Przemian postaci i Nazwy lokalizacji bez Skryptów |
Autor |
Wiadomość |
bartek2940
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 88
|
Wysłany: Wto 29 Cze, 2010 16:55
|
|
Przemian postaci i Nazwy lokalizacji bez Skryptów
|
Chyba były o tym już tematy, ale postanowiłem pokazać jak ja to zrobiłem prostszym sposobem (tak mi się zdaje).
Więc na początek przemiana postaci:
1.Tworzymy nowe zdarzenie z jednom stroną startujące na równoległe zdażenie.
2.Tworzymy warunek: Przycisk "L" został naciśnięty (Domyślnie Q).
3.Pod nim tworzymy nowy warunek: Przełącznik (np.) Przemiana[0092] jest OFF
4.Jeśli używamy skryptu Gąsienica to Przełącznik [0002]Gąsienica (Zadeklarowane w skrypcie) jest ON Jeśli nie używamy Gąsienicy to omijamy ten krok.
5.Teraz Zmiana grafiki postaci (np.)[Grzegorz] na wybraną przez nas.
6.Odegraj SE (Jakieś np. 'Ice10', 90, 85)
7.Czekaj np.30 klatek
8.Teraz jest pod JEŚLI SIĘ NIE SPEŁNI z Przemian OFF (3 punkt)
9.Warunek Przełącznik [0092]Przemiana jest ON
10. Warunek Przycisk "L" został naciśnięty
11.Jeśli używamy skryptu Gąsienica to Przełącznik [0002]Gąsienica (Zadeklarowane w skrypcie) jest OFF Jeśli nie używamy Gąsienicy to omijamy ten krok.
12.Zmiana grafiki postaci (np.)[Grzegorz] na poprzednią.
13.Odegraj SE (Polecam to samo co wcześniej).
14.Czekajnp.30 klatek.
15.Przełącznik [0092]Przemiana OFF.
SCREEN
PS.Żeby postać mogła się zmieniać trzeba to utworzyć na każdej mapie, na której będzie mogła się przemieniać.
A teraz o Nazwach mapy/ lokacji:
1.Tworzymy nowe zdażenie startujące na równoległe zdarzenie z jedną stroną.
2.Warunek: Przycisk "R" został kliknięty
3.Wiadomość: np.
"\c[22]Mapa\c[0]
Jesteś w ABCDEF \c[14]\c[0]\^"
(Zamiast ABCDEF wpisujemy nazwę miejsca w którym jest zdarzenie)
4.Czekaj np.15 klatek (żeby ciągle nie wyskakiwało, jeśli ktoś przytrzyma guzik)
SCREEN
Oba sposoby wymagają trochę własnego wkładu w umieszczaniu i uzupełnianiu nazw lokacji, ale sądzę, że są dobre.
Liczę na komentarze! |
________________________ Obecny projekt - Chwilowo brak |
Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 11:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
CreeperCrisis
Preferowany:
Pomógł: 32 razy Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 395
|
Wysłany: Sro 30 Cze, 2010 09:51
|
|
|
Hmm... Bardzo ładnie... Gratulacje.
Przemiana + Nazwa mapy. Wszystko ładnie i przejrzyście...
Ja bym to dał w typowym zdarzeniu, ale spokojnie, tutek jest super. |
|
|
|
bartek2940
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 88
|
Wysłany: Sro 30 Cze, 2010 13:26
|
|
|
Dzięki!
Jestem trochę zielony w rpg makerze i dlatego mam pytanie:
Jak zrobię w typowych to będzie na każdej mapie ,czy trzeba wywołaj zdarzenie?
(Do mapy się nie da bo by nie było nazwy) |
________________________ Obecny projekt - Chwilowo brak |
|
|
|
Asantos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 236 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Sro 30 Cze, 2010 14:50
|
|
|
Będzie na każdej mapie odgrywało się automatycznie. |
________________________ Rebelianci łączcie się! |
|
|
|
bartek2940
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 88
|
Wysłany: Czw 01 Lip, 2010 10:19
|
|
THX
|
Dzięki.
A da się zablokować, żeby nie odtwarzało na którejś mapie?
np. Chciałbym, żeby bohater nauczył siętego dopiero w którymś momencie gry. |
________________________ Obecny projekt - Chwilowo brak |
|
|
|
CreeperCrisis
Preferowany:
Pomógł: 32 razy Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 395
|
Wysłany: Czw 01 Lip, 2010 10:47
|
|
|
Aby się nauczył wstaw przełącznik np. 1.Pokazywanie mapy
I ustaw w typowym zdarzeniu tak:
Jeżeli uruchomiony jest przełącznik. 1.Pokazywanie mapy.
I tak dalej z tą mapą. |
|
|
|
bartek2940
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 88
|
Wysłany: Czw 01 Lip, 2010 22:05
|
|
|
Dzięki! Super pomysł z tym przełącznikiem!
"Czasem najprostsze rozwiązania sąnajlepsze..." |
________________________ Obecny projekt - Chwilowo brak |
|
|
|
Agumon
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 53 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 515 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010 18:23
|
|
|
Bardzo dobrze napisany tutroial. Na pewno zielonym się przyda. |
________________________
|
|
|
|
bartek2940
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 88
|
Wysłany: Pon 05 Lip, 2010 08:53
|
|
|
Cytat: | Na pewno zielonym się przyda. |
Hehe...Od zielonego dla zielonych... |
________________________ Obecny projekt - Chwilowo brak |
|
|
|
Aruka21
Preferowany:
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 129 Skąd: Samo dno piekieł.
|
Wysłany: Wto 30 Lis, 2010 14:50
|
|
|
A jeśli ja chcę aby mój bohater zmienił się na przykład w wilkołaka na jakiś czas ale żebym mógł chodzić i atakować a po tym czasie się automatycznie odmieniał z powrotem w człowieka to jak mam to zrobić ? |
________________________ Mój aktualny projekt: Edeon
Oto link:http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?p=73129#73129
Zyska Sławę Królem Będzie,
Kto Się Uświadomi We Śnie,
Kto Zdobędzie Szczyt W Błękicie,
Będzie Tym Co Jest Na Szczycie. |
|
|
|
bartek2940
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 88
|
Wysłany: Pon 06 Gru, 2010 16:51
|
|
|
Aruka21 napisał/a: | A jeśli ja chcę aby mój bohater zmienił się na przykład w wilkołaka na jakiś czas ale żebym mógł chodzić i atakować a po tym czasie się automatycznie odmieniał z powrotem w człowieka to jak mam to zrobić ? |
Żeby to zrobić trzeba by wstawić "Czekaj" (np.320 klatek czy ileś) w odpowiednim miejscu, lecz niestety nie mam czasu się tym zająć, mam nadzieję, że ktoś ci w tym pomoże. |
________________________ Obecny projekt - Chwilowo brak |
|
|
|
Aruka21
Preferowany:
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 129 Skąd: Samo dno piekieł.
|
Wysłany: Wto 07 Gru, 2010 17:15
|
|
|
Lecz gdy robię czekaj to mój bohater stoi w miejscu i nie mam możliwości poruszania się.
|
________________________ Mój aktualny projekt: Edeon
Oto link:http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?p=73129#73129
Zyska Sławę Królem Będzie,
Kto Się Uświadomi We Śnie,
Kto Zdobędzie Szczyt W Błękicie,
Będzie Tym Co Jest Na Szczycie. |
|
|
|
|