Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Pomniejszenie/powiększenie zdarzeń na mapie [XP].
Autor Wiadomość
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Pon 26 Lip, 2010 20:50
Pomniejszenie/powiększenie zdarzeń na mapie [XP].
~ Pomniejszenie/powiększenie zdarzeń na mapie [XP] ~


Krótki opis.
Prosty skrypt pozwalający ustawić zoom charactersów, dla każdej mapy osobno.

Autor skryptu.
Sabikku/slabix, czyli ja.

Kompatybilność.
Skrypt nie jest kompatybilny ze skryptami nadpisującymi 'update' klasy Sprite_Character. Tylko XP.

Skrypt.
Spoiler:

Kod:
# ================================================================
# Character Sizing Script.
# ----------------------------------------------------------------
# * by Sabikku
# * 26.07.10
# * zamthir.net/forum
# * ultimateam.pl
# ================================================================

class Game_Map
  # Initialize. --------------------------------------------------
  alias sab_initialize initialize
  def initialize
    sab_initialize
    @spritezoom_x=1
    @spritezoom_y=1
  end
 
  # Spritezoom_x/y. ----------------------------------------------
  def spritezoom_x
    return @spritezoom_x
  end
  def spritezoom_y
    return @spritezoom_y
  end
 
  # Setup. -------------------------------------------------------
  alias sab_setup setup
  def setup(map_id)
    sab_setup(map_id)
    for event in @map.events.values
      if event.name.gsub(/[0-9]+.[0-9]+/,'')=='zoom '
        @spritezoom_x = @spritezoom_y = (event.name.gsub(/zoom /,'')).to_f
      end
    end
  end
end

# ================================================================

class Sprite_Character < RPG::Sprite
  # Update. ------------------------------------------------------
  def update
    super
    # If tile ID, file name, or hue are different from current ones
    if @tile_id != @character.tile_id or
       @character_name != @character.character_name or
       @character_hue != @character.character_hue
      # Remember tile ID, file name, and hue
      @tile_id = @character.tile_id
      @character_name = @character.character_name
      @character_hue = @character.character_hue
      # If tile ID value is valid
      if @tile_id >= 384
        self.bitmap = RPG::Cache.tile($game_map.tileset_name,
          @tile_id, @character.character_hue)
        self.src_rect.set(0, 0, 32, 32)
        self.ox = 16
        self.oy = 32
      # If tile ID value is invalid
      else
        self.bitmap = RPG::Cache.character(@character.character_name,
          @character.character_hue)
        self.zoom_x = $game_map.spritezoom_x # <-----
        self.zoom_y = $game_map.spritezoom_y # <-----
        @cw = bitmap.width / 4
        @ch = bitmap.height / 4
        self.ox = @cw / 2
        self.oy = @ch
      end     
    end
    # Set visible situation
    self.visible = (not @character.transparent)
    # If graphic is character
    if @tile_id == 0
      # Set rectangular transfer
      sx = @character.pattern * @cw
      sy = (@character.direction - 2) / 2 * @ch
      self.src_rect.set(sx, sy, @cw, @ch)
    end
    # Set sprite coordinates
    self.x = @character.screen_x
    self.y = @character.screen_y
    self.z = @character.screen_z(@ch)
    # Set opacity level, blend method, and bush depth
    self.opacity = @character.opacity
    self.blend_type = @character.blend_type
    self.bush_depth = @character.bush_depth
    # Animation
    if @character.animation_id != 0
      animation = $data_animations[@character.animation_id]
      animation(animation, true)
      @character.animation_id = 0
    end
  end
end

# ================================================================



Instrukcja.
Jeśli zdarzenia mapy mają być powiększone/pomniejszone, wystarczy do nazwy któregokolwiek ze zdarzeń na tej mapie wstawić tekst:
Kod:
zoom liczba

gdzie 'liczba' jest mnożnikiem wielkości. 1 to standardowa wielkość, 0.5 - dwa razy mniejsza, 2 - dwa razy większa itd. Zmianie nie ulegają charactersy z grafiką z tilesetu.

Screenshot.
Spoiler:


 
 
 
Agumon 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 53 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 515
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Wto 27 Lip, 2010 12:41
A ja mam pytanie to powiększa lub pomniejsza zdarzenia czy całą mapę????
________________________
Pomogłem? Daj ""
Piszę poprawnie po polsku

 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Wto 27 Lip, 2010 13:15
Cytat:
mam pytanie to powiększa lub pomniejsza zdarzenia czy całą mapę????

\/

Cytat:
Pomniejszenie/powiększenie zdarzeń na mapie [XP]
 
 
 
Agumon 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 53 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 515
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Wto 27 Lip, 2010 15:24
Aha nie doczytałem. Sory za problem.
________________________
Pomogłem? Daj ""
Piszę poprawnie po polsku

 
 
poko67 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 141
Wysłany: Wto 27 Lip, 2010 16:05
tzn że na przykład zdarzenie evo0001 i dopisać zoom 1 np??
________________________
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Wto 27 Lip, 2010 20:25
Yyy, w dowolnym zdarzeniu danej mapy, w polu 'nazwa' / 'name' wpisujesz "zoom 1" (przy czym 1 to domyślna wartość i nic się nie zmieni). Nie dopisuj, usuń dotychczasową nazwę i wklej nową.

Nie chciałem robić odczytywania tagów z MapInfos (z nazw map), zabierałoby to za dużo niepotrzebnego miejsca w pamięci. Miałem nadzieję, że z wrzuceniem tekstu do nazwy zdarzenia problemów nie będzie.
 
 
 
poko67 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 141
Wysłany: Pon 16 Sie, 2010 10:56
a może jakieś demo
________________________
 
 
Axer 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 43
Skąd: się biorą n00by?
Wysłany: Pon 16 Sie, 2010 12:08
xD
Uśmiałem się gdy czytałem post wyżej xD.
Po prostu, w nazwie zdarzenia wpisujesz zoom liczba. gdzie "liczba" wpisujesz jakąś liczbę.
Np. jeśli wpiszesz 2, to zdarzenie powiększy się dwa razy, jak 3, to trzy razy, itd.
 
 
poko67 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 141
Wysłany: Pon 16 Sie, 2010 18:29
no spoko ale mi jakoś nic się nie działo
________________________
 
 
radek02 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 257
Skąd: klikasz ?
Wysłany: Wto 17 Sie, 2010 07:03
można taki do vx przydatny do robienia fps'ów ( pokazuje wpierw położenie przeciwników i całą planszę )
________________________
2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]

Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610
 
 
 
Feniks 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 511
Wysłany: Pią 04 Mar, 2011 16:54
skrypt jest bardzo fajny i działa:P przyda mi się, gdyż krasnoludy są małe, a smoki wielkie ^^ dzięki za skrypt.
________________________

 
 
Fajak 



Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 4
Wysłany: Sob 05 Mar, 2011 09:03
Super skrypt :)
Chyba go użyję ;P
 
 
Valdali 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 421
Skąd: Reykjavik
Wysłany: Sob 05 Mar, 2011 10:32
Cytat:
no spoko ale mi jakoś nic się nie działo

yyyy. polski rpg maker xddd?
________________________
Moje anime w RPG Makerze. Zapraszam!
ZOBACZ :!: :!: :!:
Spoiler:

Moimi Mistrzami i Wielkimi Nauczycielami są: Melvin i Angius!

Dziennik Krejzolów:
Ayene
Angius
Melvin
Yoroiookami
CrasheR
Finwe

Moi ziomale :D

 
 
 
 
Feniks 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 511
Wysłany: Sob 05 Mar, 2011 12:26
rozpędziłem się z tamtym komentarzem, Sabbiku, edytowałbyś go tak, aby zmniejszał/powiększał tylko te zdarzenie gdzie wpisze zoom np. "2.33" bo nie przeczytałem ze zrozumieniem i myślałem że to powiększa/zmniejsza dane zdarzenie.
________________________

 
 
Xevo 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: no ide
Wysłany: Sob 05 Mar, 2011 17:39
A jak maksymalnie można powiększyć.
________________________

Best game ever!    
http://signup.leagueofleg...a947f1268417346
 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene