Ogłoszenie |
Administracja Forum
|
Zamknięty przez: Ayene Pią 02 Lip, 2010 21:46 |
Nowa opcja w menu głównym |
Autor |
Wiadomość |
Poster27
Preferowany:
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 136 Skąd: że znowu
|
Wysłany: Wto 15 Cze, 2010 20:29
|
|
Nowa opcja w menu głównym
|
Jak zrobić nową opcję w menu głównym np. na creditsy, opcję i inne. |
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
|
|
|
Poster27
Preferowany:
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 136 Skąd: że znowu
|
Wysłany: Sro 16 Cze, 2010 06:42
|
|
|
Dzięki Sabikku daję ci "Pomógł"
EDIT:Ale to do XP |
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Sro 16 Cze, 2010 08:30
|
|
|
Cytat: | No ludzie !
Długo na to czekaliście!
Chyba widzicie to po tytule
Tak, więc dziś zajmiemy się dodaniem komendy "Samouczek" w titlu, czyli na ekranie Początkowym...
Wejdźmy do edytora skryptu w zakładke:
Scene_Title
Zjedźmy, deczko w dół, mam na myśli linijkę 151 i w dół...
Widzimy tam takie coś:
s1 = Vocab::new_game
s2 = Vocab::continue
s3 = Vocab::shutdown
Żeby wam nie utrudniać pracy komendę samouczek dodamy pod komendą koniec,
nie jest to najlepsze miejsce ale może jak będziecie wiedzieć co i jak to możecie
sobie pokombinować...
Tak, więc czemu by nie dodać pod s3 np. s4?
No to do roboty!
s1 = Vocab::new_game
s2 = Vocab::continue
s3 = Vocab::shutdown
s4 = "Samouczek"
No tak... to chyba tak powinno wyglądać...
Ale kiedy testujemy nic się nie dzieje (!)
Zejdźmy linijkę niżej... co widzimy ?
@command_window = Window_Command.new(172, [s1, s2, s3])
A na końcu s1 s2 s3... Dopiszmy w takim razie s4
Możecie przetestować swoją grę!
I co?
Jest pod komendą koniec - Samouczek!
Jeee!
Ale jak klika się na niego na nawet dźwięku z siebie nie wyda?
Czyżby nie żyje?
Heh...
Tak, więc musimy ten tekścik ożywić!!!
Zjedźmy do linijki 67
tam widzimy takie coś:
when 0 # ??-?-?
command_new_game
when 1 # ??????-
command_continue
when 2 # ???????
command_shutdown
Hmmm...
when 0 # ??-?-?
command_new_game
Odpowiada za nową gre...
dalej
when 1 # ??????-
command_continue
Odpowiada za wczytanie gry...
next
when 2 # ???????
command_shutdown
Odpowiada za wyjście...
A gdzie nasz samouczek?
Trzeba go w takim razie dopisać!
when 3
command_samouczek
A w sumie powinno to wyglądać tak
when 0 # ??-?-?
command_new_game
when 1 # ??????-
command_continue
when 2 # ???????
command_shutdown
when 3
command_samouczek
Teraz testując naszą grę i wchodząc w "Samouczek" Wyskakuje nam syntax error !
Do już coś... Nie jest to za dobry znak, ale zawsze coś! Oznacza to, że
jesteśmy na dobrej drodze...
Zjeżdżając dalej do linijki 211:
def command_new_game
Tak, aby było najlepiej wam to powiedzieć oznacza to:
Jeżeli wybraliście comende new game wtedy:
To co jest niżej w kodzie... Chyba rozumiecie
W linijce 230 jest komenda wczytaj
A w linijce nr 241 jest zakończenie gry...
My musimy dodać, co się dzieje po wciśnięciu komendy "Samouczek"
Zjedźmy do linijki 250... Jak by co to to co tam jest wygląda tak:
#--------------------------------------------------------------------------
# * Battle Test
#--------------------------------------------------------------------------
taa..
Pod tym dajemy takie coś:
def command_samouczek
i teraz.. Nie będę was męczył, co dalej trzeba wpisywać...
Po prostu trochę pomyślimy...
Samouczek... Czyli nauka gry... Tak...
Teoretycznie powinno się zaczynać czysto... Tak jakby
od początku... a powyżej mamy kodzik gry od nowa...
czyli wniosek z tego że trzeba skopiować całe def command_new_game
i wkleić pod def command_samouczek, później dla ładności oddzielmy sobie
paskiem:
#--------------------------------------------------------------------------------
A oto jak powinna wyglądać nasza praca przynajmniej narazie:
def command_samouczek
confirm_player_location
Sound.play_decision
$game_party.setup_starting_members # Initial party
$game_map.setup($data_system.start_map_id) # Initial map position
$game_player.moveto($data_system.start_x, $data_system.start_y)
$game_player.refresh
$scene = Scene_Map.new
RPG::BGM.fade(1500)
close_command_window
Graphics.fadeout(60)
Graphics.wait(40)
Graphics.frame_count = 0
RPG::BGM.stop
$game_map.autoplay
end
#----------------------------------------------------------------------------------
Teraz przetestujcie grę i wejdźcie do "Samouczka"
I co się stało?
Rozpoczęliśmy nową grę!
Ale jeżeli chcemy wystartować na innej mapie i na innym położeniu?
Widzimy takie coś:
$game_player.moveto($data_system.start_x, $data_system.start_y)
Na początku jakaś zmienna, która odpowiada jakoś mniej więcej tak:
Gracz idzie do: i za zmiennymi z "data" x a później y
czemu by nie zamienić tego na "x = " i dalej współrzędna x ? //
A po y tak samo?
No to dawać!
$game_player.moveto(x = 12, y = 21)
To wyżej ^^ przykład...
I już na gracz startuje tam gdzie chce na mapie...
Ale teraz jak wybrać mapę?
$game_map.setup($data_system.start_map_id)
Widzimy map id... Dajemy " = " i numer mapy
$game_map.setup(map_id = 2) //
Działa? Jasne!!!
Jeżeli nie to znaczy, że źle przeczytaliście tą porade..
i musicie ją przeczytać ponownie
Albo wiecie, co?
Zrobię wam przysługę !!!
Oto jak powinna wyglądać zakładka Scene_Title:
Kod: |
#==============================================================================
# ** Scene_Title
#------------------------------------------------------------------------------
# This class performs the title screen processing.
#==============================================================================
class Scene_Title < Scene_Base
#--------------------------------------------------------------------------
# * Main Processing
#--------------------------------------------------------------------------
def main
if $BTEST # If battle test
battle_test # Start battle test
else # If normal play
super # Usual main processing
end
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Start processing
#--------------------------------------------------------------------------
def start
super
load_database # Load database
create_game_objects # Create game objects
check_continue # Determine if continue is enabled
create_title_graphic # Create title graphic
create_command_window # Create command window
play_title_music # Play title screen music
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Execute Transition
#--------------------------------------------------------------------------
def perform_transition
Graphics.transition(20)
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Post-Start Processing
#--------------------------------------------------------------------------
def post_start
super
open_command_window
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Pre-termination Processing
#--------------------------------------------------------------------------
def pre_terminate
super
close_command_window
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Termination Processing
#--------------------------------------------------------------------------
def terminate
super
dispose_command_window
snapshot_for_background
dispose_title_graphic
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Frame Update
#--------------------------------------------------------------------------
def update
super
@command_window.update
if Input.trigger?(Input::C)
case @command_window.index
when 0 #New game
command_new_game
when 1 # Continue
command_continue
when 2 # Shutdown
command_shutdown
when 3
command_samouczek
end
end
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Load Database
#--------------------------------------------------------------------------
def load_database
$data_actors = load_data("Data/Actors.rvdata")
$data_classes = load_data("Data/Classes.rvdata")
$data_skills = load_data("Data/Skills.rvdata")
$data_items = load_data("Data/Items.rvdata")
$data_weapons = load_data("Data/Weapons.rvdata")
$data_armors = load_data("Data/Armors.rvdata")
$data_enemies = load_data("Data/Enemies.rvdata")
$data_troops = load_data("Data/Troops.rvdata")
$data_states = load_data("Data/States.rvdata")
$data_animations = load_data("Data/Animations.rvdata")
$data_common_events = load_data("Data/CommonEvents.rvdata")
$data_system = load_data("Data/System.rvdata")
$data_areas = load_data("Data/Areas.rvdata")
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Load Battle Test Database
#--------------------------------------------------------------------------
def load_bt_database
$data_actors = load_data("Data/BT_Actors.rvdata")
$data_classes = load_data("Data/BT_Classes.rvdata")
$data_skills = load_data("Data/BT_Skills.rvdata")
$data_items = load_data("Data/BT_Items.rvdata")
$data_weapons = load_data("Data/BT_Weapons.rvdata")
$data_armors = load_data("Data/BT_Armors.rvdata")
$data_enemies = load_data("Data/BT_Enemies.rvdata")
$data_troops = load_data("Data/BT_Troops.rvdata")
$data_states = load_data("Data/BT_States.rvdata")
$data_animations = load_data("Data/BT_Animations.rvdata")
$data_common_events = load_data("Data/BT_CommonEvents.rvdata")
$data_system = load_data("Data/BT_System.rvdata")
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Create Game Objects
#--------------------------------------------------------------------------
def create_game_objects
$game_temp = Game_Temp.new
$game_message = Game_Message.new
$game_system = Game_System.new
$game_switches = Game_Switches.new
$game_variables = Game_Variables.new
$game_self_switches = Game_SelfSwitches.new
$game_actors = Game_Actors.new
$game_party = Game_Party.new
$game_troop = Game_Troop.new
$game_map = Game_Map.new
$game_player = Game_Player.new
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Determine if Continue is Enabled
#--------------------------------------------------------------------------
def check_continue
@continue_enabled = (Dir.glob('Save*.rvdata').size > 0)
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Create Title Graphic
#--------------------------------------------------------------------------
def create_title_graphic
@sprite = Sprite.new
@sprite.bitmap = Cache.system("Title")
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Dispose of Title Graphic
#--------------------------------------------------------------------------
def dispose_title_graphic
@sprite.bitmap.dispose
@sprite.dispose
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Create Command Window
#--------------------------------------------------------------------------
def create_command_window
s1 = Vocab::new_game
s2 = Vocab::continue
s3 = Vocab::shutdown
s4 = "Samouczek"
@command_window = Window_Command.new(172, [s1, s2, s3, s4])
@command_window.x = (544 - @command_window.width) / 2
@command_window.y = 288
if @continue_enabled # If continue is enabled
@command_window.index = 1 # Move cursor over command
else # If disabled
@command_window.draw_item(1, false) # Make command semi-transparent
end
@command_window.openness = 0
@command_window.open
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Dispose of Command Window
#--------------------------------------------------------------------------
def dispose_command_window
@command_window.dispose
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Open Command Window
#--------------------------------------------------------------------------
def open_command_window
@command_window.open
begin
@command_window.update
Graphics.update
end until @command_window.openness == 255
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Close Command Window
#--------------------------------------------------------------------------
def close_command_window
@command_window.close
begin
@command_window.update
Graphics.update
end until @command_window.openness == 0
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Play Title Screen Music
#--------------------------------------------------------------------------
def play_title_music
$data_system.title_bgm.play
RPG::BGS.stop
RPG::ME.stop
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Check Player Start Location Existence
#--------------------------------------------------------------------------
def confirm_player_location
if $data_system.start_map_id == 0
print "Player start location not set."
exit
end
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Command: New Game
#--------------------------------------------------------------------------
def command_new_game
confirm_player_location
Sound.play_decision
$game_party.setup_starting_members # Initial party
$game_map.setup($data_system.start_map_id) # Initial map position
$game_player.moveto($data_system.start_x, $data_system.start_y)
$game_player.refresh
$scene = Scene_Map.new
RPG::BGM.fade(1500)
close_command_window
Graphics.fadeout(60)
Graphics.wait(40)
Graphics.frame_count = 0
RPG::BGM.stop
$game_map.autoplay
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Command: Continue
#--------------------------------------------------------------------------
def command_continue
if @continue_enabled
Sound.play_decision
$scene = Scene_File.new(false, true, false)
else
Sound.play_buzzer
end
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Command: Shutdown
#--------------------------------------------------------------------------
def command_shutdown
Sound.play_decision
RPG::BGM.fade(800)
RPG::BGS.fade(800)
RPG::ME.fade(800)
$scene = nil
end
# -------------------------------------------------------------------------
def command_samouczek
confirm_player_location
Sound.play_decision
$game_party.setup_starting_members # Initial party
$game_map.setup(map_id=2) # Initial map position
$game_player.moveto(x=2, y=3)
$game_player.refresh
$scene = Scene_Map.new
RPG::BGM.fade(1500)
close_command_window
Graphics.fadeout(60)
Graphics.wait(40)
Graphics.frame_count = 0
RPG::BGM.stop
$game_map.autoplay
end
# -------------------------------------------------------------------------
#--------------------------------------------------------------------------
# * Battle Test
#--------------------------------------------------------------------------
def battle_test
load_bt_database # Load battle test database
create_game_objects # Create game objects
Graphics.frame_count = 0 # Initialize play time
$game_party.setup_battle_test_members
$game_troop.setup($data_system.test_troop_id)
$game_troop.can_escape = true
$game_system.battle_bgm.play
snapshot_for_background
$scene = Scene_Battle.new
end
end
|
|
Masz, przetłumaczyłem, coby działało pod vx. + dwie małe poprawki zaznaczone slashami. |
|
|
|
CreeperCrisis
Preferowany:
Pomógł: 32 razy Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 395
|
Wysłany: Sro 16 Cze, 2010 17:25
|
|
|
Dobra stronka. Dobry pomysł. Dobry skrypt. Ogólnie super. |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|