Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Ucieczka przed potworem (lub kim tam sobie wymyślicie)
Autor Wiadomość
FilipsO 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 236
Skąd: z nikąd
  Wysłany: Sob 29 Maj, 2010 09:55
Ucieczka przed potworem (lub kim tam sobie wymyślicie)
Dobra. To mój pierwszy tutorial.
Na gotowej lub całkowicie nowej mapce tworzymy zdarzenie bez grafiki na dotknięcie zdarzenia który uruchamia przełącznik Ucieczka na ON.
Potem aby gra się nie zacinała tworzymy nową stronę na tym zdarzeniu (pustą) działającą na przełącznik ucieczka.
Tworzymy nowe zdarzenie trochę za tym (4-6 kratek) auto start, działające na przełącznik ucieczka.
Ustawiamy grafikę na bandytę czy jakiegoś potwora i dajemy wiadomość typu:
Bandyta:
To mój most!
I po tej wiadomości główny przełącznik A=ON i tworzymy nową stronę zdarzenia.
Startuje na przełącznik A=ON jest na dotknięcie zdazenia, ruch na za bohaterem 2 razy szybiej, z najwyższą częstotliwością.
Na tej stronie dodajemy wiadomość typu:
Bandyta:
A masz!
I Game Over.
Teraz tworzymy zdarzenie beczki na przełącznik ucieczka, naciścnięcie przycisku.
W stronie zdarzenie tworzymy:
Pokaż animację walki: Miecz
zmienna: Beczka 1 +1.
Nowa strona tego zdarzenia pusta na zmienną beczka 1.
Kopiujemy beczkę wiele razy,
ale przy każdej robimy inną zmienną.
To koniec tego tutoriala. Mam nadzieję, że był przejrzysty.
Wszystkie problemy zgłaszać.
Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 11:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Szczurek 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 38
Skąd: Opole
Wysłany: Sob 29 Maj, 2010 15:45
Nieskładnie, nawalone jedno na drugim, nieczytelne. Sprawdź jak inni układają tutoriale i popraw, bo wątpię, żeby wiele osób ten zrozumiało.
________________________
Embrace your dreams... And... whatever happens... protect your honor...
Interesuje Cię moja gra ? Dowiedz się więcej TUTAJ lub na FORUM GRY

 
 
 
Agumon 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 53 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 515
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010 11:59
Nie rozumiem tego.
________________________
Pomogłem? Daj ""
Piszę poprawnie po polsku

 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010 12:10
Nie tylko ty nie rozumiesz. Może jak da demo to coś możemy zrozumieć.
Pzdr.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Sob 12 Cze, 2010 17:53
Coś nie za bardzo rozumiem :-/
 
 
Ziomeq 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 17
Wysłany: Sro 07 Lip, 2010 10:12
A ja nie rozumiem po jaki **** tworzyć przy beczkach zmienne jeśli równie dobrze można wykorzystać główne przełączniki. Po prostu czyste zaśmiecanie. Jeśli ktoś chce mieć np 100 beczek to tym sposobem dodaje sobie 100 niepotrzebnych zmiennych. :lol2:
 
 
sitax5 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 32
Wysłany: Wto 13 Lip, 2010 13:51
Ja rozumiem
(Chodzi o chowańe się do beczki)
P.S. Niedziwie się że to twój pierwszy tutorial.
________________________
Kliknij albo giń!!!
http://www.glitery.pl/polecam,sitax5
 
 
Flanagan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 181
Skąd: Ziemia
Wysłany: Wto 13 Lip, 2010 16:42
Ja rozumiem bardzo dobrze zrobiłem to u siebie i działa bez problemu masz creditsa i ocena 10/10
jakby co pracuje na obu makerach choć wole xp
 
 
andzio 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 65
Skąd: Prypeć
Wysłany: Pią 16 Lip, 2010 12:55
Hmmmm...
Ja też nie do końca zrozumiałem ale jeden post mnie oświecił:) dobry sposób.
________________________
Lubię tu WSZYSTKICH!!!!!
Oprócz złych moderatorów dających bany za nic :)
szkoły.
-------------------------------------------------------
Ukończenie gry:0%
I się wszystko znowu zepsuło...co za...
==============================
A co do obrazka błędy celowe...naprawdę...
 
 
Ziomeq 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 17
Wysłany: Pią 16 Lip, 2010 17:50
A który to post :mrgreen: :mrgreen:
Aha jest ktoś zainteresowany tutorialem o ścinaniu drzew i prostych questach? :papa:
________________________
Aktualnie:
-Robię grę w RPG Makerze VX (nie wiadomo czy ukończę :-) )
-Zastanawiam się, czy coś takiego jak graczka istnieje :mrgreen: i jeśli tak to czemu do %*&&^$^% nędzy żadnej nie znam :mrgreen:
 
 
sitax5 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 32
Wysłany: Sro 21 Lip, 2010 15:47
Ziomeq napisał/a:
A który to post :mrgreen: :mrgreen:
Aha jest ktoś zainteresowany tutorialem o ścinaniu drzew i prostych questach? :papa:

daj linka do tutka ze ścinaniem drzew
________________________
Kliknij albo giń!!!
http://www.glitery.pl/polecam,sitax5
 
 
Lukortech 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 42
Wysłany: Czw 12 Sie, 2010 11:35
Ja jestem niekumaty ale rozumiem przesłanie.


Tu chodzi o ciastka które są pieczone w piekarni za mostem!
I wychodzi bandyta, i wie że jest wolniejszy od bohatera, no bo w końcu bohater może użyć Shift'a więc stara się go złapać, ale na drodze bohatera pojawiają się ni stąd ni zowąd beczki które może albo wyminąć, albo zniszczyć.
To cała filozofia ^^
________________________
Spoiler:

I'am making the world a better place...

 
 
Itaki 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 278
Skąd: z Arvorii.
Wysłany: Nie 17 Paź, 2010 21:23
Ja troche rozumiem ale nie do końca :-/
________________________
Proponuje:

http://r9.fodey.com/2141/...37ef9c849.0.gif
http://grawbank.tk/959/dajcie_na_piwo
http://grawbank.tk/797/daj_dla_biedacka_ < tu musisz wcisnąć!



SIEMANO Gość
 
 
 
FilipsO 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 236
Skąd: z nikąd
Wysłany: Sro 13 Lip, 2011 16:53
Ziomeq, zmienne są po to, żeby każdą beczkę trza było parę razy uderzyć.
________________________
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.

Moja Gra MMORPG Erathia:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene