Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Rzut monetą
Autor Wiadomość
HESEE 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 145
  Wysłany: Pon 03 Maj, 2010 15:34
Rzut monetą
Rzut monetą


1. Wprowadzenie

W tej poradzie pokażę wam, jak rzucić 100 razy monetą i zapisać do zmiennych wynik. Niby pomysł wydaje się banalny, ale do jego zrealizowania będziemy potrzebowali aż 4 (!) zmiennych. Tworzymy więc je nazywając odpowiednio 1 - rzut, 2 - liczba rzutów, 3 - orzeł, 4 - reszka. Zanim przejdziemy do skrypcenia dodam jeszcze, że ta porada to znakomity sposób na sprawdzenie rachunku prawdopodobieństwa.

2. Piszemy

Stawiamy chara na mapce, Trigger Condition ustawiamy dowolny (żeby nie robić sobie trudności niech będzie to Action Key). Teraz w oknie komend ustawiamy najważniejszą z nich - Loop, czyli z polska pętlę. Dzięki temu diametralnie ograniczymy wielkość skryptu i przyspieszymy tym samym jego działanie. W polu Loop dajemy Variable Operations, zmienna 0001 "rzut", Operation - Set Equal, a Operand - Random Number od 1 do 2 (czyli 1 to orzeł, 2 to reszka). Wszystko zatwierdzamy OK.
Następnie pod tą komendą dajemy kolejną, znowu Variable Operations. Tym razem do zmiennej 0002 "liczba rzutów" dodajemy 1 (wiecie już chyba jak to zrobić?). Następnie wybieramy Conditional Branch i sprawdzamy, czy zmienna "rzut" jest Equal to 1. Pamiętajcie o zaznaczeniu opcji ELSE (Execute Custom Handler if Condition Not Met). W środku warunku ponownie dajemy Variable Operations i do zmiennej 0003 "orzeł" dodajemy jeden (jak było napisane wcześniej, 1 to odpowiednik orła). W ELSE postępujemy podobnie, tylko zwiększamy o 1 zmienną 0004 odpowiadającą reszce.
Kolejna komenda w pętli, poza warunkiem, to... kolejny warunek! Sprawdzamy, czy zmienna "ilość rzutów" równa się 100. Nie zaznaczamy ELSE, a w samym polu warunku dajemy komendę Break out of Loop. I to tyle! Nasz skrypt, po aktywowaniu go podchodząc np. do NPC, włączy pętlę, która będzie losowała orła lub reszkę dopóki liczba losowań nie osiągnie 100, wtedy pętla się "złamie".

3. Wynik

Na koniec warto by jeszcze wyeksponować wynik w grze. Metoda jest prosta: wybieramy komendę Message (pamiętajcie, poza pętlą!) i wpisujemy w niej "Orzeł: \V[3], Reszka: \V[4]". Dzięki temu wiadomość wyświetli nam wyniki zapisane w tych dwóch zmiennych.

Download
________________________
http://www.poomoc.pl/
Kilka kliknięć a pomożesz innym!
Czy naprawdę to jest duża strata czasu?
W ten sposób pomożesz innym!

Pomagam bezinteresownie!
Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 11:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene