Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Pią 02 Lip, 2010 21:46
Nowa opcja w menu głównym
Autor Wiadomość
Poster27 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 136
Skąd: że znowu
Wysłany: Wto 15 Cze, 2010 20:29
Nowa opcja w menu głównym
Jak zrobić nową opcję w menu głównym np. na creditsy, opcję i inne.
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Wto 15 Cze, 2010 20:55
http://rpgmaker.pl/?co=ku...&id=rmxp-ruby-9
 
 
 
Poster27 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 136
Skąd: że znowu
Wysłany: Sro 16 Cze, 2010 06:42
Dzięki Sabikku daję ci "Pomógł"

EDIT:Ale to do XP
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Sro 16 Cze, 2010 08:30
Cytat:
No ludzie !
Długo na to czekaliście!
Chyba widzicie to po tytule 
Tak, więc dziś zajmiemy się dodaniem komendy "Samouczek" w titlu, czyli na ekranie Początkowym...

Wejdźmy do edytora skryptu w zakładke:
Scene_Title

Zjedźmy, deczko w dół, mam na myśli linijkę 151 i w dół...
Widzimy tam takie coś:
s1 = Vocab::new_game
s2 = Vocab::continue
s3 = Vocab::shutdown
Żeby wam nie utrudniać pracy komendę samouczek dodamy pod komendą koniec,
nie jest to najlepsze miejsce ale może jak będziecie wiedzieć co i jak to możecie
sobie pokombinować...

Tak, więc czemu by nie dodać pod s3 np. s4?
No to do roboty!

s1 = Vocab::new_game
s2 = Vocab::continue
s3 = Vocab::shutdown
s4 = "Samouczek"

No tak... to chyba tak powinno wyglądać...
Ale kiedy testujemy nic się nie dzieje (!)
Zejdźmy linijkę niżej... co widzimy ?

@command_window = Window_Command.new(172, [s1, s2, s3])

A na końcu s1 s2 s3... Dopiszmy w takim razie s4 

Możecie przetestować swoją grę!
I co?
Jest pod komendą koniec - Samouczek!
Jeee!
Ale jak klika się na niego na nawet dźwięku z siebie nie wyda?
Czyżby nie żyje?
Heh...
Tak, więc musimy ten tekścik ożywić!!!

Zjedźmy do linijki 67
tam widzimy takie coś:

when 0 # ??-?-?
command_new_game
when 1 # ??????-
command_continue
when 2 # ???????
command_shutdown

Hmmm...

when 0 # ??-?-?
command_new_game

Odpowiada za nową gre...

dalej

when 1 # ??????-
command_continue

Odpowiada za wczytanie gry...

next

when 2 # ???????
command_shutdown

Odpowiada za wyjście...

A gdzie nasz samouczek?
Trzeba go w takim razie dopisać!
when 3
command_samouczek

A w sumie powinno to wyglądać tak

when 0 # ??-?-?
command_new_game
when 1 # ??????-
command_continue
when 2 # ???????
command_shutdown
when 3
command_samouczek

Teraz testując naszą grę i wchodząc w "Samouczek" Wyskakuje nam syntax error !
Do już coś... Nie jest to za dobry znak, ale zawsze coś! Oznacza to, że
jesteśmy na dobrej drodze...

Zjeżdżając dalej do linijki 211:

def command_new_game

Tak, aby było najlepiej wam to powiedzieć oznacza to:
Jeżeli wybraliście comende new game wtedy:
To co jest niżej w kodzie... Chyba rozumiecie 

W linijce 230 jest komenda wczytaj

A w linijce nr 241 jest zakończenie gry...

My musimy dodać, co się dzieje po wciśnięciu komendy "Samouczek"

Zjedźmy do linijki 250... Jak by co to to co tam jest wygląda tak:

#--------------------------------------------------------------------------
# * Battle Test
#--------------------------------------------------------------------------

taa..
Pod tym dajemy takie coś:

def command_samouczek

i teraz.. Nie będę was męczył, co dalej trzeba wpisywać...
Po prostu trochę pomyślimy...
Samouczek... Czyli nauka gry... Tak...
Teoretycznie powinno się zaczynać czysto... Tak jakby
od początku... a powyżej mamy kodzik gry od nowa...
czyli wniosek z tego że trzeba skopiować całe def command_new_game
i wkleić pod def command_samouczek, później dla ładności oddzielmy sobie
paskiem:

#--------------------------------------------------------------------------------
A oto jak powinna wyglądać nasza praca przynajmniej narazie:

def command_samouczek
confirm_player_location
Sound.play_decision
$game_party.setup_starting_members # Initial party
$game_map.setup($data_system.start_map_id) # Initial map position
$game_player.moveto($data_system.start_x, $data_system.start_y)
$game_player.refresh
$scene = Scene_Map.new
RPG::BGM.fade(1500)
close_command_window
Graphics.fadeout(60)
Graphics.wait(40)
Graphics.frame_count = 0
RPG::BGM.stop
$game_map.autoplay
end
#----------------------------------------------------------------------------------

Teraz przetestujcie grę i wejdźcie do "Samouczka"
I co się stało?
Rozpoczęliśmy nową grę!

Ale jeżeli chcemy wystartować na innej mapie i na innym położeniu?

Widzimy takie coś:
$game_player.moveto($data_system.start_x, $data_system.start_y)

Na początku jakaś zmienna, która odpowiada jakoś mniej więcej tak:
Gracz idzie do: i za zmiennymi z "data" x a później y
czemu by nie zamienić tego na "x = " i dalej współrzędna x ? //
A po y tak samo?
No to dawać! 

$game_player.moveto(x = 12, y = 21)

To wyżej ^^ przykład...

I już na gracz startuje tam gdzie chce na mapie...

Ale teraz jak wybrać mapę?

$game_map.setup($data_system.start_map_id)
Widzimy map id... Dajemy " = " i numer mapy 
$game_map.setup(map_id = 2) //

Działa? Jasne!!!
Jeżeli nie to znaczy, że źle przeczytaliście tą porade..
i musicie ją przeczytać ponownie 
Albo wiecie, co?
Zrobię wam przysługę !!!
Oto jak powinna wyglądać zakładka Scene_Title:

Kod:

#==============================================================================
# ** Scene_Title
#------------------------------------------------------------------------------
#  This class performs the title screen processing.
#==============================================================================

class Scene_Title < Scene_Base
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Main Processing
  #--------------------------------------------------------------------------
  def main
    if $BTEST                         # If battle test
      battle_test                     # Start battle test
    else                              # If normal play
      super                           # Usual main processing
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Start processing
  #--------------------------------------------------------------------------
  def start
    super
    load_database                     # Load database
    create_game_objects               # Create game objects
    check_continue                    # Determine if continue is enabled
    create_title_graphic              # Create title graphic
    create_command_window             # Create command window
    play_title_music                  # Play title screen music
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Execute Transition
  #--------------------------------------------------------------------------
  def perform_transition
    Graphics.transition(20)
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Post-Start Processing
  #--------------------------------------------------------------------------
  def post_start
    super
    open_command_window
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Pre-termination Processing
  #--------------------------------------------------------------------------
  def pre_terminate
    super
    close_command_window
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Termination Processing
  #--------------------------------------------------------------------------
  def terminate
    super
    dispose_command_window
    snapshot_for_background
    dispose_title_graphic
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Frame Update
  #--------------------------------------------------------------------------
  def update
    super
    @command_window.update
    if Input.trigger?(Input::C)
      case @command_window.index
      when 0    #New game
        command_new_game
      when 1    # Continue
        command_continue
      when 2    # Shutdown
        command_shutdown
      when 3
        command_samouczek
      end
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Load Database
  #--------------------------------------------------------------------------
  def load_database
    $data_actors        = load_data("Data/Actors.rvdata")
    $data_classes       = load_data("Data/Classes.rvdata")
    $data_skills        = load_data("Data/Skills.rvdata")
    $data_items         = load_data("Data/Items.rvdata")
    $data_weapons       = load_data("Data/Weapons.rvdata")
    $data_armors        = load_data("Data/Armors.rvdata")
    $data_enemies       = load_data("Data/Enemies.rvdata")
    $data_troops        = load_data("Data/Troops.rvdata")
    $data_states        = load_data("Data/States.rvdata")
    $data_animations    = load_data("Data/Animations.rvdata")
    $data_common_events = load_data("Data/CommonEvents.rvdata")
    $data_system        = load_data("Data/System.rvdata")
    $data_areas         = load_data("Data/Areas.rvdata")
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Load Battle Test Database
  #--------------------------------------------------------------------------
  def load_bt_database
    $data_actors        = load_data("Data/BT_Actors.rvdata")
    $data_classes       = load_data("Data/BT_Classes.rvdata")
    $data_skills        = load_data("Data/BT_Skills.rvdata")
    $data_items         = load_data("Data/BT_Items.rvdata")
    $data_weapons       = load_data("Data/BT_Weapons.rvdata")
    $data_armors        = load_data("Data/BT_Armors.rvdata")
    $data_enemies       = load_data("Data/BT_Enemies.rvdata")
    $data_troops        = load_data("Data/BT_Troops.rvdata")
    $data_states        = load_data("Data/BT_States.rvdata")
    $data_animations    = load_data("Data/BT_Animations.rvdata")
    $data_common_events = load_data("Data/BT_CommonEvents.rvdata")
    $data_system        = load_data("Data/BT_System.rvdata")
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Create Game Objects
  #--------------------------------------------------------------------------
  def create_game_objects
    $game_temp          = Game_Temp.new
    $game_message       = Game_Message.new
    $game_system        = Game_System.new
    $game_switches      = Game_Switches.new
    $game_variables     = Game_Variables.new
    $game_self_switches = Game_SelfSwitches.new
    $game_actors        = Game_Actors.new
    $game_party         = Game_Party.new
    $game_troop         = Game_Troop.new
    $game_map           = Game_Map.new
    $game_player        = Game_Player.new
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Determine if Continue is Enabled
  #--------------------------------------------------------------------------
  def check_continue
    @continue_enabled = (Dir.glob('Save*.rvdata').size > 0)
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Create Title Graphic
  #--------------------------------------------------------------------------
  def create_title_graphic
    @sprite = Sprite.new
    @sprite.bitmap = Cache.system("Title")
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Dispose of Title Graphic
  #--------------------------------------------------------------------------
  def dispose_title_graphic
    @sprite.bitmap.dispose
    @sprite.dispose
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Create Command Window
  #--------------------------------------------------------------------------
  def create_command_window
    s1 = Vocab::new_game
    s2 = Vocab::continue
    s3 = Vocab::shutdown
    s4 = "Samouczek"
    @command_window = Window_Command.new(172, [s1, s2, s3, s4])
    @command_window.x = (544 - @command_window.width) / 2
    @command_window.y = 288
    if @continue_enabled                    # If continue is enabled
      @command_window.index = 1             # Move cursor over command
    else                                    # If disabled
      @command_window.draw_item(1, false)   # Make command semi-transparent
    end
    @command_window.openness = 0
    @command_window.open
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Dispose of Command Window
  #--------------------------------------------------------------------------
  def dispose_command_window
    @command_window.dispose
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Open Command Window
  #--------------------------------------------------------------------------
  def open_command_window
    @command_window.open
    begin
      @command_window.update
      Graphics.update
    end until @command_window.openness == 255
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Close Command Window
  #--------------------------------------------------------------------------
  def close_command_window
    @command_window.close
    begin
      @command_window.update
      Graphics.update
    end until @command_window.openness == 0
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Play Title Screen Music
  #--------------------------------------------------------------------------
  def play_title_music
    $data_system.title_bgm.play
    RPG::BGS.stop
    RPG::ME.stop
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Check Player Start Location Existence
  #--------------------------------------------------------------------------
  def confirm_player_location
    if $data_system.start_map_id == 0
      print "Player start location not set."
      exit
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Command: New Game
  #--------------------------------------------------------------------------
  def command_new_game
    confirm_player_location
    Sound.play_decision
    $game_party.setup_starting_members            # Initial party
    $game_map.setup($data_system.start_map_id)    # Initial map position
    $game_player.moveto($data_system.start_x, $data_system.start_y)
    $game_player.refresh
    $scene = Scene_Map.new
    RPG::BGM.fade(1500)
    close_command_window
    Graphics.fadeout(60)
    Graphics.wait(40)
    Graphics.frame_count = 0
    RPG::BGM.stop
    $game_map.autoplay
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Command: Continue
  #--------------------------------------------------------------------------
  def command_continue
    if @continue_enabled
      Sound.play_decision
      $scene = Scene_File.new(false, true, false)
    else
      Sound.play_buzzer
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Command: Shutdown
  #--------------------------------------------------------------------------
  def command_shutdown
    Sound.play_decision
    RPG::BGM.fade(800)
    RPG::BGS.fade(800)
    RPG::ME.fade(800)
    $scene = nil
  end
  # -------------------------------------------------------------------------
  def command_samouczek
    confirm_player_location
    Sound.play_decision
    $game_party.setup_starting_members            # Initial party
    $game_map.setup(map_id=2)    # Initial map position
    $game_player.moveto(x=2, y=3)
    $game_player.refresh
    $scene = Scene_Map.new
    RPG::BGM.fade(1500)
    close_command_window
    Graphics.fadeout(60)
    Graphics.wait(40)
    Graphics.frame_count = 0
    RPG::BGM.stop
    $game_map.autoplay
  end
  # -------------------------------------------------------------------------
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Battle Test
  #--------------------------------------------------------------------------
  def battle_test
    load_bt_database                  # Load battle test database
    create_game_objects               # Create game objects
    Graphics.frame_count = 0          # Initialize play time
    $game_party.setup_battle_test_members
    $game_troop.setup($data_system.test_troop_id)
    $game_troop.can_escape = true
    $game_system.battle_bgm.play
    snapshot_for_background
    $scene = Scene_Battle.new
  end
end

Masz, przetłumaczyłem, coby działało pod vx. + dwie małe poprawki zaznaczone slashami.
 
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Sro 16 Cze, 2010 17:25
Dobra stronka. Dobry pomysł. Dobry skrypt. :-) Ogólnie super. ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene