Na wstępie chciałbym podziękować serdecznie każdemu, kto w jakikolwiek sposób pomógł mi tworzyć moją grę, chociażby dobrym słowem, radą.
Bohaterowie:
Spoiler:
Asantos:
Główny bohater. Nie wiadomo teoretycznie nic na jego temat. Jest uczynny i grzeczny, czasem wybuchają wnim tłumione emocje. Jest słaby, ale szybko się uczy.
Tamori:
Córka Dongara. Jest drwalem. Pyskata, nie boi się mówić. Ma wysoką samoocenę. Lubi Asantosa za jego impulsywność i energiczność - cechy, których tak naprawdę nie posiada. Jest zadowolona, że może spędzać czas z ludźmi.
Karma:
Dziwny starzec. Zna sztuki medyczne. Jego syn zginął w pożarze za sprawą handlarzy srebrem. Rozpracowywał ich szajkę wiele lat - stracił wszystko. Liczy na pomoc Asantosa - młodego i silnego człowieka pełnego energii, w porównaniu do Karmy.
Seul:
Dawny żołnierz armii królewskiej, a właściwie najgorszy z żołnierzy królewskich. Bezczelny, niezdyscyplinowany, ale inteligentny. Za wszelką cenę stara się bronić Tamori i zabić króla. W Asantosie widzi swoje lustrzane odbicie z młodości.
Zarys fabularny:
Spoiler:
Nasz bohater, Asantos, budzi się w mrocznej wieży z całkowitą amnezją. Nie zamierza próżnować. Musi pogodzić się również ze swoją niemocą, dlatego też stara się udomowić w dziwnym miejscu jakim jest "Utopia". Usłyszał też o pewnym kontynencie obwianym tajemnicą. Niestety w całej "Utopii" panuje kategoryczny zakaz rozmowy o tym miejscu. Bohater z pomocą kilku towarzyszy postanawia się udać na kontynent. Cóż, co ma do stracenia? Razem z przyjaciółmi rozwiązuje zagadki, między innymi zagadkę swojego pochodzenia. Dowiaduje się o mrocznej stronie "Utopii" i jej mieszkańców. Jedno jest pewne. Nie prędko uda mu się dotrzeć do celu.
Ważne informacje:
Informacja pierwsza:
To jest wersja "Utopia v.3.70 mj_10". Czyli aktualizacja majowa. W czerwcu najprawdopodobniej aktualizacja się nie pojawi, gdyż pracuję nad całkowicie nowym systemem. Nie wiem jak wyrobię się z czasem, więc na osłodę pograjcie na razie w tą wersję. Wszelkie błędy proszę zgłaszać, gdyż z powodu opóźnień nie mogłem dorwać mojego testera.
Informacja druga:
Prawie wszystkie potrzebne rzeczy (ekwipunek, zakodowanie go w grze) są już gotowe. Być może ukaże się (wersja v5.00) 30 czerwca, ale niczego nie obiecuję. Jeśli jednak wersja się pojawi, to z pewnością będzie zdecydowanie uboższa od zapowiadanej.
Informacja trzecia:
Korekta do informacji drugiej. Ekwipunek zakodowany. Test prawie, że załatwiony. Teraz modyfikacje ze względu na system graficzny, walki, umiejętności. Najprawdopodobniej będę musiał zmniejszyć ilość potworów. Jeszcze tego nie wiem. Teraz bardziej się skupie na dopracowaniu tego co mam i fabuły rozszerzać nie będę na chwilę obecną. Tak czy inaczej nie będziecie zawiedzeni.
Informacja czwarta:
To czego nie będziecie mogli zobaczyć w grze to najprawdopodobniej:
- instancje,
- rozszerzenie fabularne,
- duża ilość broni :)
Informacja piąta:
Niesamowite. Udało mi się prawie wszystko skończyć. Problemem może być tylko uciążliwy test gry. Możecie mieć również w trakcie rozgrywki problemy z przeciwnikami, ale myślę, że dacie radę :)
Informacja szósta:
Gra przetestowana. Ostatni etap pozwolił na wyłapanie wielu błędów. Wątpię, aby w grze nastąpiły jakieś zmiany. Może niewielkie. Życzę Wam cierpliwości! :)
Informacja siódma:
Po premierze gry zostanie wydane rozszerzenie po ok. 2 tygodni czasu. To będzie rozszerzenie fabuły i kilka instancji oraz więcej klas postaci do zdobycia.
Informacja ósma:
Dziś (30.06.10) została wydana wersja v5.00. Jest to okrągła liczba, gdyż został przebudowany cały system gry - umiejętności, przedmioty, bronie, pancerze, stany - wszystko! Życzę miłego grania. Co do informacji siódmej, wszelkie modernizacje będą dopiero w aktualizacji lipiec!
Informacja dziewiąta:
Poprawiłem już 4 mapy. Wyglądają ciekawiej. Teraz przygotowuję nowe zadania. Zbyt dużego szoku nie oczekujcie, wiadomo - wakacje. Zmieniłem oprawę audio. Mam nadzieję, żz przypadnie Wam do gustu.
- instancja rozgrywa się w przeciągu 3:00 minut,
- aby do niej wejść, wystarczy 1 poziom,
- najlepiej wcześniej zagadać do Blaire`a, bo tu liczy się czas,
- instancja polega na zebraniu 36 stosów złota,
- oczywiście nie musimy ich zebrać wszystkich, aby ukończyć misję,
- jednak spróbuj zebrać 35(!) stosów za pierwszym razem, gdyż współczynnik złota wynosi *100, a doświadczenia *10 - co oznacza 3.500 złota oraz 350 doświadczenia,
- przy drugim podejściu wskaźnik wynosi analogicznie *50 oraz *5,
- przy trzecim wynosi *24 oraz *2,
- przy czwartym wynosi *12 oraz przy piątym wynosi *6,
- w przypadku zdobycia wszystkich 36 stosów i dotarciu do wyjścia instancja zostaje zakończona i wyłączona,
- instancja składa się z 3 elementów:
+ pustego pola,
+ labiryntu leśnego,
+ ścieżki z przeszkodami.
- pamiętaj - te 3 minuty tak naprawdę starczają tylko na przejście labiryntu przy zwykłej szybkości!
Instancja#2
Spoiler:
- instancja rozgrywa się w przeciągu 3:00 minut,
- aby do niej wejść, wystarczy 1 poziom,
- najlepiej wcześniej zagadać do Blaire`a, bo tu liczy się czas,
- instancja polega na złapaniu 35 pełzaków,
- oczywiście nie musimy ich zebrać wszystkich, aby ukończyć misję, wystarczy tylko pięć,
- za każdego pełzaka dostaniesz tyle samo mikstur many jeśli zostanie Ci co najmniej 30 sekund,
- jeśli mniej dostaniesz tyle samo roślin many,
- w przypadku zdobycia wszystkich 35 pełzaków i dotarciu do wyjścia - instancja zostaje zakończona i wyłączona,
- instancja składa się z 3 elementów:
+ szachownicy,
+ kryształu ukończenia,
+ stanowisk dla pełzaków,
Instancja#3
Spoiler:
- instancja rozgrywa się w przeciągu 4:00 minut,
- aby do niej wejść, wystarczy 1 poziom,
- najlepiej wcześniej zagadać do Blaire`a, bo tu liczy się czas,
- instancja polega na otwarciu głównych drzwi, można to zrobić tylko jeśli uruchomimy wszystkie przyciski,
- przyciski można uruchomić tylko jeśli posiadamy jeden czterech rodzajów kluczy,
- klucze można zdobyć ze skrzynek,
- aby przedostać się do innych pokoi należy zejść po linie,
- teleport jest całkowicie losowy,
- tej misji nie można ukończyć przedterminowo - trzeba wygrać lub przegrać,
- w przypadku otwarcia drzwi - instancja zostaje zakończona i wyłączona,
- instancja składa się z 3 elementów:
+ bramki początkowej,
+ bramki końcowej,
+ szesnastu pokoi.
*"-awx" oznacza, że "x" przedmiotów przypada na jeden awans
Ekwipunek dla najsłabszej klasy to zwykle po dwa z każdego (prawie każdego) rodzaju ekwipunku. Dla najlepszej klasy, każdy możliwy bez kilku najlepszych z każdego rodzaju
Skrypty:
Spoiler:
W grze znajdziecie aż 50 skryptów! Jednakże 25 z nich ma zastosowanie systemowe lub graficzne. Duża część z nich ma zastosowanie "lekkie", tzn. ich ingerencja w stan gry jest bardzo mała.
Umiejętności:
Spoiler:
Każda klasa postaci posiada swoje drzewko umiejętności. Aby je wywołać musisz odnaleźć odpowiednią osobę lub przedmiot w mieście lub w jakiejś lokacji. Zwykle niedaleko tych miejsc możesz zwiększyć punkty umiejętności, aby korzystać z drzewka. Każdy awans posiada 3 umiejętności więcej od poprzedniego. Niektóre umiejętności są pasywne, tzn. działają zawsze. Opis umiejętności można przeczytać naciskając "shift" na umiejętności, kiedy wywołane jest drzewko. Przeciwnicy również posiadają umiejętności, ale są to techniki przeznaczone tylko dla nich.
Klasy postaci:
Spoiler:
Mamy do wyboru 15 klas. Trzynaście z nich może 4-krotnie awansować, na klasy wyższe oraz ostatecznie na klasę profesjonalną (z cudzysłowem w nazwie).
Oto one.
Zagubiony - ta klasa towarzyszy nam od początku. Nie znając swojej przeszłości zmuszeni jesteśmy do posiadania tej klasy. Klasa charakteryzuje się:
- najniższy poziom ekwipunku,
- tylko jeden czar,
- brak możliwości noszenia pewnego rodzaju ekwipunku,
- wybór dowolnej klasy.
Sanitariusz.
Do nauczenia u: ???
Awans: ??? | ??? | ??? | ???
Charakterystyczne cechy:
- umiejętność leczenia.
Osoba o tej klasie: Karma
Bawitrup.
Do nauczenia u: ???
Awans: ??? | ??? | ??? | ???
Charakterystyczne cechy:
- umiejętność wskrzeszania,
- moce zmarłych,
- korzysta z ksiąg.
Osoba o tej klasie: ???
Kuglarz.
Do nauczenia u: ???
Awans: ??? | ??? | ??? | ???
Charakterystyczne cechy:
- wiele czarów ingerujących w status przeciwnika.
Osoba o tej klasie: ???
Żyjątko.
Do nauczenia u: -brak-
Awans: ??? | ??? | ??? | ???
Charakterystyczne cechy:
- oryginalny ekwipunek,
- możliwy do wezwania w każdym momencie,
- posiada dużą gamę zaklęć.
Osoba o tej klasie: ???
Opiekun.
Do nauczenia u: ???
Awans: ??? | ??? | ??? | ???
Charakterystyczne cechy:
- potrafi kontrolować żyjątka.
Osoba o tej klasie: ???
Drwal.
Do nauczenia u: Dongar, I Seul
Awans: I Kosiarz | ??? | ??? | ???
Charakterystyczne cechy:
- władanie toporami.
Osoba o tej klasie: Tamori
Giermek.
Do nauczenia u: Wermun, I Kanwenzar
Awans: I Paź | ??? | ??? | ???
Charakterystyczne cechy:
- typowy żołnierz,
- posługuje się dzidą.
Osoba o tej klasie: Każdy ze strażników w Konsimorze
(różne awanse)
Tchórz.
Do nauczenia u: Seul
Awans: ??? | ??? | ??? | ???
Charakterystyczne cechy:
- cichy zabójca,
- posiada szeroką gamę różnorakich broni.
Osoba o tej klasie: Kendo
Łobuz.
Do nauczenia u: ???
Awans: ??? | ??? | ??? | ???
Charakterystyczne cechy:
- bardzo wysoki poziom życia i ochrony,
- posługuję się ciężkimi tarczami.
Osoba o tej klasie: ???
Adept.
Do nauczenia u: ???
Awans: ??? | ??? | ??? | ???
Charakterystyczne cechy:
- władają podstawowymi zaklęciami,
- korzystają z gemów.
Osoba o tej klasie: wszyscy adepci w zamku + Krotos (wyższy awans)
Procarz.
Do nauczenia u: ???
Awans: ??? | ??? | ??? | ???
Charakterystyczne cechy:
- korzysta z broni zasięgowych,
- może korzystać z wielu uzupełnień ekwipunku.
Osoba o tej klasie: ???
Grajek.
Do nauczenia u: ???
Awans: ??? | ??? | ??? | ???
Charakterystyczne cechy:
- oryginalna klasa,
- włada grą na instrumentach.
Osoba o tej klasie: ???
Terminator.
Do nauczenia u: ???
Awans: ??? | ??? | ??? | ???
Charakterystyczne cechy:
- posiada wiele umiejętności rękodzieła,
- włada obuchami.
Osoba o tej klasie: ???
-???-
Do nauczenia u: ???
Awans: -brak-
Charakterystyczne cechy: ???
Osoba o tej klasie: -brak-
Kolejne możliwe awanse podam po opublikowaniu gry. Osoby i nauczyciele również. Cech też podanych jest zaledwie kilka. Na razie pozostawiam Wam element tajemnicy. Postaram się także, aby każda klasa miała osobny wygląd. Podpowiem Wam jeszcze, że można będzie w każdej chwili zmienić klasę, a każda klasa ma 7 rodzajów ekwipunku, z czego do każdego awansu ekwipunek nie może mieć zbyt niskiego lub zbyt wysokiego poziomu.
Handlarze:
Spoiler:
Handlarze dzielą się na:
+ sprzedających broń ciężką,
+ sprzedających broń magiczną,
+ sprzedających broń lekką,
+ sprzedających biżuterię,
+ sprzedających wyposażenie ciężkie,
+ sprzedających wyposażenie magiczne,
+ sprzedających wyposażenie lekkie,
+ sprzedających buty i rękawice.
Każdy handlarz sprzedaje po 2 rodzaje z każdego ekwipunku. Z reguły na jeden awans przypada 6 (ew. 4) jednostek ekwipunku. Najprawdopodobniej czwarty handlarz będzie posiadał ekwipunek dla wyższego awansu.
Stan gry:
Spoiler:
Gotowe:
- podział broni, pancerza i przedmiotów,
- stworzenie nowych klas (łącznie ok. 60),
- podział ekwipunku wobec klas,
- stworzenie nowych broni, pancerza i przedmiotów (łącznie ok. 800),
- nowa strona główna,
- nowe umiejętności,
- nowe odporności,
- test gry,
- grafika lokacji,
- drzewko umiejętności,
- ustawienie w przeciwnikach odporności,
- dwie instancje,
- podział ekwipunku wobec klas (bronie gotowe).
W przygotowaniu:
- wyłapanie wszelkich błędów
- nowi bohaterowie (ok.10),
- więcej instancji,
- misja z kręgiem,
- więcej klas,
- więcej kupców (wyposażenie lekkie),
- więcej umiejętności,
- rozszerzenie fabuły,
- zakończenie rozgrywki na "Utopii".
W następnej aktualizacji:
- brak.
Kalendarium:
Spoiler:
Wto 02 Mar, 2010 19:34 - wersja okrojona v2.09
Czw 25 Mar, 2010 20:52 - wersja pełna v2.50
Czw 29 Kwi, 2010 19:25 - wersja pełna v3.00kw
Pon 03 Maj, 2010 18:56 - wersja pełna v3.50kw
Pon 31 Maj, 2010 18:26 - wersja pełna v3.70mj
Śro 30 Cze, 2010 9:53 - wersja pełna v5.00cz
Wszelkie kopiowanie tekstu lub zdjęć bez zgody autora - zabronione!
Wykorzystanie pomysłów za konsultacją.
Przyjmuję wszelkie sugestie i pomysły!
________________________ Rebelianci łączcie się!
Ostatnio zmieniony przez Ayene Pią 20 Sie, 2010 07:50, w całości zmieniany 20 razy
Jak nie dajesz sobie rady znajdź solucję w projektach. Co do gry jest mistrzowska.
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum