Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Pią 06 Sie, 2010 10:18
Bijatyka w RPG makerze
Autor Wiadomość
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010 22:46
Bijatyka w RPG makerze
Jestem pewnien, że jest to możliwe.
Wystarczy tylko skrypt na używanie klawiszy, powiązany ze skryptem umożliwiającym robienie combosów. Dochodzi do tego także skrypt na wybór postaci, w zamyśle kilkanaście okeniek z ikonkami bohaterów :D Ciekawą opcją byłby multiplayer, w którym drugi gracz mógłby sterować postacią innymi przyciskami...

Do rzeczy - szukam skryptów, które wymieniłem - używanie klawiszy, kombosy klawiszami, wybór postaci i tryb dwóch graczy :D
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Sob 24 Lip, 2010 09:48
Wiem że to mała podpowiedź, ale skrypt na "combosy" z użyciem klawiszy jest na RPG Revolution. Wybacz, że nie dałem linku, ale chociaż nie będziesz się nudził :roll:
________________________
Rebelianci łączcie się!
 
 
FilipsO 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 236
Skąd: z nikąd
Wysłany: Sob 24 Lip, 2010 10:05
Skrypt na dwóch graczy jest na naszej stronie. RPG Maker VX/Skrypty.
Kombosy klawiszami są tutaj również musisz użyć trybu walki zręcznościowej,
RPG Maker VX/Skrypty.
Wybór postaci również tu jest. "Wybór postaci" w RPG Maker VX/Skrypty.
________________________
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.

Moja Gra MMORPG Erathia:
 
 
MrDawnok 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 217
Wysłany: Sob 24 Lip, 2010 16:32
Siemka mam pytanko co do tematu bo skrypt dwóch graczy no drugi gracz chyba może używać tylko w,a,s,d, Q -enter i jeszcze jakiegoś na ekwipunek.chodzi mi o to że drugi gracz nie będzie mógł walczyć.
________________________



http://www.forumgalonum.pun.pl/viewtopic.php?id=5

"Bliski przyjaciel, czy to nie właściwe określenie dla kogoś, kto już przestał być bliski?"
 
 
 
Flanagan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 181
Skąd: Ziemia
Wysłany: Sob 24 Lip, 2010 17:13
damianeragon, wystarczy podopisywać klawisze ;-)
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Sob 24 Lip, 2010 21:19
Użyj RM2k3 i zrób wszystko, czego potrzebujesz, na zdarzeniach. Nie jest to łatwe, ale da się zrobić wszystko. Bijatykę, 'wyścigówkę', wszystko czego zapragniesz. Trzeba tylko trochę pomyśleć i popracować.
PS Wskazałem 2k3, bo na XP połowa możliwości zdarzeń będzie się zacinać.
 
 
 
RATI 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 72
Skąd: Lubin
Wysłany: Nie 25 Lip, 2010 00:07
Bijatyka na VX też by była możliwa z zachowaniem całkiem przyzwoitej liczby FPS nawet na kompach ledwo spełniających minimalne wymagania VX'a. Tylko tutaj potrzeba by było paru sztuczek, jak na przykład "klonowanie" eventów z jednej mapy na drugą w czasie gry aby maksymalnie odciążyć arenę walki. Generalnie zrobić tak, aby na arenie były tylko te niezbędne eventy, które są aktualnie używane.

Na przykład mamy szereg eventów odpowiadających za dane ciosy i efekty specjalne. Znajdują się one na mapce pomocniczej, której nigdy nie będziemy odwiedzać bohaterem. Na arenie walki jeden event odpowiadający za sprawdzanie warunkami sekwencji klawiszy wciskanych przez gracza (połączenie z odpowiednim skryptem wręcz wskazane :P). Kiedy gracz wciśnie odpowiednią sekwencję klawiszy odpowiadającą za dany atak, ten jeden główny event "klonuje" event z atakiem i przenosi go na arenę, a po wykonaniu "zadań" eventu z atakiem następuje jego usunięcie (erase) z areny. Mniej więcej w ten sposób można to zrobić.

Oczywiście to tylko jeden z przykładów sztuczek, które można osiągnąć za pomocą RGSS2. Planowałem po skończeniu Magicznej Wieży zająć się efektowną, dynamiczną i jednocześnie płynną bijatyką na RMVX i kto wie, może się za takową zabiorę ;)
________________________
https://www.facebook.com/...122840511098876 - dołącz do grupy gry Magiczna Wieża[VX] na fb i śledź na bieżąco postęp prac nad projektem :P
 
 
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Nie 25 Lip, 2010 09:18
RATI napisał/a:
kto wie, może się za takową zabiorę ;)
No to można razem zrobić :D
btw, zarąbista sygnaturka xDD
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene