Nie wiem czy dobrze umieściłem temat, ale myślę że tak. No to do sedna, mam problem z ABS i nie wiem jak z niego korzystać, i w ogóle dobrze go nie umiem zainstalować czytałem instrukcje itp ale dalej nic, proszę jak by mi ktoś wyjaśnił jak go dobrze zainstalować i chociaż powiedział parę słów o tym programie i jak się w nim poruszać był bym bardzo wdzięczny.
z góry dzięki.
Ściągałem różne aktualnie mam chyba wersje Blizz ABS 2.7, ale jak jest jakaś lepsze lub prostsza chociażby w obsłudze i jak byś mógł mi podać to ściągnę. Żeby mi tylko to działało.
def setup
@enemies = []
for event in $game_map.events.values
for monster in $data_enemies.compact
if event.event.name == monster.name
@enemies.push(ABS_Enemy.new(monster, event))
break
end
end
end
@cooldown = 0
end
def update
for enemy in @enemies
if ($game_player.abs_in_range?(enemy.event, 1) and @cooldown <= 0 and
$game_player.abs_facing?(enemy.event) and Input.trigger?(Input::C))
enemy.attack_effect($game_party.actors[0])
enemy.engage
$game_player.animation_id = $game_party.actors[0].animation1_id
enemy.event.animation_id = $game_party.actors[0].animation2_id
@cooldown = 20
if enemy.dead?
@enemies.delete(enemy)
enemy.event.erase
end
end
enemy.update
end
@cooldown -= 1 if @cooldown > 0
end
end
def update
if @engaged
if (@event.abs_in_range?($game_player, 1) and @cooldown <= 0 and
@event.abs_facing?($game_player) and not @event.moving?)
$game_party.actors[0].attack_effect(self)
$game_temp.gameover = $game_party.actors[0].dead?
$game_map.events[@event.id].animation_id = animation1_id
$game_player.animation_id = animation2_id
@cooldown = 75
end
elsif (@event.abs_in_range?($game_player) and
@event.abs_facing?($game_player))
engage
end
@cooldown -= 1 if @cooldown > 0
end
def engage
@engaged = true
@event.move_type = 2
end
end
$abs = ABS.new
class Scene_Map
alias abs_update update
def update
abs_update
$abs.update
end
end
class Game_Map
alias abs_setup setup
def setup(map_id)
abs_setup(map_id)
$abs.setup
end
end
class Game_Battler
alias abs_initialize initialize
def initialize
abs_initialize
end
end
def abs_facing?(event)
case self.direction
when 2
return true if event.y > self.y
when 4
return true if event.x < self.x
when 6
return true if event.x > self.x
when 8
return true if event.y < self.y
end
return false
end
def abs_in_range?(event, range = 5)
x = (self.x - event.x).abs
y = (self.y - event.y).abs
return x + y <= range
end
end
Żeby go uzyc musisz nazwac zdarzenie tak jak potwór
DonVito - polecam ci Mr.Mo ABS, jest najłatwiejszym ABS'em pośród wszystkich. Z tego co wiem można ustalić jakie skille się chce. Można ustawić czy stwory są przyjazne, czy wrogie, można ustawić zasięg widzenia potworów w łatwy sposób. Można nawet zbierać sprzymierzeńców. W jednej grze posłużył nawet do stworzenia niewielkiego oddziału rycerzy. ;)
Instrukcja jest prosta i przejrzysta, wystarczy odpowiednio wszystko zapisać i będzie działało.
dzięki. Aha i mam pytanie czemu potwór ucieka ode mnie ?? i jakie możliwości daje ten program ? i jak zrobić własnego potworka który będzie się bił.
z góry dzięki
Comment: ABS <- oznacza że zdarzenie 'reaguje' na ABS.
Comment: ID 2 <- to ID potwora w bazie danych(tam ustawiasz jego życie, skille itp.), po prostu zmień 2 na inną liczbę
Comment: Behavior 3 <- nie pamiętam dokładnie, ale tu chodzi zdaje się o to czy stwór atakuje gracza, czy nie, jest zapisane w instrukcji.
Comment: Sight 5 <- zasięg widzenia potwora, czyli z jakiej odległości ma cię widzieć i przystąpić do ataku.
Comment: Sound 2 <- zasięg słyszenia potwora, podobne do tego powyżej.
Comment: ClosestEnemy true <- czy atakowany ma być najbliższy wróg, wpisz "false" jeżeli nie.
Comment: Hate groub[0,6] <- tu wpisujesz ID gracza(domyślnie 0) i innych ewentualnych stworów, które ten stwór ma atakować.
Comment: Aggressivness 1 <- agresywność, nie jestem dokładnie pewien, ale zdaje się że ma to jakiś wpływ na szybkość ataków.
Comment: Speed 3 <- podobnie co wyżej
Comment: Frequency 3 <- też podobne, najlepiej poczytaj instrukcję.
Comment: Trigger <- czy reaguje na jakiś 'trigger', przydatne zdaje się do dalszych zdarzeń
Comment: Respawn 7 <- czy potwór ma powracać po śmierci, jeżeli ustawisz 0, potwór nie będzie respić.
Jeżeli niezbyt rozumiesz, kopiuj to od innych stworów z tego.
Podobno gdy stwory są za słabe, to nie atakują.
Dzięki wszystkim. Mam już naprawdę ostatnie pytanie, czy da się zrobić tak aby jakieś skile pojawiały się na mapie, nie wiem np. kula ognia że kula ognia leć na potwora, jak tak to jakby ktoś by mi mógł podać jak tak zrobić lub ustawić.
z góry dziękuje
Mr.Mo ABS w tym ABS'sie jest taka możliwość.
wchodzisz w menu potem w umiejętności i naciskasz przycisk np. 1 i wtedy ten ta umiejętonos bedzie widoczna na mapie w takiej tabelce i żeby uzyc tej umiejętnosci naciskasz 1
Don - wszystko ustawiasz w umiejętnościach, z tego co wiem jest ich kilka, kula ognia nie powinna być problemem. Postać musi mieć odpowiednią broń i skill, powinno działać. ;)
No i nie jestem ekspertem od tego ABS'a, ale wiem że jest on najłatwiejszy w obsłudze i ma całkiem dużo opcji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum