Zamieszczam tutaj opis wszystkich możliwych zdarzeń ze zdjęciami i przykładami. Post będzie ciągle uaktualniany - proszę też o Wasze wsparcie, gdyż nie jestem, jeszcze, wszech wiedzący :) Wstawione jest tylko polskie tłumaczenie, ale od czego macie słowniczek - znajdziecie go na forum.
I STRONA
Wiadomości
1. Wstaw wiadomość.
Spoiler:
Pozwala pokazywać dowolną wiadomość na ekranie. Można dodać portret bohatera, ustawić dłuższą wiadomość (batch entry) oraz jej parametry:
- położenie (góra, środek, dół),
- tło (systemowy plik "window", ciemnie tło, brak tła).
W trakcie pisania można zastosować podgląd (preview).
2. Wstaw wybór.
Spoiler:
Pozwala wstawić wybór, o którym zdecyduje gracz. Są tylko cztery luki i pozwalają wpisać tylko po ok. 23 znaki. Wybór również posiada opcję anuluj w postaci:
- wyboru numer 1-4,
- braku takowej opcji,
- osobnego wyboru anuluj w postaci przycisku "ESC".
3. Wstaw numer.
Spoiler:
Pozwala na wstawienie kodu, z którego bohater wybierze numer naciskając strzałki. Przydatne przy skrzynkach lub pamiętnikach na kody liczbowe. Musimy tylko wybrać zmienną i ilość cyfr w kodzie.
Zwykle łączy się z warunkiem.
Przełączniki i zmienne
4. Przełącznik.
Spoiler:
Działa na zasadzie dźwigni. Pozwala wykonać dowolną operację po wykonaniu innej - wcześniejszej. Można go dowolnie nazwać. Przełącznik z założenia jest OFF - wyłączony.
Zwykle łączy się z warunkiem.
5. Zmienna.
Spoiler:
To dowolna liczba, której wartość jest nieokreślona. Możemy ją określić, ale w dowolnej chwili może to ulec zmianie. Zmienne można kolejno:
- ustawiać określoną wartość,
- dodawać,
- odejmować,
- mnożyć,
- dzielić,
- modulować (wyznaczać resztę z dzielenia),
w stosunku do:
- określonej wartości,
- innej zmiennej,
- losowej liczby,
- liczby danego przedmiotu,
- statystyk przeciwnika, bohatera i zdarzenia,
- oraz ID mapy.
Zwykle łączy się z warunkiem.
6. Główny przełącznik.
Spoiler:
Przełącznik, który odnosi się tylko do zdarzenia, na którym operujemy obecnie. Przydatny do przejścia na inne strony zdarzenia.
7. Stoper.
Spoiler:
Pozwala uruchomić lub zatrzymać stoper na X minut i X sekund.
Zwykle łączy się z warunkiem.
Komendy
8. Warunek.
Spoiler:
Jak sama nazwa wskazuje, sprawdza czy bohater spełnia warunek zawarty w zdarzeniu, aby odpowiednio się do niego zastosować w przypadku braku spełnienia go.
Przełącznik występuje także oddzielnie z lewej strony każdego zdarzenia. Aby kod był przejrzysty można również zrezygnować z opcji - co się stanie jeśli warunek nie zostanie spełniony - kwadracik u dołu.
9. Pętla.
Spoiler:
Sprawia, że objęty nią kod zdarzenia będzie się powtarzał, aż nie złamiemy pętli.
10. Złamanie pętli.
Spoiler:
Złamanie pętli polega na wyjściu z niej w dowolnym momencie.
Zwykle łączy się z warunkiem.
11. Zatrzymanie zdarzenia.
Spoiler:
Sprawia, że zdarzenie zostaje przerwane i porzucamy je.
12. Typowe zdarzenie.
Spoiler:
Odgrywa typowe zdarzenie zapisane w bazie danych.
13. Etykieta.
Spoiler:
To specjalne zakładki, do których możemy się udać, kiedy wywołamy komendę "przejdź do". Opcja dość niebezpieczna ze względu na odgrywanie zdarzenia dopiero od pewnego momentu.
14. Polecenie "do Etykiety".
Spoiler:
W poleceniu tym możemy rozkazać programowi pominięcie pewnej części kodu zdarzenia i przejście do innej - tam gdzie jest ustawiona etykieta.
Zwykle łączy się z warunkiem.
15. Komentarz.
Spoiler:
To najzwyklejsza wiadomość, która jest czytana tylko przez osobę z otwartym projektem oraz program. Czasem służy do wywoływania opcji skryptów, ale z reguły służy do tworzenie demek-poradników.
Zmiany
16. Zmiana pieniędzy.
Spoiler:
Dodaje lub odejmuje ilość złota - w postaci konkretnej liczby lub zmiennej.
17. Zmiana przedmiotów.
Spoiler:
Dodaje lub odejmuje przedmioty.
18. Zmiana broni.
Spoiler:
Dodaje lub odejmuje bronie.
19. Zmiana wyposażenia.
Spoiler:
Dodaje lub odejmuje elementy wyposażenia.
20. Zmiana drużyny.
Spoiler:
Zmienia członków drużyny. Możliwość wprowadzenia opcji początkowych lub wcześniejszych, jeśli bohaterowie byli już z nami wcześniej.
Drużyna
21. Zmiana życia.
Spoiler:
Dodaje lub odejmuje HP bohaterom/owi. Może zabić.
22. Zmiana many.
Spoiler:
Dodaje lub odejmuje MP bohaterom/owi.
23. Zmiana statusu.
Spoiler:
Zmienia nasz status, np. zarażony, zatruty itp.
24. Wyleczenie drużyny.
Spoiler:
Przywraca wszystkie siły określonemu bohaterowi lub całej drużynie.
25. Zmiana doświadczenia.
Spoiler:
Dodaje lub odejmuje doświadczenie bohaterowi.
26. Zmiana poziomu.
Spoiler:
Dodaje lub odejmuje poziom bohaterowi.
27. Zmiana statystyk.
Spoiler:
Zmienia statystyki bohaterowi.
28. Zmiana umiejętności.
Spoiler:
Dodaje lub usuwa umiejętności bohaterowi.
29. Zmiana ekwipunku.
Spoiler:
Zmienia ekwipunek bohatera. Jeśli ustawimy ekwipunek na "brak" to zostanie on po prostu zdjęty. Jeśli ustawimy bohaterowi jakąś nową broń to musimy mu ją najpierw dać.
30. Zmiana imienia.
Spoiler:
Zmienia bohaterowi imię bez względu na wolę gracza.
31. Zmiana klasy.
Spoiler:
Zmienia klasę bohatera.
II STRONA
Mapa
32. Teleportacja.
Spoiler:
Zmienia położenie bohatera - jedyny efekt graficzny to wygaszanie ekranu.
33. Zmiana pozycji pojazdu.
Spoiler:
Zmienia położenie pojazdu na mapie/ach.
34. Zmiana pozycji zdarzenia.
Spoiler:
Zmienia położenie zdarzenia - znika jeśli wrócimy później na tę mapę.
35. Przewijanie mapy.
Spoiler:
Przewija mapę o określoną ilość komórek w określonym kierunku.
36. Ruch zdarzenia.
Spoiler:
Nakazuje zdarzeniu ruch - nawet graczowi. Można wtedy także:
- uruchomić przełącznik
- zmienić tryby (zjawy, animację, blokadę obrotu itp.),
- uruchomić skok (nie używać w przypadku "gąsienicy"),
- czekać,
- zmieniać szybkość i częstotliwość,
- zmieniać warstwę,
- zmieniać grafikę,
- przezroczystość,
- odgrywać SE,
- połączenie (negatyw, pozytyw i normalny).
37. Wejście/wyjście z pojazdu.
Spoiler:
Nakazuje wejść lub wyjść z pojazdu.
Animacje
38. Niewidzialność/przezroczystość.
Spoiler:
Sprawia, że bohater jest niewidzialny.
39. Animacja.
Spoiler:
Odgrywa dowolną animację na ekranie.
40. Emocje.
Spoiler:
Pokazuje chmurkę, dymek ukazującą jakieś emocje.
41. Usunięcie zdarzenia.
Spoiler:
Usuwa zdarzenie z mapy. Po powrocie zdarzenie pojawia się znowu.
Ekran
42. Wygaszenie ekranu.
Spoiler:
Ściemnia ekran.
43. Pokazanie ekranu.
Spoiler:
Pokazuję z powrotem ekran.
44. Barwa ekranu.
Spoiler:
Zmienia kolor ekranu, a właściwie jego odcień przez pewien okres czasu. Aby wrócić do normalności wystarczy ustawić wszystko na ).
45. Miganie ekranu.
Spoiler:
Miga wybranym kolorem po ekranie pewną ilość czasu.
46. Wstrząśnięcie ekranu.
Spoiler:
Wstrząsa ekranem pewną ilość czasu.
Czekanie
47. Czekanie.
Spoiler:
Czeka określoną ilość klatek. Czasem dotyczy bohatera, a czasem tylko wybranych zdarzeń.
Wyświetlanie na ekranie
48. Pokazanie obrazka.
Spoiler:
Pokazuje obrazek z folderu "pictures".
Możemy tu wybrać numer obrazka, jego pozycję względem osi "X" i "Y", powiększenie, przezroczystość i wtapianie.
49. Ruszanie obrazkiem.
Spoiler:
Pozwala zmienić położenie obrazka.
50. Obracanie obrazkiem.
Spoiler:
Obraca obrazek o dany współczynnik.
51. Barwa obrazka.
Spoiler:
Zmienia barwę obrazka.
52. Usuń obrazek.
Spoiler:
Usuwa obrazek wybrany z folderu "pictures".
53. Pogoda.
Spoiler:
Pozwala ustawić pogodę o określonej sile i czasie trwania.
Muzyka
54. Start BGM.
Spoiler:
Rozpoczyna odtwarzanie BGM.
55. Zanik BGM.
Spoiler:
Na chwilę wyłącza BGM.
Uwaga: aby wyłączyć BGM wystarczy użyć komendy skryptu: RPG::BGM.stop
56. Start BGS.
Spoiler:
Rozpoczyna odtwarzanie BGS.
57. Zanik BGS.
Spoiler:
Na chwilę wyłącza BGS.
Uwaga: aby wyłączyć BGS wystarczy użyć komendy skryptu: RPG::BGS.stop
58. Start ME.
Spoiler:
Rozpoczyna odtwarzanie ME.
59. Start SE.
Spoiler:
Rozpoczyna odtwarzać SE.
60. Stop SE.
Spoiler:
Wyłącza SE.
III STRONA
Komendy II
61. Rozpoczęcie walki.
Spoiler:
Rozpoczyna walkę z przeciwnikiem, którego wybierzemy.
Można ustawić warunek przegranej i ucieczki.
62. Postawienie sklepu.
Spoiler:
Pozwala postawić sklep i wybrać jego asortyment. Klikamy dwukrotnie na puste pole i wybieramy rodzaj przedmiotu i sam przedmiot.
Uwaga: w sklepie nie można ustalić ceny przedmiotu ani jego ilości.
63. Wprowadzenie imienia bohatera.
Spoiler:
Wyświetla okno, w którym będziemy mogli wybrać dowolne imię dla swojego bohatera.
64. Wywołanie głównego menu.
Spoiler:
Automatycznie wywołuje okno menu.
65. Wywołanie zapisu gry.
Spoiler:
Automatycznie wywołuje okno zapisu gry.
66. Ekran końcowy.
Spoiler:
Pokazuję okno końca gry.
67. Ekran początkowy.
Spoiler:
Pokazuje ekran początkowy, tj. "Nowa gra".
Mapa i walka
68. Zmiana BGM walki.
Spoiler:
Zmienia domyślne BGM walki na inne.
69. Zmiana ME zwycięstwa.
Spoiler:
Zmienia domyślne ME zwycięstwa na inne.
70. Włącz/wyłącz zapis.
Spoiler:
(Nie) pozwala na wywołanie okna zapisu.
71. Włącz/wyłącz menu.
Spoiler:
(Nie) pozwala na włączenie okna menu.
72. Włącz/wyłącz walkę.
Spoiler:
(brak objaśnienia)
73. Zmiana grafiki bohatera.
Spoiler:
Zmienia obecną grafikę bohatera na inną.
74. Zmiana grafiki pojazdu.
Spoiler:
Zmienia obecną grafikę pojazdu na inną dowolną.
Podpowiedź: Opcja bardzo ciekawa, jeśli posiadamy duszka, który może się w każdego wcielić. Wtedy możemy ustawić pojazd jako człowieka.
Skrypty
75. Wywołanie skryptu.
Spoiler:
Skomplikowana komenda. Przydaję się do skryptów, aby je wywołać lub przy skomplikowanych komendach. Przykładowo - dzięki tej funkcji możemy wykonać mnożenie, które jest niedostępne w programie (z pozoru dostępne, lecz inaczej funkcjonuje).
Walka
76. Zmiana życia przeciwnika.
Spoiler:
Zmienia ilość HP przeciwnika.
77. Zmiana many przeciwnika.
Spoiler:
Zmienia ilość MP przeciwnika.
78. Zmiana statusu przeciwnika.
Spoiler:
Zmienia status (z bazy danych) przeciwnika na inny, dowolny.
79. Wyleczenie przeciwnika.
Spoiler:
Odnawia siły przeciwnika.
Najlepiej używać w zdarzeniu walki w bazie danych.
80. Pokazanie przeciwnika.
Spoiler:
(brak objaśnienia)
81. Przekształcenie przeciwnika.
Spoiler:
Zmienia dowolnego przeciwnika w innego w dowolnym momencie.
Zwykle łączy się z warunkiem.
Najlepiej używać w zdarzeniu walki w bazie danych.
82. Pokazanie animacji walki.
Spoiler:
Pokazuje dowolną animację z bazy danych. Można wybrać cel danej animacji.
83. Wymuszenie akcji.
Spoiler:
Wymusza daną akcję niezależnie od działań bohatera.
Zwykle łączy się z warunkiem.
Najlepiej używać w zdarzeniu walki w bazie danych.
84. Koniec walki.
Spoiler:
Wymusza zakończenie walki niezależnie od jej obecnego stanu.
Zwykle łączy się z warunkiem.
Najlepiej używać w zdarzeniu walki w bazie danych.
________________________ Rebelianci łączcie się!
Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 11:23, w całości zmieniany 4 razy
Fajny tut. Chciało ci się wszystko tłumaczyć? Dla 'zielonych' to się przyda.
Ocena 6
Pzdr.
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
Z mojej strony to tutek jest skończony. Proszę Was teraz o pomoc. Wszelkie wasze spostrzeżenia, korekty, rady jeśli chodzi o rozwinięcie opisów, zmianę opisów, wprowadzenie opisów i efekty wizualne oraz nowe nazwy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum