Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Inny tryb chodzenia
Autor Wiadomość
cj2 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 261
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 28 Cze, 2010 10:27
Inny tryb chodzenia
Myślę że byliście grzeczni więc dodaję dziś... inny styl chodzenia!
Od tej chwili bohater będzie chodził tak:
strzałka w górę -> do przodu
strzałka w dół (opcjonalnie) -> do tyłu
strzałka w lewo -> obróć się w lewo
strzałka w prawo -> obróć się w prawo

By załączyć chodzenie włącz przełącznik nr 9 (domyślny)
Skrypt:
Spoiler:

Kod:
#===============================================================
# ● [VX] ◦ 1-Direction Movement Style ◦ □
# * a.k.a. Resident Evil Movement Style~ *
#--------------------------------------------------------------
# ◦ by Woratana [woratana@hotmail.com]
# ◦ Tłumaczenie jajco2 [gazetnik@gg.pl]
# ◦ Thaiware RPG Maker Community
# ◦ Released on: 10/06/2008
# ◦ Version: 1.0
#--------------------------------------------------------------
# ◦ Co zmienia
# strzałka w górę: idź do przodu
# strzałka w dół: idź do tyłu
# strzałka w lewo: obróć się w lewo
# strzałka w prawo: obróć się w prawo
#--------------------------------------------------------------
# ◦ jak użyć:
# Daj skrypt nad Main
#=================================================================
class Game_Player < Game_Character
 
  #========================================================
  # Konfiguruj ruch tutaj
  #--------------------------------------------------------
  SSM_UP = Input::UP
  SSM_DOWN = Input::DOWN
  SSM_LEFT = Input::LEFT
  SSM_RIGHT = Input::RIGHT
  #------------------------------------------
  SSM_DASH_BACKWARD = false # Pozwolić graczowi ruszać się w tył?(true(nie)/false(tak))
  SSM_CONTROL_SWITCH_ID = 9 # Przełącznik włączający te chodzenie
  #=========================================================
 
  def move_by_input
    return unless movable?
    return if $game_map.interpreter.running?

    if $game_switches[SSM_CONTROL_SWITCH_ID] # Gdy kontrolujący przełącznik jest on
      # Strzelający styl poruszania
      if Input.repeat?(SSM_LEFT)
        turn_left_90
      elsif Input.repeat?(SSM_RIGHT)
        turn_right_90
      elsif Input.press?(SSM_DOWN)
        move_backward
      elsif Input.press?(SSM_UP)
        move_forward
      end
    else
      # Zwykłe poruszanie
      if Input.press?(SSM_LEFT)
        move_left
      elsif Input.press?(SSM_RIGHT)
        move_right
      elsif Input.press?(SSM_DOWN)
        move_down
      elsif Input.press?(SSM_UP)
        move_up
      end
    end
  end
 
  alias wor_gampla_onedirmov_dash dash?
  def dash?
    return false if $game_switches[SSM_CONTROL_SWITCH_ID] and
  Input.press?(Input::DOWN) and !SSM_DASH_BACKWARD
    wor_gampla_onedirmov_dash
  end
end

________________________
Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I
Ostatnio zmieniony przez Asantos Wto 29 Cze, 2010 18:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pon 28 Cze, 2010 12:47
Znam ten skrypt. Ciekawe czy da się go przerobić aby ruszać myszką do obracania :->
________________________
Rebelianci łączcie się!
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Pon 28 Cze, 2010 13:11
Hmm... Po prostu mogłeś dodać cały "Woratana Giftbox 2008" :-) a nie wstawiasz skrypty po kolei. Jest ich około z 40 czy jakoś tak. Skrypt jest dobry, aby było na temat. :-)
 
 
radek02 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 257
Skąd: klikasz ?
Wysłany: Pon 28 Cze, 2010 20:39
jajco2, mała ( raczej ) literówka w temacie . "Inny typ chodzenia" czy " Inny tryb chodzenia" ?
________________________
2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]

Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610
 
 
 
cj2 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 261
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 28 Cze, 2010 22:31
według mnie powinno być jak jest.
----------
Kurcze Asantos zmienił. No trudno
________________________
Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene