Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Wyskakujące okienka przed ekranem tytułowym
Autor Wiadomość
FilipsO 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 236
Skąd: z nikąd
Wysłany: Czw 22 Lip, 2010 09:00
Wyskakujące okienka przed ekranem tytułowym
Dziś zrobimy razem ze mną "errory" przed ekranem tytułowym.
No takie errory na niby oczywiście :-P Gra będzie działać.
Zaczynamy! Otwieramy main!
Wyświetla się nam coś takiego:
Spoiler:

#====================================================
# ■ Main
#------------------------------------------------------------------------------
#  各クラスの定義が終わった後、ここから実際の処理が始まります。
#=========================================================

begin

# This variable determines the default font type
$defaultfonttype = "Times New Roman"
# This variable determines the default font size
$defaultfontsize = 26

# トランジション準備
Graphics.freeze
# シーンオブジェクト (タイトル画面) を作成
$scene = Scene_Title.new
# $scene が有効な限り main メソッドを呼び出す
while $scene != nil
$scene.main
end
# フェードアウト
Graphics.transition(20)
rescue Errno::ENOENT
# 例外 Errno::ENOENT を補足
# ファイルがオープンできなかった場合、メッセージを表示して終了する
filename = $!.message.sub("Plik lub ścieżka nie istnieje ", "")
print("Brakuje pliku: #{filename} ")
end


Dobrze. Magiczna komenda której was naucze, nazywa się "print".
Możemy wyświetlić wiele rzeczy - zmienną globalną czy też
zwykły tekst. Ja nie zgłębiłem więcej zastosowań :-o
To będzie bardzo proste :-P
Najpierw zajmiemy się wyświetleniem tekstu.
Wystarczy komenda print("tekst").
Dobra, ale gdzie ją umieścić. Czekajcie, muszę się zastanowić.
Spróbujmy po

Kod:
 $scene = Scene_Title.new


17 linijka.
Więc po tym dodajemy komende:
print("Siema")
Nie pytajcie się mnie co ma być w nawiasie! No co?
Wpiszcie tam co chcecie :-P

Ale to jeszcze nie koniec waszej udręki :-P
Czas na MateMAtykę. Dobrze. Nie wiecie ile to 2+2.
Wiecie? No to sobie wyobraźcie że nie wiecie i RPG Maker
musi to za was obliczyć.
Wyobraziliście? Dobra. Zaczynamy.
Komenda dodawania nazywa sie:

Kod:
nazwazmiennej=2+2

Umieszczamy po
Kod:
 $scene = Scene_Title.new

17 linijka.
Siema usuwamy :-P
Ale nic sie nam nie wyświetla ;-(
Bo trzeba printa koledzy.
Robimy po tym:
Kod:
print(nazwazmiennej)

Niesamowite! Wyskakuje nam okienko z napisem
"4"! Jakie to wzruszające!
Ale teraz ostatnia porada:
Aby obliczyć inne liczby:
+ = +
- = -
: = /
* = *
No to pa :faja:
________________________
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.

Moja Gra MMORPG Erathia:
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 22 Lip, 2010 09:07
Cytat:
Wyświetla się nam coś takiego

Wyświetla się, ale tylko w "polskiej" wersji RMXP. W angielskiej wersji nie ma zmiennych globalnych:
Kod:
$defaultfonttype = "Times New Roman"
$defaultfontsize = 26
________________________


 
 
 
FilipsO 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 236
Skąd: z nikąd
Wysłany: Czw 22 Lip, 2010 09:12
Sorry. Nie mam angielskiej :-P
________________________
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.

Moja Gra MMORPG Erathia:
 
 
PaKiTos 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 359
Skąd: spytaj innych
Wysłany: Czw 22 Lip, 2010 10:05
troche z twierdzy skopnięte ale może być. 6/10
________________________
po co to kopiujesz? ;d
Spoiler:

Fakty:
1.Widzisz mój podpis
2.Jesteś w internecie
3.Czytasz
4.Siedzisz przy komputerze
5.Jesteś na UltimaForum
6.Twój nick to Gość


kiedys tu bylo fajniej... coz gospoda rma forever
chwala tym ktorzy nadal robia w 2k
 
 
FilipsO 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 236
Skąd: z nikąd
Wysłany: Czw 22 Lip, 2010 18:54
Z twierdzy się nauczyłem, fakt, ale tutek własny nie żadna przeróbka ;-)
Odświeżam :-P
________________________
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.

Moja Gra MMORPG Erathia:
 
 
Mikołaj 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 84
Wysłany: Sro 02 Mar, 2011 14:44
Może byc :->
 
 
The Big Master 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 81
Skąd: Masz taki nr. IQ ?
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013 20:50
Witaj przyjacielu tutek nawet fajny, ale widzę że nie daleś Screena z efektem końcowym, czy mógłbyś go umieścić???
________________________
Siema

Gość, Jeżeli ci Pomogłem, możesz mi dać .
_______________________________________________________________
Niestety, padł mi komp z Projektami, więc przez pewien czas niestety nici z Projektów :C
 
 
 
spartanPAGE 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 103
Skąd: Hellada
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013 20:55
@Up, nie ma co umieszczać, to tylko funkcja do wyświetlania :roll:
________________________


Programowanie jest moją pasją. Programuję w C, C++, C#, Javie i Delphi. Jeśli czegoś porzebujesz (związanego z tymi językami), śmiało możesz pisać na PW.
 
 
makerowiec64 




Preferowany:
RPG Maker 95

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 181
Skąd: się tu wziąłem?
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013 18:13
Tut super!Fajnego "błęda" zrobiłem dzięki tobie!
:boogie: 10/10!
________________________
99 % świrów czyta mój podpis z ręką na myszce.
Nie odchylaj ręki - jest już za późno :haha:

Wiem,to mogłem zrobić w większym rozmiarze.Przypatrz się bardziej!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene