Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Sob 03 Lip, 2010 16:56
Komendy do skryptu
Autor Wiadomość
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
  Wysłany: Sob 29 Maj, 2010 15:48
Komendy do skryptu
Siema. Próbuję napisać swój kolejny skrypt na arenę walk. Do skryptu potrzebuję kilku komend.
1. Wywołanie walki. Aby było: zakaz ucieczki, kontynuacja jak się przegra, ustalenie nagrody typu zmienna, złoto i item.
2. Tekst zależny od wyboru. Chcę zrobić coś takiego po lewej jest wybór przeciwnika, a po prawej okno z grafiką wroga, opisem, statami itp. Chcę aby tekst zmieniał się ze zmianą wyboru.

Mam nadzieję, że zrozumiecie o co mi chodzi. Co do tekstu to najlepiej dobrze wyjaśnione.
Z góry thx.
Pzdr.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Sob 29 Maj, 2010 20:59
Ad 1.
Kod:

    $game_temp.battle_abort = true
    $game_temp.battle_troop_id = ID # Id grupy wrogów.
    $game_temp.battle_can_escape = false # Czy można uciec z walki.
    $game_temp.battle_can_lose = false
    $game_temp.battle_proc = Proc.new {}
    $game_system.bgm_stop
    $game_system.se_play($data_system.battle_start_se)
    $game_system.bgm_play($game_system.battle_bgm)
    # Switch to battle screen
    $scene = Scene_Battle.new

Powinno działać poza mapą.

Ad 2.
Najprościej zrobić to tak, by non stop wywoływać refresh drugiego okienka, które uzależnione będzie od indexu okienka z wyborem. Można też zapamiętywać index w update, i refreshować dopiero w przypadku jego zmiany.
Tak czy inaczej w drugim okienku potrzebował byś użyć zmiennej index okienka pierwszego, co wiąże się z użyciem attr_accessor do nazwy okienka w twojej scenie, lub podaniem indexu okienka jako argumentu do refresh.
Pisałem na szybko bo już lecę :).
 
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010 07:55
Ad.1
Gdzie ustala się nagrody?
O co chodzi w tych linijkach i czy one coś znaczą.
Cytat:
$game_temp.battle_abort = true
Cytat:
$game_temp.battle_proc = Proc.new {}

Ad.2
Za bardzo nie zrozumiałem, jak skończyłbym skrypt to przesłałbym na pw skrypt i gdybyś mógł to uzależnić.
Pzdr.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene