Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Ayene
Pon 02 Maj, 2011 09:18
Path
Autor Wiadomość
Draph 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 18
Skąd: Zielona Góra
  Wysłany: Pią 11 Cze, 2010 22:14
Path
Mam przyjemność przedstawić projekt o nazwie Path, który jest dopiero w początkowej fazie, jednak praca posuwa się w miarę szybko.

1. Skład grupy
Aktualnie mamy aktywne 2 osoby. Są plusy jak i minusy tak małej grupy. Osobiście wolę mniejszy tłok, gdyż łatwiej ustala się większość spraw i łatwiej podzielić się pracą.

2. Fabuła
Czy fabuła jest konieczna? Oczywiście, ale nie wydaję mi się, że bohater budzi się pewnego dnia i wie co ma robić i do czego dążyć. Jego ostateczny cel powinien formować się dość długo i powinno na niego mieć wpływ wiele czynników. Gra "Path" nie zaczyna się jak większość pozostałych. Gracz nie jest wszechwiedzący i nie ma pojęcia co musi zrobić. Fabuła rozwija się powoli i gracz z czasem coraz bardziej zbliża się do poznania swego ostatecznego celu. Jednak dlaczego wszystko musi być dokładnie wyjaśnione? Dlaczego gracz bez problemów może dowiedzieć się dlaczego karawana "A" została zaatakowana przez rasę "X"? Albo jak ma na imię jedna z głównych postaci przeplatająca się przez całą przygodę gracza? Wydaję mi się, że to gracz powinien zadecydować co było przyczyną ataku, wybrać rozwiązanie najbardziej pasujące Jemu. Nadanie imienia tajemniczej postaci też można zostawić graczowi. Dlaczego tak? Otóż poznanie prawdziwych przyczyn może nie zawsze przypaść do gustu każdemu, dlaczego karawana "A" została zaatakowana dla głupiej złotej szkatuły? Czy to działanie było tego warte? Dlatego gracz wstawiając własny fragment do fabuły, będzie bardziej zadowolony, gdyż ułoży się to w jednolitą pasującą mu całość. Podobnie jest z imieniem głównych i ważnych zleceniodawców, czy imię Hieronim zadowoli gracza? Dlaczego nie może to być Frank, albo Scott? Dlatego tą decyzję zostawimy Wam. Zapewne znajdą się też osoby które za wszelką cenę chcą się dowiedzieć prawdy, więc jeśli poświecą trochę więcej czasu niż zwykły gracz, dowiedzą się, że prawdziwe imię NPCa to Hibram :P Dlatego w fabule będzie dużo sytuacji gdzie gracz może wstawić swoją własną wizję.

3.Screeny
Narazie brak, póki co lepiej zająć się szablonem i szkicem, a potem myśleć nad upiększeniem każdej części kontynentu. Przykładowe screeny pojawią się z czasem.

4.Bohaterowie
Podczas swojej przygody, nasza postać spotka kompanów, którzy zapewne wesprzą go w poszukiwaniu celu i pomogą mu go zrealizować. Póki co nie chcę podawać imienia głównego bohatera, jeszcze nie czas na to, podobnie z imionami naszych przyjaciół.

5. Muzyka
Soudtracki z takich dzieł jak:
"Gothic 3"
"Heroes 5"
Fenomenalne BGMy z gry MMORPG o nazwie "Ragnarok Online"
Plus dodatkowe, własne utwory muzyczne.

6. Skrypty
W projekcie zostały użyte takie skrypty jak(tylko te ważniejsze):
Hud stanu HP, SP, EXP, hud mini-mapa
Ring Menu
Multi slot equipment
Alchemia, kowalstwo, rzemieślnictwo
Wymagania broni i pancerzy by Ayene :)
I magiczny skrypt także by Ayene :P

7. Dlaczego "Path"?
Więc co wyróżnia grę "Path" na tle innych RPGów?

- OGROMNA ilość klas, czyli aż 188 unikatowych, gdzie 96 to klasy ostateczne, a pozostałe to klasy przejściowe. Nie będzie to jednak zwyczajny wybór na początku przygody. Bohater gracza będzie rozwijać się wraz z fabułą. Dzięki czemu gracz ma aż 6 razy przyjemność zmiany w inna klasę, za każdym razem wybierając, w którą stronę postać ma się rozwijać.
Dołączam bardzo prymitywne drzewko, na którym pokazany mamy system awansowania w dane klasy. Jest to jednak tylko szkic, więc nie znajdziecie tam nazw postaci ani drogi którą kieruje się każda z nich. Brzydko graficznie? To nie ja jestem od grafiki :P Ja zamieszczam jedynie szkic.
Czarne kropki to klasa, a czerwona linia to dane możliwości dalszego rozwoju.
http://img51.imageshack.us/img51/6091/drzewkoq.png

- Znośna ilość broni, powyżej 2500. Dzięki czemu każda klasa ma dostęp do średnio 10 broni + dodatkowych 5 będąc ostateczna klasą i + około 5 "epickich" dostępnych także będąc już ostateczna klasą. Nie oznacza to jednak, że będąc klasą przejściową, nie znajdziemy żadnych "epickich" broni. Po prostu na końcu mamy dodatkowy bonus w postaci większej ilości dostępnej broni. Zauważmy że naszą postać nie ma amnezji, więc awansując na wyższą klasę, nie zapomni jak używa się starych broni :) Oczywiście nie zabraknie też innych, ciekawych i zabawnych rodzajów broni.

- Pokaźna ilość przedmiotów obronnych, powyżej 5000. Średnio po 5 na różne części ciała + wiele "rare" itemków. Znajdzie się także miejsce dla innych zabawniejszych przedmiotów obronnych.

-Każda klasa posiada średnio po 10 unikatowych umiejętności, jednak każdą z tych umiejętności można rozwijać do danego poziomy. Dzięki czemu niektóre osiągną 3 poziom, niektóre 5, a jeszcze inne nawet 10. Przewiduje łącznie około 2000 unikatowych umiejętności.

- Nadzwyczajna fabuła, tajemnicza i ciekawa niczym z serialu "Lost" z wieloma momentami, podczas których gracz może popisać się swoją własną fantazją.

- Spora ilość zadań pobocznych, powyżej 1000. Zadania te jednak nie zawsze ograniczają się do: "Zabij", "Przynieś". Nie twierdzę że takich nie będzie, ale na pewno wiele z nich będzie innych takich które poruszą nowy i ciekawy wątek. Wiele będzie długimi chainami, podczas których możemy dowiedzieć się co nieco o kontynencie, bohaterze gracza, głównym wątku i innych ciekawych rzeczy, czyli po prostu ciekawostek.

- Nienaganna ilość map, powyżej 2000. Jednak gracz interesujący się tylko wątkiem głównym, zwiedzi ich około 1000. Reszta są to lokacje, które gracz może zwiedzić ale nie musi. Na takich terenach zazwyczaj znajdują się ciekawe lokacje, mają miejsce śmieszne scenki(czyli po prostu easter eggs). Dają dostęp także do nowych lokacji owianych tajemnicą o potężnym artefakcie lub mitycznym stworze.

- Powyżej 48 godzin zabawy z wątkiem głównym, dodatkowe tyle z questami pobocznymi i jeszcze raz tyle na zwiedzenie całego kontynentu.

- Kilka tzw. wyzwań, gdzie bardzo wysoki poziom postaci nie wystarczy, trzeba się wykazać dodatkowymi umiejętnościami. Po ukończeniu takich wyzwań, gracz zostaje nagrodzony różnymi rzeczami :)

- Dba o Twoje zdrowie. W końcu śmiech to zdrowie :P

9. Stan pracy

9.1. Przygotowania
Fabuła - 60%
Kontynent, tereny - 75%
Klasy - 95%
Bronie - 40%
Przedmioty obronne - 40%
Quest poboczne - 60%
W sumie: ~60%

9.2. Implementacja
Fabuła - 5%
Kontynent, tereny - 5%
Klasy - 10%
Bronie - 5%
Przedmioty obronne - 5%
Quest poboczne - 1%
W sumie: ~5%
________________________
Projekt Time For Resurrection
Projekt Path - PRG Maker XP
Ostatnio zmieniony przez Lartarin Sro 18 Sie, 2010 13:01, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Pią 11 Cze, 2010 22:21
Brakuje kilku punktów Regulaminu. Mam dobry humor i masz tydzień na poprawę.
Aby nie było sprzeczek czego brakuje.
Cytat:
1. Nazwą tematu powinna być nazwa projektu.

Cytat:
3. Przynajmniej trzy screenshoty.

Cytat:
5. Opisy przynajmniej 2 bohaterów.


Teraz ocena.
Cytat:
Czy fabuła jest konieczna?

Musi być. To punkt regulaminu.
Fabuła 1/10 nie zrozumiała jak dla mnie.
Muzyka zależy jakie utwory
Skrypty mogą być, a jaki CBS??
Stan prac potężny, jak moje :roll:
Pzdr.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
Draph 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 18
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pią 11 Cze, 2010 22:38
Cytat:
Cytat:

Czy fabuła jest konieczna?


Musi być. To punkt regulaminu.


Hmm, niestety nie zrozumiałeś :P To było pytanie retoryczne.
Odnośnie fabuły: co tam rozumieć? Fabułę tworzy gracz - koniec. Wystarczy wczytać się dokładnie w punkt nr 3 a poznasz odpowiedź, dlaczego nie opisałem BARDZO dokładnie fabuły. Gra powinna wymagać choć trochę umiejętności myślenia. Podawanie fabuły na tacy, jest największym błędem wielu gier, gdyż gracz nie ma wolnej woli i gra jest wtedy liniowa.

[quote]1. Nazwą tematu powinna być nazwa projektu. [quote]
Zawiera :) Póki co projekt zwie się "unknown".

Cytat:
3. Przynajmniej trzy screenshoty.

Nie wszystkie projekty na forum posiadają regulaminowe 3 screenshoty :) Wydaje mi się że to nie sztuka wystawić teraz 3 mierne screenshoty. Zwłaszcza jeśli ma się to zmienić w najbliższym czasie. Projekt będzie na bieżąco aktualizowany.


Cytat:
5. Opisy przynajmniej 2 bohaterów.

Punkt numer 8 napomina iż jeśli chcemy się czegoś więcej dowiedzieć o głównym bohaterze, wystarczy że porobimy trochę questów pobocznych. Jedyne co wiemy o głównym bohaterze to fakt iż jest mężczyzną, więcej nie musimy wiedzieć.
Nie w każdej grze mamy dokładnie opisanego bohatera, weźmy może nawet taką klasykę jak Gothic. Grając w pierwszą część zbyt dużo nie wiemy o postaci którą sterujemy.

System walki, standardowy lecz z ulepszona szatą graficzną. Walki w czasie rzeczywistym są niestety zbyt chaotyczne, zwłaszcza przy takiej ilości umiejętności.

No właśnie, umiejętności, wypadło mi to z głowy.
Każda klasa posiada średnio po 10 unikatowych umiejętności, jednak każdą z tych umiejętności można rozwijać do danego poziomy. Dzięki czemu niektóre osiągną 3 poziom, niektóre 5, a jeszcze inne nawet 10. Przewiduje łącznie około 2000 unikatowych umiejętności(sumując wszystkie klasy).
________________________
Projekt Time For Resurrection
Projekt Path - PRG Maker XP
 
 
erienus 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 300
Wysłany: Sob 12 Cze, 2010 07:06
Projekt się zapowiada ciekawie - ale tylko zapowiada. Dobrze, że zrobiłeś już cały plan gry, fajnie, że gracz może mieć tyle klas do wyborów. Szkoda, że nie pokazałeś screenów. Myślę, że taka gra byłaby niezła na grę online. Pomyśl, może zrobisz coś takiego.
________________________
Kolekcjonuję "Pomógł". Jeżeli ci pomogłem i chcesz wzbogacić moją kolekcję, kliknij "Pomógł".
 
 
Draph 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 18
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob 12 Cze, 2010 08:34
erienus, aby zrobić z tego grę online, potrzeba dobrego skryptera. Ja niestety znam się na tym tylko w podstawowym zakresie. Maker nie jest w pełni przystosowany do MMO i wydaje mi się że stworzenie dobrej i nie gryzącej się gry online może być problematyczne. Chyba że ktoś wie i posiada stosowne skrypty do gry online, to nie pogardzę. Chociaż w "unknown" stawiam bardziej na dopieszczenie fabuły i klimatu:P
Osobiście MMO wolę tworzyć w innym środowisku, bardziej do tego przystosowanym :)
________________________
Projekt Time For Resurrection
Projekt Path - PRG Maker XP
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene