Krótki opis.
Skrypt wprowadza krótkie intro przed ekranem tytułowym. Pyta o uruchomienie gry w trybie pełnoekranowym, potem wyświetla po kolei ustawione loga gry.
Autor skryptu.
Sabikku/slabix, czyli ja.
Kompatybilność.
XP. Może się gryźć z niektórymi skryptami, choć wątpię.
class Scene_Intro
# Main. ---------------------------------------------------
def main
# Make system object
$data_system = load_data("Data/System.rxdata")
$game_system = Game_System.new
# Windows.
@command_window=Window_Command.new(230, ["Pełny ekran.", "Tryb okienkowy."])
@command_window.x=320-@command_window.width/2
@command_window.y=240-@command_window.height/2
@command_window.visible=true; @command_window.active=true
# Other variables.
@active_logo=-1
@logo_wait=0
@logo_sprite=nil
# Main loop.
Graphics.transition
while $scene==self
Graphics.update
Input.update
update
end
Graphics.freeze
# Disposing.
@command_window.dispose
end
# Update. -------------------------------------------------
def update
@command_window.update
if @logo_sprite!=nil
@logo_sprite.update
# Space.
if SPACE_OPTION and Input.trigger?(Input::C)
$scene=Scene_Title.new
end
end
# Intro events.
if @command_window.active
# Controlling keyboard.
if Input.trigger?(Input::C)
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
@command_window.active=false
@command_window.visible=false
# Fullscreen.
if @command_window.index==0
full = Win32API.new 'user32', 'keybd_event', %w(l l l l), ''
full.call(18,0,0,0)
full.call(13,0,0,0)
full.call(13,0,2,0)
full.call(18,0,2,0)
end
end
else
# Logos showing
if @logo_wait==SINGLE_LOGO_WAIT
@active_logo+=1
if @active_logo == LOGOS_NAMES.size
# Title screen.
$scene=Scene_Title.new
else
@logo_sprite=Sprite.new(Viewport.new(0,0,640,480))
@logo_sprite.bitmap=RPG::Cache.picture(LOGOS_NAMES[@active_logo])
@logo_sprite.x=320-@logo_sprite.bitmap.width/2
@logo_sprite.y=240-@logo_sprite.bitmap.height/2
@logo_sprite.opacity=0
end
@logo_wait=0
else
@logo_wait+=1
if @logo_sprite!=nil
# Showing a single logo with 1/3 fading.
if @logo_wait < SINGLE_LOGO_WAIT/3
# Fade in
@logo_sprite.opacity=[@logo_sprite.opacity + (255/(SINGLE_LOGO_WAIT/3)) , 255].min
elsif @logo_wait < SINGLE_LOGO_WAIT/3*2
# Do nothing.
elsif @logo_wait < SINGLE_LOGO_WAIT
# Fade out.
@logo_sprite.opacity=[@logo_sprite.opacity - (255/(SINGLE_LOGO_WAIT/3)) , 255].min
end
end
end
end
end
end
Instrukcja.
1. Wkleić skrypt w edytorze skryptów.
2. Wejść w zakładkę 'Main', po czym edytować linijkę:
Kod:
$scene = Scene_Title.new
na
Kod:
$scene = Scene_Intro.new
Na początku skryptu jest też ustawienie czasu między poszczególnymi logami:
Kod:
SINGLE_LOGO_WAIT = 100
oraz lista nazw obrazków do wyświetlenia, znajdujących się w folderze Pictures:
Kod:
LOGOS_NAMES << "Logo"
LOGOS_NAMES << "Logo2"
Powinno działać, ale w razie problemów - pisać.
Przy okazji dorzucę logo ultimy (wycięte z bannera):
Ostatnio zmieniony przez Sabikku Sro 25 Maj, 2011 07:47, w całości zmieniany 1 raz
PS: Czy da się zlikwidować to na początku, czyli pełny ekran i tryb okienkowy tak żeby od razu przechodził w tryb okienkowy ?
________________________ Z ogromną przyjemnością przedstawiam wam stronę, pierwszych zapisów do Alpha CBT Fenix OnLine !! www.fenixonline.pun.pl =D
Mamy nadzieję że nasza gra przypadnie wam do gustu i powitacie ją z otwartymi rękoma :>
Oki dzięki, jesteś wielki. a czy da się umieścić muzykę na początku bo tak trochę głupio jak wszędzie jest a na początku jej brak.
PS: Proszę o pomoc.
________________________ Z ogromną przyjemnością przedstawiam wam stronę, pierwszych zapisów do Alpha CBT Fenix OnLine !! www.fenixonline.pun.pl =D
Mamy nadzieję że nasza gra przypadnie wam do gustu i powitacie ją z otwartymi rękoma :>
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 127 Skąd: z Netaa !
Wysłany: Sro 23 Cze, 2010 14:33
Chyba można.
Musisz chyba odegrać tą muzykę, lub zmienić coś w skrypcie.
Nie jestem pewien. Lecz nie mogę Ci w tym pomóc nie za bardzo idzie mi Skrypt owanie .
A logo Ultima Forum to chyba dla tego że jak by ktoś chciał na początku gry mieć Ultimę.
Widziałem takie coś chyba właśnie w "Dragon Adventure".
Ładny efekt
________________________ Padł mi laptop ... wszystko, RPG Maker i projekty, wszystko się skończyło. Nie bawię się już w RPGM'a, Zmieniam wizerunek.
Nowa strona, szukam tłumaczy, edytorów, korektorów i HTMLowców ! :D
Aha, no dobra spróbuje coś zrobić, a czy da się skasować to znikanie i pojawianie się obrazka na nowo, tak żeby szło to płynnie ( jednolity obraz) ? Proszę o pomoc.
________________________ Z ogromną przyjemnością przedstawiam wam stronę, pierwszych zapisów do Alpha CBT Fenix OnLine !! www.fenixonline.pun.pl =D
Mamy nadzieję że nasza gra przypadnie wam do gustu i powitacie ją z otwartymi rękoma :>
Poszukuję kogoś do pomocy przy układaniu dialogów jak i robienia grafiki w pixelarcie (chodzi tu głównie o chary roślin, grzybów, i innych naturalnych przedmiotów, które można wyłożyć na mapie)
Poszukuję kogoś do pomocy przy układaniu dialogów jak i robienia grafiki w pixelarcie (chodzi tu głównie o chary roślin, grzybów, i innych naturalnych przedmiotów, które można wyłożyć na mapie)
if SPACE_OPTION and (Input.trigger?(Input::C) or Input.trigger?(Input::B) or Input.trigger?(Input::A) or Input.trigger?(Input::L) or Input.trigger?(Input::R) or Input.trigger?(Input::X) or Input.trigger?(Input::Y) or Input.trigger?(Input::Z))
Ale wiedz, że to wciąż nie będą Wszystkie klawisze, tylko Wszystkie wspierane standardowo przez rpg makera.
Poszukuję kogoś do pomocy przy układaniu dialogów jak i robienia grafiki w pixelarcie (chodzi tu głównie o chary roślin, grzybów, i innych naturalnych przedmiotów, które można wyłożyć na mapie)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum