Zamknięty przez: Ayene Sob 03 Lip, 2010 16:08 |
Stopnie Szybkości |
Autor |
Wiadomość |
Yoroiookami
Omnomnomnom
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 57 razy Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 751
|
Wysłany: Sro 16 Cze, 2010 18:38
|
|
Stopnie Szybkości
|
Jak wiecie w RPG Makerze XP jest tylko kilka stopni szybkości do ustawienia w zdarzeniu:
"Bardzo wolno", "Wolno", "Normalnie", "Szybko" i "Bardzo Szybko"(Coś takiego)
Dałoby radę zrobić jakieś prędkości pośrednie, między wszystkimi?
Np. Między Bardzo Wolno i Wolno. Większa liczba opcji przydałaby się w niektórych projektach np. o bieganiu. |
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Sro 16 Cze, 2010 18:50
|
|
|
Najpierw wklejasz taki skrypt:
Kod: | class Game_Character
attr_accessor :move_speed
end |
Potem, w komendzie script tak:
Kod: | get_character(id).move_speed = liczba |
Zamiast id - id eventu lub 0 (gracz). Zamist liczba - szybkosc, zauważ że podstawowo są to wartości od 1 do 6. Postać porusza się w prędkością (2 do potęgi szybkość) * piksel. Mogą być wartości zmiennoprzecinkowe, tj. 1.5, 23.123 itp.
Zamiast id możesz dać automatyczne '@event_id' w komendzie script w zdarzeniu, i '@id' w komendzie script podczas ruchu (przy czym podczas ruchu będzie to działać tylko przy zdarzeniach, nie przy graczu). |
|
|
|
Yoroiookami
Omnomnomnom
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 57 razy Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 751
|
Wysłany: Sro 16 Cze, 2010 18:58
|
|
|
Nie wiem co właśnie przeczytałem, ale spróbuję. |
|
|
|
|