Ogłoszenie
Administracja Forum
Dziennika zadań wersja 4.0
Autor
Wiadomość
Fixed
Preferowany:
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 30 Skąd: **********
Wysłany: Pon 03 Maj, 2010 17:53
Dziennika zadań wersja 4.0
WERSJA 4.0
Hej!
Przedstawiam wam skrypt: DZIENNIK ZADAŃ!
Więcej na: http://mormanrpgm.cba.pl/viewtopic.php?p=92#92
Autor
Melvin (Ja)
Skrypt
Spoiler:
Kod: #==============================================================================
# Scene_Zadania_Menu
#------------------------------------------------------------------------------
# Dziennik zadań by Melvin (v4.0) www.mormanrpgm.cba.pl
#==============================================================================
#------------------------------------------------------------------------------
# Konfiguracja
#------------------------------------------------------------------------------
module Melvin
#------------------------------------------------------------------------------
# Przezroczystość wszystkich okien w menu zadań
#------------------------------------------------------------------------------
# 1 - Wszystko widoczne (Domyślnie - 255)
# 2 - Połowa widoczna (127)
# 3 - Brak grafiki okna (tylko ramki)
# 4 - Brak grafiki okna i ramki
# 5 - Brak grafik okien (tylko podkład)
# 6 - Dowolnie (Ustawienia niżej)
OPALL = 1 # 1 - 6
#------------------------------------------------------------------------------
# Czcionka dla wszystkich okien
#------------------------------------------------------------------------------
# 1 - Domyślna czcionka (Wszystkie okna - "Comic Sans MS", okno wyboru - "Arial")
# 2 - Comic Sans MS
# 3 - Arial
# 4 - Times New Roman
# 5 - Century Gothic
# 6 - Dowolnie (Ustawienia niżej)
FTALL = 1 # 1 - 6
#------------------------------------------------------------------------------
# Konfiguracja okna dowolnego (Konfiguracja zaawansowana w 616 linijce)
#------------------------------------------------------------------------------
# Napis na okie dowolnym
DWnapis = "Okno dowolne"
# Czcionka okna dowolnego
DWczcionka = "Comic Sans MS"
# Wielkość czcionki okna dowolnego
DWwielkość = 30
#--------------------------------------------------------
# Konfiguracja kolorów okna dowolnego
#--------------------------------------------------------
# Kolor napisu na okie dowolnym
# 1 - Biały (Domyślny)
# 2 - Czarny
# 3 - Czerwony
# 4 - Zielony
# 5 - Niebieski
# 6 - Dowolnie (Ustawienia niżej)
DWRGB = 1 # 1 - 6
#------------------------------------------------------------------------------
# Kolor tekstu okna dowolnego (DWColor) = 6 - Konfiguracja dowolna
#------------------------------------------------------------------------------
if DWRGB == 6 # Kolor tekstu okna dowolnego (DWColor) = 6
# (Czerwony, Zielony, Niebieski, Przezroczystość napisu)
DWcolor = Color.new (255, 255, 255, 255) # Kolory RGB
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Przezroczystość okien (OPALL) = 6 - Konfiguracja dowolna
#------------------------------------------------------------------------------
if OPALL == 6 # Przezroczystość okien (OPALL) = 6
#------------------------------------------------------------------------------
# Konfiguracja przezroczystości pojedynczych okien w menu zadań (0 - 255)
#------------------------------------------------------------------------------
# Przezroczystość podkładu okien
OPpodkład = 255 # Przezroczystość okna
# Przezroczystość okna nazwy zadania
OPnazwa = 255 # Przezroczystość okna
OPnazwar = 255 # Przezroczystość ramki (Przezroczystość okna musi wynosić 0)
# Przezroczystość okna nagrody
OPnagroda = 255 # Przezroczystość okna
OPnagrodar = 255 # Przezroczystość ramki (Przezroczystość okna musi wynosić 0)
# Przezroczystość okna krótkiego opisu
OPopis = 255 # Przezroczystość okna
OPopisr = 255 # Przezroczystość ramki (Przezroczystość okna musi wynosić 0)
# Przezroczystość okna wyboru zadań
OPcommandw = 255 # Przezroczystość okna
OPcommandwr = 255 # Przezroczystość ramki (Przezroczystość okna musi wynosić 0)
# Przezroczystość okna odblokowanych zadań
OPodblokowane = 255 # Przezroczystość okna
OPodblokowaner = 255 # Przezroczystość ramki (Przezroczystość okna musi wynosić 0)
# Przezroczystość okna ukończonych zadań
OPukończone = 255 # Przezroczystość okna
OPukończoner = 255 # Przezroczystość ramki (Przezroczystość okna musi wynosić 0)
# Przezroczystość okna złota
OPzłoto = 255 # Przezroczystość okna
OPzłotor = 255 # Przezroczystość ramki (Przezroczystość okna musi wynosić 0)
# Przezroczystość okna dowolnego
OPdowolne = 255 # Przezroczystość okna
OPdowolner = 255 # Przezroczystość ramki (Przezroczystość okna musi wynosić 0)
#------------------------------------------------------------------------------
# Koniec konfiguracji przezroczystości pojedynczych okien w menu zadań
#------------------------------------------------------------------------------
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Czcionka dla okien (FTALL) = 6 - Konfiguracja dowolna
#------------------------------------------------------------------------------
if FTALL == 6 # Czcionka dla wszystkich okien = 6
#------------------------------------------------------------------------------
# Konfiguracja czcionki dla pojedynczych okien
#------------------------------------------------------------------------------
# Czcionka dla okna nazwy
NZczcionka = "Comic Sans MS"
# Czcionka dla okna wyboru
CWczcionka = "Arial"
# Czcionka dla okna nagrody
NGczcionka = "Comic Sans MS"
# Czcionka dla okna odblokowanych zadań
ODczcionka = "Comic Sans MS"
# Czcionka dla okna ukończonych zadań
UKczcionka = "Comic Sans MS"
# Czcionka dla okna złota
ZŁczcionka = "Comic Sans MS"
# Czcionka dla okna dowolnego
DWczcionka = "Comic Sans MS"
# Czcionka liniji pierwszej okna informacji
OL1czcionka = "Comic Sans MS"
# Czcionka liniji drugiej okna informacji
OL2czcionka = "Comic Sans MS"
# Czcionka liniji trzeciej okna informacji
OL3czcionka = "Comic Sans MS"
# Czcionka liniji czwartej okna informacji
OL4czcionka = "Comic Sans MS"
# Czcionka liniji piątej okna informacji
OL5czcionka = "Comic Sans MS"
# Czcionka liniji szustej okna informacji
OL6czcionka = "Comic Sans MS"
# Czcionka liniji siudmej okna informacji
OL7czcionka = "Comic Sans MS"
# Czcionka liniji ósmej okna informacji
OL8czcionka = "Comic Sans MS"
#------------------------------------------------------------------------------
# Koniec konfiguracji czcionki dla pojedynczych okien
#------------------------------------------------------------------------------
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Konfiguracja "OPALL"
#------------------------------------------------------------------------------
if OPALL == 1 # Przezroczystość okien (OPALL) = 1
OPpodkład = 255 # Przezroczystość podkładu okien
OPnazwa = 255 # Przezroczystość okna nazwy
OPnazwar = 255 # Przezroczystość ramki okna nazwy
OPnagroda = 255 # Przezroczystość okna nagrody
OPnagrodar = 255 # Przezroczystość ramki okna nagrody
OPopis = 255 # Przezroczystość okna opisu
OPopisr = 255 # Przezroczystość ramki okna opisu
OPcommandw = 255 # Przezroczystość okna wyboru
OPcommandwr = 255 # Przezroczystość ramki okna wyboru
OPukończone = 255 # Przezroczystość okna ukończonych zadań
OPukończoner = 255 # Przezroczystość ramki okna ukończonych zadań
OPzłoto = 255 # Przezroczystość okna złota
OPzłotor = 255 # Przezroczystość ramki okna złota
OPodblokowane = 255 # Przezroczystość okna odblokowanych zadań
OPodblokowaner = 255 # Przezroczystość ramki okna odblokowanych zadań
OPdowolne = 255 # Przezroczystość okna dowolnego
OPdowolner = 255 # Przezroczystość ramki okna dowolnego
end
if OPALL == 2 # Przezroczystość okien (OPALL) = 2
OPpodkład = 127 # Przezroczystość podkładu okien
OPnazwa = 127 # Przezroczystość okna nazwy
OPnazwar = 255 # Przezroczystość ramki okna nazwy
OPnagroda = 127 # Przezroczystość okna nagrody
OPnagrodar = 255 # Przezroczystość ramki okna nagrody
OPopis = 20 # Przezroczystość okna opisu
OPopisr = 255 # Przezroczystość ramki okna opisu
OPcommandw = 127 # Przezroczystość okna wyboru
OPcommandwr = 255 # Przezroczystość ramki okna wyboru
OPukończone = 127 # Przezroczystość okna ukończonych zadań
OPukończoner = 255 # Przezroczystość ramki okna ukończonych zadań
OPzłoto = 127 # Przezroczystość okna złota
OPzłotor = 255 # Przezroczystość ramki okna złota
OPodblokowane = 127 # Przezroczystość okna odblokowanych zadań
OPodblokowaner = 255 # Przezroczystość ramki okna odblokowanych zadań
OPdowolne = 127 # Przezroczystość okna dowolnego
OPdowolner = 255 # Przezroczystość ramki okna dowolnego
end
if OPALL == 3 # Przezroczystość okien (OPALL) = 3
OPpodkład = 0 # Przezroczystość podkładu okien
OPnazwa = 0 # Przezroczystość okna nazwy
OPnazwar = 255 # Przezroczystość ramki okna nazwy
OPnagroda = 0 # Przezroczystość okna nagrody
OPnagrodar = 255 # Przezroczystość ramki okna nagrody
OPopis = 0 # Przezroczystość okna opisu
OPopisr = 255 # Przezroczystość ramki okna opisu
OPcommandw = 0 # Przezroczystość okna wyboru
OPcommandwr = 255 # Przezroczystość ramki okna wyboru
OPukończone = 0 # Przezroczystość okna ukończonych zadań
OPukończoner = 255 # Przezroczystość ramki okna ukończonych zadań
OPzłoto = 0 # Przezroczystość okna złota
OPzłotor = 255 # Przezroczystość ramki okna złota
OPodblokowane = 0 # Przezroczystość okna odblokowanych zadań
OPodblokowaner = 255 # Przezroczystość ramki okna odblokowanych zadań
OPdowolne = 0 # Przezroczystość okna dowolnego
OPdowolner = 255 # Przezroczystość ramki okna dowolnego
end
if OPALL == 4 # Przezroczystość okien (OPALL) = 4
OPpodkład = 0 # Przezroczystość podkładu okien
OPnazwa = 0 # Przezroczystość okna nazwy
OPnazwar = 0 # Przezroczystość ramki okna nazwy
OPnagroda = 0 # Przezroczystość okna nagrody
OPnagrodar = 0 # Przezroczystość ramki okna nagrody
OPopis = 0 # Przezroczystość okna opisu
OPopisr = 0 # Przezroczystość ramki okna opisu
OPcommandw = 0 # Przezroczystość okna wyboru
OPcommandwr = 0 # Przezroczystość ramki okna wyboru
OPukończone = 0 # Przezroczystość okna ukończonych zadań
OPukończoner = 0 # Przezroczystość ramki okna ukończonych zadań
OPzłoto = 0 # Przezroczystość okna złota
OPzłotor = 0 # Przezroczystość ramki okna złota
OPodblokowane = 0 # Przezroczystość okna odblokowanych zadań
OPodblokowaner = 0 # Przezroczystość ramki okna odblokowanych zadań
OPdowolne = 0 # Przezroczystość okna dowolnego
OPdowolner = 0 # Przezroczystość ramki okna dowolnego
end
if OPALL == 5 # Przezroczystość okien (OPALL) = 5
OPpodkład = 255 # Przezroczystość podkładu okien
OPnazwa = 0 # Przezroczystość okna nazwy
OPnazwar = 0 # Przezroczystość ramki okna nazwy
OPnagroda = 0 # Przezroczystość okna nagrody
OPnagrodar = 0 # Przezroczystość ramki okna nagrody
OPopis = 0 # Przezroczystość okna opisu
OPopisr = 0 # Przezroczystość ramki okna opisu
OPcommandw = 0 # Przezroczystość okna wyboru
OPcommandwr = 0 # Przezroczystość ramki okna wyboru
OPukończone = 0 # Przezroczystość okna ukończonych zadań
OPukończoner = 0 # Przezroczystość ramki okna ukończonych zadań
OPzłoto = 0 # Przezroczystość okna złota
OPzłotor = 0 # Przezroczystość ramki okna złota
OPodblokowane = 0 # Przezroczystość okna odblokowanych zadań
OPodblokowaner = 0 # Przezroczystość ramki okna odblokowanych zadań
OPdowolne = 0 # Przezroczystość okna dowolnego
OPdowolner = 0 # Przezroczystość ramki okna dowolnego
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Koniec konfiguracji "OPALL"
#------------------------------------------------------------------------------
#------------------------------------------------------------------------------
# Konfiguracja "FTALL"
#------------------------------------------------------------------------------
if FTALL == 1 # Czcionka dla okien (FTALL) = 1
NZczcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka dla okna nazwy
CWczcionka = "Arial" # Czcionka dla okna wyboru
NGczcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka dla okna nagrody
ODczcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka dla okna odblokowanych zadań
UKczcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka dla okna ukończonych zadań
ZŁczcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka dla okna złota
DWczcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka dla okna dowolnego
OL1czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji pierwszej okna informacji
OL2czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji drugiej okna informacji
OL3czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji trzeciej okna informacji
OL4czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji czwartej okna informacji
OL5czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji piątej okna informacji
OL6czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji szustej okna informacji
OL7czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji siudmej okna informacji
OL8czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji ósmej okna informacji
end
if FTALL == 2 # Czcionka dla okien (FTALL) = 2
NZczcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka dla okna nazwy
CWczcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka dla okna wyboru
NGczcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka dla okna nagrody
ODczcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka dla okna odblokowanych zadań
UKczcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka dla okna ukończonych zadań
ZŁczcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka dla okna złota
DWczcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka dla okna dowolnego
OL1czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji pierwszej okna informacji
OL2czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji drugiej okna informacji
OL3czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji trzeciej okna informacji
OL4czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji czwartej okna informacji
OL5czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji piątej okna informacji
OL6czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji szustej okna informacji
OL7czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji siudmej okna informacji
OL8czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji ósmej okna informacji
end
if FTALL == 3 # Czcionka dla okien (FTALL) = 3
NZczcionka = "Arial" # Czcionka dla okna nazwy
CWczcionka = "Arial" # Czcionka dla okna wyboru
NGczcionka = "Arial" # Czcionka dla okna nagrody
ODczcionka = "Arial" # Czcionka dla okna odblokowanych zadań
UKczcionka = "Arial" # Czcionka dla okna ukończonych zadań
ZŁczcionka = "Arial" # Czcionka dla okna złota
DWczcionka = "Arial" # Czcionka dla okna dowolnego
OL1czcionka = "Arial" # Czcionka liniji pierwszej okna informacji
OL2czcionka = "Arial" # Czcionka liniji drugiej okna informacji
OL3czcionka = "Arial" # Czcionka liniji trzeciej okna informacji
OL4czcionka = "Arial" # Czcionka liniji czwartej okna informacji
OL5czcionka = "Arial" # Czcionka liniji piątej okna informacji
OL6czcionka = "Arial" # Czcionka liniji szustej okna informacji
OL7czcionka = "Arial" # Czcionka liniji siudmej okna informacji
OL8czcionka = "Arial" # Czcionka liniji ósmej okna informacji
end
if FTALL == 4 # Czcionka dla okien (FTALL) = 4
NZczcionka = "Times New Roman" # Czcionka dla okna nazwy
CWczcionka = "Times New Roman" # Czcionka dla okna wyboru
NGczcionka = "Times New Roman" # Czcionka dla okna nagrody
ODczcionka = "Times New Roman" # Czcionka dla okna odblokowanych zadań
UKczcionka = "Times New Roman" # Czcionka dla okna ukończonych zadań
ZŁczcionka = "Times New Roman" # Czcionka dla okna złota
DWczcionka = "Times New Roman" # Czcionka dla okna dowolnego
OL1czcionka = "Times New Roman" # Czcionka liniji pierwszej okna informacji
OL2czcionka = "Times New Roman" # Czcionka liniji drugiej okna informacji
OL3czcionka = "Times New Roman" # Czcionka liniji trzeciej okna informacji
OL4czcionka = "Times New Roman" # Czcionka liniji czwartej okna informacji
OL5czcionka = "Times New Roman" # Czcionka liniji piątej okna informacji
OL6czcionka = "Times New Roman" # Czcionka liniji szustej okna informacji
OL7czcionka = "Times New Roman" # Czcionka liniji siudmej okna informacji
OL8czcionka = "Times New Roman" # Czcionka liniji ósmej okna informacji
end
if FTALL == 5 # Czcionka dla okien (FTALL) = 5
NZczcionka = "Century Gothic" # Czcionka dla okna nazwy
CWczcionka = "Century Gothic" # Czcionka dla okna wyboru
NGczcionka = "Century Gothic" # Czcionka dla okna nagrody
ODczcionka = "Century Gothic" # Czcionka dla okna odblokowanych zadań
UKczcionka = "Century Gothic" # Czcionka dla okna ukończonych zadań
ZŁczcionka = "Century Gothic" # Czcionka dla okna złota
DWczcionka = "Century Gothic" # Czcionka dla okna dowolnego
OL1czcionka = "Century Gothic" # Czcionka liniji pierwszej okna informacji
OL2czcionka = "Century Gothic" # Czcionka liniji drugiej okna informacji
OL3czcionka = "Century Gothic" # Czcionka liniji trzeciej okna informacji
OL4czcionka = "Century Gothic" # Czcionka liniji czwartej okna informacji
OL5czcionka = "Century Gothic" # Czcionka liniji piątej okna informacji
OL6czcionka = "Century Gothic" # Czcionka liniji szustej okna informacji
OL7czcionka = "Century Gothic" # Czcionka liniji siudmej okna informacji
OL8czcionka = "Century Gothic" # Czcionka liniji ósmej okna informacji
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Koniec konfiguracji "FTALL"
#------------------------------------------------------------------------------
#------------------------------------------------------------------------------
# Konfiguracja "Color"
#------------------------------------------------------------------------------
if DWRGB == 1
DWcolor = Color.new(255, 255, 255, 255)
end
if DWRGB == 2
DWcolor = Color.new(0, 0, 0, 255)
end
if DWRGB == 3
DWcolor = Color.new(255, 0, 0, 255)
end
if DWRGB == 4
DWcolor = Color.new(0, 255, 0, 255)
end
if DWRGB == 5
DWcolor = Color.new(0, 0, 255, 255)
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Koniec konfiguracji "Color"
#------------------------------------------------------------------------------
#------------------------------------------------------------------------------
# Koniec konfiguracji
#------------------------------------------------------------------------------
end
class Scene_Zadania_Menu
def initialize(menu_index = 0, actor_index = 0, equip_index = 0)
@actor_index = actor_index
@menu_index = menu_index
end
def main
if $game_switches[02] == true
s1 = "Przeprawa"
else
s1 = "???"
end
s2 = "???"
@podkład_zadania_window = Window_Zadania_Podkład.new
@command_window = Window_Command_Zadania.new(175, [s1, s2])
@command_window.height = 10 * 35
@quests_window = Window_Zadania_Nazwa.new
@nagroda_window = Window_Zadania_Nagroda.new
@actor = $game_party.actors[@actor_index]
@dowolne_window = Window_Zadania_Dowolne.new(@actor)
@ukończone_window = Window_Ukończone.new
@złoto_window = Window_Zadania_Złoto.new
@odblokowane_window = Window_Zadania_Odblokowane.new
@opis1_window = Window_Zadania_Informacja1.new
@opis2_window = Window_Zadania_Informacja2.new
@opis3_window = Window_Zadania_Informacja3.new
@opis4_window = Window_Zadania_Informacja4.new
@opis5_window = Window_Zadania_Informacja5.new
@opis6_window = Window_Zadania_Informacja6.new
@opis7_window = Window_Zadania_Informacja7.new
@opis8_window = Window_Zadania_Informacja8.new
@podkład_zadania_window.opacity = Melvin::OPpodkład
@command_window.opacity = Melvin::OPcommandwr
@quests_window .opacity = Melvin::OPnazwar
@nagroda_window.opacity = Melvin::OPnagrodar
@ukończone_window.opacity = Melvin::OPukończoner
@odblokowane_window.opacity = Melvin::OPodblokowaner
@złoto_window.opacity = Melvin::OPzłotor
@dowolne_window.opacity = Melvin::OPdowolner
@opis1_window.opacity = Melvin::OPopisr
@opis2_window.opacity = Melvin::OPopisr
@opis3_window.opacity = Melvin::OPopisr
@opis4_window.opacity = Melvin::OPopisr
@opis5_window.opacity = Melvin::OPopisr
@opis6_window.opacity = Melvin::OPopisr
@opis7_window.opacity = Melvin::OPopisr
@opis8_window.opacity = Melvin::OPopisr
@quests_window.update("")
@nagroda_window.update("")
@opis1_window.update("")
@opis2_window.update("")
@opis3_window.update("")
@opis4_window.update("")
@opis5_window.update("")
@opis6_window.update("")
@opis7_window.update("")
@opis8_window.update("")
@podkład_zadania_window.x = 0
@podkład_zadania_window.y = 0
@odblokowane_window.x = 0
@odblokowane_window.y = 420
@ukończone_window.x = 0
@ukończone_window.y = 350
@nagroda_window.x = 175
@nagroda_window.y = 350
@quests_window.x = 175
@quests_window.y = 0
@dowolne_window.x = 335
@dowolne_window.y = 420
@złoto_window.x = 175
@złoto_window.y = 420
@opis1_window.x = 175
@opis1_window.y = 70
@opis2_window.x = 175
@opis2_window.y = 70
@opis3_window.x = 175
@opis3_window.y = 70
@opis4_window.x = 175
@opis4_window.y = 70
@opis5_window.x = 175
@opis5_window.y = 70
@opis6_window.x = 175
@opis6_window.y = 70
@opis7_window.x = 175
@opis7_window.y = 70
@opis8_window.x = 175
@opis8_window.y = 70
Graphics.transition
loop do
Graphics.update
Input.update
update
if $scene != self
break
end
end
Graphics.freeze
@podkład_zadania_window.dispose
@command_window.dispose
@quests_window.dispose
@ukończone_window.dispose
@nagroda_window.dispose
@złoto_window.dispose
@odblokowane_window.dispose
@dowolne_window.dispose
@opis1_window.dispose
@opis2_window.dispose
@opis3_window.dispose
@opis4_window.dispose
@opis5_window.dispose
@opis6_window.dispose
@opis7_window.dispose
@opis8_window.dispose
end
def update
case @command_window.index
when 0
@quests_window.update("???")
@nagroda_window.update("Nagroda: ???")
@opis1_window.update("???")
@opis2_window.update("")
@opis3_window.update("")
@opis4_window.update("")
@opis5_window.update("")
@opis6_window.update("")
@opis7_window.update("")
@opis8_window.update("")
if $game_switches[02] == true
if $game_switches[01] == true
@quests_window.update(" Zadanie - Ukończone (Dokładny opis)")
@nagroda_window.update("Nagroda: Całkowite wyleczenie")
@opis1_window.update("Dostań się na drugi brzeg")
@opis2_window.update("I dojdź do portalu.")
@opis3_window.update("Musisz wykonać:")
@opis4_window.update("- Przejdź przez rzekę")
@opis5_window.update("- Dostań się do portalu")
@opis6_window.update("To jest główne zadanie")
@opis7_window.update("- Brak")
@opis8_window.update("Dziennik zadań by Melvin (v4.0)")
else
@quests_window.update(" Zadanie - Nieukończone (Dokładny opis)")
@nagroda_window.update("Nagroda: Całkowite wyleczenie")
@opis1_window.update("Dostań się na drugi brzeg")
@opis2_window.update("I dojdź do portalu.")
@opis3_window.update("Zadaniea główne")
@opis4_window.update("- Przejdź przez rzekę")
@opis5_window.update("- Dostań się do portalu")
@opis6_window.update("Zadania dodatkowe")
@opis7_window.update("- Brak")
@opis8_window.update("Dziennik zadań by Melvin (v4.0)")
end
end
when 1
@quests_window.update("???")
@nagroda_window.update("Nagroda: ???")
@opis1_window.update("???")
@opis2_window.update("")
@opis3_window.update("")
@opis4_window.update("")
@opis5_window.update("")
@opis6_window.update("")
@opis7_window.update("")
@opis8_window.update("")
end
@command_window.update
if @command_window.active
update_command
return
end
if @quests_window.active
update_status
return
end
end
def update_command
if Input.trigger?(Input::B)
$game_system.se_play($data_system.cancel_se)
$scene = Scene_Menu.new(4)
return
end
if Input.trigger?(Input::C)
if $game_party.actors.size == 0 and @command_window.index < 4
$game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
return
end
case @command_window.index
when 0
if $game_switches[02] == true
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
@command_window.active = false
@quests_window.active = true
@quests_window.index = 0
else
$game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
end
when 1
$game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
end
return
end
end
def update_status
if Input.trigger?(Input::B)
$game_system.se_play($data_system.cancel_se)
@command_window.active = true
@quests_window.active = false
@quests_window.index = -1
return
end
if Input.trigger?(Input::C)
case @command_window.index
when 0
if $game_switches[02] == true
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$scene = Scene_Zadanie_1.new
end
end
return
end
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Dowolne
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Dowolne < Window_Base
def initialize(actor)
super(0, 0, 305, 61)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = Melvin::DWczcionka
self.contents.font.size = Melvin::DWwielkość
self.back_opacity = Melvin::OPdowolne
@actor = actor
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
self.contents.font.color = Melvin::DWcolor
self.contents.draw_text(0, 0, 150, 32, Melvin::DWnapis)
#--------------------------------------------------------
# Napis specialny na okie dowolnym (Bez "")
#--------------------------------------------------------
self.contents.draw_text(80, 0, 120, 32, "", 2)
# 1 - @actor.name - Pokazuje imię bohatera
# 2 - @actor.exp_s - Pokazuje aktualne doświadczenie
# 3 - @actor.next_rest_exp_s - Pokazuje doświadczenie do następnego poziomu
#-------------------------------------------------------------------------
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Nazwa
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Nazwa < Window_Selectable
def initialize
super(0, 0, 465, 70)
self.contents = Bitmap.new(width-32, height-32)
self.contents.font.name = Melvin::NZczcionka
self.contents.font.size = 32
self.back_opacity = Melvin::OPnazwa
refresh
self.active = false
self.index = -1
end
def update(text1)
self.contents.clear
self.contents.draw_text(0, 0, 440, 30, text1)
end
def refresh
self.contents.clear
end
def update_cursor_rect
if @index < 0
self.cursor_rect.empty
else
self.cursor_rect.set(0, @index * 116, self.width - 32, 30)
end
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Nagroda
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Nagroda < Window_Base
def initialize
super(0, 0, 465, 70)
self.contents = Bitmap.new(width-32, height-32)
self.contents.font.name = Melvin::NGczcionka
self.contents.font.size = 30
self.back_opacity = Melvin::OPnagroda
end
def update(text2)
self.contents.clear
self.contents.draw_text(0, 0, 440, 32, text2)
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Command_Zadania
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Command_Zadania < Window_Selectable
def initialize(width, commands)
super(0, 0, width, commands.size * 32 + 32)
@item_max = commands.size
@commands = commands
self.contents = Bitmap.new(width - 32, @item_max * 32)
self.contents.font.name = Melvin::CWczcionka
self.back_opacity = Melvin::OPcommandw
refresh
self.index = 0
end
def refresh
self.contents.clear
for i in 0...@item_max
draw_item(i, normal_color)
end
end
def draw_item(index, color)
self.contents.font.color = color
rect = Rect.new(4, 32 * index, self.contents.width - 8, 32)
self.contents.fill_rect(rect, Color.new(0, 0, 0, 0))
self.contents.draw_text(rect, @commands[index])
end
def disable_item(index)
draw_item(index, disabled_color)
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Ukończone
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Ukończone < Window_Base
def initialize
super(0, 0, 175, 70)
self.contents = Bitmap.new(width-32, height-32)
self.contents.font.name = Melvin::UKczcionka
self.contents.font.size = 23
self.back_opacity = Melvin::OPukończone
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
self.contents.draw_text(-1, 0, 100, 32, "Ukończono:", 0)
self.contents.draw_text(95, 0, 100, 32, "#{$game_variables[2]}/2", 0)
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Odblokowane
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Odblokowane < Window_Base
def initialize
super(0, 0, 175, 61)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = Melvin::ODczcionka
self.contents.font.size = 23
self.back_opacity = Melvin::OPodblokowane
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
self.contents.draw_text(-1, 0, 120, 32, "Odblokowano:", 0)
self.contents.draw_text(95, 0, 100, 32, " #{$game_variables[1]}/2", 0)
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Złoto
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Złoto < Window_Base
def initialize
super(0, 0, 160, 61)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = Melvin::ZŁczcionka
self.contents.font.size = 22
self.back_opacity = Melvin::OPzłoto
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
self.contents.blt(0, -10, RPG::Cache.icon("Monety"), Rect.new(0, 0, 100, 100), 255)
cx = contents.text_size($data_system.words.gold).width
self.contents.font.color = normal_color
self.contents.draw_text(4, 0, 120-cx- -40, 32, $game_party.gold.to_s, 2)
self.contents.font.color = system_color
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Podkład
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Podkład < Window_Base
def initialize
super(0, 0, 645, 485)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Opis1 (Linijka 1)
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Informacja1 < Window_Base
def initialize
super(0, 0, 465, 280)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = Melvin::OL1czcionka
self.contents.font.size = 30
self.back_opacity = Melvin::OPopis
end
def update(text3)
self.contents.clear
self.contents.draw_text(4, 0, 640, 32, text3)
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Opis2 (Linijka 2)
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Informacja2 < Window_Base
def initialize
super(0, 0, 465, 280)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = Melvin::OL2czcionka
self.contents.font.size = 30
self.back_opacity = Melvin::OPopis
end
def update(text4)
self.contents.clear
self.contents.draw_text(4, 0, 640, 94, text4)
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Opis3 (Linijka 3)
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Informacja3 < Window_Base
def initialize
super(0, 0, 465, 280)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = Melvin::OL3czcionka
self.contents.font.size = 30
self.back_opacity = Melvin::OPopis
end
def update(text5)
self.contents.clear
self.contents.draw_text(4, 0, 640, 156, text5)
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Opis4 (Linijka 4)
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Informacja4 < Window_Base
def initialize
super(0, 0, 465, 280)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = Melvin::OL4czcionka
self.contents.font.size = 30
self.back_opacity = Melvin::OPopis
end
def update(text6)
self.contents.clear
self.contents.draw_text(4, 0, 640, 218, text6)
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Opis5 (Linijka 5)
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Informacja5 < Window_Base
def initialize
super(0, 0, 465, 280)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = Melvin::OL5czcionka
self.contents.font.size = 30
self.back_opacity = Melvin::OPopis
end
def update(text7)
self.contents.clear
self.contents.draw_text(4, 0, 640, 280, text7)
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Opis6 (Linijka 6)
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Informacja6 < Window_Base
def initialize
super(0, 0, 465, 280)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = Melvin::OL6czcionka
self.contents.font.size = 30
self.back_opacity = Melvin::OPopis
end
def update(text8)
self.contents.clear
self.contents.draw_text(4, 0, 640, 342, text8)
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Opis7 (Linijka 7)
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Informacja7 < Window_Base
def initialize
super(0, 0, 465, 280)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = Melvin::OL7czcionka
self.contents.font.size = 30
self.back_opacity = Melvin::OPopis
end
def update(text9)
self.contents.clear
self.contents.draw_text(4, 0, 640, 404, text9)
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Opis8 (Linijka 8)
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Informacja8 < Window_Base
def initialize
super(0, 0, 465, 280)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = Melvin::OL8czcionka
self.contents.font.size = 30
self.back_opacity = Melvin::OPopis
end
def update(text10)
self.contents.clear
self.contents.draw_text(4, 0, 640, 466, text10)
end
end
#==============================================================================
# Scene_Zadania Dziennik zadań by Melvin(v4.0) www.mormanrpgm.cba.pl
#==============================================================================
#--------------------------------------------------------------------------
# Scene_Zadanie_1
#--------------------------------------------------------------------------
class Scene_Zadanie_1
def main
@podkład_zadanie_window = Window_Zadanie_Podkład.new
@zadanie_window = Window_Zadanie_1.new
@złotoz_window = Window_Zadanie_Złoto.new
@statystyki1_window = Window_Zadanie_Statystyki_1.new
@statystyki2_window = Window_Zadanie_Statystyki_2.new
@nagrodaz_window = Window_Zadanie_Nagroda.new
@status_zadanie_window = Window_Zadanie_Status.new
@złotoz_window.x = 0
@złotoz_window.y = 417
@nagrodaz_window.x = 160
@nagrodaz_window.y = 417
@status_zadanie_window.x = 440
@status_zadanie_window.y = 417
Graphics.transition
loop do
Graphics.update
Input.update
update
if $scene != self
break
end
end
Graphics.freeze
@zadanie_window.dispose
@złotoz_window.dispose
@statystyki1_window.dispose
@statystyki2_window.dispose
@nagrodaz_window.dispose
@status_zadanie_window.dispose
@podkład_zadanie_window.dispose
end
def update
if Input.trigger?(Input::B)
$game_system.se_play($data_system.cancel_se)
$scene = Scene_Zadania_Menu.new(0)
return
end
end
end
#--------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadanie_1
#--------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadanie_1 < Window_Base
def initialize
super(0, 0, 440, 417)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = "Comic Sans MS"
self.contents.font.size = 24
self.back_opacity = 255
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
self.contents.draw_text(4, 0, 640, 32, "Znajdź sposób na dostanie się na drugi brzeg", 0)
self.contents.draw_text(4, 0, 640, 64, "i dojdź do portalu czasu.", 0)
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadanie_Statystyki_1
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadanie_Statystyki_1 < Window_Base
def initialize
super(440, 0, 200, 233)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = "Comic Sans MS"
self.contents.font.size = 22
self.back_opacity = 255
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
self.contents.blt(30, 0, RPG::Cache.picture("Melvin"), Rect.new(0, 0, 100, 100), 255)
self.contents.draw_text(4, 0, 640, 220, "To jest Melvin!", 0)
self.contents.draw_text(4, 0, 640, 260, "Melvin jest spoko!", 0)
self.contents.draw_text(4, 0, 640, 300, "Tu wstaw własny", 0)
self.contents.draw_text(4, 0, 640, 340, "opis postaci lub", 0)
self.contents.draw_text(4, 0, 640, 380, "jakiegoś wydarzenia!", 0)
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadanie_Statystyki_2
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadanie_Statystyki_2 < Window_Base
def initialize
super(440, 233, 200, 184)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = "Comic Sans MS"
self.contents.font.size = 22
self.back_opacity = 255
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
self.contents.draw_text(4, 0, 640, 18, "Tu można wstawić...", 0)
self.contents.draw_text(4, 0, 640, 50, "Zadania/misje!!", 0)
self.contents.draw_text(4, 0, 640, 82, "Oczywiście jest spoko!", 0)
self.contents.draw_text(4, 0, 640, 114, "Zaproszam na strone:", 0)
self.contents.draw_text(3, 0, 640, 146, "www.mormanrpgm.cba.pl", 0)
self.contents.draw_text(4, 0, 640, 178, "Bardzo... fajnie... jest!!!", 0)
self.contents.draw_text(4, 0, 640, 210, "LA LA LA(niezła nutka)!", 0)
self.contents.draw_text(4, 0, 640, 242, "Wypas jest ten skrypt...", 0)
self.contents.draw_text(4, 0, 640, 274, "Prowda?! Spox! Spox!", 0)
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadanie_Złoto
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadanie_Złoto < Window_Base
def initialize
super(0, 0, 160, 64)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
self.contents.blt(0, -7, RPG::Cache.icon("Monety"), Rect.new(0, 0, 100, 100), 255)
cx = contents.text_size($data_system.words.gold).width
self.contents.font.color = normal_color
self.contents.draw_text(4, 0, 120-cx- -40, 32, $game_party.gold.to_s, 2)
self.contents.font.color = system_color
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadanie_Nagroda
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadanie_Nagroda < Window_Base
def initialize
super(0, 0, 280, 64)
self.contents = Bitmap.new(width-32, height-32)
self.contents.font.name = "Comic Sans MS"
self.contents.font.size = 20
self.back_opacity = 255
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
self.contents.draw_text(0, 0, 440, 25,"Nagroda: Całkowite wyleczenie")
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadanie_Status
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadanie_Status < Window_Base
def initialize
super(0, 0, 200, 64)
self.contents = Bitmap.new(width-32, height-32)
self.contents.font.name = "Comic Sans MS"
self.contents.font.size = 20
self.back_opacity = 255
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
self.contents.draw_text(0, 0, 440, 25,"Status:")
if $game_switches[01] == true
self.contents.blt(100, 0, RPG::Cache.icon("Zadanie - Ukończone"), Rect.new(0, 0, 100, 100), 255)
else
self.contents.blt(100, 0, RPG::Cache.icon("Zadanie - Nieukończone"), Rect.new(0, 0, 100, 100), 255)
end
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadanie_Podkład
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadanie_Podkład < Window_Base
def initialize
super(0, 0, 645, 485)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
end
end
Demo
http://www.megaupload.com/?d=MK8QXQ2E
Obrazki
Brak odblokowanych i ukończonych zadań:
Odblokowane 1 zadanie:
Odblokowane i ukończone 1 zadanie:
Dokładny opis zadania:
Kursor na zadaniu nieodblokowanym:
Jest to mój pierwszy skrypt, więc może mieć jakieś niedociągnięcia...
Pozdrawiam
Melvin
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
Wysłany: Pon 03 Maj, 2010 18:00
No no. Nagramoliłeś kilkadziesiąt nie do końca potrzebnych bajerów xd; nie wiem kto chciałby zmieniać w każdym z 10 okienek czcionkę - najlepiej wygląda wszędzie taka sama ^^. No, ale na pewno tyluokienkowego dziennika nikt dotąd nie zrobił. Brakuje jedynie bardzo ważnej (dla oka) justyfikacji tekstu w każdym z okienek - bez tego wygląda nieco... niechlujnie.
Fixed
Preferowany:
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 30 Skąd: **********
Wysłany: Pon 03 Maj, 2010 18:04
Cytat: Brakuje jedynie bardzo ważnej (dla oka) justyfikacji tekstu w każdym z okienek - bez tego wygląda nieco... niechlujnie.
Ta.. Wiedziałem
Jedyny dobry dziennik zadań, który jako pierwszy używałem to ten co zrobił Thieffer...
Cytat: nie wiem kto chciałby zmieniać w każdym z 10 okienek czcionkę - najlepiej wygląda wszędzie taka sama
"Dla każdego coś dobrego"
Nie możesz pisać nowych tematówNie możesz odpowiadać w tematachNie możesz zmieniać swoich postówNie możesz usuwać swoich postówNie możesz głosować w ankietachNie możesz załączać plików na tym forumMożesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku