, 5, Color.new(192, 192, 192))
gw = actor.sp * 100 / actor.maxsp
self.contents.fill_rect(x + 39 + width - 144 + (100 - gw), y + 25, gw, 4, SP_GAUGE)
self.contents.fill_rect(x + 39 + width - 144, y + 25, 100 - gw, 4, Color.new(255, 70, 70))
if width - 32 >= 108
flag = true
elsif width - 32 >= 48
flag = false
end
sp_x = x + width - 108
if flag
self.contents.font.color = system_color
self.contents.draw_text(x, y, 32, 32, $data_system.words.sp)
end
self.contents.font.color = actor.sp == 0 ? knockout_color :
actor.sp <= actor.maxsp / 4 ? crisis_color : normal_color
self.contents.draw_text(sp_x, y - 3, 48, 32, actor.sp.to_s, 2)
self.contents.font.color = normal_color
self.contents.draw_text(sp_x + 48, y - 3, 12, 32, "/", 1)
self.contents.draw_text(sp_x + 60, y - 3, 48, 32, actor.maxsp.to_s)
end
end
#==============================================================================
# Window_BattleStatus
#==============================================================================
class Window_BattleStatus < Window_Base
alias hpsp_gauge_refresh refresh
def refresh
hpsp_gauge_refresh
self.contents.font.color = system_color
self.contents.font.size = 18
self.contents.draw_text(0, 32, 16, 32, "HP")
self.contents.draw_text(0, 64, 16, 32, "MP")
end
end
Screen:
Ostatnio zmieniony przez Ayene Sro 14 Kwi, 2010 13:20, w całości zmieniany 3 razy
Izaya
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 127 Skąd: z Netaa !
Wysłany: Pon 21 Cze, 2010 16:54
Fajny Skrypt, ale zakładam że to Ty jesteś Autorem, tak?
Bo o Autorach tu nic nie ma.
________________________ Padł mi laptop ... wszystko, RPG Maker i projekty, wszystko się skończyło. Nie bawię się już w RPGM'a, Zmieniam wizerunek.
Nowa strona, szukam tłumaczy, edytorów, korektorów i HTMLowców ! :D
P.S.: Aga Organization rlz ! =>
Czeliosss
Ranga RM:
Pomógł: 49 razy Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 661 Skąd: Wa-wa
Wysłany: Pon 21 Cze, 2010 16:59
On nie jest autorem.
chyba, że on ma taki nick.
Pzdr.
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
Nie pisać, bo nie odpiszę.
Izaya
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 127 Skąd: z Netaa !
Wysłany: Sro 23 Cze, 2010 14:15
Ah, rozumiem.
[ Dodano : Sro 23 Cze, 2010 15:15 ]
przepraszam, nie zaglądąłem do Skryptu
________________________ Padł mi laptop ... wszystko, RPG Maker i projekty, wszystko się skończyło. Nie bawię się już w RPGM'a, Zmieniam wizerunek.
Nowa strona, szukam tłumaczy, edytorów, korektorów i HTMLowców ! :D
P.S.: Aga Organization rlz ! =>
wito35
Preferowany:
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 82 Skąd: K.Szen-Lon
Wysłany: Czw 24 Cze, 2010 08:20
Czy da się dodać pasek EXP, było by jakieś urozmaicenie, a poza tym nigdzie nie moge takiego skryptu znaleźć.
________________________ Z ogromną przyjemnością przedstawiam wam stronę, pierwszych zapisów do Alpha CBT Fenix OnLine !! www.fenixonline.pun.pl =D
Mamy nadzieję że nasza gra przypadnie wam do gustu i powitacie ją z otwartymi rękoma :>
Nie możesz pisać nowych tematówNie możesz odpowiadać w tematachNie możesz zmieniać swoich postówNie możesz usuwać swoich postówNie możesz głosować w ankietachNie możesz załączać plików na tym forumMożesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku