Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nhadala
Czw 08 Lip, 2010 11:17
Większy drop z potworów
Autor Wiadomość
metin2ziolo 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 35
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010 12:37
Większy drop z potworów
Potrzebuje skryptu takiego, że z potwora dropi więcej niż 1 przedmiot.
Np.żeby ten skrypt wyglądał tak:

[Id potwora],[id przedmiotu jaki z niego dropi i % na zdobycie go ],[id 2 przedmiotu jaki dropi i tez % na niego]

1,5 50%,6 10%
2,10 22%,11 24%,15 30%

Coś takiego :mrgreen:
 
 
Malian 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010 13:58
A to juz w bazie danych sie nie da?
________________________
 
 
 
 
Agumon 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 53 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 515
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010 16:49
Malian napisał/a:
A to juz w bazie danych sie nie da?

Ale mu chodzi żeby więcej niż 2 przedmioty chyba.
________________________
Pomogłem? Daj ""
Piszę poprawnie po polsku

 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010 18:35
Zobacz, czy o to chodzi:
Spoiler:

Kod:
# Dodatkowe przedmioty za potwory
# by Ayene

module Ayene 
  ITEM = {# ID potwora => [%, id przedmiotu],[%, id przedmiotu], itd.]
  1 => [[100, 2],[100, 23],[100, 23]],
  2 => [[100, 3],[100, 23]],
  } 
  WEAPON = {# ID potwora => [%, id broni],[%, id broni], itd.]
  1 => [[100, 2],[100, 23]],
  2 => [[100, 3],[100, 23]],
  } 
  ARMOR = {# ID potwora => [%, id pancerza],[%, id pancerza], itd.]
  1 => [[100, 2],[100, 23]],
  2 => [[100, 3],[100, 23]], 
  } 
  # Maksymalna ilość przedmiotów to 6.   
end

class Scene_Battle
  def start_phase5
    @phase = 5
    $game_system.me_play($game_system.battle_end_me)
    $game_system.bgm_play($game_temp.map_bgm)
    exp = 0
    gold = 0
    treasures = []
    for enemy in $game_troop.enemies
      unless enemy.hidden
        exp += enemy.exp
        gold += enemy.gold
        if rand(100) < enemy.treasure_prob
          if enemy.item_id > 0
            treasures.push($data_items[enemy.item_id])           
          end
          if enemy.weapon_id > 0
            treasures.push($data_weapons[enemy.weapon_id])
          end
          if enemy.armor_id > 0
            treasures.push($data_armors[enemy.armor_id])
          end
        end   
        if Ayene::ITEM.include?(enemy.id)
          for i in 0..Ayene::ITEM[enemy.id].size-1
            if rand(100) < Ayene::ITEM[enemy.id][i][0]
              treasures.push($data_items[Ayene::ITEM[enemy.id][i][1]])
            end
          end 
        end
        if Ayene::WEAPON.include?(enemy.id)
          for i in 0..Ayene::WEAPON[enemy.id].size-1
            if rand(100) < Ayene::WEAPON[enemy.id][i][0]
              treasures.push($data_weapons[Ayene::WEAPON[enemy.id][i][1]])
            end
          end 
        end
        if Ayene::ARMOR.include?(enemy.id)
          for i in 0..Ayene::ARMOR[enemy.id].size-1
            if rand(100) < Ayene::ARMOR[enemy.id][i][0]
              treasures.push($data_armors[Ayene::ARMOR[enemy.id][i][1]])
            end
          end 
        end
      end     
    end
    treasures = treasures[0..5]
    for i in 0...$game_party.actors.size
      actor = $game_party.actors[i]
      if actor.cant_get_exp? == false
        last_level = actor.level
        actor.exp += exp
        if actor.level > last_level
          @status_window.level_up(i)
        end
      end
    end
    $game_party.gain_gold(gold)
    for item in treasures
      case item
      when RPG::Item
        $game_party.gain_item(item.id, 1)
      when RPG::Weapon
        $game_party.gain_weapon(item.id, 1)
      when RPG::Armor
        $game_party.gain_armor(item.id, 1)
      end
    end
    @result_window = Window_BattleResult.new(exp, gold, treasures)
    @phase5_wait_count = 100
  end
end


Konfiguracja:
Kod:
  ITEM = {# ID potwora => [%, id przedmiotu],[%, id przedmiotu], itd.]
  1 => [[100, 2],[100, 23],[100, 23]],
  2 => [[100, 3],[100, 23]],
  } 
  WEAPON = {# ID potwora => [%, id broni],[%, id broni], itd.]
  1 => [[100, 2],[100, 23]],
  2 => [[100, 3],[100, 23]],
  } 
  ARMOR = {# ID potwora => [%, id pancerza],[%, id pancerza], itd.]
  1 => [[100, 2],[100, 23]],
  2 => [[100, 3],[100, 23]], 
  } 

Jeżeli konfiguracja nie jest zrozumiała, to wytłumaczę.
________________________


 
 
 
metin2ziolo 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 35
Wysłany: Sro 09 Cze, 2010 07:02
Wielkie thx właśnie o to mi chodziło :->
Konfiguracja zrozumiala ;P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene