Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Nhadala
Sob 15 Wrz, 2012 00:00
Silnik VX`a
Autor Wiadomość
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Wto 27 Lip, 2010 21:32
Silnik VX`a
Zwracam się z tym pytankiem do wtajemniczonych języka RUBY - chociaż odpowiedzieć może każdy. Czy pewne zabiegi "korekcyjne" w silniku VX`a (lub XP`eka) pozwoliłby na jego większe możliwości, np. mapy 500x500 z tysiącami eventów - jedna wielka mapa świata. Wiele osób skarży, że to wina pamięci podręcznej, jednak z pewnością nie w tym tkwi sekret. A spójrzmy na (powiedzmy) Gothica 3 - jedna ogromna mapa świata, brak lokacji, wszystko dzieje się w "jednym" miejscu, a jednak chodzi w płynnie (porównanie dość górnolotne :-> ). Czy tworzenie silnika gry odbywa się na zasadzie: "tysiąc linijek więcej, tysiąc eventów więcej" - może nie dosłownie - ? Czy w ogóle język RUBY jest na tyle władny, że osiągnąłby taką "moc", czy jest to może język zbyt słaby, by działać z nim takie cuda (chociaż to pewnie nieprawda, gdyż jest obiektowy)? Jako człowiek wiecznie ciekawy, niestrudzenie czekam na odpowiedź ;-)


Pozdrawiam, Asantos.
________________________
Rebelianci łączcie się!
 
 
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Wto 27 Lip, 2010 21:43
Przede wszystkim, to byś musiał pobawić się w edytorze skryptów klasami Interpreter, gdyż to one odpowiadają za sposób (i tym samym wydajność) poszczególnych komend zdarzeń, np. wydajność komendy Pokaż obrazek i inne. Z pewnością da się to zoptymalizować (choć i tak optymalizacja vX jest o wiele lepsza niż XP), ale trzeba mieć dobrą smykałkę do Ruby i przede wszystkim biblioteki RGSS(2) - dwójka w nawiasie, gdyż z pewnością da się podobne rzeczy zrobić w XP jeśli chodzi o poprawienie wydajności.

Ale tak jak napisałem trzeba się naprawdę na tym znać.
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Wto 27 Lip, 2010 21:54
Dla mnie właśnie dużą barierą tego języka była nauka biblioteki. Nie dosyć, ze nie obcy nam musi być język, to i komendy trzeba opanować. Jednakże dziękuję za odpowiedź. Może chociaż z ciekawości przejrzę fragment "Interpretet" - choć z pewnością nic nie zdziałam ;-) . Ale prawda jest taka, że gdyby silnik programu był taki jak mówię, to ten program by z pewnością tyle samo nie kosztował :->
________________________
Rebelianci łączcie się!
 
 
radek02 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 257
Skąd: klikasz ?
Wysłany: Sro 28 Lip, 2010 07:51
trochę to niemożliwe :-> , ale zawsze można spróbowac . chciałbym takie coś zobaczyc na moim starszym kompie ;-) hehe
________________________
2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]

Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610
 
 
 
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Sro 28 Lip, 2010 08:26
Radek, nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności. Co najwyżej to jest bardzo trudne (o czym zresztą napomknąłem). Asantos - musisz bardzo dobrze znać się na Ruby i RGSS-ie albo znaleźć osobę która się zna na tym, aby to wykonać. I nie zna się w sensie "O, umiem pokazać okienko z zegarkiem jak w PW TiTka", tylko robi jakieś skomplikowane rzeczy typu abs-y czy jakieś skrypty w rodzaju Mode7. Myślę, że jak byś pogadał z Mr. Mo, albo Dubealexem, to może by ci pomogli, bo na pewno wielu by się "przyspieszacz" przydał.
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Sro 28 Lip, 2010 14:04
Nie chcę optymalizować silnika. Nie mam na to najmniejszych umiejętności. Z resztą trochę się dziwię, że jeszcze nikt na to nie wpadł, aby go zoptymalizować (Yanfly, Modern Algebra, Worale i tych, których Ty wspomniałeś). Bo w sumie zamiast pisać (niebezpieczne) antylagi lepiej chyba przyspieszyć silnik - chociaż antylagi to zdecydowanie prostsze.

I tak dobrze, że w ogóle został stworzony program, gdyby to był tylko silnik, wszystko trzeba by było pisać skryptami :->
________________________
Rebelianci łączcie się!
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Sro 28 Lip, 2010 18:34
Nie. Nie da się.
Po pierwsze, ruby jest bardzo ograniczony. W porównaniu do twojego Gothica (c++) kilka(naście) razy wolniejszy - nie wspominając, że rpg maker działa na starej wersji ruby. Po drugie, wszystko to, co dałoby się naprawdę zoptymalizować, jest zakodowane w pliku .exe projektu rpg makera. Sposób wyświetlania grafiki, odtwarzania dźwięku, kodowania plików itd.
Jedyne co pozostaje do optymalizacji - zostało już napisane (antilag i takie tam). Można jeszcze nieco przyspieszyć usuwając niepotrzebne elementy (np. w platformówce nie potrzeba wszystkiego związanego z systemem walki itp), ale to przyspieszy może o kilka procent.
Nie sprawisz więc, by twoja supermapa działała płynnie. Moc obliczeniowa języka i zakodowana część programu uniemożliwiają takie projekty.

@up: Przy każdym (j)rpgu mieli tego typu edytory, różnica taka że ten jest postawiony na prostotę obsługi programu i modyfikacji kodu. Gdzieś czytałem, że twórcy RMa (2k/2k3) pracowali też przy którymś ze starych FF :).
 
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Czw 29 Lip, 2010 10:50
Wielkie dzięki Sabikku za odpowiedź. Sądziłem, że wszystko zależy od silnika, a tu się okazuje co innego. Co do nowszej wersji RUBY masz namyśli RUBY on Rails (o którym gdzieś tam słyszałem), czy może po prostu korzystanie ze starych metod i definicji, które wyszły z użycia i/lub zostały zastąpione przez nowsze?

Mówisz też, że (mniej więcej) każdy rpg ma swój edytor? Czy tylko o RM`ach mówisz? Myślałem kiedyś, że tak się właśnie robi gry. Pisze się edytor i tworzy, aż ktoś powiedział mi, że wszystko się pisze od razu językiem, bez "bawienia" się w edytory. Ale nie wiem na ile w tym prawdy.
________________________
Rebelianci łączcie się!
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Czw 29 Lip, 2010 11:55
Nadal zależy od silnika, ale nie da się zmodyfikować elementarnych struktur. Miałem na myśli starszą wersję języka, ^^ http://www.ruby-lang.org/pl/downloads/ . 'Obecna wersja stabilna to 1.9.1'. A RoR służy do obsługi baz danych i tworzenia aplikacji internetowych.

Z tego co mi wiadomo, przy każdym większym rpgu muszą tworzyć edytory. Ci odpowiedzialni za programowanie nie zawsze są jednocześnie odpowiedzialni za mapy itp. Poza tym nie ma wygodniejszego tworzenia map, niż przez odpowiedni edytor. Wyobrażasz sobie, choćby tworząc Pokemony, pisać mapy np. w notatniku? Tym bardziej, że nawet tam mapy mają dwie czy trzy warstwy - bez odpowiedniego edytora stworzenie gry trwałoby kilka razy dłużej. Twórcy nie udostępniają graczom swoich narzędzi developerskich, z małymi wyjątkami (TES, NVN itp).
No ale wszystko zależy od sposobu wyświetlania map i takich tam, w platformówkach czy grach z losowymi poziomami raczej nie potrzeba nikomu dodatkowych narzędzi.
 
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Czw 29 Lip, 2010 12:36
Ciekawe. Po części też trochę uważałem, że tworzenie edytora będzie trwało dłużej dopóki sam nie zobaczyłem takiego edytora ;-) (RM). Zespół tworzący jakąkolwiek aplikacje jest podzielony na grafików, programistów itp. Sądziłem, że to działa na zasadzie programowania w DirectX lub OpenGl przez grafika, który gotową funkcję (?) wyświetlającą skrzynię umieszcza w odpowiednim miejscu na mapie i tak dalej...

Jednak mimo wszystko edytor daje większe możliwości i prostszą obsługę. Daje to im takie same możliwości co nam pracując w RM`ie - no może oprócz pliku źródłowego programu, którego nie możemy ruszać :->
________________________
Rebelianci łączcie się!
 
 
FilipsO 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 236
Skąd: z nikąd
Wysłany: Czw 29 Lip, 2010 16:23
A ja mam pytanie niezwiązane z tematem (znaczy luźno związane).
Ja bym chciał napisać własny edytor od 0 i zna ktoś jakiś dobry język
programowania i mógłby dać linki do jakiś tutoriali?
Bardzo bym prosił o to.
FilipsO :-P
________________________
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.

Moja Gra MMORPG Erathia:
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Czw 29 Lip, 2010 16:38
Dobra znajomość WinApi i C++. http://www.gamedev.pl/tut...=category&id=18
Zawsze też można pomęczyć się w ruby, jeno bez tutków - używając Gosu (bardzo proste i wygodne) czy WxRuby (które obsługuje prawie całe WinApi).
 
 
 
FilipsO 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 236
Skąd: z nikąd
Wysłany: Czw 29 Lip, 2010 17:28
Wielki dzięki Sabikku. Dałbym pomógł ale nie jestem autorem tego tematu.
Jeszcze jedno pytanko Sabikku:
Lepsze jest WinApi czy C++?
________________________
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.

Moja Gra MMORPG Erathia:
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Czw 29 Lip, 2010 17:30
Nie nie, WinApi to tylko zbiór funkcji i klas do zarządzania windowsowymi okienkami, a c++ to język w którym można to obsłużyć i wykorzystać ;-) .
 
 
 
FilipsO 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 236
Skąd: z nikąd
Wysłany: Czw 29 Lip, 2010 17:31
A dzięki :-P Jestem taki zielony dlatego myślałem że to dwa języki programowania :-o
________________________
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.

Moja Gra MMORPG Erathia:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene