Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zrób $coś gdy gracz wejdzie w obszar.
Autor Wiadomość
Ziomeq 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 17
Wysłany: Pon 12 Lip, 2010 11:10
Zrób $coś gdy gracz wejdzie w obszar.
Zrób $coś jeśli w obszarze


Opis
Skrypt ten włącza dany przełącznik, gdy gracz wchodzi w wybrany obszar i automatycznie wyłącza go, gdy gracz opuszcza ten obszar.

Autor
BulletXt (rpgmakervx.net)

Tłumaczenie oczywiście by Ja :faja: :lol2:

Kompatybilność
Z wszystkim. ;-)

Demo/Screenshot
Nie potrzebne :-PP

Spoiler:

Kod:

################################################################################
=begin
Do $something if inside Area

Version: 0.3
Date: 12/12/2008
Author: BulletXt
Email: bulletxt@gmail.com
Editor: Enelvon

=end


################################################################################
# INSTRUKCJE
# Wstaw
# <switch ID>
# w nazwie obszaru, który ma używać tego skryptu.
# Zastąp "ID" numerem przełącznika który wejście w ten obszar ma włączyć.

# Przykład:  Las <switch 1>
# Gdy gracz wejdzie w obszar "Las" to skrypt włączy przełącznik nr. 1

# Konfiguracja

#To jest przełącznik który włącza/wyłącza skrypt.
#Skrypt jest domyślnie wyłączony więc musisz włączyć go przez zdarzenie.
#Możesz wyłączyć ten skrypt na mapach na których nie będziesz go używał(a).
#Domyślnie jest to przełącznik nr. 100

DSIA = 100

# Koniec Konfiguracji

################################################################################

class Scene_Map < Scene_Base
#--------------------------------------------------------------------------
# * Frame Update
#--------------------------------------------------------------------------
alias enelvon_bulletext_area_update update
def update
enelvon_bulletext_area_update
################################################################################
#jeśli przełącznik sterujący skryptem jest włączony
if $game_switches[DSIA] == true
for area in $data_areas.values
area.name.scan(/<switch ([\d]*)>/)
m = $1.to_i
if $game_player.in_area?(area)
$game_switches[m] = true
else
$game_switches[m] = false
end
end
end
end
end



Instrukcja
1. Wklejamy skrypt w "Materials"
2. Tworzymy na mapie obszar i w jego nazwie dajemy <switch (numer)> (numer zastępujemy numerem przełącznika)
3. Tworzymy zdarzenie które ma włączyć przełącznik DSIA (domyślnie nr. 100).
4. Zapisujemy i włączamy grę. :)
 
 
Parunu 




Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 24
Wysłany: Pon 12 Lip, 2010 11:14
Skrypt może się przydać ;-) . Chociaż można to zrobić na zdarzeniach:
Auto start: przełącznik [id]
2 strona warunek startu: przełącznik [id]
Po wyjściu z lokacji warunek : przełącznik [id]
przełącznik [id] off ;-) .
________________________
I kto jestjest MISTRZEM?
 
 
Ziomeq 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 17
Wysłany: Pon 12 Lip, 2010 13:35
Tylko wtedy będzie to po wyjściu z lokacji. Tutaj działa to na obszarach wydzielanych na mapie. ;-)
 
 
Agumon 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 53 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 515
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Wto 13 Lip, 2010 15:09
Skrypt przydatny. Tylko jeszcze muszę go przetestować.
________________________
Pomogłem? Daj ""
Piszę poprawnie po polsku

 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Wto 13 Lip, 2010 17:27
Skrypt dobry, nawet bardzo. Czekałem na niego ponieważ był taki na XP.
 
 
pokpo 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Wrz 2010
Posty: 30
Wysłany: Sob 06 Lis, 2010 10:25
Jak włączyć ten przełaącznik w nowym zdarzeniu?
 
 
MrQubo 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 10
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Sob 03 Lis, 2012 16:59
Jak tworzy się obszary? Z góry dziękuje za odpowiedź. :?:
________________________
Postęp w tworzeniu mojej gry:
Nazwa: 0% XD
Fabuła: 1%
Skrypty: 20%
Mapy: 5%
Grafika: 1%
Questy: 0%

Chętnie zrobię projekt wspólnie, każdy się przyda. :)

Zapraszam do gry w League of Legends: KLIK, naprawdę bardzo fajna gra :)
 
 
Avara 





Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 15 Gru 2010
Posty: 331
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 03 Lis, 2012 17:26
Klikasz prawym przyciskiem myszy na nazwie swojej mapy i wybierasz odpowiednią opcję.

Później nadajesz nazwę obszaru i zaznaczasz obszar. Można zaznaczać tylko prostokąty, ale możesz zrobić kilka obszarów z tą samą nazwą, by uzyskać inny kształt.

Edit:
Inne rozwiązanie zamiast tego skryptu:
Możecie stworzyć równoległe zdarzenie na mapie i ustawić warunek. Na 4. stronie warunku zaznaczyć skrypt i wpisać:
Kod:
$game_player.current_area_name == "nazwa obszaru"

Macie wówczas nawet więcej opcji poza zmianą przełącznika, ale działa tylko na jednej mapie :aww: Chyba że ustawicie odpowiednio typowe zdarzenie.
________________________


Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
Spoiler:

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene