Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Ulepszony Scene_End
Autor Wiadomość
PaKiTos 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 359
Skąd: spytaj innych
Wysłany: Sob 01 Maj, 2010 08:43
Ulepszony Scene_End
Skrypt ulepsza Scene_End na lepszy. Można w nim zobaczyć mapkę lub szybko wczytać grę.

A oto on:
Spoiler:

SKRYPT:
Spoiler:

Kod:
# Ulepszony Scene_End
# by PaKiTos

class Scene_End
  def main
    @e = Spriteset_Map.new
    s1 = "Ekran tytułowy"
    s2 = "Wczytaj grę"
    s3 = "Wyjdź"
    s4 = "Powrót"
    @command_window = Window_Command.new(192, [s1, s2, s3,s4])
    @command_window.x = 98 - @command_window.width / 2
    @command_window.y = 146 - @command_window.height / 2
    @c_window = Window_Shi.new
    Graphics.transition
    loop do
      Graphics.update
      Input.update
      update
      if $scene != self
        break
      end
    end
    Graphics.freeze
    @command_window.dispose
    @c_window.dispose
    @e.dispose
    if $scene.is_a?(Scene_Title)
      Graphics.transition
      Graphics.freeze
    end
  end
  def update
    @command_window.update
    @c_window.update
    if Input.trigger?(Input::B)
      $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
      $scene = Scene_Menu.new(5)
      return
    end
    if Input.trigger?(Input::C)
      case @command_window.index
      when 0
        command_to_title
      when 1 
        command_to_title2
      when 2 
        command_shutdown
      when 3 
        command_cancel
      end
      return
    end
  end
 
  def command_to_title
    $game_system.se_play($data_system.decision_se)
    Audio.bgm_fade(800)
    Audio.bgs_fade(800)
    Audio.me_fade(800)
    $scene = Scene_Title.new
  end
 
  def command_to_title2
    $game_system.se_play($data_system.decision_se)
    Audio.bgm_fade(800)
    Audio.bgs_fade(800)
    Audio.me_fade(800)
    $scene = Scene_Load2.new
  end
 
  def command_shutdown
    $game_system.se_play($data_system.decision_se)
    Audio.bgm_fade(800)
    Audio.bgs_fade(800)
    Audio.me_fade(800)
    $scene = nil
  end
 
  def command_cancel
    $game_system.se_play($data_system.decision_se)
    $scene = Scene_Menu.new(5)
  end
end

class Window_Shi < Window_Base
 
  def initialize
    super(0, 0, 640, 64)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    self.contents.font.name = $defaultfonttype 
    self.contents.font.size = $defaultfontsize
    refresh
  end
 
  def refresh
    self.contents.clear
    self.contents.draw_text(4, 0, 120, 32, "Wybierz opcję.")
  end
end

class Scene_Load2 < Scene_File
 
  def initialize
    $game_temp = Game_Temp.new
    $game_temp.last_file_index = 0
    latest_time = Time.at(0)
    for i in 0..3
      filename = make_filename(i)
      if FileTest.exist?(filename)
        file = File.open(filename, "r")
        if file.mtime > latest_time
          latest_time = file.mtime
          $game_temp.last_file_index = i
        end
        file.close
      end
    end
    super("Który plik wczytać ?")
  end
 
  def on_decision(filename)
    unless FileTest.exist?(filename)
      $game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
      return
    end
    $game_system.se_play($data_system.load_se)
    file = File.open(filename, "rb")
    read_save_data(file)
    file.close
    $game_system.bgm_play($game_system.playing_bgm)
    $game_system.bgs_play($game_system.playing_bgs)
    $game_map.update
    $scene = Scene_Map.new
  end
 
  def on_cancel
    $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
    $scene = Scene_End.new
  end
 
  def read_save_data(file)
    characters = Marshal.load(file)
    Graphics.frame_count = Marshal.load(file)
    $game_system        = Marshal.load(file)
    $game_switches      = Marshal.load(file)
    $game_variables     = Marshal.load(file)
    $game_self_switches = Marshal.load(file)
    $game_screen        = Marshal.load(file)
    $game_actors        = Marshal.load(file)
    $game_party         = Marshal.load(file)
    $game_troop         = Marshal.load(file)
    $game_map           = Marshal.load(file)
    $game_player        = Marshal.load(file)
    if $game_system.magic_number != $data_system.magic_number
      $game_map.setup($game_map.map_id)
      $game_player.center($game_player.x, $game_player.y)
    end
    $game_party.refresh
  end
end


TU NIESPODZIANKA:
Spoiler:

Spoiler:

BUUU! PUSTO!



[ Komentarz dodany przez: Ayene: Sob 01 Maj, 2010 11:24 ]
Edycja by Ayene
________________________
po co to kopiujesz? ;d
Spoiler:

Fakty:
1.Widzisz mój podpis
2.Jesteś w internecie
3.Czytasz
4.Siedzisz przy komputerze
5.Jesteś na UltimaForum
6.Twój nick to Gość


kiedys tu bylo fajniej... coz gospoda rma forever
chwala tym ktorzy nadal robia w 2k
 
 
HESEE 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 145
Wysłany: Sob 01 Maj, 2010 10:45
Mi się przydał i jest dobry.
Ale możesz powiedzieć do czego on dokładnie służy bo nie wiem czy to jest u mnie.
________________________
http://www.poomoc.pl/
Kilka kliknięć a pomożesz innym!
Czy naprawdę to jest duża strata czasu?
W ten sposób pomożesz innym!

Pomagam bezinteresownie!
 
 
 
PaKiTos 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 359
Skąd: spytaj innych
Wysłany: Sob 01 Maj, 2010 11:14
Ulepsza Scene_End. ( ekran wyłączania gry )
Dodaje opcję wczytania gry i pozwala zobaczyć mapkę, ponieważ na czarnym tle byłoby gorzej, nie sądzicie?

Mam nadzieję, że ktoś użyje skryptu :)
________________________
po co to kopiujesz? ;d
Spoiler:

Fakty:
1.Widzisz mój podpis
2.Jesteś w internecie
3.Czytasz
4.Siedzisz przy komputerze
5.Jesteś na UltimaForum
6.Twój nick to Gość


kiedys tu bylo fajniej... coz gospoda rma forever
chwala tym ktorzy nadal robia w 2k
 
 
adzio96 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 41
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Sob 05 Cze, 2010 17:16
Spoko Skrypcik:)) Napewno się przyda:))
________________________
Moje Aktualne projekty:
-Hero Of The Prophecy

Więcej na http://japanime.npx.pl
 
 
skate51 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 17
Wysłany: Sob 05 Cze, 2010 17:30
Napisz gdzie go wkleić

Daj screen

A tak to spoko skrypt
________________________
Pracuje tylko w RPG maker XP
 
 
PaKiTos 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 359
Skąd: spytaj innych
Wysłany: Nie 06 Cze, 2010 08:59
Nad Main się wszystko wkleja...
________________________
po co to kopiujesz? ;d
Spoiler:

Fakty:
1.Widzisz mój podpis
2.Jesteś w internecie
3.Czytasz
4.Siedzisz przy komputerze
5.Jesteś na UltimaForum
6.Twój nick to Gość


kiedys tu bylo fajniej... coz gospoda rma forever
chwala tym ktorzy nadal robia w 2k
 
 
Izaya 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 127
Skąd: z Netaa !
Wysłany: Nie 06 Cze, 2010 16:41
Świetny skrypt, przydał mi się.
Dzięki, PaKiTos.
________________________
Padł mi laptop ... wszystko, RPG Maker i projekty, wszystko się skończyło. Nie bawię się już w RPGM'a, Zmieniam wizerunek.

Nowa strona, szukam tłumaczy, edytorów, korektorów i HTMLowców ! :D

P.S.: Aga Organization rlz ! =>
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene