Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Opis wszystkich możliwych zdarzeń
Autor Wiadomość
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
  Wysłany: Pon 24 Maj, 2010 17:44
Opis wszystkich możliwych zdarzeń
Zamieszczam tutaj opis wszystkich możliwych zdarzeń ze zdjęciami i przykładami. Post będzie ciągle uaktualniany - proszę też o Wasze wsparcie, gdyż nie jestem, jeszcze, wszech wiedzący :) Wstawione jest tylko polskie tłumaczenie, ale od czego macie słowniczek - znajdziecie go na forum.

I STRONA


Wiadomości


1. Wstaw wiadomość.
Spoiler:



Pozwala pokazywać dowolną wiadomość na ekranie. Można dodać portret bohatera, ustawić dłuższą wiadomość (batch entry) oraz jej parametry:
- położenie (góra, środek, dół),
- tło (systemowy plik "window", ciemnie tło, brak tła).

W trakcie pisania można zastosować podgląd (preview).


2. Wstaw wybór.
Spoiler:



Pozwala wstawić wybór, o którym zdecyduje gracz. Są tylko cztery luki i pozwalają wpisać tylko po ok. 23 znaki. Wybór również posiada opcję anuluj w postaci:
- wyboru numer 1-4,
- braku takowej opcji,
- osobnego wyboru anuluj w postaci przycisku "ESC".


3. Wstaw numer.
Spoiler:



Pozwala na wstawienie kodu, z którego bohater wybierze numer naciskając strzałki. Przydatne przy skrzynkach lub pamiętnikach na kody liczbowe. Musimy tylko wybrać zmienną i ilość cyfr w kodzie.

Zwykle łączy się z warunkiem.



Przełączniki i zmienne


4. Przełącznik.
Spoiler:



Działa na zasadzie dźwigni. Pozwala wykonać dowolną operację po wykonaniu innej - wcześniejszej. Można go dowolnie nazwać. Przełącznik z założenia jest OFF - wyłączony.

Zwykle łączy się z warunkiem.


5. Zmienna.
Spoiler:



To dowolna liczba, której wartość jest nieokreślona. Możemy ją określić, ale w dowolnej chwili może to ulec zmianie. Zmienne można kolejno:
- ustawiać określoną wartość,
- dodawać,
- odejmować,
- mnożyć,
- dzielić,
- modulować (wyznaczać resztę z dzielenia),
w stosunku do:
- określonej wartości,
- innej zmiennej,
- losowej liczby,
- liczby danego przedmiotu,
- statystyk przeciwnika, bohatera i zdarzenia,
- oraz ID mapy.

Zwykle łączy się z warunkiem.


6. Główny przełącznik.
Spoiler:



Przełącznik, który odnosi się tylko do zdarzenia, na którym operujemy obecnie. Przydatny do przejścia na inne strony zdarzenia.


7. Stoper.
Spoiler:



Pozwala uruchomić lub zatrzymać stoper na X minut i X sekund.

Zwykle łączy się z warunkiem.



Komendy


8. Warunek.
Spoiler:



Jak sama nazwa wskazuje, sprawdza czy bohater spełnia warunek zawarty w zdarzeniu, aby odpowiednio się do niego zastosować w przypadku braku spełnienia go.

Warunkiem możemy sprawdzić:
- przełącznik,
- zmienną,
- główny przełącznik,
- stoper,
- bohatera,
- przeciwnika,
- zdarzenie,
- pojazd,
- przedmioty,
- wyposażenie,
- broń,
- pieniądze,
- przycisk,
- i skrypt.

Przełącznik występuje także oddzielnie z lewej strony każdego zdarzenia. Aby kod był przejrzysty można również zrezygnować z opcji - co się stanie jeśli warunek nie zostanie spełniony - kwadracik u dołu.


9. Pętla.
Spoiler:



Sprawia, że objęty nią kod zdarzenia będzie się powtarzał, aż nie złamiemy pętli.


10. Złamanie pętli.
Spoiler:



Złamanie pętli polega na wyjściu z niej w dowolnym momencie.

Zwykle łączy się z warunkiem.


11. Zatrzymanie zdarzenia.
Spoiler:



Sprawia, że zdarzenie zostaje przerwane i porzucamy je.


12. Typowe zdarzenie.
Spoiler:



Odgrywa typowe zdarzenie zapisane w bazie danych.


13. Etykieta.
Spoiler:



To specjalne zakładki, do których możemy się udać, kiedy wywołamy komendę "przejdź do". Opcja dość niebezpieczna ze względu na odgrywanie zdarzenia dopiero od pewnego momentu.



14. Polecenie "do Etykiety".
Spoiler:



W poleceniu tym możemy rozkazać programowi pominięcie pewnej części kodu zdarzenia i przejście do innej - tam gdzie jest ustawiona etykieta.

Zwykle łączy się z warunkiem.


15. Komentarz.
Spoiler:



To najzwyklejsza wiadomość, która jest czytana tylko przez osobę z otwartym projektem oraz program. Czasem służy do wywoływania opcji skryptów, ale z reguły służy do tworzenie demek-poradników.



Zmiany


16. Zmiana pieniędzy.
Spoiler:



Dodaje lub odejmuje ilość złota - w postaci konkretnej liczby lub zmiennej.


17. Zmiana przedmiotów.
Spoiler:



Dodaje lub odejmuje przedmioty.


18. Zmiana broni.
Spoiler:



Dodaje lub odejmuje bronie.


19. Zmiana wyposażenia.
Spoiler:



Dodaje lub odejmuje elementy wyposażenia.


20. Zmiana drużyny.
Spoiler:



Zmienia członków drużyny. Możliwość wprowadzenia opcji początkowych lub wcześniejszych, jeśli bohaterowie byli już z nami wcześniej.



Drużyna


21. Zmiana życia.
Spoiler:



Dodaje lub odejmuje HP bohaterom/owi. Może zabić.


22. Zmiana many.
Spoiler:



Dodaje lub odejmuje MP bohaterom/owi.


23. Zmiana statusu.
Spoiler:



Zmienia nasz status, np. zarażony, zatruty itp.


24. Wyleczenie drużyny.
Spoiler:



Przywraca wszystkie siły określonemu bohaterowi lub całej drużynie.


25. Zmiana doświadczenia.
Spoiler:



Dodaje lub odejmuje doświadczenie bohaterowi.


26. Zmiana poziomu.
Spoiler:



Dodaje lub odejmuje poziom bohaterowi.


27. Zmiana statystyk.
Spoiler:



Zmienia statystyki bohaterowi.


28. Zmiana umiejętności.
Spoiler:



Dodaje lub usuwa umiejętności bohaterowi.


29. Zmiana ekwipunku.
Spoiler:



Zmienia ekwipunek bohatera. Jeśli ustawimy ekwipunek na "brak" to zostanie on po prostu zdjęty. Jeśli ustawimy bohaterowi jakąś nową broń to musimy mu ją najpierw dać.


30. Zmiana imienia.
Spoiler:



Zmienia bohaterowi imię bez względu na wolę gracza.


31. Zmiana klasy.
Spoiler:



Zmienia klasę bohatera.





II STRONA


Mapa


32. Teleportacja.
Spoiler:



Zmienia położenie bohatera - jedyny efekt graficzny to wygaszanie ekranu.


33. Zmiana pozycji pojazdu.
Spoiler:



Zmienia położenie pojazdu na mapie/ach.


34. Zmiana pozycji zdarzenia.
Spoiler:



Zmienia położenie zdarzenia - znika jeśli wrócimy później na tę mapę.


35. Przewijanie mapy.
Spoiler:



Przewija mapę o określoną ilość komórek w określonym kierunku.


36. Ruch zdarzenia.
Spoiler:



Nakazuje zdarzeniu ruch - nawet graczowi. Można wtedy także:
- uruchomić przełącznik
- zmienić tryby (zjawy, animację, blokadę obrotu itp.),
- uruchomić skok (nie używać w przypadku "gąsienicy"),
- czekać,
- zmieniać szybkość i częstotliwość,
- zmieniać warstwę,
- zmieniać grafikę,
- przezroczystość,
- odgrywać SE,
- połączenie (negatyw, pozytyw i normalny).


37. Wejście/wyjście z pojazdu.
Spoiler:



Nakazuje wejść lub wyjść z pojazdu.



Animacje


38. Niewidzialność/przezroczystość.
Spoiler:



Sprawia, że bohater jest niewidzialny.


39. Animacja.
Spoiler:



Odgrywa dowolną animację na ekranie.


40. Emocje.
Spoiler:



Pokazuje chmurkę, dymek ukazującą jakieś emocje.


41. Usunięcie zdarzenia.
Spoiler:



Usuwa zdarzenie z mapy. Po powrocie zdarzenie pojawia się znowu.



Ekran


42. Wygaszenie ekranu.
Spoiler:



Ściemnia ekran.


43. Pokazanie ekranu.
Spoiler:



Pokazuję z powrotem ekran.


44. Barwa ekranu.
Spoiler:



Zmienia kolor ekranu, a właściwie jego odcień przez pewien okres czasu. Aby wrócić do normalności wystarczy ustawić wszystko na ).


45. Miganie ekranu.
Spoiler:



Miga wybranym kolorem po ekranie pewną ilość czasu.


46. Wstrząśnięcie ekranu.
Spoiler:



Wstrząsa ekranem pewną ilość czasu.



Czekanie


47. Czekanie.
Spoiler:



Czeka określoną ilość klatek. Czasem dotyczy bohatera, a czasem tylko wybranych zdarzeń.



Wyświetlanie na ekranie


48. Pokazanie obrazka.
Spoiler:



Pokazuje obrazek z folderu "pictures".
Możemy tu wybrać numer obrazka, jego pozycję względem osi "X" i "Y", powiększenie, przezroczystość i wtapianie.


49. Ruszanie obrazkiem.
Spoiler:



Pozwala zmienić położenie obrazka.


50. Obracanie obrazkiem.
Spoiler:



Obraca obrazek o dany współczynnik.


51. Barwa obrazka.
Spoiler:



Zmienia barwę obrazka.


52. Usuń obrazek.
Spoiler:



Usuwa obrazek wybrany z folderu "pictures".


53. Pogoda.
Spoiler:



Pozwala ustawić pogodę o określonej sile i czasie trwania.



Muzyka


54. Start BGM.
Spoiler:



Rozpoczyna odtwarzanie BGM.


55. Zanik BGM.
Spoiler:



Na chwilę wyłącza BGM.

Uwaga: aby wyłączyć BGM wystarczy użyć komendy skryptu: RPG::BGM.stop



56. Start BGS.
Spoiler:



Rozpoczyna odtwarzanie BGS.


57. Zanik BGS.
Spoiler:



Na chwilę wyłącza BGS.

Uwaga: aby wyłączyć BGS wystarczy użyć komendy skryptu: RPG::BGS.stop


58. Start ME.
Spoiler:



Rozpoczyna odtwarzanie ME.


59. Start SE.
Spoiler:



Rozpoczyna odtwarzać SE.



60. Stop SE.
Spoiler:



Wyłącza SE.



III STRONA


Komendy II


61. Rozpoczęcie walki.
Spoiler:



Rozpoczyna walkę z przeciwnikiem, którego wybierzemy.
Można ustawić warunek przegranej i ucieczki.


62. Postawienie sklepu.
Spoiler:



Pozwala postawić sklep i wybrać jego asortyment. Klikamy dwukrotnie na puste pole i wybieramy rodzaj przedmiotu i sam przedmiot.

Uwaga: w sklepie nie można ustalić ceny przedmiotu ani jego ilości.


63. Wprowadzenie imienia bohatera.
Spoiler:



Wyświetla okno, w którym będziemy mogli wybrać dowolne imię dla swojego bohatera.


64. Wywołanie głównego menu.
Spoiler:



Automatycznie wywołuje okno menu.


65. Wywołanie zapisu gry.
Spoiler:



Automatycznie wywołuje okno zapisu gry.


66. Ekran końcowy.
Spoiler:



Pokazuję okno końca gry.


67. Ekran początkowy.
Spoiler:



Pokazuje ekran początkowy, tj. "Nowa gra".



Mapa i walka


68. Zmiana BGM walki.
Spoiler:



Zmienia domyślne BGM walki na inne.


69. Zmiana ME zwycięstwa.
Spoiler:



Zmienia domyślne ME zwycięstwa na inne.


70. Włącz/wyłącz zapis.
Spoiler:



(Nie) pozwala na wywołanie okna zapisu.


71. Włącz/wyłącz menu.
Spoiler:



(Nie) pozwala na włączenie okna menu.


72. Włącz/wyłącz walkę.
Spoiler:



(brak objaśnienia)


73. Zmiana grafiki bohatera.
Spoiler:



Zmienia obecną grafikę bohatera na inną.


74. Zmiana grafiki pojazdu.
Spoiler:



Zmienia obecną grafikę pojazdu na inną dowolną.

Podpowiedź: Opcja bardzo ciekawa, jeśli posiadamy duszka, który może się w każdego wcielić. Wtedy możemy ustawić pojazd jako człowieka.



Skrypty


75. Wywołanie skryptu.
Spoiler:



Skomplikowana komenda. Przydaję się do skryptów, aby je wywołać lub przy skomplikowanych komendach. Przykładowo - dzięki tej funkcji możemy wykonać mnożenie, które jest niedostępne w programie (z pozoru dostępne, lecz inaczej funkcjonuje).



Walka


76. Zmiana życia przeciwnika.
Spoiler:



Zmienia ilość HP przeciwnika.


77. Zmiana many przeciwnika.
Spoiler:



Zmienia ilość MP przeciwnika.


78. Zmiana statusu przeciwnika.
Spoiler:



Zmienia status (z bazy danych) przeciwnika na inny, dowolny.


79. Wyleczenie przeciwnika.
Spoiler:



Odnawia siły przeciwnika.
Najlepiej używać w zdarzeniu walki w bazie danych.


80. Pokazanie przeciwnika.
Spoiler:



(brak objaśnienia)


81. Przekształcenie przeciwnika.
Spoiler:



Zmienia dowolnego przeciwnika w innego w dowolnym momencie.
Zwykle łączy się z warunkiem.
Najlepiej używać w zdarzeniu walki w bazie danych.


82. Pokazanie animacji walki.
Spoiler:



Pokazuje dowolną animację z bazy danych. Można wybrać cel danej animacji.


83. Wymuszenie akcji.
Spoiler:



Wymusza daną akcję niezależnie od działań bohatera.
Zwykle łączy się z warunkiem.
Najlepiej używać w zdarzeniu walki w bazie danych.


84. Koniec walki.
Spoiler:



Wymusza zakończenie walki niezależnie od jej obecnego stanu.
Zwykle łączy się z warunkiem.
Najlepiej używać w zdarzeniu walki w bazie danych.

________________________
Rebelianci łączcie się!
Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 11:23, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Pon 24 Maj, 2010 17:59
Fajny tut. Chciało ci się wszystko tłumaczyć? Dla 'zielonych' to się przyda.
Ocena 6
Pzdr.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pią 28 Maj, 2010 20:37
Z mojej strony to tutek jest skończony. Proszę Was teraz o pomoc. Wszelkie wasze spostrzeżenia, korekty, rady jeśli chodzi o rozwinięcie opisów, zmianę opisów, wprowadzenie opisów i efekty wizualne oraz nowe nazwy.

Pozdrawiam.
________________________
Rebelianci łączcie się!
 
 
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010 17:57
Imponujące, długo to pisałeś? :D
Asantos napisał/a:

Podpowiedź: Opcja bardzo ciekawa, jeśli posiadamy duszka, który może się w każdego wcielić. Wtedy możemy ustawić pojazd jako człowieka.

Bardzo sprytny pomysł z tym duszkiem, na to bym nigdy nie wpadł :D
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene