Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Paski hp i sp
Autor Wiadomość
HESEE 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 145
Wysłany: Wto 13 Kwi, 2010 20:14
Paski hp i sp
Skrypt pokazujący pasek HP (czerwony) i SP (niebieski), może komuś się przyda.

Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
# Paski HP i SP
# Autor: nieznany
#==============================================================================
# Umieść nad Main
#==============================================================================
# Kolor paska HP
HP_GAUGE = Color.new(70, 255, 70) # Kolor RGB

# Kolor paska SP
SP_GAUGE = Color.new(70, 70, 255) # Kolor RGB

#==============================================================================
# Window_Base
#==============================================================================
class Window_Base < Window
  def draw_actor_hp(actor, x, y, width = 144)
    self.contents.fill_rect(x + 38 + width - 144, y + 24, 102, 1, Color.new(192, 192, 192))
    self.contents.fill_rect(x + 38 + width - 144, y + 29, 102, 1, Color.new(192, 192, 192))
    self.contents.fill_rect(x + 38 + width - 144, y + 24, 1, 6, Color.new(192, 192, 192))
    self.contents.fill_rect(x + 139 + width - 144, y + 24, 1, 5, Color.new(192, 192, 192))
    gw = actor.hp * 100 / actor.maxhp
    self.contents.fill_rect(x + 39 + width - 144 + (100 - gw), y + 25, gw, 4, HP_GAUGE)
    self.contents.fill_rect(x + 39 + width - 144, y + 25, 100 - gw, 4, Color.new(255, 70, 70))
    if width - 32 >= 108
      flag = true
    elsif width - 32 >= 48
      flag = false
    end
    hp_x = x + width - 108
    if flag
      self.contents.font.color = system_color
      self.contents.draw_text(x, y, 32, 32, $data_system.words.hp)
    end
    self.contents.font.color = actor.hp == 0 ? knockout_color :
    actor.hp <= actor.maxhp / 4 ? crisis_color : normal_color
    self.contents.draw_text(hp_x, y - 3, 48, 32, actor.hp.to_s, 2)
    self.contents.font.color = normal_color
    self.contents.draw_text(hp_x + 48, y - 3, 12, 32, "/", 1)
    self.contents.draw_text(hp_x + 60, y - 3, 48, 32, actor.maxhp.to_s)
  end

  def draw_actor_sp(actor, x, y, width = 144)
    self.contents.fill_rect(x + 38 + width - 144, y + 24, 102, 1, Color.new(192, 192, 192))
    self.contents.fill_rect(x + 38 + width - 144, y + 29, 102, 1, Color.new(192, 192, 192))
    self.contents.fill_rect(x + 38 + width - 144, y + 24, 1, 6, Color.new(192, 192, 192))
    self.contents.fill_rect(x + 139 + width - 144, y + 24, 1, 5, Color.new(192, 192, 192))
    gw = actor.sp * 100 / actor.maxsp
    self.contents.fill_rect(x + 39 + width - 144 + (100 - gw), y + 25, gw, 4, SP_GAUGE)
    self.contents.fill_rect(x + 39 + width - 144, y + 25, 100 - gw, 4, Color.new(255, 70, 70))
    if width - 32 >= 108
      flag = true
    elsif width - 32 >= 48
      flag = false
    end
    sp_x = x + width - 108
    if flag
      self.contents.font.color = system_color
      self.contents.draw_text(x, y, 32, 32, $data_system.words.sp)
    end
    self.contents.font.color = actor.sp == 0 ? knockout_color :
    actor.sp <= actor.maxsp / 4 ? crisis_color : normal_color
    self.contents.draw_text(sp_x, y - 3, 48, 32, actor.sp.to_s, 2)
    self.contents.font.color = normal_color
    self.contents.draw_text(sp_x + 48, y - 3, 12, 32, "/", 1)
    self.contents.draw_text(sp_x + 60, y - 3, 48, 32, actor.maxsp.to_s)
  end
end

#==============================================================================
# Window_BattleStatus
#==============================================================================
class Window_BattleStatus < Window_Base
  alias hpsp_gauge_refresh refresh
  def refresh
    hpsp_gauge_refresh
    self.contents.font.color = system_color
    self.contents.font.size = 18
    self.contents.draw_text(0, 32, 16, 32, "HP")
    self.contents.draw_text(0, 64, 16, 32, "MP")
  end
end


Screen:
Spoiler:



Ostatnio zmieniony przez Ayene Sro 14 Kwi, 2010 13:20, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Izaya 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 127
Skąd: z Netaa !
Wysłany: Pon 21 Cze, 2010 16:54
Fajny Skrypt, ale zakładam że to Ty jesteś Autorem, tak?
Bo o Autorach tu nic nie ma. :-|
________________________
Padł mi laptop ... wszystko, RPG Maker i projekty, wszystko się skończyło. Nie bawię się już w RPGM'a, Zmieniam wizerunek.

Nowa strona, szukam tłumaczy, edytorów, korektorów i HTMLowców ! :D

P.S.: Aga Organization rlz ! =>
 
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Pon 21 Cze, 2010 16:59
On nie jest autorem.
Cytat:
Autor: nieznany

chyba, że on ma taki nick.
Pzdr.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
Izaya 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 127
Skąd: z Netaa !
Wysłany: Sro 23 Cze, 2010 14:15
Ah, rozumiem.

[ Dodano: Sro 23 Cze, 2010 15:15 ]
przepraszam, nie zaglądąłem do Skryptu :-P
________________________
Padł mi laptop ... wszystko, RPG Maker i projekty, wszystko się skończyło. Nie bawię się już w RPGM'a, Zmieniam wizerunek.

Nowa strona, szukam tłumaczy, edytorów, korektorów i HTMLowców ! :D

P.S.: Aga Organization rlz ! =>
 
 
 
wito35 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 82
Skąd: K.Szen-Lon
Wysłany: Czw 24 Cze, 2010 08:20
Czy da się dodać pasek EXP, było by jakieś urozmaicenie, a poza tym nigdzie nie moge takiego skryptu znaleźć.
________________________
Z ogromną przyjemnością przedstawiam wam stronę, pierwszych zapisów do Alpha CBT Fenix OnLine !! www.fenixonline.pun.pl =D
Mamy nadzieję że nasza gra przypadnie wam do gustu i powitacie ją z otwartymi rękoma :>
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene