Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Czw 15 Lip, 2010 13:13
hud przedmiotów
Autor Wiadomość
kamillo112 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 33 razy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 262
Wysłany: Sro 14 Lip, 2010 13:10
hud przedmiotów
jak zrobić takie okienko coś podobnego do tego:

http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=3150

ale jak np. naciśnie się jeden do użyje się tego przedmiotu który jest w 1 kratce
 
 
erienus 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 300
Wysłany: Sro 14 Lip, 2010 13:51
A temat to już nie łaska do końca przeczytać? -.-

Spoiler:


#==============================================================================
# MOG MPW Equip V1.1 / HUD Przedmiotów XP
#==============================================================================
# Autor: Moghunter
#==============================================================================
# Tłumaczenie i korekta (wyświetlanie przedmiotów zamiast ekwipunku): Ayene
# Skrypt przerobiony tak, aby pokazywał przedmioty, a nie elementy ekwipunku.
#==============================================================================
# Skrypt wyświetla na mapie HUD z przedmiotami.
# Instalacja: Umieść skrypt nad Main.
#==============================================================================

if true # True = wyświetla HUD / False = nie wyświetla

module MOG
module Ayene

# Przełącznik, kontrolujący wyświetlanie HUD
EQPMAPVIS = 5

# położenie HUD:
# 0 - lewy górny róg
# 1 - prawy górny róg
# 2 - lewy dolny róg
# 3 - prawy dolny róg
# 4 - ręczne
EQPMAPPO = 2

# Położenie HUD (gdy wybrano ręczne) - współrzędne x i y
EQPMAPX = 210 # współrzędna x
EQPMAPY = 290 # współrzędna y

# ID przedmiotów, które będą wyświetlane w pasku
ID_PRZEDMIOTÓW = [16, 2, 3, 5, 17, 13, 19, 24]

# Wielkość dopasowana do ilości przedmiotów
DOPASOWANA_WIELKOŚĆ_HUD = true

# Ilość slotów na przedmioty, gdy wybrano false
ILOŚĆ_SLOTÓW = 19
end
end

$mogscript = {} if $mogscript == nil
$mogscript["mpequip"] = true

#==============================================================================
# Window_Base
#==============================================================================
class Window_Base < Window
def draw_equip_map(item, x, y)
if item == nil
return
end
bitmap = RPG::Cache.icon(item.icon_name)
self.contents.blt(x + 3, y + 3, bitmap, Rect.new(0, 0, 24, 24))

number = $game_party.item_number(item.id)
self.contents.font.color = normal_color
self.contents.font.size = 16
self.contents.draw_text(x + 4, y + 3, 24, 32, number.to_s, 2)
end

def draw_mequip(x, y)
mequip = RPG::Cache.picture("sqequip")
cw = mequip.width
ch = mequip.height
src_rect = Rect.new(0, 0, cw, ch)
@data = []
for i in 0...$data_items.size
if $game_party.item_number(i) > 0 && MOG::Ayene::ID_PRZEDMIOTÓW.include?(i)
@data.push($data_items[i])
end
end
if MOG::Ayene::DOPASOWANA_WIELKOŚĆ_HUD
for i in 0...@data.size
self.contents.blt(32 * i, y, mequip, src_rect)
end
else
for i in 0...MOG::Ayene::ILOŚĆ_SLOTÓW
self.contents.blt(32 * i, y, mequip, src_rect)
end
end
end
end

class Window_Equipmap < Window_Base
def initialize(width)
super(0, 0, width, 100)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.opacity = 0
@width = width
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
draw_mequip(0,0)
@data = []
for i in 0...$data_items.size
if $game_party.item_number(i) > 0 && MOG::Ayene::ID_PRZEDMIOTÓW.include?(i)
@data.push($data_items[i])
end
end
@item_max = @data.size
if @item_max > 0
for i in 0...@item_max
draw_equip_map(@data[i], 32 * i, 0)
end
end
end
end

#==============================================================================
# Scene_Map
#==============================================================================
class Scene_Map
alias mog8_main main
def main
@data = []
for i in 0...$data_items.size
if $game_party.item_number(i) > 0 && MOG::Ayene::ID_PRZEDMIOTÓW.include?(i)
@data.push($data_items[i])
end
end
if MOG::Ayene::DOPASOWANA_WIELKOŚĆ_HUD
eqmap_slots = 32 + @data.size * 32
else
eqmap_slots = 32 + MOG::Ayene::ILOŚĆ_SLOTÓW * 32
end
@eqmap = Window_Equipmap.new(190 + eqmap_slots)
case MOG::Ayene::EQPMAPPO
when 0
@eqmap.x = 0
@eqmap.y = 0
when 1
@eqmap.x = 640 - eqmap_slots
@eqmap.y = 0
when 2
@eqmap.x = 0
@eqmap.y = 420
when 3
@eqmap.x = 640 - eqmap_slots
@eqmap.y = 420
when 4
@eqmap.x = MOG::Ayene::EQPMAPX
@eqmap.y = MOG::Ayene::EQPMAPY
end
if $game_switches[MOG::Ayene::EQPMAPVIS] == false
@eqmap.visible = true
else
@eqmap.visible = false
end
mog8_main
@eqmap.dispose
end

alias mog8_update update
def update
if $game_switches[MOG::Ayene::EQPMAPVIS] == false
@eqmap.visible = true
else
@eqmap.visible = false
end
if $eref == true
@eqmap.refresh
$eref = false
end
mog8_update
end
end

#==============================================================================
# Game_Map
#==============================================================================
class Game_Map
attr_accessor :eref
end

class Interpreter
def eref
$eref = true
end
alias mog319ref command_319
def command_319
eref
return mog319ref
end

alias mog126ref command_126
def command_126
eref
return mog126ref
end
end
end



a to wrzucasz do folderu pictures:

http://img63.imageshack.us/img63/1790/sqequip.png

A całość aktywowujesz przełącznikiem nr 5
________________________
Kolekcjonuję "Pomógł". Jeżeli ci pomogłem i chcesz wzbogacić moją kolekcję, kliknij "Pomógł".
 
 
kamillo112 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 33 razy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 262
Wysłany: Sro 14 Lip, 2010 14:20
ale mi chodziło o to ze jak nacise np. przycisk 1 to wtedy użyje tego przedmiotu ktory jest w pierwszej klatce.
A ten skryp ktory tu dałeś pokazuje przedmiot i ilość i jak się nacisnie przycisk to nie użyjesz tego przedmiotu.
 
 
erienus 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 300
Wysłany: Sro 14 Lip, 2010 14:30
A używasz może ABSa do swojej gry? Mr.Mo ABS ma taką możliwość.
________________________
Kolekcjonuję "Pomógł". Jeżeli ci pomogłem i chcesz wzbogacić moją kolekcję, kliknij "Pomógł".
 
 
kamillo112 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 33 razy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 262
Wysłany: Sro 14 Lip, 2010 14:40
dzięki za tego ABS o to mi chodziło
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene