Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: pw115
Czw 03 Cze, 2010 19:24
Strzelanie
Autor Wiadomość
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Wto 01 Cze, 2010 18:13
Strzelanie
Cytat:
Strzelanie jak w Comando XP


Kilka osób mnie prosiło zbym napisał poradę na temat
strzelania tak jak w grze Comando XP.

Tak więc bierzmy się do roboty...

Najpierw zróbmy sobie zdarzenie w lewym górnym rogu,
nazwijmy je strzał, ustawmy na tryb zjawy i zostawmy w spokoju...

Teraz zróbmy nowe zdarzenie startujące na równoległe
zdarzenie.

Teraz użyjemy dwóch zmiennych aby podać z pomocą
nich współżędne gracza, czyli:
Zmień zmienną, nazwijmy ją Gracz X, Ustawmy ją na współżędną
X pozycji gracza. Oraz drugą zmienną o nazwie Gracz Y ustawmy
ją na współrzędną Y gracza. A wygląda to tak:
<>Zmienna: [0001: Gracz X] = GraczWspółrzędna X
<>Zmienna: [0002: Gracz Y] = GraczWspółrzędna Y

Teraz zrobimy coś takiego że strzał będzie chodził "w nas"
Czyli bierzemy komende Lokalizacja zdarzenia, ustawiamy
zdarzenie strzał, nie wskazujemy samodzielnie tylko za pomocą
zmiennych czyli zaznaczamy: "Ustaw położenie przez zmienną"
I ustawiamy po przez nasz zmienne czyli X = Gacz X a Y = Gracz Y
Pozycja twarzy zostaje.

Teraz zrobliśmy że zdarzenie strzał będzie zawsze chodzić "w nas"

Okej dalje robimy coś deczko łatwiejszego, komende: ustaw warunek:
Przycisk A został naciśnięty.
Dalej robimy Ruch zdarzenia: strzał
Odegraj SE (jakiś co przypomina strzał)
Grafika postaci: (Zmień grafikę na grafike strzału)

I teraz takie coś:
Warunek grzacz jest odwrócony twarzą w Dół
Ruszaj zdarzeniem: Strzał (Ignoruj jeżeli ruch jest nie możliwy)
Ruch:Krok w dół
Krok w dół
Krok w dół
(I tak ile chcecie, to nadaje zasięg pociksku)
Pod komendą koniec robimy coś podobnego:

Warunek grzacz jest odwrócony twarzą w Lewo
Ruszaj zdarzeniem: Strzał (Ignoruj jeżeli ruch jest nie możliwy)
Ruch:Krok w lewo
Krok w lewo
Krok w lewo
(I tak ile chcecie, to nadaje zasięg pociksku)

Robimy tak samo z lotem w Prawo i w górę...

Pod tymi wszysdkikimi lotami dajemy komendę czekaj 2 sekundy (Czekaj: 20)
I ruch zdarznienia strzał:
Grafika brak...

Teraz już możecie sobie postrzelać, ale jeżeli wycelujemy w kogoś (przeciwnika)
I strzelimy w niego wtedy nic mu się nie stanie, teraz właśnie zajmiemy się tym.

Hmmm... naszemu pociksowi też by się przydały zmienne X i Y...

Okej robimy nowe zdarzenie startujące na: Równoległe zdarzenie i...
Zmieniamy zmienne:
Robimy tak samo jak ze zmiennymi gracza tylko że tym razem ze strzałem:
Zmienna: [0003: Strzał X] = [Strzał]Współrzędna X
Zmienna: [0004: Strzał Y] = [Strzał]Współrzędna Y
Teraz nasz pocisk ma własne zmienne.

Dajmy na to że na mapie będzie jeden wróg.
Robimy zdarzenie o imieniu Wróg z jakąś grafiką.
Tak więc jemu też musimy nadać jakieś współżędne:
Zmienna: [0005: Wróg 1 X] = [Wróg]Współrzędna X
Zmienna: [0006: Wróg 1 Y] = [Wróg]Współrzędna Y

Dobrze nasz przeciwkik ma już współżędne, teraz musimy
zrobić tak: Jeżeli współżędna strzału X będzie równa współżędej
wroga X, oraz tak samo z Y, wróg będzie musiał oberwać tak
więc robimy tak:
Warunek:Zmienna [0003: Strzał X] = = Zmienna [0005: Wróg X]
Warunek:Zmienna [0003: Strzał Y] = = Zmienna [0005: Wróg Y]
Pokaż Animację (Napszykład krwi)
Ruszaj zdarzeniem strzał:
Grafika brak.
Zmień przełączkik: Wróg 1 na ON
Koniec
Koniec.
I to tyle w tym zdarzeniu

Teraz jeszcze tylko zróbmy w zdarzeniu Wróg nową strone
startującą na przełączik Wróg 1, bez grafiki lub z grafiką trupa...

Skryptu nie dodaje ale możecie zagrać w grę Comando XP którą znajdziecie w dziale gry.

I to tyle...
narq...

- - -
Autor: Revan
email: revan23@tlen.pl


Instrukcje można znaleźć na znanej wam już stronce rpg makera. Tutaj moje pytanie - wszystko robię dokładnie jak w instrukcji, ale nie mam dobrego efektu. Po pierwsze bywa że kula(pocisk) pojawia się daleko od gracza który nim strzela. Po drugie - po uderzeniu we wroga nie ma żadnego efektu.

Proszę kogoś o poświęcenie 20 minut czasu i sprawdzenie, czy to działa. Jeżeli tak - poproszę o demo, jeżeli nie, to jak to poprawić? o_o'

Przypominam że słabo znam się na zmiennych, bez instrukcji w życiu bym tego nie zrobił, ale wiele 'się domyślam'. Dlatego proszę nieco bardziej zaawansowanych użytkowników programu. >_>
 
 
erienus 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 300
Wysłany: Wto 01 Cze, 2010 18:23
daj demko, na którym robiłeś to strzelanie
________________________
Kolekcjonuję "Pomógł". Jeżeli ci pomogłem i chcesz wzbogacić moją kolekcję, kliknij "Pomógł".
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Wto 01 Cze, 2010 20:03
Przykro mi, ale nie mogę, ponieważ demko jest konkursowe :)
Byłbym za to wdzięczny, gdybyś pomógł mi jedną z opcji wymienioną wyżej.
 
 
MomoMarcin3 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 109
Skąd: 11111
Wysłany: Sro 02 Cze, 2010 13:08
jest taki abs do strzelania, zaraz wyśle link:

link:


http://rmxp.pl/index.php?topic=2073.0
________________________
Gra na ktrórej mi naprawde zależy:
http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=2723
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Sro 02 Cze, 2010 17:59
Jest napisane, że ABS nie działa z dużą częścią skryptów, więc wolę nie ryzykować. Poza tym, nie potrafię go dobrze użyć, ale dzięki za pomoc. ^^
 
 
erienus 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 300
Wysłany: Czw 03 Cze, 2010 10:17
to użyj Mr. Mo ABS v5.5 ;p
________________________
Kolekcjonuję "Pomógł". Jeżeli ci pomogłem i chcesz wzbogacić moją kolekcję, kliknij "Pomógł".
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Czw 03 Cze, 2010 17:07
Wygląda dobrze, dzięki.
Temat mimo wszystko można zamknąć. ^^
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene