Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Dziennika zadań wersja 4.0
Autor Wiadomość
Fixed 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 30
Skąd: **********
  Wysłany: Pon 03 Maj, 2010 17:53
Dziennika zadań wersja 4.0
WERSJA 4.0

Hej!

Przedstawiam wam skrypt: DZIENNIK ZADAŃ!
Więcej na: http://mormanrpgm.cba.pl/viewtopic.php?p=92#92

Autor
Melvin (Ja)

Skrypt
Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
# Scene_Zadania_Menu
#------------------------------------------------------------------------------
# Dziennik zadań by Melvin (v4.0)             www.mormanrpgm.cba.pl
#==============================================================================
#------------------------------------------------------------------------------
# Konfiguracja
#------------------------------------------------------------------------------
module Melvin
#------------------------------------------------------------------------------
# Przezroczystość wszystkich okien w menu zadań
#------------------------------------------------------------------------------
# 1 - Wszystko widoczne (Domyślnie - 255)
# 2 - Połowa widoczna (127)
# 3 - Brak grafiki okna (tylko ramki)
# 4 - Brak grafiki okna i ramki
# 5 - Brak grafik okien (tylko podkład)
# 6 - Dowolnie (Ustawienia niżej)
  OPALL = 1 # 1 - 6
#------------------------------------------------------------------------------
# Czcionka dla wszystkich okien
#------------------------------------------------------------------------------
# 1 - Domyślna czcionka (Wszystkie okna - "Comic Sans MS", okno wyboru - "Arial")
# 2 - Comic Sans MS
# 3 - Arial
# 4 - Times New Roman
# 5 - Century Gothic
# 6 - Dowolnie (Ustawienia niżej)
  FTALL = 1 # 1 - 6
#------------------------------------------------------------------------------
# Konfiguracja okna dowolnego (Konfiguracja zaawansowana w 616 linijce)
#------------------------------------------------------------------------------
# Napis na okie dowolnym
  DWnapis = "Okno dowolne"
 
# Czcionka okna dowolnego
  DWczcionka = "Comic Sans MS"

# Wielkość czcionki okna dowolnego
  DWwielkość = 30
#--------------------------------------------------------
# Konfiguracja kolorów okna dowolnego
#--------------------------------------------------------
# Kolor napisu na okie dowolnym
# 1 - Biały (Domyślny)
# 2 - Czarny
# 3 - Czerwony
# 4 - Zielony
# 5 - Niebieski
# 6 - Dowolnie (Ustawienia niżej)
  DWRGB = 1 # 1 - 6
#------------------------------------------------------------------------------
# Kolor tekstu okna dowolnego (DWColor) = 6 - Konfiguracja dowolna
#------------------------------------------------------------------------------
if DWRGB == 6 # Kolor tekstu okna dowolnego (DWColor) = 6
# (Czerwony, Zielony, Niebieski, Przezroczystość napisu)
 DWcolor = Color.new (255, 255, 255, 255) # Kolory RGB
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Przezroczystość okien (OPALL) = 6 - Konfiguracja dowolna
#------------------------------------------------------------------------------
if OPALL == 6 # Przezroczystość okien (OPALL) = 6
#------------------------------------------------------------------------------
# Konfiguracja przezroczystości pojedynczych okien w menu zadań (0 - 255)
#------------------------------------------------------------------------------
# Przezroczystość podkładu okien
 OPpodkład = 255 # Przezroczystość okna
 
# Przezroczystość okna nazwy zadania
 OPnazwa = 255 # Przezroczystość okna
 OPnazwar = 255 # Przezroczystość ramki (Przezroczystość okna musi wynosić 0)
 
# Przezroczystość okna nagrody
 OPnagroda = 255 # Przezroczystość okna
 OPnagrodar = 255 # Przezroczystość ramki (Przezroczystość okna musi wynosić 0)
 
# Przezroczystość okna krótkiego opisu
 OPopis = 255 # Przezroczystość okna
 OPopisr = 255 # Przezroczystość ramki (Przezroczystość okna musi wynosić 0)
 
# Przezroczystość okna wyboru zadań
 OPcommandw = 255 # Przezroczystość okna
 OPcommandwr = 255 # Przezroczystość ramki (Przezroczystość okna musi wynosić 0)
 
# Przezroczystość okna odblokowanych zadań
 OPodblokowane = 255 # Przezroczystość okna
 OPodblokowaner = 255 # Przezroczystość ramki (Przezroczystość okna musi wynosić 0)
 
# Przezroczystość okna ukończonych zadań
 OPukończone = 255 # Przezroczystość okna
 OPukończoner = 255 # Przezroczystość ramki (Przezroczystość okna musi wynosić 0)
 
# Przezroczystość okna złota
 OPzłoto = 255 # Przezroczystość okna
 OPzłotor = 255 # Przezroczystość ramki (Przezroczystość okna musi wynosić 0)
 
# Przezroczystość okna dowolnego
 OPdowolne = 255 # Przezroczystość okna
 OPdowolner = 255 # Przezroczystość ramki (Przezroczystość okna musi wynosić 0)
#------------------------------------------------------------------------------
# Koniec konfiguracji przezroczystości pojedynczych okien w menu zadań
#------------------------------------------------------------------------------
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Czcionka dla okien (FTALL) = 6 - Konfiguracja dowolna
#------------------------------------------------------------------------------
if FTALL == 6 # Czcionka dla wszystkich okien = 6
#------------------------------------------------------------------------------
# Konfiguracja czcionki dla pojedynczych okien
#------------------------------------------------------------------------------
# Czcionka dla okna nazwy
  NZczcionka = "Comic Sans MS"

# Czcionka dla okna wyboru 
  CWczcionka = "Arial"
 
# Czcionka dla okna nagrody
  NGczcionka = "Comic Sans MS"

# Czcionka dla okna odblokowanych zadań
  ODczcionka = "Comic Sans MS"
 
# Czcionka dla okna ukończonych zadań
  UKczcionka = "Comic Sans MS"
 
# Czcionka dla okna złota
  ZŁczcionka = "Comic Sans MS"

#  Czcionka dla okna dowolnego
  DWczcionka = "Comic Sans MS"
 
# Czcionka liniji pierwszej okna informacji
  OL1czcionka = "Comic Sans MS"
 
# Czcionka liniji drugiej okna informacji
  OL2czcionka = "Comic Sans MS"
 
# Czcionka liniji trzeciej okna informacji
  OL3czcionka = "Comic Sans MS"
 
# Czcionka liniji czwartej okna informacji
  OL4czcionka = "Comic Sans MS"
 
# Czcionka liniji piątej okna informacji
  OL5czcionka = "Comic Sans MS"
 
# Czcionka liniji szustej okna informacji
  OL6czcionka = "Comic Sans MS"
 
# Czcionka liniji siudmej okna informacji
  OL7czcionka = "Comic Sans MS"
 
# Czcionka liniji ósmej okna informacji
  OL8czcionka = "Comic Sans MS"
#------------------------------------------------------------------------------
# Koniec konfiguracji czcionki dla pojedynczych okien
#------------------------------------------------------------------------------
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Konfiguracja "OPALL"
#------------------------------------------------------------------------------
if OPALL == 1 # Przezroczystość okien (OPALL) = 1
 OPpodkład = 255 # Przezroczystość podkładu okien
 OPnazwa = 255 # Przezroczystość okna nazwy
 OPnazwar = 255 # Przezroczystość ramki okna nazwy
 OPnagroda = 255 # Przezroczystość okna nagrody
 OPnagrodar = 255 # Przezroczystość ramki okna nagrody
 OPopis = 255 # Przezroczystość okna opisu
 OPopisr = 255 # Przezroczystość ramki okna opisu
 OPcommandw = 255 # Przezroczystość okna wyboru
 OPcommandwr = 255 # Przezroczystość ramki okna wyboru
 OPukończone = 255 # Przezroczystość okna ukończonych zadań
 OPukończoner = 255 # Przezroczystość ramki okna ukończonych zadań
 OPzłoto = 255 # Przezroczystość okna złota
 OPzłotor = 255 # Przezroczystość ramki okna złota
 OPodblokowane = 255 # Przezroczystość okna odblokowanych zadań
 OPodblokowaner = 255 # Przezroczystość ramki okna odblokowanych zadań
 OPdowolne = 255 # Przezroczystość okna dowolnego
 OPdowolner = 255 # Przezroczystość ramki okna dowolnego
end
if OPALL == 2 # Przezroczystość okien (OPALL) = 2
 OPpodkład = 127 # Przezroczystość podkładu okien
 OPnazwa = 127 # Przezroczystość okna nazwy
 OPnazwar = 255 # Przezroczystość ramki okna nazwy
 OPnagroda = 127 # Przezroczystość okna nagrody
 OPnagrodar = 255 # Przezroczystość ramki okna nagrody
 OPopis = 20 # Przezroczystość okna opisu
 OPopisr = 255 # Przezroczystość ramki okna opisu
 OPcommandw = 127 # Przezroczystość okna wyboru
 OPcommandwr = 255 # Przezroczystość ramki okna wyboru
 OPukończone = 127 # Przezroczystość okna ukończonych zadań
 OPukończoner = 255 # Przezroczystość ramki okna ukończonych zadań
 OPzłoto = 127 # Przezroczystość okna złota
 OPzłotor = 255 # Przezroczystość ramki okna złota
 OPodblokowane = 127 # Przezroczystość okna odblokowanych zadań
 OPodblokowaner = 255 # Przezroczystość ramki okna odblokowanych zadań
 OPdowolne = 127 # Przezroczystość okna dowolnego
 OPdowolner = 255 # Przezroczystość ramki okna dowolnego
end
if OPALL == 3 # Przezroczystość okien (OPALL) = 3
 OPpodkład = 0 # Przezroczystość podkładu okien
 OPnazwa = 0 # Przezroczystość okna nazwy
 OPnazwar = 255 # Przezroczystość ramki okna nazwy
 OPnagroda = 0 # Przezroczystość okna nagrody
 OPnagrodar = 255 # Przezroczystość ramki okna nagrody
 OPopis = 0 # Przezroczystość okna opisu
 OPopisr = 255 # Przezroczystość ramki okna opisu
 OPcommandw = 0 # Przezroczystość okna wyboru
 OPcommandwr = 255 # Przezroczystość ramki okna wyboru
 OPukończone = 0 # Przezroczystość okna ukończonych zadań
 OPukończoner = 255 # Przezroczystość ramki okna ukończonych zadań
 OPzłoto = 0 # Przezroczystość okna złota
 OPzłotor = 255 # Przezroczystość ramki okna złota
 OPodblokowane = 0 # Przezroczystość okna odblokowanych zadań
 OPodblokowaner = 255 # Przezroczystość ramki okna odblokowanych zadań
 OPdowolne = 0 # Przezroczystość okna dowolnego
 OPdowolner = 255 # Przezroczystość ramki okna dowolnego
end
if OPALL == 4 # Przezroczystość okien (OPALL) = 4
 OPpodkład = 0 # Przezroczystość podkładu okien
 OPnazwa = 0 # Przezroczystość okna nazwy
 OPnazwar = 0 # Przezroczystość ramki okna nazwy
 OPnagroda = 0 # Przezroczystość okna nagrody
 OPnagrodar = 0 # Przezroczystość ramki okna nagrody
 OPopis = 0 # Przezroczystość okna opisu
 OPopisr = 0 # Przezroczystość ramki okna opisu
 OPcommandw = 0 # Przezroczystość okna wyboru
 OPcommandwr = 0 # Przezroczystość ramki okna wyboru
 OPukończone = 0 # Przezroczystość okna ukończonych zadań
 OPukończoner = 0 # Przezroczystość ramki okna ukończonych zadań
 OPzłoto = 0 # Przezroczystość okna złota
 OPzłotor = 0 # Przezroczystość ramki okna złota
 OPodblokowane = 0 # Przezroczystość okna odblokowanych zadań
 OPodblokowaner = 0 # Przezroczystość ramki okna odblokowanych zadań
 OPdowolne = 0 # Przezroczystość okna dowolnego
 OPdowolner = 0 # Przezroczystość ramki okna dowolnego
end
if OPALL == 5 # Przezroczystość okien (OPALL) = 5
 OPpodkład = 255 # Przezroczystość podkładu okien
 OPnazwa = 0 # Przezroczystość okna nazwy
 OPnazwar = 0 # Przezroczystość ramki okna nazwy
 OPnagroda = 0 # Przezroczystość okna nagrody
 OPnagrodar = 0 # Przezroczystość ramki okna nagrody
 OPopis = 0 # Przezroczystość okna opisu
 OPopisr = 0 # Przezroczystość ramki okna opisu
 OPcommandw = 0 # Przezroczystość okna wyboru
 OPcommandwr = 0 # Przezroczystość ramki okna wyboru
 OPukończone = 0 # Przezroczystość okna ukończonych zadań
 OPukończoner = 0 # Przezroczystość ramki okna ukończonych zadań
 OPzłoto = 0 # Przezroczystość okna złota
 OPzłotor = 0 # Przezroczystość ramki okna złota
 OPodblokowane = 0 # Przezroczystość okna odblokowanych zadań
 OPodblokowaner = 0 # Przezroczystość ramki okna odblokowanych zadań
 OPdowolne = 0 # Przezroczystość okna dowolnego
 OPdowolner = 0 # Przezroczystość ramki okna dowolnego
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Koniec konfiguracji "OPALL"
#------------------------------------------------------------------------------
#------------------------------------------------------------------------------
# Konfiguracja "FTALL"
#------------------------------------------------------------------------------
if FTALL == 1 # Czcionka dla okien (FTALL) = 1
  NZczcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka dla okna nazwy
  CWczcionka = "Arial" # Czcionka dla okna wyboru
  NGczcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka dla okna nagrody
  ODczcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka dla okna odblokowanych zadań
  UKczcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka dla okna ukończonych zadań
  ZŁczcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka dla okna złota
  DWczcionka = "Comic Sans MS" #  Czcionka dla okna dowolnego
  OL1czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji pierwszej okna informacji
  OL2czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji drugiej okna informacji
  OL3czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji trzeciej okna informacji
  OL4czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji czwartej okna informacji
  OL5czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji piątej okna informacji
  OL6czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji szustej okna informacji
  OL7czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji siudmej okna informacji
  OL8czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji ósmej okna informacji
end
if FTALL == 2 # Czcionka dla okien (FTALL) = 2
  NZczcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka dla okna nazwy
  CWczcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka dla okna wyboru
  NGczcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka dla okna nagrody
  ODczcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka dla okna odblokowanych zadań
  UKczcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka dla okna ukończonych zadań
  ZŁczcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka dla okna złota
  DWczcionka = "Comic Sans MS" #  Czcionka dla okna dowolnego
  OL1czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji pierwszej okna informacji
  OL2czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji drugiej okna informacji
  OL3czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji trzeciej okna informacji
  OL4czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji czwartej okna informacji
  OL5czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji piątej okna informacji
  OL6czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji szustej okna informacji
  OL7czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji siudmej okna informacji
  OL8czcionka = "Comic Sans MS" # Czcionka liniji ósmej okna informacji
end
if FTALL == 3 # Czcionka dla okien (FTALL) = 3
  NZczcionka = "Arial" # Czcionka dla okna nazwy
  CWczcionka = "Arial" # Czcionka dla okna wyboru
  NGczcionka = "Arial" # Czcionka dla okna nagrody
  ODczcionka = "Arial" # Czcionka dla okna odblokowanych zadań
  UKczcionka = "Arial" # Czcionka dla okna ukończonych zadań
  ZŁczcionka = "Arial" # Czcionka dla okna złota
  DWczcionka = "Arial" #  Czcionka dla okna dowolnego
  OL1czcionka = "Arial" # Czcionka liniji pierwszej okna informacji
  OL2czcionka = "Arial" # Czcionka liniji drugiej okna informacji
  OL3czcionka = "Arial" # Czcionka liniji trzeciej okna informacji
  OL4czcionka = "Arial" # Czcionka liniji czwartej okna informacji
  OL5czcionka = "Arial" # Czcionka liniji piątej okna informacji
  OL6czcionka = "Arial" # Czcionka liniji szustej okna informacji
  OL7czcionka = "Arial" # Czcionka liniji siudmej okna informacji
  OL8czcionka = "Arial" # Czcionka liniji ósmej okna informacji
end
if FTALL == 4 # Czcionka dla okien (FTALL) = 4
  NZczcionka = "Times New Roman" # Czcionka dla okna nazwy
  CWczcionka = "Times New Roman" # Czcionka dla okna wyboru
  NGczcionka = "Times New Roman" # Czcionka dla okna nagrody
  ODczcionka = "Times New Roman" # Czcionka dla okna odblokowanych zadań
  UKczcionka = "Times New Roman" # Czcionka dla okna ukończonych zadań
  ZŁczcionka = "Times New Roman" # Czcionka dla okna złota
  DWczcionka = "Times New Roman" #  Czcionka dla okna dowolnego
  OL1czcionka = "Times New Roman" # Czcionka liniji pierwszej okna informacji
  OL2czcionka = "Times New Roman" # Czcionka liniji drugiej okna informacji
  OL3czcionka = "Times New Roman" # Czcionka liniji trzeciej okna informacji
  OL4czcionka = "Times New Roman" # Czcionka liniji czwartej okna informacji
  OL5czcionka = "Times New Roman" # Czcionka liniji piątej okna informacji
  OL6czcionka = "Times New Roman" # Czcionka liniji szustej okna informacji
  OL7czcionka = "Times New Roman" # Czcionka liniji siudmej okna informacji
  OL8czcionka = "Times New Roman" # Czcionka liniji ósmej okna informacji
end
if FTALL == 5 # Czcionka dla okien (FTALL) = 5
  NZczcionka = "Century Gothic" # Czcionka dla okna nazwy
  CWczcionka = "Century Gothic" # Czcionka dla okna wyboru
  NGczcionka = "Century Gothic" # Czcionka dla okna nagrody
  ODczcionka = "Century Gothic" # Czcionka dla okna odblokowanych zadań
  UKczcionka = "Century Gothic" # Czcionka dla okna ukończonych zadań
  ZŁczcionka = "Century Gothic" # Czcionka dla okna złota
  DWczcionka = "Century Gothic" #  Czcionka dla okna dowolnego
  OL1czcionka = "Century Gothic" # Czcionka liniji pierwszej okna informacji
  OL2czcionka = "Century Gothic" # Czcionka liniji drugiej okna informacji
  OL3czcionka = "Century Gothic" # Czcionka liniji trzeciej okna informacji
  OL4czcionka = "Century Gothic" # Czcionka liniji czwartej okna informacji
  OL5czcionka = "Century Gothic" # Czcionka liniji piątej okna informacji
  OL6czcionka = "Century Gothic" # Czcionka liniji szustej okna informacji
  OL7czcionka = "Century Gothic" # Czcionka liniji siudmej okna informacji
  OL8czcionka = "Century Gothic" # Czcionka liniji ósmej okna informacji
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Koniec konfiguracji "FTALL"
#------------------------------------------------------------------------------
#------------------------------------------------------------------------------
# Konfiguracja "Color"
#------------------------------------------------------------------------------
if DWRGB == 1
  DWcolor = Color.new(255, 255, 255, 255)
end
if DWRGB == 2
  DWcolor = Color.new(0, 0, 0, 255)
end
if DWRGB == 3
  DWcolor = Color.new(255, 0, 0, 255)
end
if DWRGB == 4
  DWcolor = Color.new(0, 255, 0, 255)
end
if DWRGB == 5
  DWcolor = Color.new(0, 0, 255, 255)
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Koniec konfiguracji "Color"
#------------------------------------------------------------------------------
#------------------------------------------------------------------------------
# Koniec konfiguracji
#------------------------------------------------------------------------------ 
end
class Scene_Zadania_Menu
  def initialize(menu_index = 0, actor_index = 0, equip_index = 0)
    @actor_index = actor_index
     @menu_index = menu_index
  end
 def main
  if $game_switches[02] == true
    s1 = "Przeprawa"
  else
    s1 = "???"
  end
    s2 = "???"
    @podkład_zadania_window = Window_Zadania_Podkład.new
    @command_window = Window_Command_Zadania.new(175, [s1, s2])
    @command_window.height = 10 * 35
    @quests_window = Window_Zadania_Nazwa.new
    @nagroda_window =  Window_Zadania_Nagroda.new
    @actor = $game_party.actors[@actor_index]
    @dowolne_window = Window_Zadania_Dowolne.new(@actor)
    @ukończone_window = Window_Ukończone.new
    @złoto_window = Window_Zadania_Złoto.new
    @odblokowane_window = Window_Zadania_Odblokowane.new
    @opis1_window = Window_Zadania_Informacja1.new
    @opis2_window = Window_Zadania_Informacja2.new
    @opis3_window = Window_Zadania_Informacja3.new
    @opis4_window = Window_Zadania_Informacja4.new
    @opis5_window = Window_Zadania_Informacja5.new
    @opis6_window = Window_Zadania_Informacja6.new
    @opis7_window = Window_Zadania_Informacja7.new
    @opis8_window = Window_Zadania_Informacja8.new
    @podkład_zadania_window.opacity = Melvin::OPpodkład
    @command_window.opacity = Melvin::OPcommandwr
    @quests_window .opacity = Melvin::OPnazwar
    @nagroda_window.opacity = Melvin::OPnagrodar
    @ukończone_window.opacity = Melvin::OPukończoner
    @odblokowane_window.opacity = Melvin::OPodblokowaner
    @złoto_window.opacity = Melvin::OPzłotor
    @dowolne_window.opacity = Melvin::OPdowolner
    @opis1_window.opacity = Melvin::OPopisr
    @opis2_window.opacity = Melvin::OPopisr
    @opis3_window.opacity = Melvin::OPopisr
    @opis4_window.opacity = Melvin::OPopisr
    @opis5_window.opacity = Melvin::OPopisr
    @opis6_window.opacity = Melvin::OPopisr
    @opis7_window.opacity = Melvin::OPopisr
    @opis8_window.opacity = Melvin::OPopisr
    @quests_window.update("")
    @nagroda_window.update("")
    @opis1_window.update("")
    @opis2_window.update("")
    @opis3_window.update("")
    @opis4_window.update("")
    @opis5_window.update("")
    @opis6_window.update("")
    @opis7_window.update("")
    @opis8_window.update("")
    @podkład_zadania_window.x = 0
    @podkład_zadania_window.y = 0
    @odblokowane_window.x = 0
    @odblokowane_window.y = 420
    @ukończone_window.x = 0
    @ukończone_window.y = 350
    @nagroda_window.x = 175
    @nagroda_window.y = 350
    @quests_window.x = 175
    @quests_window.y = 0
    @dowolne_window.x = 335
    @dowolne_window.y = 420
    @złoto_window.x = 175
    @złoto_window.y = 420
    @opis1_window.x = 175
    @opis1_window.y = 70
    @opis2_window.x = 175
    @opis2_window.y = 70
    @opis3_window.x = 175
    @opis3_window.y = 70
    @opis4_window.x = 175
    @opis4_window.y = 70
    @opis5_window.x = 175
    @opis5_window.y = 70
    @opis6_window.x = 175
    @opis6_window.y = 70
    @opis7_window.x = 175
    @opis7_window.y = 70
    @opis8_window.x = 175
    @opis8_window.y = 70
    Graphics.transition
    loop do
      Graphics.update
      Input.update
      update
      if $scene != self
        break
      end
    end
    Graphics.freeze
    @podkład_zadania_window.dispose
    @command_window.dispose
    @quests_window.dispose
    @ukończone_window.dispose
    @nagroda_window.dispose
    @złoto_window.dispose
    @odblokowane_window.dispose
    @dowolne_window.dispose
    @opis1_window.dispose
    @opis2_window.dispose
    @opis3_window.dispose
    @opis4_window.dispose
    @opis5_window.dispose
    @opis6_window.dispose
    @opis7_window.dispose
    @opis8_window.dispose
 end
  def update
 case @command_window.index
  when 0
   @quests_window.update("???")
   @nagroda_window.update("Nagroda:                   ???")
   @opis1_window.update("???")
   @opis2_window.update("")
   @opis3_window.update("")
   @opis4_window.update("")
   @opis5_window.update("")
   @opis6_window.update("")
   @opis7_window.update("")
   @opis8_window.update("")
 if $game_switches[02] == true
  if $game_switches[01] == true
   @quests_window.update("   Zadanie - Ukończone (Dokładny opis)")
   @nagroda_window.update("Nagroda:                  Całkowite wyleczenie")
   @opis1_window.update("Dostań się na drugi brzeg")
   @opis2_window.update("I dojdź do portalu.")
   @opis3_window.update("Musisz wykonać:")
   @opis4_window.update("- Przejdź przez rzekę")
   @opis5_window.update("- Dostań się do portalu")
   @opis6_window.update("To jest główne zadanie")
   @opis7_window.update("- Brak")
   @opis8_window.update("Dziennik zadań by Melvin (v4.0)")
    else
   @quests_window.update("   Zadanie - Nieukończone (Dokładny opis)")
   @nagroda_window.update("Nagroda:                  Całkowite wyleczenie")
   @opis1_window.update("Dostań się na drugi brzeg")
   @opis2_window.update("I dojdź do portalu.")
   @opis3_window.update("Zadaniea główne")
   @opis4_window.update("- Przejdź przez rzekę")
   @opis5_window.update("- Dostań się do portalu")
   @opis6_window.update("Zadania dodatkowe")
   @opis7_window.update("- Brak")
   @opis8_window.update("Dziennik zadań by Melvin (v4.0)")
 end
end
   when 1
   @quests_window.update("???")
   @nagroda_window.update("Nagroda:                   ???")
   @opis1_window.update("???")
   @opis2_window.update("")
   @opis3_window.update("")
   @opis4_window.update("")
   @opis5_window.update("")
   @opis6_window.update("")
   @opis7_window.update("")
   @opis8_window.update("")
end
    @command_window.update
    if @command_window.active
      update_command
      return
    end
    if @quests_window.active
      update_status
      return
    end
  end
  def update_command
    if Input.trigger?(Input::B)
      $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
      $scene = Scene_Menu.new(4)
      return
    end
    if Input.trigger?(Input::C)
      if $game_party.actors.size == 0 and @command_window.index < 4
        $game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
        return
      end
      case @command_window.index
      when 0
      if $game_switches[02] == true
       $game_system.se_play($data_system.decision_se)
       @command_window.active = false
       @quests_window.active = true
       @quests_window.index = 0
        else
       $game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
      end
     when 1
       $game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
      end
      return
    end
  end
  def update_status
    if Input.trigger?(Input::B)
      $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
      @command_window.active = true
      @quests_window.active = false
      @quests_window.index = -1
      return
    end
    if Input.trigger?(Input::C)
      case @command_window.index
      when 0
      if $game_switches[02] == true
       $game_system.se_play($data_system.decision_se)
       $scene = Scene_Zadanie_1.new
     end
      end
      return
    end
  end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Dowolne
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Dowolne < Window_Base
  def initialize(actor)
    super(0, 0, 305, 61)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    self.contents.font.name = Melvin::DWczcionka
    self.contents.font.size = Melvin::DWwielkość
    self.back_opacity = Melvin::OPdowolne
    @actor = actor
    refresh
  end
  def refresh
    self.contents.clear
    self.contents.font.color = Melvin::DWcolor
    self.contents.draw_text(0, 0, 150, 32, Melvin::DWnapis)
    #--------------------------------------------------------
    # Napis specialny na okie dowolnym (Bez "")
    #--------------------------------------------------------
    self.contents.draw_text(80, 0, 120, 32, "", 2)
    # 1 - @actor.name            - Pokazuje imię bohatera
    # 2 - @actor.exp_s           - Pokazuje aktualne doświadczenie
    # 3 - @actor.next_rest_exp_s - Pokazuje doświadczenie do następnego poziomu
    #-------------------------------------------------------------------------   
  end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Nazwa
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Nazwa < Window_Selectable
  def initialize
   super(0, 0, 465, 70)
   self.contents = Bitmap.new(width-32, height-32)
   self.contents.font.name = Melvin::NZczcionka
   self.contents.font.size = 32
   self.back_opacity = Melvin::OPnazwa
    refresh
   self.active = false
   self.index = -1
  end
 def update(text1)
  self.contents.clear
  self.contents.draw_text(0, 0, 440, 30, text1)
end
 def refresh
  self.contents.clear
   end
  def update_cursor_rect
    if @index < 0
      self.cursor_rect.empty
    else
      self.cursor_rect.set(0, @index * 116, self.width - 32, 30)
    end
  end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Nagroda
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Nagroda < Window_Base
  def initialize
    super(0, 0, 465, 70)
    self.contents = Bitmap.new(width-32, height-32)
    self.contents.font.name = Melvin::NGczcionka
    self.contents.font.size = 30
    self.back_opacity = Melvin::OPnagroda
  end
  def update(text2)
    self.contents.clear
    self.contents.draw_text(0, 0, 440, 32, text2)
  end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Command_Zadania
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Command_Zadania < Window_Selectable
  def initialize(width, commands)
    super(0, 0, width, commands.size * 32 + 32)
    @item_max = commands.size
    @commands = commands
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, @item_max * 32)
    self.contents.font.name = Melvin::CWczcionka
    self.back_opacity = Melvin::OPcommandw
    refresh
    self.index = 0
  end
  def refresh
    self.contents.clear
    for i in 0...@item_max
      draw_item(i, normal_color)
    end
  end
  def draw_item(index, color)
    self.contents.font.color = color
    rect = Rect.new(4, 32 * index, self.contents.width - 8, 32)
    self.contents.fill_rect(rect, Color.new(0, 0, 0, 0))
    self.contents.draw_text(rect, @commands[index])
  end
  def disable_item(index)
    draw_item(index, disabled_color)
  end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Ukończone
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Ukończone < Window_Base
  def initialize
    super(0, 0, 175, 70)
    self.contents = Bitmap.new(width-32, height-32)
    self.contents.font.name = Melvin::UKczcionka
    self.contents.font.size = 23
    self.back_opacity = Melvin::OPukończone
    refresh
  end
  def refresh
    self.contents.clear
    self.contents.draw_text(-1, 0, 100, 32, "Ukończono:", 0)
    self.contents.draw_text(95, 0, 100, 32, "#{$game_variables[2]}/2", 0)
  end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Odblokowane
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Odblokowane < Window_Base
  def initialize
    super(0, 0, 175, 61)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    self.contents.font.name = Melvin::ODczcionka
    self.contents.font.size = 23
    self.back_opacity = Melvin::OPodblokowane
    refresh
  end
  def refresh
    self.contents.clear
    self.contents.draw_text(-1, 0, 120, 32, "Odblokowano:", 0)
    self.contents.draw_text(95, 0, 100, 32, "   #{$game_variables[1]}/2", 0)
  end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Złoto
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Złoto < Window_Base
  def initialize
    super(0, 0, 160, 61)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    self.contents.font.name = Melvin::ZŁczcionka
    self.contents.font.size = 22
    self.back_opacity = Melvin::OPzłoto
    refresh
  end
  def refresh
    self.contents.clear
    self.contents.blt(0, -10, RPG::Cache.icon("Monety"), Rect.new(0, 0, 100, 100), 255)
    cx = contents.text_size($data_system.words.gold).width
    self.contents.font.color = normal_color
    self.contents.draw_text(4, 0, 120-cx- -40, 32, $game_party.gold.to_s, 2)
    self.contents.font.color = system_color
  end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Podkład
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Podkład < Window_Base
  def initialize
    super(0, 0, 645, 485)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
  end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Opis1 (Linijka 1)
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Informacja1 < Window_Base
  def initialize
    super(0, 0, 465, 280)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    self.contents.font.name = Melvin::OL1czcionka
    self.contents.font.size = 30
    self.back_opacity = Melvin::OPopis
  end
  def update(text3)
    self.contents.clear
    self.contents.draw_text(4, 0, 640, 32, text3)
  end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Opis2 (Linijka 2)
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Informacja2 < Window_Base
  def initialize
    super(0, 0, 465, 280)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    self.contents.font.name = Melvin::OL2czcionka
    self.contents.font.size = 30
    self.back_opacity = Melvin::OPopis
  end
  def update(text4)
    self.contents.clear
    self.contents.draw_text(4, 0, 640, 94, text4)
  end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Opis3 (Linijka 3)
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Informacja3 < Window_Base
  def initialize
    super(0, 0, 465, 280)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    self.contents.font.name = Melvin::OL3czcionka
    self.contents.font.size = 30
    self.back_opacity = Melvin::OPopis
  end
  def update(text5)
    self.contents.clear
    self.contents.draw_text(4, 0, 640, 156, text5)
  end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Opis4 (Linijka 4)
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Informacja4 < Window_Base
  def initialize
    super(0, 0, 465, 280)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    self.contents.font.name = Melvin::OL4czcionka
    self.contents.font.size = 30
    self.back_opacity = Melvin::OPopis
  end
  def update(text6)
    self.contents.clear
    self.contents.draw_text(4, 0, 640, 218, text6)
  end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Opis5 (Linijka 5)
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Informacja5 < Window_Base
  def initialize
    super(0, 0, 465, 280)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    self.contents.font.name = Melvin::OL5czcionka
    self.contents.font.size = 30
    self.back_opacity = Melvin::OPopis
  end
  def update(text7)
    self.contents.clear
    self.contents.draw_text(4, 0, 640, 280, text7)
  end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Opis6 (Linijka 6)
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Informacja6 < Window_Base
  def initialize
    super(0, 0, 465, 280)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    self.contents.font.name = Melvin::OL6czcionka
    self.contents.font.size = 30
    self.back_opacity = Melvin::OPopis
  end
  def update(text8)
    self.contents.clear
    self.contents.draw_text(4, 0, 640, 342, text8)
  end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Opis7 (Linijka 7)
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Informacja7 < Window_Base
  def initialize
    super(0, 0, 465, 280)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    self.contents.font.name = Melvin::OL7czcionka
    self.contents.font.size = 30
    self.back_opacity = Melvin::OPopis
  end
  def update(text9)
    self.contents.clear
    self.contents.draw_text(4, 0, 640, 404, text9)
  end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadania_Opis8 (Linijka 8)
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadania_Informacja8 < Window_Base
  def initialize
    super(0, 0, 465, 280)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    self.contents.font.name = Melvin::OL8czcionka
    self.contents.font.size = 30
    self.back_opacity = Melvin::OPopis
  end
  def update(text10)
    self.contents.clear
    self.contents.draw_text(4, 0, 640, 466, text10)
  end
end
#==============================================================================
# Scene_Zadania Dziennik zadań by Melvin(v4.0)     www.mormanrpgm.cba.pl
#==============================================================================
#--------------------------------------------------------------------------
# Scene_Zadanie_1
#--------------------------------------------------------------------------
class Scene_Zadanie_1
  def main
    @podkład_zadanie_window = Window_Zadanie_Podkład.new
    @zadanie_window = Window_Zadanie_1.new
    @złotoz_window = Window_Zadanie_Złoto.new
    @statystyki1_window = Window_Zadanie_Statystyki_1.new
    @statystyki2_window = Window_Zadanie_Statystyki_2.new
    @nagrodaz_window = Window_Zadanie_Nagroda.new
    @status_zadanie_window = Window_Zadanie_Status.new
    @złotoz_window.x = 0
    @złotoz_window.y = 417
    @nagrodaz_window.x = 160
    @nagrodaz_window.y = 417
    @status_zadanie_window.x = 440
    @status_zadanie_window.y = 417
    Graphics.transition
    loop do
      Graphics.update
      Input.update
      update
      if $scene != self
        break
      end
    end
    Graphics.freeze
    @zadanie_window.dispose
    @złotoz_window.dispose   
    @statystyki1_window.dispose
    @statystyki2_window.dispose
    @nagrodaz_window.dispose
    @status_zadanie_window.dispose
    @podkład_zadanie_window.dispose
  end
  def update
    if Input.trigger?(Input::B)
      $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
      $scene = Scene_Zadania_Menu.new(0)
      return
    end
  end
end
#--------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadanie_1
#--------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadanie_1 < Window_Base
  def initialize
    super(0, 0, 440, 417)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    self.contents.font.name = "Comic Sans MS"
    self.contents.font.size = 24
    self.back_opacity = 255
    refresh
  end
  def refresh
      self.contents.clear
      self.contents.draw_text(4, 0, 640, 32, "Znajdź sposób na dostanie się na drugi brzeg", 0)
      self.contents.draw_text(4, 0, 640, 64, "i dojdź do portalu czasu.", 0)
  end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadanie_Statystyki_1
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadanie_Statystyki_1 < Window_Base
  def initialize
    super(440, 0, 200, 233)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    self.contents.font.name = "Comic Sans MS"
    self.contents.font.size = 22
    self.back_opacity = 255
    refresh
  end
  def refresh
      self.contents.clear
      self.contents.blt(30, 0, RPG::Cache.picture("Melvin"), Rect.new(0, 0, 100, 100), 255)
      self.contents.draw_text(4, 0, 640, 220, "To jest Melvin!", 0)
      self.contents.draw_text(4, 0, 640, 260, "Melvin jest spoko!", 0)
      self.contents.draw_text(4, 0, 640, 300, "Tu wstaw własny", 0)
      self.contents.draw_text(4, 0, 640, 340, "opis postaci lub", 0)
      self.contents.draw_text(4, 0, 640, 380, "jakiegoś wydarzenia!", 0)
  end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadanie_Statystyki_2
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadanie_Statystyki_2 < Window_Base
  def initialize
    super(440, 233, 200, 184)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    self.contents.font.name = "Comic Sans MS"
    self.contents.font.size = 22
    self.back_opacity = 255
    refresh
  end
  def refresh
      self.contents.clear
      self.contents.draw_text(4, 0, 640, 18, "Tu można wstawić...", 0)
      self.contents.draw_text(4, 0, 640, 50, "Zadania/misje!!", 0)
      self.contents.draw_text(4, 0, 640, 82, "Oczywiście jest spoko!", 0)
      self.contents.draw_text(4, 0, 640, 114, "Zaproszam na strone:", 0)
      self.contents.draw_text(3, 0, 640, 146, "www.mormanrpgm.cba.pl", 0)
      self.contents.draw_text(4, 0, 640, 178, "Bardzo... fajnie... jest!!!", 0)
      self.contents.draw_text(4, 0, 640, 210, "LA LA LA(niezła nutka)!", 0)
      self.contents.draw_text(4, 0, 640, 242, "Wypas jest ten skrypt...", 0)
      self.contents.draw_text(4, 0, 640, 274, "Prowda?! Spox! Spox!", 0)
  end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadanie_Złoto
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadanie_Złoto < Window_Base
  def initialize
    super(0, 0, 160, 64)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    refresh
  end
  def refresh
    self.contents.clear
    self.contents.blt(0, -7, RPG::Cache.icon("Monety"), Rect.new(0, 0, 100, 100), 255)
    cx = contents.text_size($data_system.words.gold).width
    self.contents.font.color = normal_color
    self.contents.draw_text(4, 0, 120-cx- -40, 32, $game_party.gold.to_s, 2)
    self.contents.font.color = system_color
  end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadanie_Nagroda
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadanie_Nagroda < Window_Base
  def initialize
    super(0, 0, 280, 64)
    self.contents = Bitmap.new(width-32, height-32)
    self.contents.font.name = "Comic Sans MS"
    self.contents.font.size = 20
    self.back_opacity = 255
    refresh
  end
  def refresh
    self.contents.clear
    self.contents.draw_text(0, 0, 440, 25,"Nagroda:       Całkowite wyleczenie")
  end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadanie_Status
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadanie_Status < Window_Base
  def initialize
    super(0, 0, 200, 64)
    self.contents = Bitmap.new(width-32, height-32)
    self.contents.font.name = "Comic Sans MS"
    self.contents.font.size = 20
    self.back_opacity = 255
    refresh
  end
  def refresh
    self.contents.clear
    self.contents.draw_text(0, 0, 440, 25,"Status:")
    if $game_switches[01] == true
      self.contents.blt(100, 0, RPG::Cache.icon("Zadanie - Ukończone"), Rect.new(0, 0, 100, 100), 255)
    else
      self.contents.blt(100, 0, RPG::Cache.icon("Zadanie - Nieukończone"), Rect.new(0, 0, 100, 100), 255)
    end
  end
end
#------------------------------------------------------------------------------
# Window_Zadanie_Podkład
#------------------------------------------------------------------------------
class Window_Zadanie_Podkład < Window_Base
  def initialize
    super(0, 0, 645, 485)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
  end
end



Demo
http://www.megaupload.com/?d=MK8QXQ2E

Obrazki
Brak odblokowanych i ukończonych zadań:
Spoiler:




Odblokowane 1 zadanie:
Spoiler:




Odblokowane i ukończone 1 zadanie:
Spoiler:




Dokładny opis zadania:
Spoiler:



Kursor na zadaniu nieodblokowanym:
Spoiler:





Jest to mój pierwszy skrypt, więc może mieć jakieś niedociągnięcia...

Pozdrawiam
Melvin
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Pon 03 Maj, 2010 18:00
No no. Nagramoliłeś kilkadziesiąt nie do końca potrzebnych bajerów xd; nie wiem kto chciałby zmieniać w każdym z 10 okienek czcionkę - najlepiej wygląda wszędzie taka sama ^^. No, ale na pewno tyluokienkowego dziennika nikt dotąd nie zrobił. Brakuje jedynie bardzo ważnej (dla oka) justyfikacji tekstu w każdym z okienek - bez tego wygląda nieco... niechlujnie.
 
 
 
Fixed 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 30
Skąd: **********
Wysłany: Pon 03 Maj, 2010 18:04
Cytat:
Brakuje jedynie bardzo ważnej (dla oka) justyfikacji tekstu w każdym z okienek - bez tego wygląda nieco... niechlujnie.

Ta.. Wiedziałem :-D

Jedyny dobry dziennik zadań, który jako pierwszy używałem to ten co zrobił Thieffer...

Cytat:
nie wiem kto chciałby zmieniać w każdym z 10 okienek czcionkę - najlepiej wygląda wszędzie taka sama

"Dla każdego coś dobrego" :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene