Zamknięty przez: Ayene Sob 03 Lip, 2010 16:56 |
Komendy do skryptu |
Autor |
Wiadomość |
Czeliosss
Ranga RM:
Pomógł: 49 razy Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 661 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Sob 29 Maj, 2010 15:48
|
|
Komendy do skryptu
|
Siema. Próbuję napisać swój kolejny skrypt na arenę walk. Do skryptu potrzebuję kilku komend.
1. Wywołanie walki. Aby było: zakaz ucieczki, kontynuacja jak się przegra, ustalenie nagrody typu zmienna, złoto i item.
2. Tekst zależny od wyboru. Chcę zrobić coś takiego po lewej jest wybór przeciwnika, a po prawej okno z grafiką wroga, opisem, statami itp. Chcę aby tekst zmieniał się ze zmianą wyboru.
Mam nadzieję, że zrozumiecie o co mi chodzi. Co do tekstu to najlepiej dobrze wyjaśnione.
Z góry thx.
Pzdr. |
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
Nie pisać, bo nie odpiszę. |
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Sob 29 Maj, 2010 20:59
|
|
|
Ad 1.
Kod: |
$game_temp.battle_abort = true
$game_temp.battle_troop_id = ID # Id grupy wrogów.
$game_temp.battle_can_escape = false # Czy można uciec z walki.
$game_temp.battle_can_lose = false
$game_temp.battle_proc = Proc.new {}
$game_system.bgm_stop
$game_system.se_play($data_system.battle_start_se)
$game_system.bgm_play($game_system.battle_bgm)
# Switch to battle screen
$scene = Scene_Battle.new |
Powinno działać poza mapą.
Ad 2.
Najprościej zrobić to tak, by non stop wywoływać refresh drugiego okienka, które uzależnione będzie od indexu okienka z wyborem. Można też zapamiętywać index w update, i refreshować dopiero w przypadku jego zmiany.
Tak czy inaczej w drugim okienku potrzebował byś użyć zmiennej index okienka pierwszego, co wiąże się z użyciem attr_accessor do nazwy okienka w twojej scenie, lub podaniem indexu okienka jako argumentu do refresh.
Pisałem na szybko bo już lecę :). |
|
|
|
Czeliosss
Ranga RM:
Pomógł: 49 razy Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 661 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010 07:55
|
|
|
Ad.1
Gdzie ustala się nagrody?
O co chodzi w tych linijkach i czy one coś znaczą.
Cytat: | $game_temp.battle_abort = true |
Cytat: | $game_temp.battle_proc = Proc.new {} |
Ad.2
Za bardzo nie zrozumiałem, jak skończyłbym skrypt to przesłałbym na pw skrypt i gdybyś mógł to uzależnić.
Pzdr. |
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
Nie pisać, bo nie odpiszę. |
|
|
|
|