Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Yoroiookami
Sro 21 Lip, 2010 19:59
ABS
Autor Wiadomość
DonVito 



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 17
Wysłany: Sro 21 Lip, 2010 09:18
ABS
Nie wiem czy dobrze umieściłem temat, ale myślę że tak. No to do sedna, mam problem z ABS i nie wiem jak z niego korzystać, i w ogóle dobrze go nie umiem zainstalować czytałem instrukcje itp ale dalej nic, proszę jak by mi ktoś wyjaśnił jak go dobrze zainstalować i chociaż powiedział parę słów o tym programie i jak się w nim poruszać był bym bardzo wdzięczny.
z góry dzięki.
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Sro 21 Lip, 2010 09:22
Jakiego ABS'a używasz?
 
 
DonVito 



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 17
Wysłany: Sro 21 Lip, 2010 09:35
Ściągałem różne aktualnie mam chyba wersje Blizz ABS 2.7, ale jak jest jakaś lepsze lub prostsza chociażby w obsłudze i jak byś mógł mi podać to ściągnę. Żeby mi tylko to działało.
 
 
kamillo112 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 33 razy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 262
Wysłany: Sro 21 Lip, 2010 09:43
ten jest bardzo prosty w obsłudze
Spoiler:

class ABS

def setup
@enemies = []
for event in $game_map.events.values
for monster in $data_enemies.compact
if event.event.name == monster.name
@enemies.push(ABS_Enemy.new(monster, event))
break
end
end
end
@cooldown = 0
end

def update
for enemy in @enemies
if ($game_player.abs_in_range?(enemy.event, 1) and @cooldown <= 0 and
$game_player.abs_facing?(enemy.event) and Input.trigger?(Input::C))
enemy.attack_effect($game_party.actors[0])
enemy.engage
$game_player.animation_id = $game_party.actors[0].animation1_id
enemy.event.animation_id = $game_party.actors[0].animation2_id
@cooldown = 20
if enemy.dead?
@enemies.delete(enemy)
enemy.event.erase
end
end
enemy.update
end
@cooldown -= 1 if @cooldown > 0
end
end

class ABS_Enemy < Game_Enemy

attr_reader :event

def initialize(monster, event)
abs_initialize
@enemy_id = monster.id
@hp = maxhp
@sp = maxsp
@monster = monster
@event = event
@cooldown = 0
end

def update
if @engaged
if (@event.abs_in_range?($game_player, 1) and @cooldown <= 0 and
@event.abs_facing?($game_player) and not @event.moving?)
$game_party.actors[0].attack_effect(self)
$game_temp.gameover = $game_party.actors[0].dead?
$game_map.events[@event.id].animation_id = animation1_id
$game_player.animation_id = animation2_id
@cooldown = 75
end
elsif (@event.abs_in_range?($game_player) and
@event.abs_facing?($game_player))
engage
end
@cooldown -= 1 if @cooldown > 0
end

def engage
@engaged = true
@event.move_type = 2
end
end

$abs = ABS.new

class Scene_Map
alias abs_update update
def update
abs_update
$abs.update
end
end

class Game_Map
alias abs_setup setup
def setup(map_id)
abs_setup(map_id)
$abs.setup
end
end

class Game_Battler
alias abs_initialize initialize
def initialize
abs_initialize
end
end

class Game_Character

attr_accessor :move_type, :move_frequency, :move_speed, :character_name
attr_reader :event

def abs_facing?(event)
case self.direction
when 2
return true if event.y > self.y
when 4
return true if event.x < self.x
when 6
return true if event.x > self.x
when 8
return true if event.y < self.y
end
return false
end

def abs_in_range?(event, range = 5)
x = (self.x - event.x).abs
y = (self.y - event.y).abs
return x + y <= range
end
end


Żeby go uzyc musisz nazwac zdarzenie tak jak potwór
 
 
DonVito 



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 17
Wysłany: Sro 21 Lip, 2010 09:46
a ma takie same właściwości jak zwykły ABS? i jak zrobić żeby bić się na mapie i były czary pokazane na mapie ? z góry dzięki
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Sro 21 Lip, 2010 10:26
DonVito - polecam ci Mr.Mo ABS, jest najłatwiejszym ABS'em pośród wszystkich. Z tego co wiem można ustalić jakie skille się chce. Można ustawić czy stwory są przyjazne, czy wrogie, można ustawić zasięg widzenia potworów w łatwy sposób. Można nawet zbierać sprzymierzeńców. W jednej grze posłużył nawet do stworzenia niewielkiego oddziału rycerzy. ;)

Instrukcja jest prosta i przejrzysta, wystarczy odpowiednio wszystko zapisać i będzie działało.
 
 
DonVito 



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 17
Wysłany: Sro 21 Lip, 2010 13:12
A masz może link ??
 
 
erienus 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 300
Wysłany: Sro 21 Lip, 2010 13:25
1. To nie program, to skrypt.
2. http://www.filestube.com/...aringanEye.html
3. Jeżeli masz twierdzówkę (polską wersję makera) to ci nie pójdzie żaden ABS.
________________________
Kolekcjonuję "Pomógł". Jeżeli ci pomogłem i chcesz wzbogacić moją kolekcję, kliknij "Pomógł".
 
 
DonVito 



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 17
Wysłany: Sro 21 Lip, 2010 14:45
dzięki. Aha i mam pytanie czemu potwór ucieka ode mnie ?? i jakie możliwości daje ten program ? i jak zrobić własnego potworka który będzie się bił.
z góry dzięki
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Sro 21 Lip, 2010 15:44
Spoiler:



Comment: ABS <- oznacza że zdarzenie 'reaguje' na ABS.
Comment: ID 2 <- to ID potwora w bazie danych(tam ustawiasz jego życie, skille itp.), po prostu zmień 2 na inną liczbę
Comment: Behavior 3 <- nie pamiętam dokładnie, ale tu chodzi zdaje się o to czy stwór atakuje gracza, czy nie, jest zapisane w instrukcji.
Comment: Sight 5 <- zasięg widzenia potwora, czyli z jakiej odległości ma cię widzieć i przystąpić do ataku.
Comment: Sound 2 <- zasięg słyszenia potwora, podobne do tego powyżej.
Comment: ClosestEnemy true <- czy atakowany ma być najbliższy wróg, wpisz "false" jeżeli nie.
Comment: Hate groub[0,6] <- tu wpisujesz ID gracza(domyślnie 0) i innych ewentualnych stworów, które ten stwór ma atakować.
Comment: Aggressivness 1 <- agresywność, nie jestem dokładnie pewien, ale zdaje się że ma to jakiś wpływ na szybkość ataków.
Comment: Speed 3 <- podobnie co wyżej
Comment: Frequency 3 <- też podobne, najlepiej poczytaj instrukcję.
Comment: Trigger <- czy reaguje na jakiś 'trigger', przydatne zdaje się do dalszych zdarzeń
Comment: Respawn 7 <- czy potwór ma powracać po śmierci, jeżeli ustawisz 0, potwór nie będzie respić.

Jeżeli niezbyt rozumiesz, kopiuj to od innych stworów z tego.
Podobno gdy stwory są za słabe, to nie atakują.
 
 
FilipsO 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 236
Skąd: z nikąd
Wysłany: Sro 21 Lip, 2010 15:58
Cytat:
3. Jeżeli masz twierdzówkę (polską wersję makera) to ci nie pójdzie żaden ABS.

Ja mam twierdzówkę i mi Mr.Mo chodzi....
________________________
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.

Moja Gra MMORPG Erathia:
 
 
DonVito 



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 17
Wysłany: Sro 21 Lip, 2010 18:07
Dzięki wszystkim. Mam już naprawdę ostatnie pytanie, czy da się zrobić tak aby jakieś skile pojawiały się na mapie, nie wiem np. kula ognia że kula ognia leć na potwora, jak tak to jakby ktoś by mi mógł podać jak tak zrobić lub ustawić.
z góry dziękuje
 
 
kamillo112 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 33 razy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 262
Wysłany: Sro 21 Lip, 2010 18:43
Mr.Mo ABS w tym ABS'sie jest taka możliwość.
wchodzisz w menu potem w umiejętności i naciskasz przycisk np. 1 i wtedy ten ta umiejętonos bedzie widoczna na mapie w takiej tabelce i żeby uzyc tej umiejętnosci naciskasz 1
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Sro 21 Lip, 2010 19:36
Don - wszystko ustawiasz w umiejętnościach, z tego co wiem jest ich kilka, kula ognia nie powinna być problemem. Postać musi mieć odpowiednią broń i skill, powinno działać. ;)
No i nie jestem ekspertem od tego ABS'a, ale wiem że jest on najłatwiejszy w obsłudze i ma całkiem dużo opcji.
 
 
DonVito 



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 17
Wysłany: Sro 21 Lip, 2010 19:55
Sory że jeszcze raz, ale czemu gdy tworzę sklep to nie pokazują się w nim przedmioty ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene