Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Intro [XP]
Autor Wiadomość
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Sro 02 Cze, 2010 20:10
Intro [XP]
~ Intro [XP] ~

Krótki opis.
Skrypt wprowadza krótkie intro przed ekranem tytułowym. Pyta o uruchomienie gry w trybie pełnoekranowym, potem wyświetla po kolei ustawione loga gry.

Autor skryptu.
Sabikku/slabix, czyli ja.

Kompatybilność.
XP. Może się gryźć z niektórymi skryptami, choć wątpię.

Skrypt.
Spoiler:

Kod:

# ===========================================================
# Scene_Intro
# -----------------------------------------------------------
# * by Sabikku
# * 07.05.10
# * zamthir.net/forum
# * ultimateam.pl
# ===========================================================

SINGLE_LOGO_WAIT = 100
LOGOS_NAMES = []
LOGOS_NAMES << "Logo"
LOGOS_NAMES << "Logo2"
SPACE_OPTION = true

# ===========================================================

class Scene_Intro
  # Main. ---------------------------------------------------
  def main
    # Make system object
    $data_system        = load_data("Data/System.rxdata")
    $game_system = Game_System.new
    # Windows.
    @command_window=Window_Command.new(230, ["Pełny ekran.", "Tryb okienkowy."])
    @command_window.x=320-@command_window.width/2
    @command_window.y=240-@command_window.height/2
    @command_window.visible=true; @command_window.active=true   
    # Other variables.
    @active_logo=-1
    @logo_wait=0
    @logo_sprite=nil
    # Main loop.
    Graphics.transition
    while $scene==self
      Graphics.update
      Input.update
      update
    end
    Graphics.freeze
    # Disposing.
    @command_window.dispose
  end
 
  # Update. -------------------------------------------------
  def update
    @command_window.update
    if @logo_sprite!=nil
      @logo_sprite.update
      # Space.
      if SPACE_OPTION and Input.trigger?(Input::C)
        $scene=Scene_Title.new
      end
    end
    # Intro events.
    if @command_window.active
      # Controlling keyboard.
      if Input.trigger?(Input::C)
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        @command_window.active=false
        @command_window.visible=false
        # Fullscreen.
        if @command_window.index==0
          full = Win32API.new 'user32', 'keybd_event', %w(l l l l), ''
          full.call(18,0,0,0)
          full.call(13,0,0,0)
          full.call(13,0,2,0)
          full.call(18,0,2,0)
        end
      end
    else
      # Logos showing
      if @logo_wait==SINGLE_LOGO_WAIT
        @active_logo+=1
        if @active_logo == LOGOS_NAMES.size
          # Title screen.
          $scene=Scene_Title.new
        else
          @logo_sprite=Sprite.new(Viewport.new(0,0,640,480))
          @logo_sprite.bitmap=RPG::Cache.picture(LOGOS_NAMES[@active_logo])
          @logo_sprite.x=320-@logo_sprite.bitmap.width/2
          @logo_sprite.y=240-@logo_sprite.bitmap.height/2
          @logo_sprite.opacity=0
        end
        @logo_wait=0
      else
        @logo_wait+=1
        if @logo_sprite!=nil
          # Showing a single logo with 1/3 fading.
          if @logo_wait < SINGLE_LOGO_WAIT/3
            # Fade in
            @logo_sprite.opacity=[@logo_sprite.opacity + (255/(SINGLE_LOGO_WAIT/3)) , 255].min
          elsif @logo_wait < SINGLE_LOGO_WAIT/3*2
            # Do nothing.
          elsif @logo_wait < SINGLE_LOGO_WAIT
            # Fade out.
            @logo_sprite.opacity=[@logo_sprite.opacity - (255/(SINGLE_LOGO_WAIT/3)) , 255].min
          end
        end
      end
    end
  end
end



Instrukcja.
1. Wkleić skrypt w edytorze skryptów.
2. Wejść w zakładkę 'Main', po czym edytować linijkę:
Kod:
$scene = Scene_Title.new

na
Kod:
$scene = Scene_Intro.new


Na początku skryptu jest też ustawienie czasu między poszczególnymi logami:
Kod:
SINGLE_LOGO_WAIT = 100

oraz lista nazw obrazków do wyświetlenia, znajdujących się w folderze Pictures:
Kod:

LOGOS_NAMES << "Logo"
LOGOS_NAMES << "Logo2"


Powinno działać, ale w razie problemów - pisać.

Przy okazji dorzucę logo ultimy (wycięte z bannera):
Ostatnio zmieniony przez Sabikku Sro 25 Maj, 2011 07:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pw115 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 235
Skąd: Katowice
Wysłany: Sro 02 Cze, 2010 20:14
Dobry skrypt przyda się i wykorzystam ;)
10/10
A da się ustawić więcej obrazków ?

PS: Fajny userbar
PS2: Po co na końcu post logo ultimy ?
________________________
Pomocy:
http://pw115.myminicity.com/




Ostatnio zmieniony przez pw115 Sro 02 Cze, 2010 20:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Sro 02 Cze, 2010 20:18
Oczywiście :>. Zamiast
Kod:
LOGOS_NAMES << "Logo"
LOGOS_NAMES << "Logo2"

dajesz na przykład:
Kod:
LOGOS_NAMES << "Logo"
LOGOS_NAMES << "Logo2"
LOGOS_NAMES << "trzecie logo"
 
 
 
wito35 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 82
Skąd: K.Szen-Lon
Wysłany: Nie 20 Cze, 2010 23:03
Skrypt jest zajefajny daje 10/10

PS: Czy da się zlikwidować to na początku, czyli pełny ekran i tryb okienkowy tak żeby od razu przechodził w tryb okienkowy ?
________________________
Z ogromną przyjemnością przedstawiam wam stronę, pierwszych zapisów do Alpha CBT Fenix OnLine !! www.fenixonline.pun.pl =D
Mamy nadzieję że nasza gra przypadnie wam do gustu i powitacie ją z otwartymi rękoma :>
 
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Pon 21 Cze, 2010 08:15
Znajdź
Kod:
@command_window.visible=true; @command_window.active=true

i zamień na:
Kod:
@command_window.visible=false; @command_window.active=false
 
 
 
wito35 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 82
Skąd: K.Szen-Lon
Wysłany: Pon 21 Cze, 2010 15:11
Oki dzięki, jesteś wielki. a czy da się umieścić muzykę na początku bo tak trochę głupio jak wszędzie jest a na początku jej brak.

PS: Proszę o pomoc.
________________________
Z ogromną przyjemnością przedstawiam wam stronę, pierwszych zapisów do Alpha CBT Fenix OnLine !! www.fenixonline.pun.pl =D
Mamy nadzieję że nasza gra przypadnie wam do gustu i powitacie ją z otwartymi rękoma :>
 
 
 
Izaya 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 127
Skąd: z Netaa !
Wysłany: Sro 23 Cze, 2010 14:33
Chyba można.
Musisz chyba odegrać tą muzykę, lub zmienić coś w skrypcie.
Nie jestem pewien. Lecz nie mogę Ci w tym pomóc nie za bardzo idzie mi Skrypt owanie :-> .
A logo Ultima Forum to chyba dla tego że jak by ktoś chciał na początku gry mieć Ultimę.
Widziałem takie coś chyba właśnie w "Dragon Adventure".
Ładny efekt :-D
________________________
Padł mi laptop ... wszystko, RPG Maker i projekty, wszystko się skończyło. Nie bawię się już w RPGM'a, Zmieniam wizerunek.

Nowa strona, szukam tłumaczy, edytorów, korektorów i HTMLowców ! :D

P.S.: Aga Organization rlz ! =>
 
 
 
wito35 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 82
Skąd: K.Szen-Lon
Wysłany: Czw 24 Cze, 2010 08:48
Aha, no dobra spróbuje coś zrobić, a czy da się skasować to znikanie i pojawianie się obrazka na nowo, tak żeby szło to płynnie ( jednolity obraz) ? Proszę o pomoc.
________________________
Z ogromną przyjemnością przedstawiam wam stronę, pierwszych zapisów do Alpha CBT Fenix OnLine !! www.fenixonline.pun.pl =D
Mamy nadzieję że nasza gra przypadnie wam do gustu i powitacie ją z otwartymi rękoma :>
 
 
 
raffallo 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Chełm
Wysłany: Wto 24 Maj, 2011 16:31
Proszę mi powiedzieć jak można zrobić że po naciśnięcu jakiegoś klawisza wyłącza się intro
________________________
Mój projekt:
-Free Spirits (Demo) - 65% ukończenia
-Free Spirits (Full) - około 3% ukończenia
Maping-3%
Skrypty-33%
Questy-2%
Obmyślona gra-40%
Fabuła-1% :]

Poszukuję kogoś do pomocy przy układaniu dialogów jak i robienia grafiki w pixelarcie (chodzi tu głównie o chary roślin, grzybów, i innych naturalnych przedmiotów, które można wyłożyć na mapie)


Poszukuję Administracji i Moderatorów do strony : www.enaruto-x.cba.pl
Wcześniej : www.enaruto-x.yoyo.pl
 
 
Kumpel 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Ziemia
Wysłany: Wto 24 Maj, 2011 18:33
Ja również mam pytanie odnośnie skryptu. Czy dało by rade przy ostatnim (5) obrazie, gdy tylko się wciśnie spację to przechodzisz do titla ? :?: :-/ :-| :-| :-? :-(
________________________
Już wkrótce Legend of Korra
 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Wto 24 Maj, 2011 20:02
Dodajcie pod tym:
Kod:
if @logo_wait < SINGLE_LOGO_WAIT/3
83 linijka
To:
Kod:
if Input.trigger?(Input::C)
   $scene = Scene_Title.new
end
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Sro 25 Maj, 2011 07:47
Wkleiłem uaktualnioną wersję skryptu z obsługą przewijania spacją do pierwszego postu.
 
 
 
raffallo 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Chełm
Wysłany: Sro 25 Maj, 2011 08:07
A jak jeszcze zrobić żeby po naciśnięciu jakiegokolwiek przycisku intro się wyłączało?
________________________
Mój projekt:
-Free Spirits (Demo) - 65% ukończenia
-Free Spirits (Full) - około 3% ukończenia
Maping-3%
Skrypty-33%
Questy-2%
Obmyślona gra-40%
Fabuła-1% :]

Poszukuję kogoś do pomocy przy układaniu dialogów jak i robienia grafiki w pixelarcie (chodzi tu głównie o chary roślin, grzybów, i innych naturalnych przedmiotów, które można wyłożyć na mapie)


Poszukuję Administracji i Moderatorów do strony : www.enaruto-x.cba.pl
Wcześniej : www.enaruto-x.yoyo.pl
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Sro 25 Maj, 2011 12:51
Podmień
Kod:
if SPACE_OPTION and Input.trigger?(Input::C)

na
Kod:
if SPACE_OPTION and (Input.trigger?(Input::C) or Input.trigger?(Input::B) or Input.trigger?(Input::A) or Input.trigger?(Input::L) or Input.trigger?(Input::R) or Input.trigger?(Input::X) or Input.trigger?(Input::Y) or Input.trigger?(Input::Z))

Ale wiedz, że to wciąż nie będą Wszystkie klawisze, tylko Wszystkie wspierane standardowo przez rpg makera.
 
 
 
raffallo 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Chełm
Wysłany: Sro 25 Maj, 2011 18:19
A nie ma jakiegoś kodu że jak coś naciśniesz to po prostu się wyłącza??
________________________
Mój projekt:
-Free Spirits (Demo) - 65% ukończenia
-Free Spirits (Full) - około 3% ukończenia
Maping-3%
Skrypty-33%
Questy-2%
Obmyślona gra-40%
Fabuła-1% :]

Poszukuję kogoś do pomocy przy układaniu dialogów jak i robienia grafiki w pixelarcie (chodzi tu głównie o chary roślin, grzybów, i innych naturalnych przedmiotów, które można wyłożyć na mapie)


Poszukuję Administracji i Moderatorów do strony : www.enaruto-x.cba.pl
Wcześniej : www.enaruto-x.yoyo.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene