Zamknięty przez: Ayene Wto 17 Sie, 2010 13:06 |
AbS Mr_Mo_ABS5.55 by |
Autor |
Wiadomość |
DonVito
Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 17
|
Wysłany: Czw 22 Lip, 2010 05:36
|
|
AbS Mr_Mo_ABS5.55 by
|
Mam pytanie jak zrobić aby np. żołnierz nie bił naszej postaci, lecz jakiegoś potwora?
PS. Jeszcze jak zrobić questa np zabij np. 5 wilków w Mr ABS.
Z góry dzięki. |
|
|
|
Yoroiookami
Omnomnomnom
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 57 razy Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 751
|
Wysłany: Czw 22 Lip, 2010 06:27
|
|
|
Żeby wróg atakował innego wroga, czyli potwór potwora, musisz ustawić HateGroup w odpowiedni sposób.
W miejscu Comment: HateGroup[6,2] - w ten sposób zdarzenie atakuje wszystkie stwory z ID: 2 w Bazie Danych. Jak widzisz można dopisać wiele takich stworów.
A co do questa, ustaw w Bazie Danych że z wilków wylatuje Skóra, w ten sposób bohater po pokonaniu wilka zdobędzie jedną taką. Potem trzeba jakoś doczepić zmienną do przedmiotu, jednak nie jestem pewien do końca jak >_>
Może ktoś inny ci z tym pomoże...zresztą jeszcze sprawdzam. |
|
|
|
erienus
Preferowany:
Pomógł: 29 razy Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 300
|
Wysłany: Czw 22 Lip, 2010 08:38
|
|
|
Yoroi - a na co zmienną? Jak przyjmiemy, że zrobi to na twoim przykładzie, czyli 5 skór to warunek -> gracz posiada 5 skór i już ustawia co chce. Albo za pomocą Trigger w komentarzu przy potworkach ustawiasz zmienną. Nie wiem jak, to jest w instrukcji, a potem zmienna ileśtam wynosi 5 to ustawia co tam chce. |
|
|
|
Yoroiookami
Omnomnomnom
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 57 razy Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 751
|
Wysłany: Czw 22 Lip, 2010 09:02
|
|
|
Erienus - a od kiedy to w warunku jest coś takiego jak liczba przedmiotów? Jest tylko opcja z jednym przedmiotem. Nie wprowadzaj w błąd. A ten trigger to coś nie działa ^^ Ale być może źle go ustawiłem. |
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Czw 22 Lip, 2010 09:31
|
|
|
1. Tak jak napisał Yoroi, ustaw przedmiot u wrogów, np. 'skóra'.
2. U jakiejś postaci (czy gdziekolwiek) zrób komendę: ustaw zmienną [1] = ''skóra' w plecaku'.
3. Potem daj warunek: zmienna [1] większa lub równa 5. Jeśli spełniony, zadanie wykonane. |
|
|
|
DonVito
Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 17
|
Wysłany: Czw 22 Lip, 2010 16:50
|
|
|
Nie działa mi żeby potwory się ze sobą biły, mam ustawione tak.
pierwszy stwór:
coment: ABS
coment: ID 1
coment: Behavior 3
coment: slight 20
coment: sound 5
coment: closetenemy false
coment: hategroup [6,2]
coment: aggressivness 6
coment: speed3
coment: frequence 3
coment: trigger 2 2 0
coment: respawn 200
coment: personality [1,2,4]
a drugi stwór ma id 2
No i mam pytanie czemu nie działa?
A i jeszcze na demo Mr. Mo było że jak miałeś łuk i strzelałeśbyło widać lecące strzały jak można to zrobić ?? |
|
|
|
Yoroiookami
Omnomnomnom
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 57 razy Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 751
|
Wysłany: Czw 22 Lip, 2010 18:13
|
|
|
ID wrogiego stwora musi być koniecznie z Bazy Danych!
Po prostu daj postaci łuk, nie ma tutaj chyba jakiegoś trudu. :P |
|
|
|
DonVito
Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 17
|
Wysłany: Czw 22 Lip, 2010 18:22
|
|
|
Dałem postaci łuk, ale dalej nie działa
a co oznacza liczba w nawiasie ?? HateGroup[(6),2]
[ Dodano: Czw 22 Lip, 2010 19:27 ]
ok już zrobiłem żeby między sobą się bili, a czy np jeden z tych stworów może się bić i z tym drugim potworem i ze mną?? |
|
|
|
Yoroiookami
Omnomnomnom
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 57 razy Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 751
|
Wysłany: Czw 22 Lip, 2010 18:34
|
|
|
Tam nie powinno być liczby w nawiasie, po co ty go dałeś? o_O'
Było dobrze, po prostu ustaw ID na to znajdujące się w Bazie Danych.
A łuk działa, po prostu zapomniałeś dać postaci strzały :) bez nich ani rusz.
-------------------
Może się bić z tobą i z nim, po prostu dopisz siebie do HateGroup, musisz po prostu dopisać 0(numer gracza).
----------------------
Przenoszę do POMOCY. |
|
|
|
DonVito
Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 17
|
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010 09:11
|
|
|
Mam pytanie ustawiłem żeby żołnierze bili się z potworami, i potwory żeby się biły ze mną lecz, żołnierze atakują tylko czarami chociaż mają ustawiony atak i jeżeli już to bardzo rzadko biją się z tymi potworami chociaż potwory są bardzo blisko nich o co chodzi?? I jeszcze jedno jak zrobić aby np żołnierze strzelali z łuku żeby strzały było widać tak jak na demo i żeby bohater też tak mógł, próbowałem wszystkiego dałem te strzały do characters dałem postać łuk itp.
z góry dzięki za pomoc. |
|
|
|
Yoroiookami
Omnomnomnom
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 57 razy Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 751
|
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010 09:26
|
|
|
Daj postaci Iron Bow, oraz Arrows, nie ma sposobu na to żeby nie działało, chyba że bawiłeś się w niszczenie skryptu Mr.Mo.
Żołnierze mogą strzelać z łuku z tego co wiem, musisz im tylko ustawić tą broń, a jeżeli są po twojej stronie, to najłatwiej dodać ich do drużyny i samemu zmieniać im broń.
Co do wrogów to nie jestem pewien, ale zdaje się że wystarczy dać stworowi odpowiednie skille strzelania z łuku.
A jeżeli twoi sprzymierzeńcy nie atakują stworów, to zwiększ im agresywność, pole widzenia i słyszenia, może zadziała. |
|
|
|
|