Ogłoszenie |
Administracja Forum
|
Kowalstwo tutorial |
Autor |
Wiadomość |
Asantos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 236 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Wto 04 Maj, 2010 16:27
|
|
Kowalstwo tutorial
|
To będzie pewnie najtrudniejszy do zrozumienia poradnik (mojego autorstwa).
Otóż do wykonania mamy umiejętność w typowych zdarzeniach - "kowalstwo".
Jednak jak wiemy kowale chłodzą też swoje ostrza w wiadrach wody, potrzebna więc będzie druga umiejętność - "chłodzenie".
Jest to oryginalna umiejętność wzięta prost z mojego projektu - może wam trochę gry odsłoni :)
Zacznijmy jednak od przygotowania.
Będziemy potrzebować 5 przedmiotów i jednej zmiennej.
Proste, co?
Zmienna będzie obliczać prawdopodobieństwo, może się nazywać np. "Szansa".
Przedmioty (dowolnie, może być mniej, może być więcej):
1. Zimna stal. - do kupienia
2. Rozgrzana stal. - można kuć ostrze (można schłodzić)
3. Surowe ostrze. - trzeba rozgrzać
4. Rozgrzane ostrze. - trzeba schłodzić
5. Zniekształcone ostrze. - czyli źle wykute gorące ostrze (trzeba wyrzucić; lub zmieńcie zdarzenie i będzie można przetopić ;] )
W typowych zdarzeniach ustawiamy opcję "czekaj" i jeśli mamy kowadło, to robimy zdarzenie na mapie, w kodzie zdarzenia robimy "odegraj typowe zdarzenie". Tak będzie ono wywoływane. Podobnie robimy w sytuacji "chłodzenia".
UWAGA!
Nie zwracajcie uwagi na przełącznik "Kowalstwo" (nie ma on znaczenia w tym kodzie) oraz wiadomości o treści np. "\dw[??]" ponieważ dotyczą one pewnego skryptu, który pokazuje ikony przedmiotów.
Zaczynamy!
1. Najpierw ustawiamy wybór, czy w ogóle bohater chce rozgrzać stal lub kuć miecz - albo odejść, jeśli chce rozgrzać stal dajemy warunek czy ją w ogóle posiada, przy ostrzu robimy to samo.
2. Dajemy specjalne efekty dźwiękowe (dla realizmu można dodać odstępy czasowe).
3. Teraz ustawiamy naszą "Szansę" wybierając dla niej dowolny zakres (uwaga - ustawianie zmiennej na "0" też nie ma znaczenia).
4. Teraz ustawiamy warunek, że szansa wylosowała 1 (1 na 1-3 to 33% szans na trafienie).
5. W warunku ustalamy, że dajemy bohaterowi stal rozgrzaną i zabieramy zimną.
6. W przypadku niepowodzenia dajemy wiadomość np. roztopiłem stal (widać to w połowie kodu).
7. Teraz znów dajemy wybór, bo może bohater nie chce kuć ostrza.
8. Sytuacja się powtarza, efekty dźwiękowe, zmienna, warunek wartości zmiennej, warunek powodzenia i niepowodzenia.
9. Otrzymujemy gorące ostrze lub zniekształcone gorące ostrze.
10. Teraz musimy to ostrze schłodzić, aby je zahartować.
11. Odchodzimy od stołu i idziemy do wiaderka, gdzie ustawione jest typowe zdarzenie.
12. Kod "chłodzenia" jest chyba zrozumiały, może was zaskoczyć, że przy chłodzeniu stali mamy aż 66% na powodzenie, a przy chłodzeniu ostrza znów tylko 33%.
13. Teraz powracamy z surowym ostrzem, zimnym i zahartowanym, aby wykuć z niego miecz.
14. Bierzemy wybór kuj miecz i przystępujemy do dzieła.
15. Odgrywamy wszystkie opcję dźwiękowe, ustawiamy zmienną (tym razem 1-10).
16. Ustawiamy warunek na zmienna "1", a (to ważne) w rubryce "jeśli się nie spełni" dajemy następny warunek.
17. Kiedy skończą się nam warunki ustawiamy w ostatnim "jeśli się nie spełni" wiadomość, że nie udało się wykuć ostrza.
18. W każdym warunku ustawiamy inną liczbę.
19. Na każdą broń mamy 10% szans.
20. Łącznie mamy 40% szans, że w ogóle coś dostaniemy.
21. Kowalstwo u mnie jest dość rygorystyczne, tzn. musisz przejść przez 4 progi procentowe: 33%, 33%, 33%, 40% i dopiero masz miecz :)
Poniżej są zdjęcia kodów. Jeśli coś będzie niezrozumiałe proszę pisać.
Kowalstwo:
Chłodzenie:
Jeśli uważacie, że zdarzenie ma jakieś wady, nic nie stoi na przeszkodzie! Ulepszcie go do waszych oczekiwań. Tak jak wam się tylko podoba! Życzę powodzenia ;] |
________________________ Rebelianci łączcie się! |
Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 11:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
FireBlade
Preferowany:
Pomogła: 8 razy Dołączyła: 04 Kwi 2010 Posty: 243 Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 04 Maj, 2010 18:57
|
|
|
Ponieważ większość nie zrozumie może zrobisz demo ? zanim będzie temat zaspamiony postami typu : a mi to nie działa , a jak to .. , a jak tamto
żeby nie było czegoś takiego radzę zrobić demo i wstawić link ;p
a co do tutoriala to na pewno się wielu ludziom przyda ^.^ np. mi ^.^ |
________________________ "Nigdy się nie tłumacz, przyjaciele tego nie potrzebują a wrogowie i tak nie uwierzą.,"
"Oklaski są z łaski a brawa to wielka sprawa"
"Akcpetuję tylko wodę, mountain dew i coca colę zero..."
DeviantArt : http://divinekataroshie.deviantart.com/
|
|
|
|
ziomalek
Preferowany:
Dołączył: 23 Kwi 2010 Posty: 36 Skąd: Chomikuj.pl/jjj979
|
Wysłany: Wto 04 Maj, 2010 19:22
|
|
|
Spoko zaczynam kapować co to zmienna |
________________________
|
|
|
|
Asantos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 236 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Wto 04 Maj, 2010 20:09
|
|
|
Niestety nie jestem fanem demek, dlatego napisałem dla średnio zaawansowanych. A ty jeśli nie wiesz nawet co to zmienne to zajrzyj najpierw do mojego tutoriala wstępnego, a nie tutaj bo to pewnie dla ciebie czarna magia... |
________________________ Rebelianci łączcie się! |
|
|
|
Pawelsar1
Preferowany:
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2012 12:07
|
|
|
Wstaw demko, bo bardzo dużo z tym roboty. |
________________________ ZAGŁOSUJ
Jeśli pomogłem, daj !!!POMÓGŁ!!! |
|
|
|
pw1602
Preferowany:
Pomógł: 11 razy Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 119
|
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2012 13:30
|
|
|
Bardzo fajny poradnik. Wykorzystam go :P Chyba bardzo się przyda, bo będzie można samemu robić bronie i potem je sprzedawać :P
PS. Jeśli chcecie demko to zróbcie sami :P Poradnik jest po to, aby samemu zrobić, a nie otworzyć demko i swój projekt, a potem kopiuj -> wklej i gotowe :) |
________________________
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|