Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nhadala
Czw 08 Lip, 2010 10:17
Kilka Komend do CMSa
Autor Wiadomość
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Czw 10 Cze, 2010 14:29
Kilka Komend do CMSa
Siema. Chcę zrobić jednoosobowego CMSa, ale potrzebuję kilku komend.
1. Jak zrobić w wyborze, aby był napis Plecak i jakaś ikona. (chodzi mi tylko o ikonę)
2. Jak ustawić maksymalną liczbę postaci? U mnie to jedna.
Na razie tyle.
Pzdr.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 10 Cze, 2010 14:35
Ale w jakim wyborze? W Window_Command?

Po co Tobie max postaci? Po prostu więcej nie dodajesz?!
________________________


 
 
 
erienus 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 300
Wysłany: Czw 10 Cze, 2010 14:37
co do pierwszego:

self.contents.blt(0, 32, RPG::Cache.picture("nazwa_obrazka.png"), Rect.new(0,0,288,176), 255)

wtedy zostanie wyświetlony obrazek o określonej nazwie wrzucony do folderu Pictures... a co do drugiego - nie wiem xD
________________________
Kolekcjonuję "Pomógł". Jeżeli ci pomogłem i chcesz wzbogacić moją kolekcję, kliknij "Pomógł".
 
 
tobik312 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 33
Wysłany: Czw 10 Cze, 2010 15:24
Do 1.
Wklej nad Main
Kod:
module KONFIGURACJA
  #Nazwa ikony z folderu Ikon
   IKONA_MENU_1 = "032-Item01"
   IKONA_MENU_2 = "050-Skill07"
   IKONA_MENU_3 = "001-Weapon01"
   IKONA_MENU_4 = "034-Item03"
   IKONA_MENU_5 = "039-Item08"
   IKONA_MENU_6 = "046-Skill03"
 end
 class Window_Command < Window_Selectable
    def ikony
      self.contents.blt(102, 4, RPG::Cache.icon(KONFIGURACJA::MENU_1), Rect.new(0, 0, 24, 24))
      self.contents.blt(102, 1*32 + 4, RPG::Cache.icon(KONFIGURACJA::MENU_2), Rect.new(0, 0, 24, 24))
      self.contents.blt(108, 2*32 + 4, RPG::Cache.icon(KONFIGURACJA::MENU_3), Rect.new(0, 0, 24, 24))
      self.contents.blt(102, 3*32 + 4, RPG::Cache.icon(KONFIGURACJA::MENU_4), Rect.new(0, 0, 24, 24))
      self.contents.blt(102, 4*32 + 4, RPG::Cache.icon(KONFIGURACJA::MENU_5), Rect.new(0, 0, 24, 24))
      self.contents.blt(102, 5*32 + 4, RPG::Cache.icon(KONFIGURACJA::MENU_6), Rect.new(0, 0, 24, 24))
    end
end

i aby wywołać w Scene_Menu w 28 po
Kod:
@command_window.index = @menu_index

wklej
Kod:
@command_window.ikony

powinno działać :-D

a co do drugiego to w Window_MenuStatus
w 26 linijce zamiast
Kod:
for i in 0...$game_party.actors.size

wklej
Kod:
for i in 0...1


Mam nadzieję że pomogłem
________________________
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Czw 10 Cze, 2010 15:31
Ja chcę osiągnąć taki rezultat.

tobik312 za bardzo nie zrozumiałem. Jakbyś mógł napisać mi tego CMSa byłbym wdzięczny.
Pzdr.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
tobik312 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 33
Wysłany: Czw 10 Cze, 2010 16:46
Czeliosss, wysłałem Tobie na PW

Cytat:
Wstaw go tu to dostaniesz pomógł, bo zasłużyłeś.


[ Dodano: Czw 10 Cze, 2010 20:31 ]
Proszę bardzo:
Spoiler:

Kod:
#Cms by tobik312#
module KONFIGURACJA
  #Nazwa ikony z folderu Ikon
MENU_1 = "032-Item01"
MENU_2 = "050-Skill07"
MENU_3 = "001-Weapon01"
MENU_4 = "034-Item03"
MENU_5 = "039-Item08"
MENU_6 = "046-Skill03"
 end
class Scene_Menu
def initialize(menu_index = 0)
@menu_index = menu_index
end
def main
s1 = $data_system.words.item
s2 = $data_system.words.skill
s3 = $data_system.words.equip
s4 = "Stan"
s5 = "Zapis gry"
s6 = "Koniec"
@command_window = Window_Command.new(160, [s1, s2, s3, s4, s5, s6])
@command_window.index = 0
@command_window.ikony
@command_window.y = 64
@command_window.x = 240
@status = Window_MenuStatus.new(0)
@eq = Window_EQ.new(0)
@parametry = Window_Parametry.new(0)
@gold = Window_Gold.new
@gold.x = 240
@tlo = Spriteset_Map.new
Graphics.transition
loop do
Graphics.update
Input.update
update
if $scene != self
break
end
end
Graphics.freeze
@status.dispose
@eq.dispose
@parametry.dispose
@command_window.dispose
@gold.dispose
@tlo.dispose
end
def update
@status.update
@eq.update
@parametry.update
@command_window.update
@gold.update
@tlo.update
if Input.trigger?(Input::B)
  $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
$scene = Scene_Map.new
end
if Input.trigger?(Input::C)
case @command_window.index
      when 0
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        $scene = Scene_Item.new
      when 1
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        @command_window.active = false
        $scene = Scene_Skill.new(0)
      when 2
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        @command_window.active = false
        $scene = Scene_Equip.new(0)
      when 3
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        @command_window.active = false
        $scene = Scene_Status.new(0)
      when 4
        if $game_system.save_disabled
          $game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
          return
        end
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        $scene = Scene_Save.new
      when 5
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        $scene = Scene_End.new
      end
      return
    end
    end
  end
  class Window_MenuStatus < Window_Base
def initialize(actor)
super(210, 32*9, 210, 170)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = "Times New Roman"
self.contents.font.size = 26
@actor = actor
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
draw_actor_graphic($game_party.actors[0], 15, 55)
draw_actor_name($game_party.actors[0], 35, 0)
draw_actor_level($game_party.actors[0], 120, 0)
draw_actor_state($game_party.actors[0], 35, 25)
draw_actor_hp($game_party.actors[0], 35, 50)
draw_actor_sp($game_party.actors[0], 35, 75)
draw_actor_exp($game_party.actors[0], 35, 100)
end
end
class Window_EQ < Window_Base
def initialize(actor)
super(20, 0, 220, 175)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = "Times New Roman"
self.contents.font.size = 26
@actor = actor
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
@actor =  $game_party.actors[0]
draw_item_name($data_weapons[@actor.weapon_id], 0, 0)
draw_item_name($data_armors[@actor.armor1_id], 0, 25)
draw_item_name($data_armors[@actor.armor2_id], 0, 50)
draw_item_name($data_armors[@actor.armor3_id], 0, 75)
draw_item_name($data_armors[@actor.armor4_id], 0 , 100)
end
end
class Window_Parametry < Window_Base
def initialize(actor)
super(400, 0, 220, 175)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = "Times New Roman"
self.contents.font.size = 26
@actor = actor
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
draw_actor_parameter($game_party.actors[0], 0, 0, 0)
draw_actor_parameter($game_party.actors[0], 0, 20, 1)
draw_actor_parameter($game_party.actors[0], 0, 40, 2)
draw_actor_parameter($game_party.actors[0], 0, 60, 3)
draw_actor_parameter($game_party.actors[0], 0, 80, 4)
draw_actor_parameter($game_party.actors[0], 0, 100, 5)
draw_actor_parameter($game_party.actors[0], 0, 120, 6)
end
end
 class Window_Command < Window_Selectable
    def ikony
      self.contents.blt(102, 4, RPG::Cache.icon(KONFIGURACJA::MENU_1), Rect.new(0, 0, 24, 24))
      self.contents.blt(102, 1*32 + 4, RPG::Cache.icon(KONFIGURACJA::MENU_2), Rect.new(0, 0, 24, 24))
      self.contents.blt(108, 2*32 + 4, RPG::Cache.icon(KONFIGURACJA::MENU_3), Rect.new(0, 0, 24, 24))
      self.contents.blt(102, 3*32 + 4, RPG::Cache.icon(KONFIGURACJA::MENU_4), Rect.new(0, 0, 24, 24))
      self.contents.blt(102, 4*32 + 4, RPG::Cache.icon(KONFIGURACJA::MENU_5), Rect.new(0, 0, 24, 24))
      self.contents.blt(102, 5*32 + 4, RPG::Cache.icon(KONFIGURACJA::MENU_6), Rect.new(0, 0, 24, 24))
    end
end

________________________
Ostatnio zmieniony przez Czeliosss Czw 10 Cze, 2010 16:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Czw 10 Cze, 2010 19:11
Czy pisząc 'max postaci' masz na myśli liczbę, po której nie będą jużmogli być dodawani bogaterowie? Próbuj jak najlepiej tłumaczyć, żeby można cię było łatwo zrozumieć :)
 
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Czw 10 Cze, 2010 19:21
Potrafisz mnie zrozumieć Sabikku. Nie wiem czy jak doda się 2 bohatera wywalałby błąd. Jakbyś mógł go dać było by dobrze.
Pzdr.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Czw 10 Cze, 2010 19:29
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene