Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Sob 01 Maj, 2010 16:26
Rozszerzanie Title i Menu
Autor Wiadomość
FireBlade 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 04 Kwi 2010
Posty: 243
Skąd: Opole
Wysłany: Sob 01 Maj, 2010 15:46
Rozszerzanie Title i Menu
Witam ! :D

wie ktoś jak dodawać nowe pozycje Title i Menu w rmvx ?
Jestem zielona w RmVx więc jakby ktoś mógł to niech to dokładnie wytłumaczy ^_^

Za wszelką pomoc dziękuje
________________________
"Nigdy się nie tłumacz, przyjaciele tego nie potrzebują a wrogowie i tak nie uwierzą.,"

"Oklaski są z łaski a brawa to wielka sprawa"

"Akcpetuję tylko wodę, mountain dew i coca colę zero..."

DeviantArt : http://divinekataroshie.deviantart.com/
 
 
 
Goliat 



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 4
Wysłany: Sob 01 Maj, 2010 15:49
Ok... Ja Ci zrobię, tylko jak skończę range..

PS.
FireBlade napisał/a:
Jestem zielona w RmVx

Ja też, ale jak znasz się na Ruby... To zrobisz wszystko...

[ Dodano: Sob 01 Maj, 2010 15:58 ]
Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
# ■ Scene_Title
#------------------------------------------------------------------------------
#  タイトル画面の処理を行うクラスです。
#==============================================================================

class Scene_Title < Scene_Base
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12513;&#12452;&#12531;&#20966;&#29702;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def main
    if $BTEST                         # &#25126;&#38360;&#12486;&#12473;&#12488;&#12398;&#22580;&#21512;
      battle_test                     # &#25126;&#38360;&#12486;&#12473;&#12488;&#12398;&#38283;&#22987;&#20966;&#29702;
    else                              # &#36890;&#24120;&#12398;&#12503;&#12524;&#12452;&#12398;&#22580;&#21512;
      super                           # &#26412;&#26469;&#12398;&#12513;&#12452;&#12531;&#20966;&#29702;
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#38283;&#22987;&#20966;&#29702;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def start
    super
    load_database                     # &#12487;&#12540;&#12479;&#12505;&#12540;&#12473;&#12434;&#12525;&#12540;&#12489;
    create_game_objects               # &#12466;&#12540;&#12512;&#12458;&#12502;&#12472;&#12455;&#12463;&#12488;&#12434;&#20316;&#25104;
    check_continue                    # &#12467;&#12531;&#12486;&#12451;&#12491;&#12517;&#12540;&#26377;&#21177;&#21028;&#23450;
    create_title_graphic              # &#12479;&#12452;&#12488;&#12523;&#12464;&#12521;&#12501;&#12451;&#12483;&#12463;&#12434;&#20316;&#25104;
    create_command_window             # &#12467;&#12510;&#12531;&#12489;&#12454;&#12451;&#12531;&#12489;&#12454;&#12434;&#20316;&#25104;
    play_title_music                  # &#12479;&#12452;&#12488;&#12523;&#30011;&#38754;&#12398;&#38899;&#27005;&#12434;&#28436;&#22863;
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12488;&#12521;&#12531;&#12472;&#12471;&#12519;&#12531;&#23455;&#34892;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def perform_transition
    Graphics.transition(20)
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#38283;&#22987;&#24460;&#20966;&#29702;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def post_start
    super
    open_command_window
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#32066;&#20102;&#21069;&#20966;&#29702;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def pre_terminate
    super
    close_command_window
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#32066;&#20102;&#20966;&#29702;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def terminate
    super
    dispose_command_window
    snapshot_for_background
    dispose_title_graphic
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12501;&#12524;&#12540;&#12512;&#26356;&#26032;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def update
    super
    @command_window.update
    if Input.trigger?(Input::C)
      case @command_window.index
      when 0    # &#12491;&#12517;&#12540;&#12466;&#12540;&#12512;
        command_new_game
      when 1    # &#12467;&#12531;&#12486;&#12451;&#12491;&#12517;&#12540;
        command_continue
      when 2    # &#12471;&#12515;&#12483;&#12488;&#12480;&#12454;&#12531;
        command_shutdown
      when 3    # &#12471;&#12515;&#12483;&#12488;&#12480;&#12454;&#12531;
        command_okno # NOWE OKNO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      end
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12487;&#12540;&#12479;&#12505;&#12540;&#12473;&#12398;&#12525;&#12540;&#12489;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def load_database
    $data_actors        = load_data("Data/Actors.rvdata")
    $data_classes       = load_data("Data/Classes.rvdata")
    $data_skills        = load_data("Data/Skills.rvdata")
    $data_items         = load_data("Data/Items.rvdata")
    $data_weapons       = load_data("Data/Weapons.rvdata")
    $data_armors        = load_data("Data/Armors.rvdata")
    $data_enemies       = load_data("Data/Enemies.rvdata")
    $data_troops        = load_data("Data/Troops.rvdata")
    $data_states        = load_data("Data/States.rvdata")
    $data_animations    = load_data("Data/Animations.rvdata")
    $data_common_events = load_data("Data/CommonEvents.rvdata")
    $data_system        = load_data("Data/System.rvdata")
    $data_areas         = load_data("Data/Areas.rvdata")
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#25126;&#38360;&#12486;&#12473;&#12488;&#29992;&#12487;&#12540;&#12479;&#12505;&#12540;&#12473;&#12398;&#12525;&#12540;&#12489;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def load_bt_database
    $data_actors        = load_data("Data/BT_Actors.rvdata")
    $data_classes       = load_data("Data/BT_Classes.rvdata")
    $data_skills        = load_data("Data/BT_Skills.rvdata")
    $data_items         = load_data("Data/BT_Items.rvdata")
    $data_weapons       = load_data("Data/BT_Weapons.rvdata")
    $data_armors        = load_data("Data/BT_Armors.rvdata")
    $data_enemies       = load_data("Data/BT_Enemies.rvdata")
    $data_troops        = load_data("Data/BT_Troops.rvdata")
    $data_states        = load_data("Data/BT_States.rvdata")
    $data_animations    = load_data("Data/BT_Animations.rvdata")
    $data_common_events = load_data("Data/BT_CommonEvents.rvdata")
    $data_system        = load_data("Data/BT_System.rvdata")
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#21508;&#31278;&#12466;&#12540;&#12512;&#12458;&#12502;&#12472;&#12455;&#12463;&#12488;&#12398;&#20316;&#25104;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def create_game_objects
    $game_temp          = Game_Temp.new
    $game_message       = Game_Message.new
    $game_system        = Game_System.new
    $game_switches      = Game_Switches.new
    $game_variables     = Game_Variables.new
    $game_self_switches = Game_SelfSwitches.new
    $game_actors        = Game_Actors.new
    $game_party         = Game_Party.new
    $game_troop         = Game_Troop.new
    $game_map           = Game_Map.new
    $game_player        = Game_Player.new
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12467;&#12531;&#12486;&#12451;&#12491;&#12517;&#12540;&#26377;&#21177;&#21028;&#23450;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def check_continue
    @continue_enabled = (Dir.glob('Save*.rvdata').size > 0)
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12479;&#12452;&#12488;&#12523;&#12464;&#12521;&#12501;&#12451;&#12483;&#12463;&#12398;&#20316;&#25104;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def create_title_graphic
    @sprite = Sprite.new
    @sprite.bitmap = Cache.system("Title")
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12479;&#12452;&#12488;&#12523;&#12464;&#12521;&#12501;&#12451;&#12483;&#12463;&#12398;&#35299;&#25918;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def dispose_title_graphic
    @sprite.bitmap.dispose
    @sprite.dispose
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12467;&#12510;&#12531;&#12489;&#12454;&#12451;&#12531;&#12489;&#12454;&#12398;&#20316;&#25104;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def create_command_window
    s1 = Vocab::new_game
    s2 = Vocab::continue
    s3 = Vocab::shutdown
    s4 = "okno" # NOWE OKNO - NAZWA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    @command_window = Window_Command.new(172, [s1, s2, s3, s4]) # NOWE OKNO (s4)
    @command_window.x = (544 - @command_window.width) / 2
    @command_window.y = 288
    if @continue_enabled                    # &#12467;&#12531;&#12486;&#12451;&#12491;&#12517;&#12540;&#12364;&#26377;&#21177;&#12394;&#22580;&#21512;
      @command_window.index = 1             # &#12459;&#12540;&#12477;&#12523;&#12434;&#21512;&#12431;&#12379;&#12427;
    else                                    # &#28961;&#21177;&#12394;&#22580;&#21512;
      @command_window.draw_item(1, false)   # &#12467;&#12510;&#12531;&#12489;&#12434;&#21322;&#36879;&#26126;&#34920;&#31034;&#12395;&#12377;&#12427;
    end
    @command_window.openness = 0
    @command_window.open
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12467;&#12510;&#12531;&#12489;&#12454;&#12451;&#12531;&#12489;&#12454;&#12398;&#35299;&#25918;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def dispose_command_window
    @command_window.dispose
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12467;&#12510;&#12531;&#12489;&#12454;&#12451;&#12531;&#12489;&#12454;&#12434;&#38283;&#12367;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def open_command_window
    @command_window.open
    begin
      @command_window.update
      Graphics.update
    end until @command_window.openness == 255
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12467;&#12510;&#12531;&#12489;&#12454;&#12451;&#12531;&#12489;&#12454;&#12434;&#38281;&#12376;&#12427;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def close_command_window
    @command_window.close
    begin
      @command_window.update
      Graphics.update
    end until @command_window.openness == 0
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12479;&#12452;&#12488;&#12523;&#30011;&#38754;&#12398;&#38899;&#27005;&#28436;&#22863;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def play_title_music
    $data_system.title_bgm.play
    RPG::BGS.stop
    RPG::ME.stop
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12503;&#12524;&#12452;&#12516;&#12540;&#12398;&#21021;&#26399;&#20301;&#32622;&#23384;&#22312;&#12481;&#12455;&#12483;&#12463;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def confirm_player_location
    if $data_system.start_map_id == 0
      print "Ustaw start drużyny na mapie!"
      exit
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12467;&#12510;&#12531;&#12489; : &#12491;&#12517;&#12540;&#12466;&#12540;&#12512;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def command_new_game
    confirm_player_location
    Sound.play_decision
    $game_party.setup_starting_members            # &#21021;&#26399;&#12497;&#12540;&#12486;&#12451;
    $game_map.setup($data_system.start_map_id)    # &#21021;&#26399;&#20301;&#32622;&#12398;&#12510;&#12483;&#12503;
    $game_player.moveto($data_system.start_x, $data_system.start_y)
    $game_player.refresh
    $scene = Scene_Map.new
    RPG::BGM.fade(1500)
    close_command_window
    Graphics.fadeout(60)
    Graphics.wait(40)
    Graphics.frame_count = 0
    RPG::BGM.stop
    $game_map.autoplay
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12467;&#12510;&#12531;&#12489; : &#12467;&#12531;&#12486;&#12451;&#12491;&#12517;&#12540;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def command_continue
    if @continue_enabled
      Sound.play_decision
      $scene = Scene_File.new(false, true, false)
    else
      Sound.play_buzzer
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12467;&#12510;&#12531;&#12489; : &#12471;&#12515;&#12483;&#12488;&#12480;&#12454;&#12531;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def command_shutdown
    Sound.play_decision
    RPG::BGM.fade(800)
    RPG::BGS.fade(800)
    RPG::ME.fade(800)
    $scene = nil
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#25126;&#38360;&#12486;&#12473;&#12488;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def battle_test
    load_bt_database                  # &#25126;&#38360;&#12486;&#12473;&#12488;&#29992;&#12487;&#12540;&#12479;&#12505;&#12540;&#12473;&#12434;&#12525;&#12540;&#12489;
    create_game_objects               # &#12466;&#12540;&#12512;&#12458;&#12502;&#12472;&#12455;&#12463;&#12488;&#12434;&#20316;&#25104;
    Graphics.frame_count = 0          # &#12503;&#12524;&#12452;&#26178;&#38291;&#12434;&#21021;&#26399;&#21270;
    $game_party.setup_battle_test_members
    $game_troop.setup($data_system.test_troop_id)
    $game_troop.can_escape = true
    $game_system.battle_bgm.play
    snapshot_for_background
    $scene = Scene_Battle.new
  end
end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # DEFINICJA NOWEGO OKNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  #--------------------------------------------------------------------------
  def command_okno
    print("BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHA")
  end



Proszę bardzo...
Masz w komentarzach(te zielone) co dodałem(nazwałem to okno)

Pzdr

PS. Sorry za te litery :-P
 
 
 
FireBlade 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 04 Kwi 2010
Posty: 243
Skąd: Opole
Wysłany: Sob 01 Maj, 2010 16:06
Moja głowa

wywala błąd z 1 linijką ;p
________________________
"Nigdy się nie tłumacz, przyjaciele tego nie potrzebują a wrogowie i tak nie uwierzą.,"

"Oklaski są z łaski a brawa to wielka sprawa"

"Akcpetuję tylko wodę, mountain dew i coca colę zero..."

DeviantArt : http://divinekataroshie.deviantart.com/
 
 
 
Goliat 



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 4
Wysłany: Sob 01 Maj, 2010 16:09
Cytat:
wywala błąd z 1 linijką ;p

? U mnie nic nie wywala...
 
 
 
FireBlade 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 04 Kwi 2010
Posty: 243
Skąd: Opole
Wysłany: Sob 01 Maj, 2010 16:13
Dobra wszystko działa .. a od czego zależy nazwa nowej pozycji ?
________________________
"Nigdy się nie tłumacz, przyjaciele tego nie potrzebują a wrogowie i tak nie uwierzą.,"

"Oklaski są z łaski a brawa to wielka sprawa"

"Akcpetuję tylko wodę, mountain dew i coca colę zero..."

DeviantArt : http://divinekataroshie.deviantart.com/
 
 
 
Goliat 



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 4
Wysłany: Sob 01 Maj, 2010 16:19
Kod:
 s4 = "okno" # NOWE OKNO - NAZWA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jak wół napisane... :-P

Pomogłem? :mrgreen:
 
 
 
FireBlade 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 04 Kwi 2010
Posty: 243
Skąd: Opole
Wysłany: Sob 01 Maj, 2010 16:25
Goliat - jak nie jak tak :)

Temat proszę zamknąć
________________________
"Nigdy się nie tłumacz, przyjaciele tego nie potrzebują a wrogowie i tak nie uwierzą.,"

"Oklaski są z łaski a brawa to wielka sprawa"

"Akcpetuję tylko wodę, mountain dew i coca colę zero..."

DeviantArt : http://divinekataroshie.deviantart.com/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene