Zamknięty przez: Ayene Pią 06 Sie, 2010 10:17 |
Przeciwnicy i itemy |
Autor |
Wiadomość |
Archer
Preferowany:
Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 6
|
Wysłany: Sob 31 Lip, 2010 19:21
|
|
Przeciwnicy i itemy
|
Mam pewien problem związany z przeciwnikami i itemami a mianowicie nie wiem co wpisać w zdarzeniach aby pokonany przeciwnik zniknął z mapy (to samo z podniesionymi itemkami).
Z góry dzięki |
|
|
|
Arcanius
Preferowany:
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 27 Skąd: Polska, Warszawa
|
Wysłany: Sob 31 Lip, 2010 21:13
|
|
|
Co do przeciwników:
1.Tworzysz nowe zdarzenie.
2.Wybierasz wygląd przeciwnika.
3.Wybierasz ,,rozpocznij walkę".
4.Wybierasz potworka do walki.
5.Wybierasz opcję ,,przełącznik".
6.Tworzysz nowy przełącznik(nazwij go jak chcesz).
7.Dajesz ten przełącznik na ON.
8.Robisz kolejną stronę zdarzenia(pusta).
9.Po lewej stronie jest taka ramka.
10.Klikasz na warunki.
11.Warunkiem ustawiasz wcześniej przygotowany przełącznik(patrz punkt 6).
12.Gotowe!
Co do itemków:
1.Robisz nowe zdarzenie.
2.Wybierasz grafikę itemka.
2.Klikasz w opcjach ,,dodaj przedmiot".
3.Wybierasz przedmiot.
4.Wybierasz jego ilośc.
5.Ustawiasz żeby przedmiot został dodany(zaznacz +).
6.Dalej jak przy potworkach od punktu 6.
7.Gotowe!
Daj mi ,,pomógł", za pomoc, jeśli to ci pomogło. |
________________________ Powrót z zaświatów!
Nowy projekt na VX! Świat Agrodii: Tajemnica Smoczej Magii! |
|
|
|
Archer
Preferowany:
Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 6
|
Wysłany: Nie 01 Sie, 2010 09:33
|
|
|
Jak robię tą drugą stronę wcześniej mając ustawiony przełącznik to automatycznie jest też na 2 stronie. Potem od punktu 10 nie wiem co dalej. Jest ramka warunek zdarzenia ale tam są 2 przełączniki (1 włączony) zmienna i główny przełącznik.
Edit: Ogólnie jeżeli mam sam przełącznik to nie ma postaci. Tak jest zawsze jak coś ustawie |
|
|
|
Asantos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 236 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Nie 01 Sie, 2010 10:19
|
|
|
pierwsza strona musi być pusta całkowicie w strefie "warunki" (przyciemnione tło).
Na drugiej musi być zaznaczone "A = ON" w tych warunkach po lewej, zaś na pierwszej musi być kod mówiący (nie warunek), że "A = ON" (I strona "główne przełączniki").
Jeśli masz angielski to jest to "self switches", a warunki to "conditions".
Co do itemów, które mają "wypadać" z potwora NA MAPIE, to najlepiej zastosować skrypt. Niestety nie wiem gdzie się takowy znajduję, ale jeśli chcesz to robić zdarzeniami to możesz się męczyć. |
________________________ Rebelianci łączcie się! |
|
|
|
Archer
Preferowany:
Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 6
|
Wysłany: Nie 01 Sie, 2010 10:59
|
|
|
Dzięki Asantos zadziałało.
Co do itemków to chcę po prostu że sobie leżą i bohater to poniesie to zniknie. Jednak już wiem jak to zrobić. Dzięki (Asantos dam ci pomógł)
Jeszcze jedno pytanie. Chcę zrobić misję że trzeba zanieść coś npc. Jednak kilka moich prób nie było zbyt dobrych. Jeśliby mógł ktoś napisać co po kolei zrobić (jakby co to wiem jak zdarzenie zrobić) |
|
|
|
Asantos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 236 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Nie 01 Sie, 2010 20:03
|
|
|
Powinieneś skorzystać z mojego tutoriala dla początkujących "tutorial zdarzeń".
Wystarczy, że na pierwszej stronie npc mówi "przynieś mi to", dajesz przełącznik "A=ON" i na następnej stronie (warunek oczywiście "A=ON" jak poprzednio) npc pyta: "masz przedmiot?" i dajesz warunek posiadania przedmiotu (w kodzie). Jeśli ma to bohater mówi, że ma i oddaje, a jak nie ma to mówi, że nie ma.
PS. nie dawaj drugiego pomógł w razie czego bo nie wolno 2 w jednym temacie |
________________________ Rebelianci łączcie się! |
|
|
|
Archer
Preferowany:
Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 6
|
Wysłany: Nie 01 Sie, 2010 20:11
|
|
|
Dzięki |
|
|
|
|