Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Czw 10 Cze, 2010 15:13
'ucinanie' postaci przy niektórych tilesetach
Autor Wiadomość
Darkfault 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 54
Skąd: Strefa Zacności
Wysłany: Sob 29 Maj, 2010 09:36
'ucinanie' postaci przy niektórych tilesetach
Witam - mam problem z pewną 'funkcją' VX'a. Mianowicie - w RTP, po wejściu na jeden z tilesów [wysoka trawa], połowa postaci staje się przezroczysta. Jest to dobre. Ja jednak używam Mack's Tileset, gdzie w miejscu wysokiej trawy jest droga. Wygląda to strasznie:



Stąd pytanie - czy da się to jakoś 'edytować' w opcjach programu, ewentualnie w RGSS? Nie chcę, żeby po wejściu na chodnik bohater stawał się przezroczysty poniżej pasa :|
 
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Sob 29 Maj, 2010 10:08
Musiałbyś chyba całkowicie usunąć opcję przezroczystości. Wtedy nie było by problemu. Ale jeśli chcesz mieć widok przezroczystości przy trawie, to musiałbyś zdefiniować, który tileset to trawa. Ale miejsce tego musi wskazać ktoś obeznany.
________________________
Rebelianci łączcie się!
 
 
Darkfault 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 54
Skąd: Strefa Zacności
Wysłany: Sob 29 Maj, 2010 11:02
O właśnie. Jest tu ktoś taki? :|
W najgorszym wypadku, po prostu zamienię miejscami wysoką trawę z drogą w chipsecie, ale jestem tak leniwy, że wolałbym zmienić to w skrypcie, bo zmiana w chipsecie wiąże się z ponownym mapowaniem większości lokacji które już mam >_>
 
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Sob 29 Maj, 2010 12:33
Lepiej jeśli zmieniłbyś to w mapach, bo w skrypcie może się okazać jeszcze gorsze. Zamiana w skrypcie była by jeszcze bardziej skomplikowana - moim zdaniem.
________________________
Rebelianci łączcie się!
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Sob 29 Maj, 2010 13:02
Game_Map, linijka 442. Zamień:
Kod:
  def bush?(x, y)
    return false unless valid?(x, y)
    return @passages[@map.data[x, y, 1]] & 0x40 == 0x40
  end

na:
Kod:
  def bush?(x, y)
    return false
    # return false unless valid?(x, y)
    # return @passages[@map.data[x, y, 1]] & 0x40 == 0x40
  end

Wtedy opcja wysokiej trawy zostanie zupełnie usunięta.
 
 
 
Darkfault 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 54
Skąd: Strefa Zacności
Wysłany: Sob 29 Maj, 2010 16:36
Sabikku napisał/a:
Game_Map, linijka 442. Zamień:
Kod:
  def bush?(x, y)
    return false unless valid?(x, y)
    return @passages[@map.data[x, y, 1]] & 0x40 == 0x40
  end

na:
Kod:
  def bush?(x, y)
    return false
    # return false unless valid?(x, y)
    # return @passages[@map.data[x, y, 1]] & 0x40 == 0x40
  end

Wtedy opcja wysokiej trawy zostanie zupełnie usunięta.


Dzięki wielkie :)
A może mógłbyś jeszcze powiedzieć co w tym kodzie odpowiada za to KTÓRA kratka tilesa jest definiowana jako 'bush'? W takim wypadku po prostu zmieniłbym numerki :| Średnio się znam na RGSS, niestety - z RM2k3 wyniosłem umiłowanie do eventów i w tym się raczej specjalizuję ;f
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene