Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2010 Posty: 236 Skąd: z nikąd
Wysłany: Sob 29 Maj, 2010 09:55
Ucieczka przed potworem (lub kim tam sobie wymyślicie)
Dobra. To mój pierwszy tutorial.
Na gotowej lub całkowicie nowej mapce tworzymy zdarzenie bez grafiki na dotknięcie zdarzenia który uruchamia przełącznik Ucieczka na ON.
Potem aby gra się nie zacinała tworzymy nową stronę na tym zdarzeniu (pustą) działającą na przełącznik ucieczka.
Tworzymy nowe zdarzenie trochę za tym (4-6 kratek) auto start, działające na przełącznik ucieczka.
Ustawiamy grafikę na bandytę czy jakiegoś potwora i dajemy wiadomość typu:
Bandyta:
To mój most!
I po tej wiadomości główny przełącznik A=ON i tworzymy nową stronę zdarzenia.
Startuje na przełącznik A=ON jest na dotknięcie zdazenia, ruch na za bohaterem 2 razy szybiej, z najwyższą częstotliwością.
Na tej stronie dodajemy wiadomość typu:
Bandyta:
A masz!
I Game Over.
Teraz tworzymy zdarzenie beczki na przełącznik ucieczka, naciścnięcie przycisku.
W stronie zdarzenie tworzymy:
Pokaż animację walki: Miecz
zmienna: Beczka 1 +1.
Nowa strona tego zdarzenia pusta na zmienną beczka 1.
Kopiujemy beczkę wiele razy,
ale przy każdej robimy inną zmienną.
To koniec tego tutoriala. Mam nadzieję, że był przejrzysty.
Wszystkie problemy zgłaszać.
Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 11:03, w całości zmieniany 1 raz
Nieskładnie, nawalone jedno na drugim, nieczytelne. Sprawdź jak inni układają tutoriale i popraw, bo wątpię, żeby wiele osób ten zrozumiało.
________________________ Embrace your dreams... And... whatever happens... protect your honor...
Interesuje Cię moja gra ? Dowiedz się więcej TUTAJ lub na FORUM GRY
Nie tylko ty nie rozumiesz. Może jak da demo to coś możemy zrozumieć.
Pzdr.
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
A ja nie rozumiem po jaki **** tworzyć przy beczkach zmienne jeśli równie dobrze można wykorzystać główne przełączniki. Po prostu czyste zaśmiecanie. Jeśli ktoś chce mieć np 100 beczek to tym sposobem dodaje sobie 100 niepotrzebnych zmiennych.
Hmmmm...
Ja też nie do końca zrozumiałem ale jeden post mnie oświecił:) dobry sposób.
________________________ Lubię tu WSZYSTKICH!!!!!
Oprócz złych moderatorów dających bany za nic :)
szkoły.
-------------------------------------------------------
Ukończenie gry:0%
I się wszystko znowu zepsuło...co za...
==============================
A co do obrazka błędy celowe...naprawdę...
A który to post
Aha jest ktoś zainteresowany tutorialem o ścinaniu drzew i prostych questach?
________________________ Aktualnie:
-Robię grę w RPG Makerze VX (nie wiadomo czy ukończę )
-Zastanawiam się, czy coś takiego jak graczka istnieje i jeśli tak to czemu do %*&&^$^% nędzy żadnej nie znam
Tu chodzi o ciastka które są pieczone w piekarni za mostem!
I wychodzi bandyta, i wie że jest wolniejszy od bohatera, no bo w końcu bohater może użyć Shift'a więc stara się go złapać, ale na drodze bohatera pojawiają się ni stąd ni zowąd beczki które może albo wyminąć, albo zniszczyć.
To cała filozofia ^^
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum