Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 261 Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 09 Maj, 2010 20:11
Następny RPG Maker
W tym temacie piszemy, jak wyobrażamy sobie najnowszego makera.
Ja zaczynam:
1.Połączenie RPGVX i RPGXP:
-W RTP około 40 tilesetów (RPGXP) podzielonych na 6 pomniejszych(RPGVX)
-Muza z tych dwóch + dodatkowe
2.Gotowe skrypty, do tworzenia walki na mapie itp.
3.Łatwy edytor skryptów
4.Więcej komend.
5.Szybciej ładujące się gry.
A czy ktoś z was w ogóle wie czy powstanie następna wersja?
________________________ Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I
Ja sobie tak go wyobrażam:
- Nieskończona ilość warstw (a przynajmniej 99,999)
- Wiele tilesetów na jednej mapie
- Maker za free
- 32 bit grafika
- Szybkość 2003 i możliwości XP
- Jakiś normalniejszy język skryptowy (tzn. łatwiejszy do nauczenia) - np. Python
- Działa na Window$ i Linux
Ups... Chyba niechcący opisałem klona, którego próbuję stworzyć. P.S. To jest poważne - poszukuję programistów Delphi/Lazarus, szczególnie do "silnika" (czyli mniej więcej rpg_rt, czy game.exe w nowszych wersjach). W końcu skoro maker 200(3) powstał w Delphi, to czemu nie dałoby się zrobić klona?
A co do makerów od EB!, to raczej za szybko nie wyjdzie, a nawet jeśli to będzie miał astronomiczną cenę (makery idą w kierunku lepszej grafiki, więc pewnie kolejny będzie w 3D)
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
Mode07? 3D? Nie, to nie na moje siły (i pewnie tych z EB! też). A swoją drogą, to takie cuś można na zdarzeniach zrobić. Wystarczy zrobić 4 mapki z domkiem+odpowiednio teleporty rozstawić.
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
Moja wyobrażenia:
Nielimitowana ilośc tilesetów
Wbudowany program do robienia postaci
Powiększenie bazy danych
Schematy skryptów załączone w programie.
ZUPEŁNY BRAK BŁĘDÓW PROGRAMU!
Spostrzerzenia na temat innych:
Maker 3D jest robiony przecież. Na youtubie można znaleźć trailer :D Jednak sądzę, iż pojawiłby się on jako oddzielna część. Gry w 2d mają swój klimat i to się nie zmieni :D
Rave:
Cytat:
- Szybkość 2003 i możliwości XP
VX ma większe możliwości
Cytat:
- Maker za free
za darmo to jedynie można w łeb dostać xD
Cytat:
- Jakiś normalniejszy język skryptowy (tzn. łatwiejszy do nauczenia) - np. Python
Wątpię, aby przerzucili się na inny język. Przypominam, że RPG maker wywodzi się z Japonii :D
[ Dodano: Wto 18 Maj, 2010 17:50 ]
Agumon napisał/a:
Niech RPG nie zamienia się w metina xD
Popieram o ile dobrze zrozumiałem, że wg. ciebie metin to nie RPG xDD
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 44 Skąd: ja mogę wiedzieć
Wysłany: Wto 18 Maj, 2010 17:06
Moje wyobrażenie :
>Dodawanie face"w w rm vx w wiadomości ( te okienko po lewej gry się wiadomość robi )
>Od razu najlepsze skrypty wbudowane
>stworzenie od razu instalki profesjonalnej
>zmniejszenie pojemności plików gry przy konwercie
>nie zawieszanie się
>mnóstwo ułatwiających pracę czynności np. więcej tite -_- bo w r vx można mieć ich tylko od A - E -_-
>Możliwość grafiki 4D ^^
>Najlepszy char maker ( nieograniczone zasoby ubrań itp. )
>Będzie za darmo ale tylko crackowana wersja a trial będzie na miesiąc a nie na 30 dni
>Będą na nim działały skrypty na VX , XP , 2003 i nigdy nie będą kolidowały !
>Będzie jeszcze prostszy system tworzenia mapek ( najlepszy wg mnie był ten z warstwami )
> Konwersacja plików x XP i system dostępu do mapek z VX że np. na trawie będzie łózko że nie ma ograniczenia że robisz tylko w jednym stylu
> Będzie najprostszy język programowania ( który ja mam w jednym paluszku ) pascal
>Będzie można wkleić kod gry w postaci HTML na stronę ^^ i nie będzie komunikacji między graczami ale można będzie bez pobierania w nią zagrać
>Każda postać będzie działała czyli na tym Rm"ie będą działały postacie z vx , 2003 , xp bez dopisków typu na początku nazwy $ itd.
>Nie będzie lagował i szybko będzie się ładował
> Będzie idealny ^^
________________________ THE WARRIOR OF HADES !
Informacja :
Spoiler:
Szukam ludzi do pomocy przy moim projekcie
i pomaganiu w szukaniu zasobów i linków do przydatnych stron pisać na GG w profilu
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
To pierwsza rzecz jakiej mnie nauczono podczas tych rozlicznych kursów które musiałem zaliczyć (programowanie, podstawy Unixa, bash, perl Python, Lua i inne takie). Także nawet to "niekolidowanie" z pewnością da się zrobić. Problem raczej leży w szybkości działania takiego rozwiązania. Ruby generalnie jest wolnym językiem, a że interpreter ruby który sam jest wolny jeszcze interpretuje inny język skryptowy (zdarzenia) i to wygląda tak: Zdarzenie->Ruby (klasy "Interpreter")->kod maszynowy zrozumiały dla CPU, no i mamy przyczynę lagowania xp i czasem vX. 2k(3) nie lagowało przy dużej liczbie zdarzeń właśnie dlatego, że kod obsługi eventów był od razu skompilowany, a nie kompilowany "w ruchu", tak jak w wypadku XP i vX (co notabene zżera dodatkową moc procka, którą można by wykorzystać do liczenia kolejnych klatek obrazu, co by przyspieszyło działanie makera). Prawdą jest to, że w XP/vX powinny być 2 wersje Interpreterów - 1 w kompilowany, a drugi w Ruby. Interpreter w Ruby byłby wykorzystywany jedynie, gdy zmieniła się obsługa danej komendy (zmiana jakiejś procedury w klasach Interpreter).
Także wszystko jest wykonalne, chociaż niektóre rzeczy są łatwiejsze od innych.
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 173 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 19 Maj, 2010 21:56
Ok to teraz ja:
1.Robienie z RM'a gry MMO .
2.Więcej tiles'etów.
3.Mniejsze wymagania.
4.Dodatkowe opcję stylu skrypty, paski hp itp..
5.Lepsze battlers'y.
6.W ogóle superowy RM.
R.I.P.
ad. 1 - odpada - komu chciałoby się stawiać serwery?
ad. 2 - chodzi o WARSTWY, czy ogólnie o tilesety jako plik graficzny?
ad. 3 - Maker XP i tak ma zbyt wyśrubowane wymagania jak na program do gier 2d
ad. 4 - to może być ciekawe, rozwiń to
ad. 5 - a co ci się nie podoba w obecnych? Tak ogólnie, to przydałyby się animowane monstery/battlersy.
ad. 6 - każdy tego chce. Szczególnie EB! (lepszy maker == więcej kupi == więcej kasy).
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 173 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 19 Maj, 2010 22:08
Rave napisał/a:
R.I.P.
ad. 1 - odpada - komu chciałoby się stawiać serwery?
ad. 2 - chodzi o WARSTWY, czy ogólnie o tilesety jako plik graficzny?
ad. 3 - Maker XP i tak ma zbyt wyśrubowane wymagania jak na program do gier 2d
ad. 4 - to może być ciekawe, rozwiń to
ad. 5 - a co ci się nie podoba w obecnych? Tak ogólnie, to przydałyby się animowane monstery/battlersy.
ad. 6 - każdy tego chce. Szczególnie EB! (lepszy maker == więcej kupi == więcej kasy).
Odpowiedzi hehe :
1.No nie wiem ale paru osobą by się chyba spodobał ten pomysł.
2.To i To.
3.Wiem wiem hehe, ale mogło by być lepiej.
4.Po prostu nowe skrypty i zmiast skryptów by były, samodzielne paski hp, umiejętności itp., np. jeśli chcesz mieć w grze paski hp to tam zaznaczasz coś np: Pokazuj w grzę paski HP: TAK LUB NIE
5.Właśnie Animowane by się przydały :).
6.Ale każdy by chciał też łatwy dostęp do lepszych wersji .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum